صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای جان وین
ads

بهترین فیلمهای جان وین

بهترین فیلمهای جان وین

بهترین فیلمهای جان وین

بهترین فیلمهای جان وین : جان وین مترادف فیلم های کلاسیک وسترن است. هرچند این تمام کار او نبود و بهترین کار او را می توان در اینجا یافت.

فیلم های وسترن همیشه با جان وین همراه خواهند بود. وی که به عنوان “دوک” شناخته می شود ، یکی از برنده ترین جایزه های فروش گیشه در طول سه دهه در دوران طلایی سینمای هالیوود بود. وی در طول زندگی حرفه ای خود در بیش از 150 فیلم سینمایی ظاهر شد. او در هر نقشی درخشان بود ، چه در نقش کابوی ، سرهنگ یا مارشال بازی کند. “دوک” همیشه قهرمان بود.

میراث وین امروز ، حتی 40 سال از مرگ او در سال 1979 ، همچنان ادامه دارد. طرفداران هنوز فیلم های او را دوست دارند و او را به عنوان بهترین ستاره فیلم وسترن در تمام دوران ها اعتبار می دانند. بیایید نگاهی به بهترین فیلم های او بیندازیم که طبق IMDb رتبه بندی شده اند.

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های ادبیات هند

 جان وین در دهه های 1950 و 1960 در اوج شهرت بود اما در دهه 1930 و تا زمان مرگ در دهه 1970 در فیلم ها ظاهر شد. وی به خاطر فیلم های غربی خود مشهور است و در این سبک نمادی است اما در چندین فیلم جنگی درباره جنگ داخلی آمریکا یا جنگ جهانی دوم نیز بازی کرد. در اوایل کار خود ، وی نقش های مکمل بیشتری در فیلم هایی داشت که حتی اگر وسترن نباشند یا با او بازی نکنند ، هنوز هم دارای رتبه بالایی هستند. فیلم های جان وین همچنان از محبوبیت کلاسیک به خصوص فیلم های وسترن برخوردار هستند.

با مقاله بهترین فیلمهای جان وین همراه ما باشید.

1.فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت

فیلم 1968 مردی که لیبرتی والانس را کشت در یک وسترن خوب هر آنچه می خواهید را دارد: اعضای باند ، خشونت و جان وین. فیلم با ورود سناتور رنسوم استودارد (جیمز استوارت) به شهر برای شرکت در مراسم تشییع جنازه دامدار تام دونیفون (وین) آغاز می شود. وقتی از او سوال شد که چرا در مراسم خاکسپاری شرکت می کند ، فیلم به 25 سال قبل برمی گردد.

هنگامی که رانسوم در حال بازدید از شهر بود ، با باند بی رحمی به رهبری لیبرتی والانس (لی ماروین) برخورد کرد. تام دونیفون به کمک آمد و جان رانسوم را نجات داد. تام بارها و بارها به رانسوم کمک می کند و این دو به یک نیروی رقابتی علیه لیبرتی والانس تبدیل می شوند. آنها خیلی خوب هستند که نمی توانند جلوی آنها را بگیرند. این نخستین فیلم و در گروه بهترین فیلمهای جان وین جایگاه ویژه ای دارد.

مل بروکس
بیشتر بخوانید

2.فیلم ریو براوو

در فیلم ریو براوو 1959 ، اسلحه بران جو بوردت (کلود آکینز) مردی را در یک سالن می کشد. این باعث می شود که کلانتر جان تی چانس (وین) او را همراه با کمک شهر مست ، شخص (دین مارتین) دستگیر کند.

با این حال ، جان خیلی زود وقتی برادر جو ، ناتان (جان راسل) ، به شهر می آید تا برادرش را از زندان بدرقه کند ، دچار مشکل می شود. جان باید سر پا بایستد ، اما در موارد متعددی آزمایش شده است.

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های ادبیات یونان

3.فیلم جویندگان

وین وقتی در وسترن بازی می کرد بهترین بود. در فیلم جویندگان ، ایتن ادواردز (وین) در پی جنگ داخلی به خانه تگزاس بازگشت. چندین نفر از اعضای خانواده برادرش توسط Comanches کشته و ربوده می شوند ، بنابراین ایتان در پی شکار آنها است تا آنها را ردیابی کند و به خانه بیاورد.

