صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های کوروساوا
ads

بهترین فیلم های کوروساوا

بهترین فیلم های کوروساوا

بهترین فیلم های کوروساوا

بهترین فیلم های کوروساوا : آکیرا کوروساوا (98 – 1910) کارگردانی بود که برای اولین بار توجه بین المللی را به سینمای ژاپن جلب کرد. وی که به شدت تحت تأثیر فیلم های هالیوودی جان فورد و همچنین شکسپیر قرار داشت ، فیلم هایی درباره شخصیت ها و موقعیت هایی ساخت که تماشاگران در غرب به راحتی آنها را شناختند. چند تا دیده ای؟

بهترین فیلم های تام هاردی

با مقاله بهترین فیلم های کوروساوا همراه ما باشید.

بهترین فیلم های کوروساوا

فیلم فرشته مست (1948)

نخستین فیلم از لیست بهترین فیلم های کوروساوا میباشد.این درام پس از جنگ ، که در زمان اشغال ژاپن توسط آمریکایی ها ساخته شد ، و بنابراین تحت مقررات سختگیرانه سانسور قرار گرفت ، اولین همکاری طولانی بین کوروساوا و توشیرو میفونه بازیگر بود. در اینجا میفونه در نقش یک گانگستر ظاهر می شود که به سل مبتلا می شود و با دکتر مشروبات الکلی که وی را تشخیص داده است پیوند می یابد. فرشته مست همچنین یک رشته همکاری بین کوروساوا و آهنگساز Fumio Hayasaka را آغاز کرد ، که بعداً به همکاری با همتای برجسته Kurosawa Kenji Mizoguchi ادامه خواهد داد.

بهترین فیلمهای جیمز استورات

فیلم راشومون (1950)

راشومون فیلمی است که آغاز شهرت بین المللی کوروساوا است و همچنین به عنوان مقدمه ای برای فیلم ژاپنی برای مخاطبان خارجی پس از برنده شدن شیر طلایی در جشنواره فیلم ونیز و اسکار افتخاری در سالهای 1951 و 1952 ، به عنوان یک مخاطب خارجی شناخته می شود. داستان پیرامون چهار شخصیت است که گزارش های مختلفی از یک وقایع را ارائه می دهد ، و مخاطب را به زیر سوال بردن ماهیت حقیقت ، انگیزه ، تفسیر و یادآوری می برد. این فیلم همچنین نام خود را به اثر راشومون (Rashomon Effect) داده است ، که به توصیفات ضد و نقیضی از همان وقایع ارائه شده توسط افراد مختلف اشاره دارد.

فیلم زیستن (1952)

شخصیت اصلی Ikiru (که به معنای “زندگی” است) ، که توسط تکیه گاه قدیمی کوروساوا ، تاکاشی شیمورا بازی می شود ، یک دیوان سالار بیمار وخیم است که سعی می کند قبل از مرگ معنی و هدف زندگی را پیدا کند. بسیار آزاد از الهام از ایوان ایلیچ از تولستوی الهام گرفته شده است ، ایکیرو یکی از طنین اندازترین فیلم های کوروساوا است ، فیلمی که مخاطب را وادار می کند زندگی و میراث را به طرز بسیار ظریف و تلخی متفکر کند.

بهترین فیلم های دنیل رادکلیف | فیلم برتر
بیشتر بخوانید

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

فیلم Seven Samurai (1954)

معروف ترین فیلم کوروساوا و جزو بهترین فیلم های کوروساوا مربوط به دهکده ای است که مورد حمله گروهی از راهزنان قرار گرفته است. روستاییان تصمیم می گیرند هفت سامورایی سرگردان را برای شکست دادن اراذل و اوباش قبل از سرقت محصولاتشان استخدام کنند. با بیش از 200 دقیقه زمان پخش ، اولین فیلم سامورایی Kurosawa یک فیلم اکشن کاملاً ضروری است و تأثیر بسزایی بر سینمای ژاپن و هالیوود گذاشت ، به ویژه در فیلم بازسازی شده وسترن در سال 1960 با هفت اثر باشکوه.

فیلم Throne of Blood (1957)

کوروساوا در این فیلم استادانه ، که اجرای مسحورکننده ای از توشیرو میفونه است ، Shakespeare’s Macbeth را به ژاپن فئودالی منتقل می کند. این فیلم را بیشتر بخاطر صحنه قابل توجهی که شخصیت میفونه ، معادل مکبث ، در تگرگ پیکان با مرگ او روبرو می شود ، به یاد می آوریم. این شامل عناصر بی شماری از تئاتر Noh ژاپن است که مربوط به قرن 14 است. این ادغام سنت های شرقی و غربی بسیار جالب توجه است.

