صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی کوبی برایانت بازیکن اسبق بسکتبال آمریکا
ads

بیوگرافی کوبی برایانت بازیکن اسبق بسکتبال آمریکا

کوبی برایانت

کوبی برایانت ، بازیکن بسکتبال حرفه ای سابق ، پنج عنوان NBA را با لس آنجلس لیکرز به دست آورد در حالی که خود را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ معرفی کرد. وی در سانحه سقوط هلیکوپتر در 26 ژانویه 2020 به طرز غم انگیزی جان باخت.

کوبی برایانت کیست؟

کوبی برایانت سالهای اولیه زندگی خود را در ایتالیا گذراند و مستقیماً از دبیرستان به NBA پیوست. برایانت که یک گلزن برتر بود ، پنج قهرمانی NBA و جایزه MVP 2008 را با لس آنجلس لیکرز به دست آورد. اگرچه فصل های بعد با آسیب دیدگی روبرو شد ، اما او در دسامبر 2014 از مایکل جردن برای مقام سوم فهرست گلزنی های تمام دوران NBA پیشی گرفت و در سال 2016 پس از کسب 60 امتیاز در آخرین بازی خود بازنشسته شد.

در سال 2018 ، برایانت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه متحرک برای بسکتبال عزیز شد. در 26 ژانویه 2020 ، او در سقوط هلیکوپتر قرار گرفت که باعث مرگ برایانت ، دختر 13 ساله اش جیجی و هفت نفر دیگر شد.

زندگی اولیه
کوبی برایانت در 23 آگوست 1978 در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا به دنیا آمد. برایانت که نامش از شهری در ژاپن گرفته شده ، پسر بازیکن سابق NBA جو “جلیبیان” برایانت است.

در سال 1984 ، پس از پایان کار خود در NBA ، برایانت بزرگتر خانواده را به ایتالیا برد ، جایی که در لیگ ایتالیا بازی کرد. کوبی برایانت که در ایتالیا در کنار دو خواهر بزرگتر ورزشکار ، شایا و شریا بزرگ شده بود ، بازیکن مشتاق بسکتبال و فوتبال بود. وقتی خانواده در سال 1991 به فیلادلفیا بازگشتند ، برایانت به تیم بسکتبال دبیرستان Lower Merion پیوست و این تیم را چهار سال پیاپی به قهرمانی ایالتی رساند. با توجه به NBA ، او تمرینات خود را با 76ers آغاز کرد.

اگرچه کوبی برایانت دارای نمرات خوب و نمرات بالای SAT بود ، اما برایانت تصمیم گرفت از دبیرستان مستقیماً به NBA برود. او توسط شارلوت هورنتس با سیزدهمین انتخاب کلی از دراف NBA 1996 انتخاب شد و متعاقباً به لس آنجلس لیکرز تبدیل شد.

کوبی برایانت

حرفه و آمار NBA
در دومین فصل حضورش در لیکرز ، برایانت به عنوان بازیگر اصلی بازی تمام ستاره های 1998 انتخاب شد و در 19 سالگی به جوانترین ستاره تمام تاریخ NBA تبدیل شد. سپس گارد تیراندازی با مرکز فوق ستاره شاکیل اونیل همکاری کرد تا سه پیاپی قهرمان شود. قهرمانی NBA و از سال 2002-2004 به عنوان تیم اول تمام NBA انتخاب شد. او همچنین قراردادهای تأییدیه چند ساله با آدیداس ، اسپریت و دیگر حامیان برتر امضا کرد.

بیوگرافی بنیانگزار اپل استیو جابز
بیشتر بخوانید

اگرچه لیکرز بعد از رفتن اونیل در سال 2004 با مشکل روبرو شد ، اما برایانت عملکرد درخشانی داشت. وی در ژانویه 2006 در مقابل تورنتو رپترز 81 امتیاز کسب کرد که دومین رکورد بلندترین بازی تک نفره در تاریخ NBA بود و در گلزنی آن سال و سال بعد در لیگ پیشتاز بود.

در سال 2008 ، کوبی برایانت ارزشمندترین بازیکن شناخته شد و تیم خود را به فینال NBA برد ، جایی که آنها مقابل بوستون سلتیکس شکست خوردند. در فینال NBA 2009 ، لیکرز با شکست اورلاندو مجیک قهرمانی را از آن خود کرد. کمی بعد ، برایانت بخشی از مراسم یادبود برای تجلیل از دوست و فوق ستاره موسیقی مایکل جکسون بود. سال بعد ، لیکرز با غلبه بر سلتیکس دومین عنوان متوالی خود را به دست آورد.

