صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم اسپنسر 2021
ads

نقد فیلم اسپنسر 2021

فیلم اسپنسر

نقد فیلم اسپنسر 2021 : 

“اسپنسر” پابلو لارین تصویری شگفت انگیز از تعطیلات پرتنش کریسمس در زندگی پرنسس دایانا است. دانستن این امر شما را برای آنچه در حال تماشای آن هستید آماده نمی کند. چشم انداز لاران مملو از سکانس های رویایی ، درد درونی و بیرونی ، دیالوگ های سنگین استعاره و کریستن استوارت زیر کلاه های مختلف و مدل موهای کوتاه دیابا است.

هدف فیلم این است که مخاطب را تا آنجایی که می خواهد حس زمان در اوایل دهه 90 و این نقطه در روابط سلطنتی را هنگامی که اوضاع شروع به تجزیه می کند ، در ذهن روحی قهرمان خود قرار دهد.

“اسپنسر” که توسط استیون نایت نوشته شده است ، با یک کلمه به مخاطبان خود خوش آمد می گوید: “افسانه ای از یک تراژدی واقعی” ، این لحن را تعیین می کند که آنچه ما در انتظار دیدن آن هستیم بیشتر تخیلی است تا واقعیت. پرنسس دیانا (استوارت) دیر به آغاز جشن های تعطیلات می رسد. او در منطقه ای که در همسایگی خانواده سلطنتی بزرگ شده است گم می شود ، نمادی از این که چگونه در طول این سالها بخشهایی از خود را از دست داده است تا بتواند انتظارات را برآورده کند. هنگامی که در محوطه سلطنتی بود ، یک افسر نظامی سابق با چهره سخت (تیموتی اسپال) ، که چشم و گوش خانواده است ، از او استقبال می کند.

هیچ کاری نمی تواند بدون اطلاع او انجام دهد. دیانا که حالا با پسرانش ویلیام (جک نیلن) و هری (فردی اسپری) متحد شده ، سعی می کند چهره شجاعی به خود بگیرد ، حتی اگر بداند شوهرش پرنس چارلز (جک فرتینگ) رابطه دارد. اضطراب و افسردگی او شروع به غلبه بر او می کند. او شروع به دیدن روح آن بولین (امی منسون) ، همسر یک بار هنری هشتم می کند که سر بریده شد تا شوهرش بتواند با معشوقه اش ازدواج کند ، به عنوان نشانه ای از آنچه که با او انجام می شود. دیانا در کارکنان خود در مگی (سالی هاوکینز) یک متحد پیدا می کند ،

فیلم اسپنسر

فیلم اسپنسر

اما حتی زمانی که دیانا به او بیشترین نیاز را دارد ، او را ترک می کنند. محرمانه بودن او در خارج و داخل ملک مجلل ، به نظر می رسد که دیوارها به دیانا نزدیک شده اند ، زیرا او کنترل خود را در واقعیت از دست می دهد تا زمانی که بتواند از بین برود و خودش را نجات دهد.

نقد فیلم محافظ | The Protege 2021
بیشتر بخوانید

اواخر ، به نظر می رسد لاران شیفته زنانی است که در قفس های اجتماعی اسیر شده اند و چگونه راهی برای فرار پیدا می کنند. در سال 2016 ، ناتالی پورتمن به عنوان بانوی اول در فیلم “جکی” اشک آلود و خون آلود بود. سپس ، اخیراً ، درام جنسی او “اما” یک رقاص خیابانی را پیدا کرد که با قوانین عادی ،

جامعه مودب و طراح رقصش کنترل شریک عاشقانه را کنترل کرد. به “اسپنسر” با “جکی” اشتراک زیادی دارد ، یعنی خواسته های خفه کننده ای که از زنان مشهور با لباس های طراح و خانه های بزرگ ساخته شده است. آنها ممکن است در ظاهر با همه چیز ظاهر شوند ، اما واقعیت بسیار غم انگیز است: قفس آنها طلاکاری شده است ، اما هنوز یک قفس است.

آخرین مورد اضافه شده به آن قفس ، کریستن استوارت در نقش دیانا مود است ، عملکردی که احتمالاً بین مدافعان شاهزاده خانم تفرقه ایجاد می کند. لهجه مانند برخی از اقدامات او احساس ضربه یا غفلت می کند. گاهی اوقات به نظر می رسد که فیلم او را به حالت بچگانه می رساند و پس از آنکه از انتخاب هایش برای انجام کارهای دیگر محروم شد ، دچار تنبلی می شود. دیالوگ نایت ممکن است گاهی صریح و سطحی باشد ،

و اغلب به استوارت فضای کافی برای ظرافت نمی دهد. بسیاری از عملکردهای او را می توان به عنوان یک غم انگیز محکوم یا “مالیخولیای سلطنتی” توصیف کرد ، تا زمانی که راهی برای خروج از چنگال سلطنتی پیدا نمی کند ، نمی تواند خود را از آن حالت خارج کند.

