صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم مورتال کمبت
ads

نقد فیلم مورتال کمبت

نقد فیلم مورتال کمبت

نقد فیلم مورتال کمبت

نقد فیلم مورتال کمبت : تقریباً 30 سال پس از اینکه “Mortal Kombat” برای همیشه فضای بازی مبارزه را ترک داد ، راه اندازی مجدد نسخه تلویزیونی فیلم مبتنی بر این بازی های خشن و به مدت 30 روز در سینماها و HBO Max ورود کرد. این نکته مهمی است که هواداران باید بدانند: به اندازه خود بازی ها دارای درجه R است.نقد فیلم مورتال کمبت

برای اولین بار واقعا ، جذابیت بسیار وحشتناک ” فیلم Mortal Kombat ” آن را به صفحه نمایش بزرگ تبدیل می کند ، با برخی از مبارزات دسته کوچک موسیقی جاز که مستقیماً از بازی ها گرفته می شود ، برخی از عبارات صحیح مبتنی بر شخصیت ، و حتی چند مورد معروف حرکاتی که شامل خاریدن ستون فقرات از بدن در بالای سر حریف شما می شود.

چند مسابقه وجود دارد که برای افرادی که تمام بازی های “MK” را بازی کرده اند (که واقعاً شامل بازی شما نیز می شود ، باور کنید یا نه) از جمله مسابقه هایی که شخصیت های کلاسیک بازی ویدیویی مانند Sub-Zero ، Kano ، Raiden ، و بسیاری موارد دیگر.

در حالی که فیلم مورتال کومبت از راه هایی زندگی می کند که تلنگرهای بازی ویدیویی اغلب در صحنه های اکشن خود موفق به انجام آن نمی شوند ، اما در طی یک آموزش طولانی کشنده به سختی متوقف می شود.
سیمون مک کوئید اولین کارگردانی خود را با “مورتال کمبت” انجام می دهد ، که اساساً یک قرن گذشته در حال تولید است ، زیرا قرار بود سومین فیلم از سری دهه 90 باشد که پاول W.S را راه اندازی کرد. اندرسون ، اما پس از شکست “Mortal Kombat: نابودی” در سال 1997 به شکست بزرگی دچار شد.

McQuoid از روی اسکریپتی از Greg Russo و Dave Callaham کار می کند که کاملاً با منبع اصلی آن آشنایی دارد ، علاقه مندی های طرفداران مانند Raiden و Liu Kang را رها می کند اما کمی عمیق تر نیز میشود تا شخصیت هایی مانند Mileena و نسخه CGI واقعاً مبهم Goro را زنده کند.
یک پیش گفتار فیلم مورتال کومبت را در قرن هفدهم ژاپن آغاز می کند زیرا قاتلان لین کوئی به رهبری بی هان (جو تسلیم) به هانزو هاساشی (هیرویوکی سانادا) و خانواده اش حمله می کنند ، همسر و پسر هانزو را با کشته شدن قدرت ، به قتل می رسانند.

نقد فیلم سانست بلوار
بیشتر بخوانید

مبارزات در این صحنه اول بسیار شگفت آور است ، حرکات ترکیبی آشنا برای طرفداران “بازی مورتال کومبت ” با سطحی از جنگ شدید که دیگر واقعاً ساخته شده توسط هالیوود نمیباشد – فکر می کنید تیغه هایی از بالای سر فرو رفته اند. هانزو توسط بی هان کشته می شود ، اما روح او به هلندرالم منتقل می شود ، جایی که او تبدیل خواهد شد … خوب ، طرفداران بازی ها می دانند اما فیلم آن را به اندازه کافی مخفی نگه می دارم تا داستان لو نرود.

نقد فیلم مورتال کمبت
فیلم مورتال کومبت سپس به جلو می پرد تا مشخص بشود که Outworld از ده مسابقه 9 بازی در Mortal Kombat برنده شده است ، به این معنی که یک مسابقه دیگر پایان Earthrealm را رقم می زند. از آنجا که شرور هرگز عادلانه بازی نمی کنند ، شانگ تسونگ (چین هان) تصمیم می گیرد مسابقات قهرمانی نهایی را به اصطلاح با کشتن پیشگامان Earthrealm تقلب کند و مبارزان خود را یکی یکی اعزام کند.