کوبی برایانت در دو تیم المپیک 2008 و 2012 ایالات متحده بازی کرد و مدال های طلا پیاپی را با هم تیمی های خود به نام های کوین دورانت ، لبرون جیمز و کارملو آنتونی و چند بازیکن برتر دیگر کسب کرد.

پس از اینکه در آوریل 2013 دچار پارگی تاندون آشیل شد ، کوبی برایانت تلاش زیادی کرد تا به زمین بازی برگردد تا اینکه در 6 بازی در فصل 2013-2014 زانو شکسته شود. این ستاره کهنه کار در دسامبر 2014 برای سومین بار در لیست گلزنان NBA از مایکل جردن پیشی گرفت ، اما فصل او به دلیل مصدومیت برای سومین سال متوالی به پایان رسید و در ماه ژانویه 2015 دچار پارگی روتف کاف شد.

بازنشستگی
اگرچه کوبی برایانت برای شروع فصل NBA 2015-2016 به موقع بازگشت ، اما شخصاً در کنار هم تیمی های جوان لیکرز خود مبارزه کرد. در نوامبر 2015 ، او اعلام کرد که در پایان فصل بازنشسته می شود. او در وب سایت The Players ‘Tribune نوشت: “این فصل تنها چیزی است که من باید بدهم.” “قلب من می تواند تپش ها را تحمل کند. ذهن من می تواند این کار را انجام دهد اما بدن من می داند که زمان خداحافظی رسیده است.”

این اعلام واکنش شدیدی را به دنبال داشت ، به ویژه از سوی کمیسر NBA ، آدام سیلور. سیلور در این باره گفت: “با 17 انتخاب NBA All-Star ، MVP NBA ، پنج قهرمانی NBA با لیکرز ، دو مدال طلای المپیک و اخلاق بی وقفه کار ، کوبی برایانت یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بازی ما است.” بیانیه. کوبی چه در فینال رقابت کند و چه بعد از نیمه شب در یک سالن بدنسازی خالی ، پرش های پرشی انجام دهد ، عشق بی قید و شرط به بازی دارد. “

بیوگرافی آشپز مشهور گوردون رمزی
بیشتر بخوانید

در 13 آوریل 2016 ، برایانت در استیپلز سنتر و طرفداران همه جا در آخرین بازی دوران حرفه ای خود خیره کننده شد و 60 امتیاز کسب کرد و لیکرز را به پیروزی مقابل یوتا جاز رساند. این برایان ششمین بازی 60 امتیازی حرفه ای او بود.

پس از بازی ، کوبی برایانت با جمعیت صحبت کرد. او می گوید: “نمی توانم باور کنم که 20 سال چقدر سریع گذشت.” “این کاملاً دیوانه کننده است … و ایستادن در محوطه مرکزی با شما بچه ها ، هم تیمی هایم پشت سر من ، قدردانی از سفری که ما انجام داده ایم – ما از صعودهای خود عبور کرده ایم ، و از نزول های خود گذشتیم. من فکر می کنم مهمترین بخش این است که ما همه در کنار هم ماندیم. “

یک مجموعه تمام ستاره از نمادهای لیکر نیز از کوبی برایانت قدردانی کرد ، از جمله اونیل ، فیل جکسون ، پاو گاسول ، درک فیشر ، لامار اودوم و مجیک جانسون. جانسون گفت: “ما اینجا هستیم تا 20 سال عظمت را جشن بگیریم.” “20 سال برتری. کوبی برایانت هرگز در بازی تقلب نکرده است ، هرگز ما را به عنوان هوادار فریب نداده است. او از طریق مصدومیت بازی کرده است ، او آسیب دیده است. و ما پنج بنر قهرمانی برای نشان دادن آن داریم.”

کوبی برایانت

جایزه اسکار برای “بسکتبال عزیز”
در نوامبر 2015 ، برایانت بازنشستگی آتی خود از لیکرز را با شعری در وب سایت The Players ‘Tribune با عنوان “بسکتبال عزیز” اعلام کرد. این ورزشکار به زودی در زمینه های دیگر به دنبال بهترین ها بود تا شعر خود را به یک فیلم کوتاه تبدیل کند ، از جمله گلن کین ، انیمیشن دیزنی و آهنگساز جان ویلیامز.