فیلم قلعه پنهان (1958)

این فیلم ماجراجویی پر از اکشن الهام بخش اصلی فیلم های اصلی جنگ ستارگان است. در این داستان دو دهقان خنده دار و شوخ طبع حضور دارند که درگیر یک درگیری بزرگ شامل یک شاهزاده خانم و جناح های متخاصم رقیب می شوند ، و این باعث می شود شما فکر کنید که چگونه R2-D2 و C-3PO ناخواسته در یک نبرد حماسی بین خیر و شر با یکدیگر مخلوط شدند. شباهت سبکی بین این دو فیلم روشی است که در آن کوروساوا از یک عکس به عکس دیگر با استفاده از دستمال مرطوب انتقال می یابد ، چیزی که جورج لوکاس کمی کمتر از دو دهه بعد از آن الگو می گیرد.

بهترین فیلمهای تارانتینو

فیلم High and Low (1963)

این درام متشنج پلیس که اقتباسی آزاد از Ed McBain’s King’s Ransom است ، بر آدم ربایی یک پسر تاجر موفق متمرکز است ، همه این در چارچوب وسیع تر جامعه ای است که به سرعت متمول تر می شد و شکاف ثروت فزاینده ای را می بیند. به عنوان سرگرمی ناب ، بالا و پایین در میان بهترین فیلم هایی است که کوروساوا به لطف تنش مداوم ، دسیسه شرکت ها و تحولات غیرقابل پیش بینی توطئه ، در میان بهترین فیلم ها قرار گرفته است.

نقد فیلم ریش‌ قرمز | Red Beard 1965
بیشتر بخوانید

فیلم ریش قرمز (1965)

این داستان سه ساعته درباره نابرابری اجتماعی و عصبانیت وجودی آخرین فیلم از 16 فیلمی بود که کوروساوا و میفونه در آن کار کردند. این داستان در قرن نوزدهم اتفاق می افتد و مربوط به یک پزشک جوان (یوزو کایاما ، بعداً موسیقی دان محبوب) است که توسط یک پزشک مسن تر (Mifune) آموزش می بیند ، و تعاملات مختلف آنها با بیماران و یکدیگر. کوروساوا از طریق این شخصیت ها ، مراقبت و دلسوزی را نشان می دهد که باید به همه انسان ها ، صرف نظر از موقعیت اجتماعی و ثروت ، نشان داده شود. این فیلم در داخل کشور مورد تحسین گسترده قرار گرفت و برنده جایزه روبان آبی ، جایزه Kinema Junpo و جایزه فیلم Mainichi بهترین فیلم شد.

بهترین فیلمهای اسپیلبرگ

فیلم Dersu Uzala (1975)

درسو اوزالا واقعاً یك نوع است. این فیلم حماسی از کاوشگری که با یک شکارچی دوست می شود و در یک فیلم 70 میلی متری در خاور دور روسیه گرفته شده ، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده است. از قضا ، این زبان خارجی روسی بود و کشوری که کوروساوا نماینده آن بود اتحاد جماهیر شوروی بود. کوروساوا این شاهکار را در پایین ترین نقطه زندگی خود در ژاپن کارگردانی کرد ، وضعیتی که عمدتا به دلیل شکست تجاری فیلم قبلی او ، Dodesukaden بود ، که پنج سال قبل از درسو اوزالا کامل شد. ناتوانی او در تأمین بودجه فیلم دیگری در ژاپن باعث این تغییر در خارج از کشور شد و نتیجه آن یک ملیله جادویی از جهانی است که به ندرت توسط افراد خارجی دیده می شود.

فیلم آشوب (1985)

این آخرین فیلم از لیست بهترین فیلم های کوروساوا میباشد که بر اساس Shakespeare’s King Lear ، Ran پیچیده ترین و گرانترین فیلم زندگی حرفه ای Kurosawa بود. تقریباً مانند تخت خون ، شکسپیر را به شکلی کاملاً خارق العاده به ژاپن قرون وسطایی می برد. این زمانی تأثیرگذارتر است که فرد در نظر بگیرد که کوروساوا هنگام ساخت فیلم 75 ساله بوده است. علی رغم سن او ، این محصول طراوت و سرزندگی را بر خلاف هر آنچه که او قبلاً ساخته بود ، ارائه می دهد و برای چشم ها جشن می گیرد. طراح لباس با شایستگی برنده جایزه اسکار شد.

بیوگرافی جادا پینکت اسمیت
بیشتر بخوانید

بهترین فیلمهای دیوید لینچ

پایان مقاله بهترین فیلم های کوروساوا امیدواریم لذت برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»