صفحه اصلی > شیوه زندگی : آموزش دکوپاژ : چگونه می توان دکوپاژ را در 6 مرحله انجام داد
ads

آموزش دکوپاژ : چگونه می توان دکوپاژ را در 6 مرحله انجام داد

دکوپاژ

دکوپاژ چیست ؟

آموزش دکوپاژ : دکوپاژ کاردستی است که شامل چسباندن پارچه یا برش کاغذ بر روی اشیا، و سپس مهر و موم کل شی برای رنگ آمیزی به نظر می رسد. دکوپاژ یک روش DIY برای تزئین وسایل خانه و چرخاندن اشیا قدیمی با تزئینات جدید است. می توانید بسیاری از سطوح ، از جمله چوب ، فلز ، شیشه ، تراسوت و حتی پلاستیک را دکوراسیون کنید. مبلمان ، گلدان ، آباژور ، قاب عکس و ظروف شیشه ای از اقلام محبوب خانگی برای تزئین هستند.

تاریخچه مختصری از دکوپاژ

کلمه “دکوپاژ” از کلمه فرانسوی میانه “decouper” آمده است که به معنی بریدن ، بریدن یا تراشیدن است. روش دکوپاژ احتمالاً از سیبری شروع می شود ، جایی که برای تزئین مقبره ها استفاده می شد. سپس این تکنیک به چین و سرانجام به اروپا مهاجرت کرد. این در ایتالیا و فرانسه رواج داشت – صنعتگران مبلمان ، قابها و جلد کتاب را تزئین می کردند. امروز ، دکوپاژ به لطف محصولات چسب و مهر و موم همه در یک محصول مانند Mod Podge ، یک کاردستی آسان است.

دکوپاژ

دکوپاژ در مقابل کلاژ : تفاوت چیست؟

دکوپاژ نوعی کلاژ است ، نوعی از هنرهای تجسمی است که در آن عناصر بصری برای ایجاد یک تصویر جدید که پیام یا ایده ای را منتقل می کند ، ترکیب می شوند. علاوه بر دکوپاژ ، زیر ژانرهای دیگر کلاژ شامل فوتومونتاژ و کلاژ پارچه ای است که هر یک از آنها شکل اصلی خود را ارائه می دهند. فناوری مدرن همچنین منجر به ظهور هنر دیجیتال کلاژ یا eCollage شده توسط برنامه های رایانه ای و نرم افزار ویرایش عکس شده است.

5 لوازم ضروری دکوپاژ

یک شی را برای دکوپاژ انتخاب کنید ، سپس لوازم زیر را برای پروژه خود جمع کنید:

بستر دکوپاژ: یک محصول چسب و سیلر برای پوشاندن و اتمام کالای خود پیدا کنید. این محصولات در ظروف براق و مات و پوششهای سخت برای مبلمان و ظروف مناسب برای ظرفشویی برای ظروف موجود است. روش دیگر ، شما می توانید از چسب مدرسه مخلوط با قطعات مساوی آب ، به علاوه یک مهر و موم استاندارد یا لاک استفاده کنید – یا اگر اشیا چوبی را می پوشانید ، از لاک استفاده کنید.

آموزش ساخت کوسن های فضای باز
بیشتر بخوانید

قیچی تیز: برای برش کاغذ یا پارچه از قیچی تیز یا قیچی خیاطی استفاده کنید. برای برش های پیچیده تر می توانید از چاقوی کاردستی یا برش دوار نیز استفاده کنید.

برش و پارچه کاغذی: تکه های پارچه و وسایل کاغذی مانند کاغذ مجله ، صفحات کتاب ، دستمال کاغذی ، کاغذ بسته بندی ، دستمال کاغذی ، کاغذ دفترچه ، عکس ، ورق طلا ، کارت تبریک یا حتی کاغذ مخصوص دکوراسیون را جمع آوری کنید. اگر تصاویر کلیپارت یا دیجیتال را چاپ می کنید ، مطمئن شوید که این یک چاپگر جوهر افشان نیست ، در غیر این صورت هنگام تماس با چسب خونریزی می کند.

برس رنگ فوم: دو برس رنگ آماده کنید ، یکی برای استفاده از چسب و دیگری برای سیلر. برس های فومی بهترین روش برای پخش محیط دکوپاژ هستند.

ابزار Brayer: برای از بین بردن حباب های هوا از لایه بالایی محیط دکوپاژ ، به یک ابزار یا براده بری نیاز خواهید داشت.

دکوپاژ

چگونه می توان دکوپاژ را در 6 مرحله انجام داد

برای تبدیل وسایل خانه و چرخاندن اشیا قدیمی با کاغذ و پارچه این مراحل را دنبال کنید:

شی خود را آماده کنید. برای تمیز کردن بقایای سطح ، جسم را پاک کنید. اگر مبلمان چوبی را جدا می کنید ، برای اطمینان از صاف و تمیز بودن سطح آن را با کاغذ سنباده شن بکشید. هر شن و ماسه ای را که جمع شده پاک کنید ، سپس یک آغازگر روی چوب بزنید. اگر می خواهید پایه متفاوتی برای بریدگی های خود داشته باشید ، می توانید چوب را نیز با رنگ اکریلیک رنگ کنید ، اما قبل از خشک شدن رنگ صبر کنید تا رنگ خشک شود.

تصاویر دکوپاژ خود را برش دهید. تزییناتی را که استفاده می کنید ، یا کاغذ یا پارچه را با دقت برش دهید.
چسب را به جسم خود بزنید. به پشت دکوراسیون چسب بزنید و آن را روی جسم بچسبانید. همچنین می توانید چسب را مستقیماً به محلی كه می خواهید تزئین روی آن قرار بگیرد بمالید ، سپس كاغذ یا پارچه را روی محل چسب قرار دهید.
هر حباب هوا را از سطح خارج کنید. با فشار دادن از مرکز تصویر به سمت بیرون ، دکوراسیون را صاف کنید تا حباب های هوا از بین بروند. می توانید از انگشتان خود و یا از ابزار استفاده کنید.

کیم کارداشیان مژه | آموزش اکستنشن مژه کیم کارداشیان
بیشتر بخوانید

جسم خود را خشک کنید. پس از پایان افزودن تزئینات و تزئینات ، اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

پروژه خود را مهر و موم کنید تا تمام شود. حداقل سه لایه متوسط ​​دکوپاژ را برای پایان دادن به آن بمالید و اجازه دهید بین لایه ها خشک شود. این روند را تکرار کنید تا زمانی که تمام سطح جسم با یکنواخت صاف و یکدست شود – شما نباید بتوانید لبه های دکوراسیون را احساس کنید. در صورت ساخت شی برای استفاده در فضای باز ، یک لاک اسپری یا لاک ضد آب اضافه کنید. بگذارید دکوراسیون منزل دکوراسیون جدید شما یکی دو روز قبل از استفاده خشک شود.

دکوپاژ

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

مراسم اسکار ۲۰۲۱|معرفی موسیقی پاپ|نقد فیلم بانی و کلاید|بهترین کتاب های ادبیات هند|کسب درآمد از عکاسی|عوامل موثر بر رفتار سهم|هنر و معماری باروک|میکل آنژ|بهترین فیلمهای استنلی کوبریک|بهترین فیلم های تام هیدلستون

دیدگاهتان را بنویسید

یک × سه =