چارلز دیکنز

چارلز دیکنز

چارلز دیکنز رمان نویس ، روزنامه نگار ، ویراستار ، تصویرگر و مفسر اجتماعی بریتانیایی بود که رمان های کلاسیک محبوب مثل الیور توئیست ، یک کریسمس کریسمس ، نیکلاس نیکلبی ، دیوید کاپرفیلد ، داستان دو شهر و انتظارات بزرگ را نوشت.

از دیکنز بعنوان یکی از اصلی ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان قرن 19 میلادی یاد می شود. از جمله موفقیت های او ، به علت ارائه پرتره ای کاملاً آشکار از طبقه زیرین دوره ویکتوریا ، که به ایجاد تحولات اجتماعی کمک می کند ، ستایش شده است.

دیکنز در 7 فوریه 1812 میلادی در پورتسموث ، در سواحل جنوبی کشور انگلیس ، چارلز جان هوفام دیکنز به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید : یوهان ولفگانگ فون گوته

این نویسنده مشهور انگلیسی دومین فرزند از میان هشت فرزند بود. پدرش ، جان دیکنز ، یک کارمند نیروی دریایی بود که آرزو داشت آن را ثروتمند بدست آورد. مادر چارلز ، الیزابت بارو ، آرزو داشت معلم و مدیر مدرسه شود.

علی رغم تلاش والدین او ، خانواده همچنان فقیر بودند. با این وجود ، آنها در روزهای اول خوشحال بودند. در سال 1816 میلادی ، آنها به چاتهام ، کنت نقل مکان کردند ، جایی که دیکنز جوان و خواهران و برادرانش آزادانه در روستا گشت و گذار می کردند و قلعه قدیمی روچستر را جستجو می کردند.

در سال 1822 میلادی ، خانواده دیکنز به کمدن تاون ، محله ای فقیرنشین در لندن ، نقل مکان کردند. در آن زمان وضعیت مالی خانواده وخیم تر شده بود ، زیرا جان دیکنز عادت خطرناکی برای زندگی فراتر از توان خانواده داشت.

بیشتر بخوانید : ونسان ون گوگ

سرانجام ، جان در سال 1824 میلادی ، زمانی که چارلز فقط 12 سال داشت ، به علت بدهی به زندان فرستاده شد.

دیکنز به دنبال زندانی شدن پدرش مجبور شد مدرسه را ترک کند و در یک کارخانه سیاه نمایی کنار رودخانه تیمز کار کند. در کارخانه فرسوده و جوندگان ، دیکنز هفته ای شش شیلینگ درآمد و گلدان های “سیاه” ، ماده ای که برای تمیز کردن شومینه استفاده می شود را برچسب گذاری می کرد.

چارلز دیکنز

چارلز دیکنز

این بهترین کاری بود که می توانست برای کمک به تأمین هزینه های خانواده اش انجام دهد.

بیوگرافی اخرین امپراطوره ژاپن هیروهیتو
بیشتر بخوانید

بزرگسالانی که قرار بود از او مراقبت کنند ، احساس می کردند او را رها کرده و به او خیانت می کنند. این احساسات بعداً به عنوان موضوعی مکرر در نوشتن وی درمی آیند.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 + هفده =