صفحه اصلی > اخبار فناوری : بررسی گوشی Motorola Edge 20 Pro
ads

بررسی گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

بررسی گوشی Motorola Edge 20 Pro :

بررسی دو دقیقه ای

گوشی Motorola Edge 20 Pro بهترین مدل در خط تلفن های پرچمدار Moto در سال 2021 است که جانشینان Edge و Edge Plus 2020 هستند. نگران نباشید ، شما 18 نسل تلفن را از دست نداده اید – این شرکت مستقیماً از سری اصلی به 20 رسیده است.

Pro که به عنوان برادر برتر موتورولا Edge 20 و Edge 20 Lite قرار گرفته است ، چند ویژگی را ارائه می دهد که نسخه های ارزان تر از آن برخوردار نیستند ، از جمله دوربین پریسکوپ برای محدوده بزرگنمایی بیشتر دوربین ، باتری بزرگتر و چیپست بهبودیافته.

بدون توجه ، ما باید به یک نکته اشاره کنیم: صرف نظر از مشخصات و قیمت نسبتا مناسب آن ، این گوشی به اندازه گوشی های اصلی Edge جالب نیست. فاقد صفحه نمایش منحنی فوق العاده منحنی آنها و در نتیجه ویژگی های اضافی است که در اختیار شما قرار می گیرد و نگه داشتن آن چندان عالی نیست.

با مقایسه با سری Edge 2020 ، آیا Edge 20 Pro گوشی خوبی است و ارزش پول شما را دارد؟ خوب ، این س that’sالی است که پاسخ دادن به آن دشوار است – این یک تلفن مناسب است ، اما همچنین دارای مشکلات زیادی است ، و ما در پایان دوره آزمایش خود نتوانستیم برنده این دستگاه باشیم.

مسئله اصلی ما در بخش “احساس دست” است-در واقع دستگاه در دست گرفتن و استفاده از آن چه احساسی دارد. این یک دستگاه عظیم است ، با کناره های کاملا زاویه دار ، و دکمه هایی در کناره که دسترسی به آنها دشوار است مگر اینکه مایل به استفاده از هر دو دست باشید. در مقایسه با Edge فوق العاده منحنی ، 20 Pro احساس ناراحتی و ناراحتی می کند.

در حالی که این شکایت اصلی ما است ، دیگران ممکن است با ویژگی هایی که وجود ندارند ، اما در سایر گوشی های با قیمت مشابه وجود دارد ، مشکل داشته باشند. شارژ بی سیم ، جک 3.5 میلی متری هدفون و شارژ سریع وجود ندارد (گزینه 30 وات در مقایسه با برخی از رقبا کند است).

مواردی در مورد تلفن وجود دارد که باید دوست داشته باشید. دوربین های آن برای دستگاه Moto عملکرد خوبی دارند ، نرخ تازه سازی بالای صفحه باعث می شود حرکت صاف به نظر برسد (و بسیاری از رقبا را شکست می دهد) و ما متوجه شدیم که باتری به راحتی دستگاه را در طول یک روز استفاده می بیند.

چیپست ، Snapdragon 870 ، یکی دیگر از موارد مورد استقبال است. از نظر عملکرد خام ، تنها اندکی از Snapdragon 888 باکیفیت پایین تر برخوردار است ، اما باعث می شود دستگاه ارزان تر شود و همچنین از مشکلات بیش از حد گرم شدن 888 رنج نمی برد.

بنابراین اگر می خواهید یک دستگاه توانمند که برخی ویژگی های ممتاز را از دست بدهد ، می توانید کارهای بسیار بدتری انجام دهید … اما می توانید بهتر انجام دهید. با این قیمت گوشی هایی مانند OnePlus 9 در بسیاری از زمینه ها Moto را شکست می دهند و می توانید گوشی های بهتری را با قیمت ارزان تر تهیه کنید. حتی موتورولا اج 20 استاندارد می تواند یک پیشنهاد با ارزش تر باشد ، زیرا این دستگاه مقرون به صرفه تر است و بسیاری از ویژگی های Pro را از دست نمی دهد.

بنابراین گوشی Motorola Edge 20 Pro یک گوشی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ممکن است آن را مطابق سلیقه خود بیابید ، اما به هیچ وجه رقابتی ترین گوشی موجود در بازار نیست.

گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

قیمت و در دسترس بودن گوشی Motorola Edge 20 Pro

هزینه Motorola Edge 20 Pro 649 پوند (حدود 900 دلار ، 1230 دلار استرالیا) است که باعث می شود قیمت مناسب تری نسبت به Edge Plus از 999 دلار آمریکا (2020) داشته باشد. موتورولا توضیح داده است که جهش از “پلاس” به ” Pro ‘قصد داشت این تغییر قیمت را منعکس کند.