وی سرانجام می فهمد که خواهرزاده اش ، دبی (ناتالی وود) زنده است و همراه برادر خوانده اش ، مارتین (جفری هانتر) است. این کار ایتان را برای یافتن آنها به یک مأموریت خطرناک می فرستد. اگر کسی بتواند آنها را پیدا کند ، “The Duke” است.

4.فیلم دلیجان

در دهه 1930 ، وین بیشتر به عنوان نقش مکمل کار می کرد یا در فیلم ها نقش های کمی داشت. در سال 1939 ، او سرانجام در Stagecoach ، که در آنجا نقش Ringo Kid را بازی می کرد ، یک قانون شکن جوان بود که به دنبال انتقام از مرگ پدر و برادرش بود ، شکست بزرگ خود را در نمایشگاه نشان داد.

این فیلم شامل گروه متنوعی از شخصیت ها ، از جمله یک فلسفی پرداز الکلی (توماس میچل) ، زنی با شهرت ضعیف (کلر ترور) ، فروشنده مشروبات الکلی خجالتی (دونالد میک) و بسیاری از مسافران دیگر است. همه آنها در یک صحنه مربیانی یکسان هستند و باید با یکدیگر زندگی کنند. این فیلم وین را در مسیر ستاره شدن قرار داد.

بیشتر بخوانید : رمان های برتر ادبیات فرانسه

5.فیلم مرد آرام

کمدی-درام 1959 مرد آرام یکی از موارد نادری است که وین در وسترن بازی نکرد. در عوض ، او با مورین اوهارا ، همبازی خود در چهار فیلم محبوب عاشقانه دیگر ، همکاری کرد. مرد آرام بهترین فیلمی است که آنها با هم ساخته اند.

نقد فیلم جویندگان
بیشتر بخوانید

بعد از کشتن حریف حریف در رینگ ، بوکسور شان تورنتون (وین) برای خرید خانه و خانواده خانواده خود به ایرلند فرار می کند. در حین انجام این کار ، او مری کیت داناهر (O’Hara) را ملاقات می کند و عاشق او می شود. عاشقانه آنها کامل به نظر می رسد تا زمانی که برادر مری کیت می خواهد اموال شان را از زیر او بخرد. بهترین فیلمهای جان وین

6.فیلم رودخانه قرمز

جان وین همیشه قهرمان بود ، اما در فیلم 1948 ، رودخانه قرمز اینگونه نبود. او در نقش توماس دانسون ، یک گاودار مستبد که با عقب وفاداری به نام گروت (والتر برنان) و فرزند حامی و فرزندخوانده خود ، مت گارت (کلیگ مونتگومری) کار می کند ، بازی کرد. آنها پس از جنگ داخلی رانندگی گاو را به میسوری هدایت می کنند.

این سفر آسان نیست ، و توماس یک دیکتاتور می شود. این باعث می شود که مت علیه او قیام کند ، و آنها تعجب می کنند که آیا آنها هرگز “یک خانواده” خواهند بود. اگر عادت دارید وین را به عنوان یک قهرمان مشاهده کنید ، تماشای رفتار او در این فیلم ممکن است دشوار باشد ، اما این یک عملکرد برجسته است.

بیشتر بخوانید: نمایشنامه های برتر تاریخ

7.تیرانداز (1976) – 7.6

The Shootist 1976 آخرین نقش وین در فیلم بود و این یکی از به یادماندنی ترین بازی های وی بود. او در نقش J.B. Books ، یک مبارز مسلح مسلح که اخیراً به سرطان مبتلا شد ، بازی می کند. او برای شروع آخرین درگیری با اسلحه در اواخر قرن بیستم به نوادا سفر می کند. او اتاقی را از باند راجرز بیوه (لورن باكال) و پسرش گیلوم (ران هاوارد) اجاره می كند.

بسیاری از شهروندان در شهر کتابها را گیج می کنند مانند مردی که می خواهد انتقام مرگ برادرش را بگیرد. دیگران به دنبال کسب سود از بدنامی کتاب هستند. با دانستن اینکه زمان او رو به اتمام است ، بوکز یک آخرین جنگ اسلحه را ابداع می کند تا زندگی خود را با یک ضربه خوب به پایان برساند. بهترین فیلمهای جان وین

8.فیلم الدورادو

فیلم ال دورادو در سال 1966 همکاری وین و دیگر ستاره به یادماندنی فیلم وسترن ، رابرت میچوم است. مرکز فیلم ، اسلحه کول کورتون (وین) است که به شهر الدورادو برمی گردد تا برای یک صاحب زمین بی روح ، بارت جیسون (اد اسنر) کار کند. با این حال ، او متوجه می شود که باید با دوست قدیمی خود ، جی. پی هارا (میچوم) مبارزه کند. بنابراین ، او پیشنهاد را رد می کند.