یک مبارز MMA به نام کول یانگ (لوئیس تان) ، یک شخصیت جدید در جهان فیلم مورتال کومبت ، همیشه فکر میکند که نشان تولد اژدهایش چیست و در می یابد که وقتی Sub-Zero به جای او و خانواده اش می آید ، او یکی از قهرمانان فوق الذکر است. جکس (مهکاد بروکس) قبل از اینکه دستانش را یخ زده کند و توسط شرور کلاسیک بازی ویدیویی جدا شود ، سعی می کند او را درباره سرنوشت خود هشدار دهد.

شاید برای کسانی نباشد که به راحتی با خشونت خاموش می شوند ، اما واقعیت این است که “فیلم مورتال کومبت ” واقعاً در این سکانس های مبارزه و مرگ و میر آنها زنده می شود –

سرانجام آنچه را که طرفداران بازی ها برای مدت طولانی دوست داشته اند ، به روشی فیلم می کنند که اکثر مردم فکر می کردند هرگز واقعا نمی بینند آرزو می کنید تعداد آنها بیشتر باشد. پس از اولین اقدام قدرتمند فیلم مورتال کومبت درگیری یک به یک ، تمرکز آن کمتر می شود و این به ضرر فیلم است.
کول به سونیا بلید (جسیکا مک نامی) راه پیدا می کند ، که به همراه کانوی فریبکار (جاش لاوسون) شخصیت قهرمان واقعی ما را به معبد رایدن می برد تا برای مسابقات آینده تمرین کند.

فیلم ترس روح را می‌خورد
بیشتر بخوانید

سازندگان فیلم مورتال کومبت در تلاش هستند با نادیده گرفتن این موضوع ، با ارائه فیلمی که فقط شامل یک سری دعوا است ، مشکل تبدیل تجربه ای را که فقط شامل یک سری دعوا به یک داستان است ، حل کنند. نژادهای متقابل Enter the Dragon با دکتر استرنج به عنوان حسن نیت کیهانی Rayden (لمبرت ، انجام نقش David Carradine) و baddie Shung Tsu (Tagawa) طرفهای مسابقات ورزشی رزمی را انتخاب می کنند که سرنوشت زمین را تعیین می کند .

و اینجا جایی است که ” فیلم مورتال کومبت ” متوقف می شود ، جایی که هر شخصیت برای یادگیری “آرکانا” یا قدرت های ویژه خود باید تلاش کند و گفتگوی جدی خود را به دور سرنوشت و مسئولیت می چرخاند
شرم آور است که تهیه کنندگان فیلم های ” فیلم Mortal Kombat ” متقاعد شده اند که در وسط داستان آنها باید بخشهای طولانی آموزش / آماده سازی وجود داشته باشد.

هیچ کس نمی خواهد یک ساعت پس از شروع بازی ، یک آموزش را انجام دهد. چرخش در اینجا تمام حرکت احتمالی یک فیلم را که نزدیک به دو ساعت اجرا می شود تخلیه می کند. ساخت یک فیلم بازی ویدیویی تقریباً به اندازه “یهودا و مسیح سیاه” بسیار غیرقانونی است.
” فیلم Mortal Kombat ” با برخی از مبارزات اوج گیری ، از جمله یک بازی بسیار قوی بین دو شخصیت افسانه ای در این امتیاز ، کمی بهبود می یابد.

اما مدتها قبل از آن ، طرفداران احتمالاً خواهند فهمید که چه احساسی نسبت به این تلنگر دارند ، چیزی که غیرقابل انکار بهتر از “MK: نابودی” است اما بعید به نظر می رسد که من همان ضربه نوستالژیک فیلم اصلی اندرسون را حفظ کنم.

به اندازه کافی رقص قوی و جذابیت مستقیم طرفداران وجود دارد تا آنها را به سختی سرگرم کند تا بتوانند دوباره برگردند و یکی از نسخه های عالی اخیر این مجموعه را بازی کنند (اتفاقاً “Mortal Kombat 11” 2019 فوق العاده است).

شاید این همه چیز مهم باشد. اما مطمئناً به هیچ وجه احساس مرگبار سینمایی نمی شود که هواداران پس از این همه سال جنگ واقعاً شایسته آن هستند.

نقد فیلم خودروی من را بران | اقتباسی از داستان موراکامی
بیشتر بخوانید

به قلم رضا حقی ( منتقد مجله هنری بامدادی ها)

همچنین برای خواندن و آشنا شدن در مورد بهترین فیلم های جنگی به لینک درج شده مراجعه بکنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

بیست − چهارده =