نقد فیلم من زن تو هستم : در پایان نمادین شاهکار ” فیلم پدرخوانده” فرانسیس فورد کاپولا ، درب به آرامی به سمت چهره شکست خورده کیان دایان کیتون تغییر می کند. کی با مایکل کورلئونه ، رئیس مافیای آل پاچینو ازدواج کرد ، مانند بسیاری دیگر از زنان در فیلم های جنایی سنگین دهه 70 ، به دروغ گفته می شود و در خارج از تجارت همسرش باقی می ماند.
با مقاله نقد فیلم من زن تو هستم با بامدادی ها همراه باشید.
کارگردان جولیا هارت با فیلم ” فیلم من زن تو هستم ” به طرز تحریک آمیزی لنزهای خود را به سمت زنانی مثل کی می چرخاند و با پیروی از شخصیت اصلی این چنین در جدیدی را برای آنها باز می کند. هارت از طریق ژان بی تجربه اما زود فکر اندیشه راشل بروسانهان ، ستاره “The Marvelous Mrs. Maisel” ، هار را بررسی می کند که چگونه یک زن حاشیه دار مانند او می تواند واقعیت جدید ، خطرناک و جنایت آمیز خود را درک کند و مهارت های زنده ماندن خود را در حالی که مادر می کند یک کودک و مخفی می کند. از قاتلان خونخوار.
نقد فیلم من زن تو هستم
توجه به این نکته مهم است که هارت در اینجا اهداف بزرگتری نسبت به چالش گسترده آثار هنری یک رشته سنتی انحراف مردانه دارد. اگر او در آنجا متوقف می شد ، ” فیلم من زن تو هستم ” از لحاظ هنری به طرز دردناکی محدود می شد ، و حتی ممکن بود در دام “زن قوی” ترفند زنانه بیفتد – می دانید ، با تبدیل شدن به یکی از آن فیلم ها با یکی – سرب ماده بعدی که قدرت آن اغلب با جسمانیت او مترادف است.
اما خوشبختانه ، ” فیلم من زن تو هستم ” هرگز به آن قلمرو نزدیک نمی شود ، زیرا هارت (به همراه نویسنده ، تهیه کننده و همسرش جوردن هوروویتز) بیشتر به فکر دادن ژانر به یک دیدگاه هیجان انگیز و کم تحقیق است ، “بیوه ها” اخیراً در یک محیط معاصر کار کرده است. و او كاملاً در مأموریت خود موفق می شود و یك تریلر تازه مجاور نوآر ارائه می دهد كه با احساس صداقت بخشنده ای به زنانگی ، مادری و نژاد می پردازد.
نیازی به گفتن نیست ، این دستاورد برای یک فیلمساز که در سالهای اخیر با سازگاری ژانرهای آشنا – از تصاویر ابرقهرمانی (“رنگ سریع”) گرفته تا مطالعات شخصیت صمیمی (به طور مداوم) در حال ساخت یک مجموعه کار قابل توجه و متنوع است ، به سختی تعجب آور است. “) و حتی کرایه دیزنی (” Stargirl “) – با چرخش منحصر به فرد خود. ژان مطمئناً توسط Brosnahan فوق العاده بازی می کند ، احساس می کند محصول یک ذهنیت مشابه است که مشتاق دیدن چیزی اصلی در چیزهای عادی است.
قبل از اینکه او به یک “گلوریا” تبدیل شود – شخصیت باهوش و درحال اجرا John Cassavetes با بازی Gena Rowlands – با صدای نرم ژان روبرو می شویم وقتی او به آرامی اما با واقعیت گفت: “ادی و ژان ملاقات کردند و افتادند عاشق.” اما چیزی با لحن او سریعاً به ما می گوید که این داستان عاشقانه ای نیست که او قرار است روایت کند.
این درک زمانی تشدید می شود که او به طور عادی خطری را در مورد تنهایی روزمره خود اضافه می کند در حالی که دوربین سرانجام دوربین او را نشان می دهد – یک دید زیبا که روی یک تخته سه لا در فضای باز کشیده شده است ، با پوشیدن روپوش و پاشنه های سرخابی تکان دهنده ، هنگام نوشیدن یک نوشیدنی ، شاید در یک قسمت غیر معمول اوایل روز درست در آن زمان ، عنوان آب نبات ” فیلم من زن تو هستم ” به وضوح در دهه 70 به وضوح ظاهر می شود که بعداً با طراحی کاملا عالی کاغذ دیواری های بلند و وسایل رنگی زمین ، لباس های چشم نواز ، تقویت می شود. و فیلمبرداری به رنگ نارنجی ، و همچنین قطره های سوزن پر از آرتا فرانکلین و بابی جنتری.
