نقد فیلم مرداب : در زیر کلاه بیسبال و ، رژه پیراهن های چهارخانه و پاسخ مودبانه “بله ، خانم” ، چیزهای بیشتری برای بیل بیکر وجود دارد. مطمئناً او در هنگام رانندگی بین برنامه های کار دستی در پیکاپ خود در مدرسه قدیمی گوش می دهد و هرگز از نماز قبل از غذا کوتاهی نمی کند ، حتی اگر غذاهای تاتری و یک آلبالو گیلاس از Sonic باشد.
برای او طبیعی به نظر می رسد که چند اسلحه در خانه تخریب شده خود در اوکلاهما نگه دارد ، و او هرگز فرصتی را برای تماشای تیم فوتبال مورد علاقه خود از دست نمی دهد.
نقد فیلم مرداب
اما در این مجموعه کلیشه های حالت قرمز چیزی وجود دارد که می جوشد ، و ” فیلم مرداب ” وقتی در آن پیچیدگی ها و تضادها کاوش می کند در بهترین حالت خود قرار دارد. مت دیمون قوی و چشم غمگین ، ظرافت و آسیب شناسی فوق العاده ای را در این نقش به ارمغان می آورد ، به ویژه هنگامی که شخصیت رواقی خود را به آرامی باز می کند و به گرما ، آسیب پذیری و حتی امیدوار بودن در راه نجات می بخشد.
اما داستان بیل در مورد شانس های دوم به سختی به دست آمده یکی از داستانهای بسیاری است که کارگردان تام مک کارتی در ” فیلم مرداب ” می گوید و در حالی که جذاب ترین است ، اما در طول سومین اقدام دیوانه کننده فیلم نیز تقریباً کاملاً بلعیده می شود.
این فیلمنامه ، که مک کارتی با توماس بیدگین ، مارکوس هینچی و نو دبر همکاری داشته است ، الهام گرفته از پرونده آماندا ناکس ، دانشجوی کالج آمریکایی است که در سال 2007 به جرم کشتن هم اتاقی خود هنگام تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا محکوم شد.
هشت سال بعد ، ناکس تبرئه شد. ” فیلم مرداب ” حرکت را به شهر بندری فرانسه مارسی منتقل می کند و ما را با دختر بیل ، آلیسون (ابیگیل برسلین) آشنا می کند ، پس از آنکه او در حال حاضر پنج سال از محکومیت 9 ساله زندان به جرم قتل معشوقه اش ، زن جوان مسلمان ، سپری کرده است.
نقد فیلم مرداب
آلیسون اصرار دارد که او بی گناه است. بیل قاطعانه به او اعتقاد دارد. و بنابراین ” فیلم مرداب ” همچنین داستان پدر و دختری است که سعی می کنند روابط تیره خود را بهبود بخشند ، زیرا او ملاقات های مکرر برای گفتگو و شستن لباس هایش انجام می دهد و او وانمود می کند که در حال بازی کردن در مورد فوتبال ایالت اوکلاهما به او اهمیت می دهد. (محوطه دانشگاه در آنجاست – درست است – زادگاه استیل واتر ، بیل و آلیسون.
اما همانطور که احتمالاً تا کنون حدس زده اید ، عنوان به رفتار قهرمان ما نیز اشاره دارد.) “زندگی وحشیانه است ،” هر کدام از آنها در یک نکته ، و یکی از جذاب ترین عناصر ” فیلم مرداب ” این تصور است که پیچ خوردگی موروثی است ، که بر خلاف انگیزه های خوب و پایان هالیوود آن فشار می آورد.
اما صبر کنید ، چیزهای بیشتری وجود دارد – خیلی بیشتر. از آنجا که روایت اصلی رانندگی در اینجا این امکان است که آلیسون می تواند بر اساس بیانیه های زندان در مورد یک مرد جوان و گریزان عرب ، بی گناهی خود را اثبات کند. در اینجا ، ” فیلم مرداب ” به صورت رویه ای یادآور برنده اسکار بهترین فیلم مک کارتی “Spotlight” می شود ، زیرا بیل درها را می کوبد و پشت سر هم پیشی می گیرد و با افرادی صحبت می کند که یا او را کمک می کنند یا در تلاش او برای برائت از تنها کار خود نیستند.
