صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین نویسندگان ادبیات لبنان
ads

بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

بهترین نویسندگان ادبیات لبنان : با تاریخ جنگ ، تحولات اجتماعی و قیام لبنان تعجب آور نیست که بسیاری از نویسندگی ها و هنرها از این اختلافات ناشی شده اند. بسیاری از نویسندگان محلی به تحسین بین المللی رسیده اند و زندگی هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داده اند. در اینجا 11 شاعر و نویسنده مشهور لبنانی وجود دارد که باید آنها را بشناسید.

با مقاله بهترین نویسندگان ادبیات لبنان همراه ما باشید.

جومنا حداد
یک روزنامه نگار و یک فعال حقوق زن Joumana Haddad یکی از صادق ترین صداهای لبنان است و توسط مجله Business Arabian به عنوان یکی از 100 زن قدرتمند جهان در جهان عرب انتخاب شد و در لیست بهترین نویسندگان ادبیات لبنان جایگاه ویژه ای دارد. حداد به هفت زبان صحبت می کند و در بسیاری از آنها نوشته است. در موفق ترین کتاب هایش ، من Scheherazade را کشتم و دنباله سوپرمن عرب است ، او به بررسی مسائل مربوط به جنسیت ، فمینیسم و نیاز به تجسم خود در یک جهان در حال تغییر عرب می پردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جنیفر انیستون

نزار قبانی
نزار قبانی گرچه لبنانی نیست ، نویسنده بسیار مشهوری در این کشور است. این شاعر که در دمشق متولد شد و با بیروت رابطه داشت ، مجموعه های زیادی از شعرهای عاشقانه انقلابی را با الهام از وقایع زندگی خود نوشت ، از جمله خودکشی خواهرش در هنگام محرومیت از مردی که دوستش داشت. او از 16 سالگی شروع به نوشتن کرد و تا زمان مرگش به نوشتن ادامه می داد. شعر او باعث الهام بخشیدن نسل های جوان و موسیقی دان عرب شده است و هنوز هم این کار را می کند. بهترین نویسنده و در لیست بهترین نویسندگان ادبیات لبنان جایگاه ویژه ای دارد.

راوی هیگ
این نویسنده لبنانی-کانادایی شاید به عنوان یک عکاس و نویسنده یکی از محبوب ترین ها در این کشور باشد. رمان برنده جایزه او “بازی De Niro’s Game” برای هرکسی که در مورد زندگی جوانی در بیروت جنگ زده است ، تعجب آور است و باید آن را بخواند. این داستان تاریک رویش سن ، دو جوان را دنبال می کند در حالی که تصمیم می گیرند بیروت را در بحبوحه جنگ داخلی ترک کنند یا نه. این یک رمان عمیقاً تکان دهنده است که به شما نشان می دهد زنده ماندن در جنگ به چه معناست. بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

بیشتر بخوانید : سریال پیکی بلایندرز

هدی برکت
هدی باراکت ، نویسنده دیگر جنگ داخلی ، از شهری به نام باچاره در لبنان است. نویسنده در آن زمان در کشور زندگی کرده است ، بینش منحصر به فردی به وقایعی دارد که در این مقطع حساس در تاریخ مردم محلی رخ داده است. از طریق کتاب مریدان شور ، خوانندگان می توانند بیگانگی و سرخوردگی جنگ را از طریق چشمان یک جوان عصبی تجربه کنند.