با اقتصاد حیرت انگیز ، هارت و هوروویتس در اولین اقدام جزئیات زندگی ژان را فریب می دهند. چیزی در مورد نوزادی وجود دارد که او قرار بود با همسرش ادی داشته باشد ، به نظر می رسد که او بسیار به مکان های مشکوک رفته است. ژان زیاد اهل آشپزی نیست – او به سختی از پس سرخ کردن چند تخم مرغ برمی آید.
نقد فیلم من زن تو هستم
او به ظاهر خود اهمیت بالایی می بخشد و همانطور که موهای بلوند بلند کاملش نشان می دهد خود را به نین می رساند. او عادت به مراقبت از امور به تنهایی ندارد و به نظر نمی رسد که اطلاعات زیادی در مورد کار سایه دار ادی داشته باشد.
آیا او قاتل است؟ نادانی سعادت است. او حتی وقتی ادی با نوزادی روبرو می شود که یک روز هری را صدا می کند ، کاملاً بی رنگ از او سوال نمی کند. ژان تصمیم می گیرد مادرش شود ، هیچ سوالی مطرح نشده است. اما او روزی به درون گودال مار پرتاب می شود که گروهی از غریبه ها به خانه او در یک شهر بدون توصیف وارد می شوند.
او از مردانی که نمی شناسد می پرسد: “کجاست ادی”. به زودی ، او در جاده ای به خانه ای امن جایی در کنار هری و کال (آرینزه کنی مغناطیسی) که کارشان محافظت از او است ، می یابد.
هارت در ساخت سناریوهای پر تنش در تنظیمات دهه 70 و تعقیب گربه و موش ماهر است. او آسیب پذیری Brosnahan را برای تأثیر شگفت آور در یکی از بهترین صحنه های فیلم ، از جمله همسایه دوستانه خانه امن (Marceline Hugot) که ممکن است در شکار برای دستگیری و کشتن ژان باشد ، مهار می کند.
به همین ترتیب ، او از شیمی روی صفحه بین Brosnahan و Kene قدرتمندانه استفاده می کند ، به خصوص هنگامی که این دو نفر توسط یک پلیس سفید متوقف می شود و جفت مرعوب باید وانمود کند که یک زوج هستند. جستجوی ظریف (و خوشبختانه غیر تعلیمی) هارت در مورد نژادپرستی در آمریکا در اینجا متوقف نمی شود.
هنگامی که خانواده کال وارد این تصویر می شوند – همسر بیهوده او Teri (مارشا استفانی بلیک ، سلاح مخفی فیلم) ، پسر پل (پارکهای م ‘موری) و پدر مهربان هنر (فرانکی فیسون) – جین به طور فزاینده ای از امتیازات خود آگاه می شود یک زن سفیدپوست مهم نیست چقدر فکر می کرد که این کار را انجام داده است ، یک گفتگوی چشم نواز با Teri ارزهایی را نشان می دهد که فقط به دلیل نژادش ناعادلانه بدست آورده است.
سوختگی آهسته ، گاهی اوقات به دلیل خطا ، ” فیلم من زن تو هستم ” با افتخار نوعی از سینمای قدیمی را با سخنان جدید احیا می کند. در طول راه ، این فضای کافی به Brosnahan می دهد تا کسی کاملا متفاوت از خانم Maisel شود – یک زن درمانده ، رها شده در ابتدا ، که به تدریج به غرایز مادری و عضلات زنانه خود تبدیل می شود ، و می آموزد چگونه در دنیای وحشی زندگی کند شرایط خودش.
نقد فیلم من زن تو هستم
پایان مقاله نقد فیلم من زن تو هستم
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
نقد فیلم حرص|نقد فیلم ده فرمان|فیلم تراژدی مکبث|فیلم جاده مالهالند|نقد فیلم کپی برابر اصل|فیلم پرسی در مقابل جالوت|تحلیل کتاب در انتظار گودو|فیلم بیوه سیاه Black widow|نقد فیلم مورتال کمبت|فیلم های برتر فرانسوا تروفو