کودک. در این راستا ، آن نیز در مورد تنش های نژادی و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی است که در فرانسه و ایالات متحده وجود دارد ، و فحاشی کورکورانه مطمئن که برخی از آمریکایی ها خود را در خارج از کشور – حتی شخصی مانند بیل ، از آهنگ تیم مک گراو قرض می گیرند. ، متواضع و مهربان
و برای بخش بزرگی از قسمت میانی آن ، درباره مردی میانسال است که با یک مادر مجرد و دختر کوچکش یک دوست غیرمنتظره-و سپس یک خانواده موقت-ایجاد می کنند. ویرجینی (کامیل کوتین پر جنب و جوش و کاریزماتیک) و دخترش ، مایا (لیلو سیاوود دوست داشتنی و پولادین) ، بیل بیوه را در اصلاح اشتباهات گذشته خود شلیک می کنند.
نقد فیلم مرداب
ویرجینی و بیل در ابتدا وقتی به او پیشنهاد می شود که با انجام تماس ها ، ترجمه و به طور کلی راهنمای او در شهری باستانی که به سختی با آن آشنا شده است ، به او کمک کند ، در ارتباط هستند.
این رابطه روی کاغذ بی معنی است-او یک هنرپیشه بوهمی است ، او یک کارگر دکل نفتی است-اما مهربانی های کوچکی که به یکدیگر نشان می دهند به آنها اجازه می دهد که پیوند برقرار کنند و به بیل اجازه می دهد تا جزئیات بیشتری در مورد خود و تاریخ شکنجه شده اش فاش کند. قطعه به نظر می رسد چسبناک است ، اما شگفت آور است که کار می کند.
این دورترین و قوی ترین بخش ” فیلم مرداب ” است و اگر اکثریت این فیلم روی این پویایی کم اهمیت و امید آرام روزهای بهتر متمرکز شده بود ، بیش از حد رضایت بخش بود. اجراهای اینجا دوست داشتنی هستند و دیمون از ارتباطات کاملاً شیرین با کوتن و سیاوود لذت می برد.
اما پس از آن یک چرخش قابل توجه به قلمرو تاریک تر می رسد ، با پیچ و تاب هایی که بر اساس تصادفات بزرگ و تصمیمات بی پروا پیش بینی شده است. “ساوت واتر” نیز با گذر زمان طولانی مدت ، به فیلمی بسیار جالب توجه تبدیل می شود.
در حالی که جالب است در نظر بگیریم که بیل یکبار دیگر سر خود را بالا می برد ، حتی بعد از اینکه به نظر می رسد او آرامشی پیدا کرده است ، اما نحوه بازی بسیار وحشی و غیرقابل قبول است ، به نظر می رسد که از یک فیلم کاملاً متفاوت جدا شده و پیوند زده شده است. در اینجا. در این محدوده پرحادثه ، یک اقدام خودکشی نیز وجود دارد که تقریباً بعنوان یک تفکر گیج کننده مورد توجه قرار گرفته است ، همانطور که دیگر هرگز به آن اشاره نشده است.
در نهایت ، ناسازگاری همه این خطوط طرح به هم نزدیک می شوند و وزن پیام های در حال انتقال تقریباً بیش از حد قابل تحمل است. جزئیات بیشتر بیان می شود و شخصیت ها انگیزه های خود را توضیح می دهند در صورتی که حفظ هوای رمز و راز بسیار مثرتر بود. اینکه آلیسون گناهکار است یا نه ، موضوع مهم نیست. لذت بردن از لحظه ای سکون و خلوت در آفتاب بعد از ظهر حتی اگر زودگذر باشد.
منبع سایت مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
نقد فیلم آواز در باران | معرفی موسیقی سنتی ایران | فیلم هر نفسی که میکشی | نقد فیلم سانسور | بهترین فیلم های اینگرید برگمن | بهترین قسمت های سریال فرندز | راهنمای هنر پرفورمنس | ۷ هنرمند برجسته پرفورمنس | فیلم Creed 3 | نقد فیلم آرزوهای بزرگ | نقد فیلم || The Souvenir | فیلم سوغات 2021 | خودویرانگریِ یک هنرمند