دیدگاه لاران تفسیری مستقیم از نارضایتی شاهزاده خانم از سنت ها و جشن های تعطیلات نیست. سکانس هایی با آن بولین وجود دارد که با دستان بسیار سنگین روبرو می شوند ، اما شاید اولین اشاره مخاطبان مبنی بر این که این فیلم بیوگرافی معمولی شما نیست ، در اولین شام باشد ،

فیلم اسپنسر

فیلم اسپنسر

هنگامی که دیانا ناراضی از مرواریدهایی که توسط همسرش مجبور به پوشیدن است بیمار می شود- مجموعه ای از مرواریدهایی که او می داند نیز به معشوقه او داده شد – بنابراین او گردنبند را محکم می کند و مرواریدها را به اطرافش می فرستد ، از جمله داخل سوپ نخود او. سپس او یکی از مرواریدها را می خورد و قبل از شلیک بعدی فرار از درد ، با دندان هایش آنها را به طور دردناک می ترکاند.

فیلم دراکولای برام استوکر
بیشتر بخوانید

در حال حاضر ، خوردن تصور شده مرواریدها را می توان به طرق مختلف تفسیر کرد ، اما درد رنج کشیدن از طریق شام با شوهر فریبنده او روی میز از نظر جسمی بر او تأثیر می گذارد. ترکیبی از درد و رنج او ، واقعی و خیالی ، برای این است که مخاطب را ناراحت نگه دارد و موفق می شود.

لاران به منظور فرو بردن تماشاگران در حالت رو به انحطاط دیانا ، از آهنگساز جانی گرینوود خواست تا موسیقی متن را به طور فزاینده ای ایجاد کند ، که شامل همه چیز از سیم های بلند تا صدای زنگ های شیشه ای می شود تا تجربه قریب به اتفاق دیانا را نشان دهد. فیلمبردار فوق العاده کلر ماتون (“پرتره یک بانو در آتش” ، “آتلانتیک”) یک عکس تا حدودی محو شده از عکس های آن دوران را بازسازی می کند و از لحاظ بصری با مناظر و لباس ها مطابقت دارد.

در اواخر فیلم ، یک فلاش بک مد دیانا را در روزهای اولیه جوانی ، در برخی از مشهورترین لباس های او ، مانند لباس عروسی اش ، ملاقات می کند. این سکانس پس از آن اتفاق می افتد که وی از بازگشت به خانه دوران کودکی خود منع شده است. او به هر حال می رود و به ویرانه های دخترانه از دست رفته خود نگاه می کند.

این لحظه ای سرگیجه آور است که توسط Larraín و Mathon ایجاد شده است تا شبیه یک مد شگفت انگیز از کادرهای طراحی شده توسط Jacqueline Durran باشد. طراحی تولیدی Guy Hendrix Dyas از خانه تعطیلات سلطنتی واقعی ترین تفسیر ایده لاران در مورد یک قفس طلاکاری شده است. از نظر جزئیات بسیار غنی است و از عظمت فراوانی برخوردار است. با این حال ، وقتی دیانا و پسرانش شکایت دارند که هوا سرد است ،

هیچ کس جرات نمی کند که حرارت را برای پاسخگویی به درخواست های آنها گرم کند. این فقط یک استعاره دیگر در این افسانه انحطاطی است که از شیفتگی مداوم مردم به زنی الهام گرفته است که هرگز زمان زیادی در زندگی نداشت تا از روزهای خود در خارج از قفس طلاکاری شده خود لذت ببرد.

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس
بیشتر بخوانید
فیلم اسپنسر

فیلم اسپنسر

پایان مقاله نقد فیلم اسپنسر 2021

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی | ⭐️ کدام سبک عکاسی مناسب شماست؟ | بررسی کفش Asics Magic Speed | چگونه مدیر فروش شوید : راهنمای کامل مدیر فروش شدن | بهترین فیلم های ران هاوارد | نقد فیلم آرواره ها | نقد و بررسی بازی 1 Hitman | بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۱ | منتقدان هالیوود ریپورتر ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن ۲۰۲۱ را اعلام کردند | بهترین فیلم های ۲۰۲۱ | نقد و بررسی بازی Battlefield V |

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × سه =