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت
بیشتر بخوانید

در عوض ، او با J.P همکاری می کند تا از شهروندان ال دورادو در برابر بارت محافظت کند. در عین حال ، وی در زمینه اعتیاد به الکل به J.P کمک می کند. داستانی در مورد دوستی با بسیاری از درگیری ها ، ال دورادو غربی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید :برندگان جایزه نوبل ادبیات

9.Baby Face (1933) – 7.6

جان وین فقط نقش مکمل کمی در این فیلم دارد به خصوص در مقایسه با بقیه فیلم های این لیست که در آن نقش اصلی را بازی می کند. Baby Face از لیلی پاورز (باربارا استنویك) پیروی می كند ، زن جوانی كه پدرش تمام عمر خود را مورد سو استفاده جنسی قرار داده است.

پاور تصمیم می گیرد از این به نفع خود استفاده کند و مردان را در یک بانک دستکاری کند تا قدرت و جایگاه خود را در شرکت کسب کند. جیمی مک کوی جونیور (وین) یکی از مردانی است که با او رابطه دارد تا وی را برای ارتقا درجه انتخاب کند.

10.فورت آپاچی (1948) – 7.5

کاپیتان کربی یورک (وین) کهنه سرباز جنگ داخلی آمریکا است که در صف فرماندهی یک پست سواره نظام اتحادیه ، فورت آپاچی بود ، اما کار به سرهنگ دوم جانباز دیگر پنجشنبه (هنری فوندا) داده می شود. سرهنگ دوم پنجشنبه صلاحیت این سمت را دارد ، اما او متکبر و خودخواه است و بیشتر سربازان پست می خواهند کاپیتان یورک را فرماندهی کنند.

داستانهای فرعی وجود دارد که قبایل بومی آمریکایی آپاچی ناراحت می شوند و سربازان با آنها کار نمی کنند یا به آنها احترام نمی گذارند و یک طرح عاشقانه دیگر با دختر پنجشنبه و یک سرباز.  بهترین فیلمهای جان وین

بیشتر بخوانید :بهترین فیلم های تام هاردی

11.True Grit (1969) – 7.4

فیلم True Grit سال 1969 غیر قابل انکار به یادماندنی ترین فیلم وین از کل زندگی حرفه ای او است. پس از دستگیری تام چانی (جف کوری) پدر ماتی راس 14 ساله (کیم داربی) را قتل داد ، وی مارشال آمریکایی “خروس” کاگبورن (وین) را برای انتقام گرفتن استخدام می کند. او مردی با “ریگ واقعی” است و در تعقیب خود با تکزر تک رنجر لا بوف (گلن کمپبل) همکاری می کند.

بهترین فیلم های کیت بلانشت
بیشتر بخوانید

این فیلم برای وین اولین و تنها جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد. تا به امروز ، این فیلم به عنوان یک فیلم واقعاً نمادین از ژانر وسترن در نظر گرفته شده است. وقتی به حرفه وین فکر می کنید ، معمولاً او را با True Grit مرتبط می کنید.

به اخرین فیلم از مقاله بهترین فیلمهای جان وین رسیدم امیدواریم لذت برده باشید.

بیشتر بخوانید :بهترین فیلمهای دیوید لینچ

12.گاوچران ها (1972) – 7.4

در دهه 1970 ، وین به تدریج در حال کاهش بود زیرا تماشاگران فیلم به فیلم های غربی علاقه کمتری داشتند. با این حال ، فیلم 1972 وی ، گاوچران ها ، هنوز هم یکی از بهترین بازی های او باقی مانده است. این فیلم به دامدار کهنه کار گاو ، ویل اندرسن (وین) می پردازد. او در شرف رانندگی بزرگ گاو است که خدمه اش به طور غیرمنتظره ترک می شوند تا در تاریخ طلای کالیفرنیا شرکت کنند.

ویل که به کارگران احتیاج دارد ، از دانش آموزان محلی کمک می گیرد. در ابتدا ، ویل از پسران نوجوان بدخلق و ناامید می شود. با این وجود ، وقتی ویل و پسران به خانواده خود تبدیل می شوند ، پیوندی ایجاد می شود. بهترین فیلمهای جان وین

مقاله بهترین فیلمهای جان وین به پایان رسید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.