صفحه اصلی > کسب و کار : موفقیت در مصاحبه شغلی : چرا به این شغل علاقه مند هستید
ads

موفقیت در مصاحبه شغلی : چرا به این شغل علاقه مند هستید

موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی : “چرا به این شغل علاقه مند هستید؟”

چرا مصاحبه کنندگان شغلی می پرسند “چرا به این شغل علاقه داری؟”
“چرا به این شغل علاقه مند هستید” یک سوال رایج مصاحبه است که به نظر می رسد یک یخ شکن ساده در طول یک مصاحبه شغلی باشد ، اما پاسخ یک مصاحبه شونده اطلاعات مهم زیادی را ارائه می دهد.

نسخه های دیگری از این سوال نیز وجود دارد ، مانند “چرا این کار را می خواهی؟” و “چرا می خواهید اینجا کار کنید؟” یک اشتباه رایج این است که آن را با سوالی مانند “از خودت برایم بگو” اشتباه بگیرید. این سوال اساساً در مورد مصاحبه شونده است ، در حالی که “چرا به این سمت علاقه مند هستید” به مدیر استخدام می گوید که چرا این نقش شغل رویایی شماست.

با مقاله موفقیت در مصاحبه شغلی با بامدادی ها همراه باشید.

موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی

در صورت پاسخ صحیح ، مدیر استخدام می تواند اهداف شغلی یک جوینده کار را پیدا کند ، اینکه چرا آنها شغل فعلی خود را ترک می کنند ، چگونه موقعیت در اهداف شغلی آنها قرار می گیرد ، سطح انگیزه آنها ، و همچنین اولویت ها و ترجیحات کاندیدا. هر سازمانی یک فرهنگ دارد و آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که هرکس را استخدام کند با فرهنگ آن شرکت سازگار باشد.

هر شخصی به دنبال کار جدیدی بیش از پرداخت قبض ، به ویژه در اوایل کار خود نیست. اگر کسی برای اولین بار در جستجوی کار خود باشد ، ممکن است شرکت هایی که با آنها مصاحبه می کنند آگاه باشند که کارمند احتمالی برای مدت طولانی در این کار شرکت نمی کند. در آن شرایط ، پاسخ خوب به “چرا به این موقعیت علاقه مند هستید” نشان می دهد که متقاضی درک می کند نقش یک سنگ قدم است.

7 مرحله برای پاسخ دادن به “چرا به این شغل علاقه مند هستید؟”
آماده بودن برای سوالات بالقوه مصاحبه شغلی می تواند به شما کمک کند تا پاسخ های خوبی بگیرید. در اینجا چند مرحله برای پاسخ موفقیت آمیز به این سوال وجود دارد:

کار را بفهمید: شرح کار را جستجو کنید و کلمات کلیدی را یاد بگیرید که مدیر استخدام می خواهد بشنود و همچنین با مجموعه مهارت های شما همخوانی دارد. این مورد تقویت می کند که کاملاً برای این نقش مناسب هستید.
درباره شرکت تحقیق کنید: انجام این کار درک واضح تری از جنبه های مختلف شرکت ، فرهنگ آن و اهداف و استراتژی های طولانی مدت آن را فراهم می کند. بیشتر وب سایت های شرکت همچنین شامل بیانیه ماموریت و بیوگرافی رهبران شرکت است که ممکن است شما را الهام بخشد. همچنین می توانید کلمات کلیدی را در وب سایت پیدا کنید که بتوانید آنها را در پاسخ های خود بگنجانید.

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه راه بیندازید!
بیشتر بخوانید

موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی

پوشش رسانه ای آنها را کاوش کنید: فراتر از وب سایت شرکت جستجو کنید و یاد بگیرید که چگونه شرکت و رهبران آن توسط رسانه ها و مردم مشاهده می شوند. درباره پوشش رسانه ها ، بیانیه های مطبوعاتی و حضور رسانه های اجتماعی در سیستم عامل های مختلف تحقیق کنید.

به شبکه خود دسترسی پیدا کنید: اگر مدتی در صنعت خاصی فعالیت کرده اید ، احتمال اینکه شبکه شما همپوشانی داشته باشد یا با شرکتی که در آن مصاحبه می کنید ارتباط برقرار باشد ، بسیار خوب است. چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی وجود دارد که این ارتباطات را نشان می دهد. لیستی از افرادی را ایجاد کنید که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.

مسیر شغلی خود را مشخص کنید: در نظر بگیرید که در طی یک سال ، سه سال و پنج سال در حرفه خود کجا هستید؟ برای رسیدن به این اهداف چه نقشی در مسیر شغلی خود نیاز دارید؟

تراز را پیدا کنید: بعد از بررسی تمام تحقیقات خود در مورد شرکت و افرادی که در آنجا کار می کنند ، چه جنبه هایی با جدول زمانی شغلی شما همسو است؟ چه کلمات کلیدی از وب سایت و رسانه های آنها را می توانید برجسته کنید تا خود را به این شرکت متصل کنید؟

دلایل کار با آنها را مشخص کنید. این می تواند شامل اعتبار شرکت ، تحسین محصولات یا خدمات آنها ، تمایل به کار با ارزشها و فرهنگ شرکتشان یا الهام گرفتن از رهبران شرکت باشد.

نمونه پاسخ مصاحبه موفقیت در مصاحبه شغلی “چرا به این سمت علاقه مند هستید؟”

بهترین مصاحبه پاسخگوی علاقه و شغل متقاضی با اهداف و فرهنگ شرکت است. پس از تحقیق در مورد اینکه چرا می خواهید با یک شرکت کار کنید ، باید بتوانید این میل را به شکلی ترجمه کنید که به نفع شرکت باشد.

– یک دارایی باشید: “من به موقعیت علاقه مندم زیرا معتقدم مهارت های من می تواند به گسترش شرکت شما کمک کند و من می خواهم بخشی از این رشد باشم.”

موفقیت در مصاحبه شغلی

موفقیت در مصاحبه شغلی

– این فرهنگ را تحسین کنید: «شرکت شما شهرت زیادی دارد که مدتهاست تحسینش می کنم. [پیشنهاد ارزش X] متناسب با ارزش های من است و من را برای کمک به مأموریت شرکت شما هیجان زده می کند. ”
– طرفدار باشید: “من یک کاربر قدیمی محصولات شما هستم و از اینکه بخشی از محصولی هستم که دوستش دارم هیجان زده هستم.”

پی پال چیست؟ | بروز ترین و جامع ترین برای استفاده و شناخت پی پال
بیشتر بخوانید

پایان مقاله موفقیت در مصاحبه شغلی

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

فیلم بانوی حوا|بیوگرافی الکساندر گراهام بل|کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه راه بیندازید!|فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک|نقد فیلم جولیتای ارواح|پرفروش ترین آلبوم موسیقی جهان|سریال High Fidelity|روانشناسی بازار سرمایه|فیلم گرمای بدن|معرفی سبک موسیقی بوسا نووا

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 2 =