10 کتاب برتر تاریخ ادبیات جهان
بیشتر بخوانید

عباس بیدون
عباس بیدون ، شاعر ، روزنامه نگار و داستان نویس ، با سخنان خود موفقیت در سراسر جهان را تجربه کرده است. وی در روستایی در کنار تیر متولد شد و در دانشگاه لبنان سپس سوربن پاریس تحصیل کرد. دیدگاه های سیاسی و تجارب زندگی او دیدگاه منحصر به فرد و بیان گیرایی به او داده است. در رمان خود آزمایش خون ، وضعیت جوانی را دنبال می کند که سعی می کند دوباره به ریشه های خود متصل شود. بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

ریموند خوری
با تریلرهای Raymond Khoury غرق در داستان شوید. خانواده خوری در بیروت متولد و بزرگ شده بودند ، درست در زمان شروع جنگ داخلی در 14 سالگی به ایالت ها نقل مکان کردند. خوری با وجود عدم تأیید والدینش ، در تمام مدت ناآرامی های سیاسی این کشور به لبنان بازگشت و در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کند. او که به دلیل جنگ دوباره از لبنان فرار کرده بود ، خود را در دنیای تجارت فرو برد تا اینکه هنر خود را در آغوش گرفت و آخرین معبد را نوشت. این هیجان به دوستداران رمز داوینچی و علاقه مندان به داستان نویسی تاریخی توصیه شده است.

بیشتر بخوانید : سریال من در تاریکی میروم

امین معلوف
امین مالود ، نویسنده لبنانی – فرانسوی ، برنده جایزه لغت کلمات است. رمان های او همه حول جنگ و مهاجرت است ، موضوعی مرتبط با هر خواننده ای از جهان عرب یا علاقه مند به دیدگاه منحصر به فرد. كتاب Ports of Call او به بررسی ازدواج یك مرد مسلمان و یك زن یهودی در جنگ جهانی دوم می پردازد. بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

کهلیل گبران
کهیل گبران شاید یکی از مشهورترین نویسندگان لبنان ، اگر نگوییم ، یکی از مواردی است که باید در لیست بهترین نویسندگان ادبیات لبنان از او یاد بکنیم. جبران در زمان امپراتوری عثمانی در بخاری متولد شد ، شاعر ، نویسنده و هنرمند است. زندگی او بین لبنان و نیویورک گذشت و کارهای او به زبان های عربی و انگلیسی بود. یکی از برجسته ترین کتابهای او کتاب پیامبر است که داستان زیبایی از اکتشاف و فلسفه است. اگر به دنبال بینشی درباره زندگی هستید ، کارهای جیبران برای شما مناسب است.

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ | چارلز دیکنز
بیشتر بخوانید

الیاس خوری
الیاس خوری نمایشنامه نویس ، منتقد و رمان نویس است که مانند بسیاری دیگر از نویسندگان ، درگیر مسائل سیاسی ، هویت و درگیری است. او در لبنان ، اردن و پاریس زندگی کرده و نقش جالبی را به عنوان یکی از روشنفکران انقلابی این کشور و منطقه به عهده گرفته است. دروازه های خورشید داستان نوستالژیک فلسطین و درگیری های آن را روایت می کند. این کتاب با سبک نوشتاری پسا مدرن به انگلیسی ، عبری و فرانسوی ترجمه شده است که امروزه همچنان مطرح است.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای نیکول کیدمن

آنتونی شدید
دو بار برنده جایزه پولیتزر و نویسنده سابق نیویورک تایمز ، مرگ این نویسنده واقعاً یک ضرر بود. مستقر در بغداد و بیروت ، شادید از نظر سیاسی آگاه بود. وی در آمریکا متولد و بزرگ شد اما تصمیم گرفت زندگی خود را وقف نوشتن کند و در سوریه بر اثر حمله آسم درگذشت. خاطرات او House of Stone یک داستان عمیق درباره زمان نویسنده در لبنان است که خانه اجدادی خود را بازسازی می کند. بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

ربیح علم الدین
Rabih Alammedine در امان از پدر و مادر لبنانی متولد شده و در کویت ، لبنان ، انگلیس و ایالات متحده زندگی می کند ، یک نویسنده بین المللی است. او مهندسی هنرمند است که تا به امروز چهار کتاب منتشر شده داشته است. مشهورترین رمان او یک زن غیر ضروری ، بینش جذابی از زندگی یک زن لبنانی منزوی ارائه می دهد. بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای دیکاپریو

پایان مقاله بهترین نویسندگان ادبیات لبنان

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.