نتیجه یک فیلم زیبا پنج دقیقه ای و 20 ثانیه ای بود که در جشنواره فیلم Tribeca 2017 به نمایش درآمد. رای دهندگان اسکار توجه خود را به این موضوع جلب کردند و منجر به دریافت غیر منتظره ای از سوی برایانت شد که در مراسم 2018 اسکار بهترین فیلم کوتاه متحرک را دریافت کرد.

شعبه فیلم های کوتاه و انیمیشن آکادمی هنرهای سینمایی و علوم نیز دعوت نامه ای برای برایانت برای عضویت در این سازمان ارسال کرد. با این حال ، در ژوئن 2018 مشخص شد که کمیته فرمانداران آکادمی دعوت را لغو کرده و می گوید که بازیکن بسکتبال بازنشسته قبل از اینکه برای عضویت در نظر گرفته شود باید تلاش بیشتری در این زمینه نشان دهد.

بیوگرافی فردی مرکوری
بیشتر بخوانید

اتهام تجاوز جنسی
در جولای 2003 ، کوبی برایانت به اتهام تجاوز جنسی به کارگر زن 19 ساله زن در کلرادو متهم شد. برایانت گفت که او به جرم خیانت گناهکار است اما به اتهام تجاوز بی گناه است. پرونده علیه برایانت در سال 2004 خاتمه یافت و وی دعوی مدنی که توسط کارگر هتل علیه وی تشکیل شده بود را بدون دادگاه حل و فصل کرد.

نیکوکاری
از جمله تلاشهای بشردوستانه او ، بسکتبالیست بزرگ بعنوان بخشی از بنیاد خانواده کوبی و ونسا برایانت با ستاره های غیر انتفاعی بعد از مدرسه همکاری کرد. او همچنین یک اردوی تابستانی سالانه به نام آکادمی بسکتبال کوبی را اداره کرد.

همسر و فرزندان کوبی برایانت
برایانت در آوریل 2001 با ونسا لاین 19 ساله ازدواج کرد. این زوج والد چهار دختر شدند: ناتالیا دیامانته (متولد 2003) ، جیانا ماریا اونوره (متولد 2006 ، م. 2020) ، بیانکا (زاده 2016) و کاپری (متولد 2019).

مرگ کوبی برایانت
در 26 ژانویه 2020 ، برایانت سوار هلیکوپتر Sikorsky S-76 بود که در حومه لاس آنجلس ، Calabasas سقوط کرد. نه نفر از جمله برایانت و دختر 13 ساله اش جیانا “جیجی” جان باختند. این هلیکوپتر در حال حرکت از شهرستان اورنج به هزاران اوکس ، کالیفرنیا بود ، جایی که برایانت قرار بود مربی یک مسابقه در آکادمی ورزش مامبا باشد.

“ما کاملاً از دست دادن ناگهانی شوهر دوست داشتنی ام ، کوبی – پدر شگفت انگیز فرزندانمان ، و جیانا زیبا و نازنینم – یک دختر دوست داشتنی ، متفکر و فوق العاده ، و خواهری شگفت انگیز برای ناتالیا ، بیانکا و کاپری” “وانسا ، همسر برایانت در اینستاگرام پست کرد.

“کلمات کافی برای توصیف درد ما در حال حاضر وجود ندارد. من از اینکه می دانم کوبی و جیجی هر دو می دانستند که آنها بسیار دوست دارند ، احساس آرامش می کنم. ما بسیار خوش شانس بودیم که آنها را در زندگی خود داشتیم. ای کاش آنها اینجا بودند آنها نعمت های زیبای ما بودند که خیلی زود از ما گرفته شد. “

کوبی برایانت

کوبی برایانت و دخترش در تشییع جنازه خصوصی در 7 فوریه 2020 به خاک سپرده شدند. در 24 فوریه ، آنها در مراسم یادبودی در مرکز استیپلز مورد تجلیل قرار گرفتند ، بیانسه و آلیشیا کیز در حال ادای احترام به موسیقی و اردن ، و همسر ونسا در میان آنها بودند. کسانی که خاطرات احساسی از بزرگ بسکتبال و مرد خانواده را به اشتراک می گذارند.

بیوگرافی دیوید بکهام
بیشتر بخوانید

در 4 آوریل 2020 ، کوبی برایانت به عنوان تالار مشاهیر بسکتبال یادبود نایسمیت انتخاب شد.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

طراحی وب سایت چیست | فیلم شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب | پرفروش ترین کتاب های جهان | فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک | نقد فیلم Holler | نقد و بررسی بازی Far Cry New Dawn | کسب درآمد از فروشگاه آنلاین | بیوگرافی زیگموند فروید | داستان کوتاه کودک با استعداد من

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده + شش =