صفحه اصلی > موسیقی : بزرگان موسیقی کلاسیک
ads

بزرگان موسیقی کلاسیک

بزرگان موسیقی کلاسیک

بزرگان موسیقی کلاسیک : بزرگترین و بهترین آهنگسازان کلاسیک در تمام دوران چه افرادی هستند؟ به طور معمول علاقه مندان به موسیقی کلاسیک نام سه نفر را همیشه به یاد دارند ، باخ ، موتزارت و بتهوون.

البته نظرات در مورد بقیه کاملا متفاوت است . ما در مورد بزرگترین و تأثیرگذارترین آهنگسازان کلاسیک می خواهیم اطلاعات کامل و جامع ای به شما مخاطبین و دوستداران موسیقی بدهیم پس با مجله موسیقی بامدادی ها همراه باشید.

یوهان سباستین باخ (1685 – 1750)

موسیقی از باخ ریخته شده ، همه برای جلال بیشتر خداوند و به قول باخ “تازه کردن روح” موسیقی های باخ را با لذت گوش می دهند .موسیقی ارگ ، کانتاتاهای کلیسایی و موسیقی اتفاقی برای کارفرمایان نان روزانه او بود.

وی ، بی شک یکی از بزرگترین آهنگسازان کلاسیک است و نیازی به اثبات آن نیست .

جالب است که سخت کوش ترین و پر تلاش ترین آهنگساز در تمام دورانها باید نزدیکترین آهنگ به کمال موسیقی باشد.

برای خیلی از افرادی که موسیقی کلاسیک گوش می دهند ، خطوط بی پایان JS Bach ، نقطه مقابل دقیق و هارمونی های روان به نوعی بیانگر حالت ایده آل همه موسیقی است در واقع می توان گفت چیزی فراتر از کوتاه بودن و اقتضائات زندگی بشر.

پخش موسیقی باخ یا نواختن ساز انفرادی نیز یک شکل شگفت انگیز از تعادل درمانی برای ذهن است.

به ترانه های “Prelude In C Major” باخ از The Well-Tempered Clavier گوش دهید – مجموعه ای از مقدمه ها و فوگ ها در تمام 24 کلید اصلی و فرعی که به بی شک یکی از بزرگترین آثار تاریخ موسیقی کلاسیک به حساب می آیند.

بزرگان موسیقی کلاسیک

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1756 – 1791)

تمامی موارد مرتبط به گرفتن دیکته از خداوند را فراموش کنید. موتزارت در تمامی مواقع مشغول به کار و تمرین بود ، به خودش یاد می داد که آهنگساز بهتری باشد و تلاش می کرد چیزی فراتر از سازنده و نوازنده موسیقی باشد.

اگر بخواهیم او را به چیزی تشبیه کنیم او فیلسوفی بود که زبان او موسیقی بود ، محصولی بخصوص از روشنگری بود که وی بر این اعتقاد داشت جهان می تواند از طریق قدرت آن بهبود یابد.

موتزارت کیست؟
بیشتر بخوانید

موتزارت تلاش می کرد تمامی این کارها و فعالیت های هنری را به شکلی انجام دهد که به عنوان خالص ترین نمونه تصور شده در گوش ما ضربه بزند.

این موضوع می تواند سبب شود ما از وزن فکری و سیاسی سخنان موتزارت ، یکی از بزرگترین و خالص ترین آهنگسازان کلاسیک ، دست کم بگیریم. پیشنهاد ما به شما این است که به “اورتور” یکی از بزرگترین اپراهای موتزارت به اسم ، The Marriage Of Figaro گوش دهید. قطعا این اپرا به روح شما جلا خاصی می دهد.

بزرگان موسیقی کلاسیک

مشهورترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک

لودویگ ون بتهوون (1770 – 1827)

تنها ترانه ها ، پیروزی های فروزان ، برجسته های رعد و برق یا سرودهای قابل تأمل و راپسودی ها نیستند. قطعا همه ما که کمی از موسیقی کلاسیک اطلاعات داشته باشیم بتهوون را دوست داریم زیرا حتی اگر همه اینها مبارزه علیه جهان ، احساسات و ناشنوایی او بود ، او هرگز ایده آلیسم یا ایمان خود را از دست نداد.

لودریک ون بتهوون ، یکی از بزرگترین و تاثیز گذار ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک ، آهنگساز به عنوان قهرمان ، تنها در برابر جهان ، در تلاش برای درک ، بیان ، پرستش و بهبود آن با موسیقی است.

این مبارزه تایتانیک تقریباً در همه مواردی که او نوشت ، در کنار زیبایی و لطافت غنایی عالی و حس غالب موسیقی که به دوره جدید کشیده شده است ، دیده می شود.

به سمفونی شماره 3 بتهوون در E Flat ، Op گوش دهید. 55 (Eroica) که به احترام یکی از اشخاص بزرگ در تاریخ یعنی ناپلئون نوشته شده است و به طور منظم به عنوان یکی ازز بزرگترین سمفونی های تمام دوران انتخاب شده است .

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی (1840 – 1893)

زیبای ایده آل آهنگساز رمانتیک ، چایکوفسکی ، موسیقی روسی را روی نقشه اروپا قرار داد. ارادت به شخص موتزارت ، بلینی و دونیزتی نشان دهنده هدیه های ملودی بی پایان خود است ، که او با یک حس ارکسترال درخشان ، به علاوه احساسات خیلی شدید خود را بروز می دهد.

این موسیقی است که قلب خود را بر روی آستین خود می بندد و با وسواس تمام روی عشق ، مرگ و سرنوشت تمرکز می کند.

بهترین آثار بتهوون
بیشتر بخوانید

ایلیچ چایکوفسکی ، یکی از بزرگترین آهنگسازان دوره کلاسیک ، بیشتر به خاطر باله های جذاب و ملایم و کنسرتوی پیانو معروف است ، ولی نباید سمفونی های او عمق احساسی بسیار بیشتری دارند را نادیده گرفت.

اپراهای وی ، به خصوص یوجین اونگین ، از کیفیت شخصی بسیار چشمگیری برخوردار هستند که آنها را در میان دوست داشتنی ترین رپرتوار قرار می دهد. ‘Dance of the Reed Pipes’ را از یکی از محبوب ترین باله های چارچوب چایکوفسکی The Nutcracker است که پیشنهاد می شود حتما شنیده شود.

ریچارد واگنر (1813 – 1883)

شما می توانید آهنگسازان دیگر را بیشتر دوست داشته باشید ، اما موضوع غیر قابل باور است که استدلال کنید که واگنر ، یکی از بزرگترین آهنگسازان کلاسیک ، بی حد و حصرترین تصور موسیقی در تمام دوران را نداشته است.

او زبان را فراتر از همه محدودیت های قبلی کشید تا نقشی کاملاً جدید برای موسیقی ارکستر ایجاد کند ، فرم ها و ساختارهای هارمونیکی را که از زمان بتهوون و قبل از آن وجود داشته است ، در اختیار بگیرد و آنها را تحت فشار شدید قرار دهد تا عمق احساس و انگیزه غیرقابل انتقال را انتقال دهد.

ارکستر واگنر ، برای همیشه درباره گفته ها و تجربیات شخصیت های اپرای خود اظهار نظر می کند ، به حالتی چشمگیر به ضمیر ناخودآگاه ضربه می زند.

به قطعه های گئورگ سلتی از حلقه حماسی واگنر حتما گوش دهید که توسط مجله موسیقی BBC به عنوان “بهترین ضبط شده تاکنون” توصیف شده است.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

 

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.