برای مقایسه با سایر اعضای خط Edge و Edge 20 ، می توانید جدول زیر را مشاهده کنید که همه آنها را مقایسه می کند:

سرگذشت ماشین های الکتریکی
بیشتر بخوانید

با قیمت عرضه ، Edge 20 Pro به طور مستقیم با OnePlus 9 رقابت می کند ، یک گوشی دیگر با برچسب قیمتی که در مرز بین رده متوسط ​​و درجه یک قرار دارد.

گوشی Motorola Edge 20 Pro ابتدا برای انگلستان و اروپا اعلام شد و شایعات حاکی از آن است که در ایالات متحده نیز منتشر خواهد شد ، اگرچه به دلیل عدم رسیدن گوشی های Edge به آنجا در سال 2020 ، راه اندازی استرالیا بعید به نظر می رسد.

با این حال ، به نظر می رسد که Motorola Edge 20 با نام Motorola Edge (2021) در ایالات متحده به فروش می رسد ، شاید با مشخصات کمی متفاوت ، و مشخص نیست که آیا این مدل Pro هرگز در آنجا به فروش می رسد یا خیر.

طرح

گوشی Motorola Edge 20 Pro یک گوشی بزرگ است. ما در استفاده از آن با یک دست مشکل داشتیم ، به ویژه به دلیل عرض و قرارگیری دکمه ، و راحت در دست ما نمی نشست.

ابعاد آن 163 در 76 در 8 میلی متر است. ما آن را در کنار Xiaomi Mi 11 Ultra-یکی از بزرگترین دستگاه هایی که آزمایش کرده ایم-قرار دادیم و بلندتر و پهن تر بود.

اندازه چندین مسئله را به همراه دارد. ما مجبور شدیم برای رسیدن به قسمت عمده ای از صفحه کشش کنیم. سنسور اثر انگشت جانبی آنقدر بالا بود که نمی توانستیم به راحتی به آن برسیم. و هنگام کشش دست ها ، لبه های صاف دستگاه به اندازه ای در کف ما فرو می رود که می توانیم آن را احساس کنیم ، که اگر ما کشش نمی دادیم اینطور نبود. احساس دست Edge 20 Pro فقط “خاموش” بود.

در بالای اسکنر اثر انگشت در لبه سمت راست گوشی ، دکمه تنظیم صدا وجود دارد ، و ما بدون تغییر نحوه در دست گرفتن تلفن یا استفاده از دست دیگر خود ، دسترسی به این را غیرممکن می دانیم. همچنین یک دکمه دستیار Google در مقابل وجود دارد ، و باز هم ما دسترسی به یک دست را غیرممکن دیدیم ، اما بر خلاف برخی دیگر از گوشی های موتو ، آن نیز کوچک است ، بنابراین بعید است که به طور تصادفی آن را فشار دهید.

این تلفن دارای یک پورت USB-C در پایین است ، اما جک هدفون 3.5 میلی متری وجود ندارد ، در پیچ بسیار کمی برای تلفن های Moto.

در پشت یک برآمدگی دوربین مستطیلی قرار دارد که سه لنز ، فلاش و میکروفون زوم را در خود جای داده است (برای بزرگنمایی صدا – بیشتر در قسمت دوربین ها). خیلی ضخیم نیست ، بنابراین در حالی که مانع قرار دادن گوشی روی میز می شود ، جیب زدن تلفن را مشکل نمی کند.

این گوشی دارای شیشه جلو و عقب است ، مگر اینکه نسخه Vegan Leather را انتخاب کنید که دارای پشت چرم مصنوعی است و هر دو گزینه چرمی یا شیشه ای آبی هستند. هیچ یک از این دو دارای رتبه IP نیستند ، اما طبق گفته موتورولا ، این گوشی دافع آب است (پس برای شنا از آن استفاده نکنید).

نمایش دادن

گوشی Motorola Edge 20 Pro با صفحه نمایش 6.7 اینچی ، مانند سایر اعضای خانواده Edge ، امکان مشاهده املاک و مستغلات زیادی را دارد. بر خلاف مدل های نسل گذشته ، صفحه نمایش تا لبه ها صاف است و توسط یک برش دایره ای برای دوربین جلو شکسته شده است.

این صفحه نمایش OLED با وضوح 1080 24 2400 و پشتیبانی از HDR10+است که تقریباً با اکثر دستگاه های رقیب مطابقت دارد.

یک ویژگی شگفت انگیز نرخ تازه سازی 144 هرتز است ، به این معنی که تصویر صفحه نمایش 144 بار در ثانیه به روز می شود. برای مدت طولانی 60 هرتز یک قاعده بود ، اما در سال های اخیر بسیاری از گوشی ها با صفحه نمایش 90 هرتز یا 120 هرتز عرضه شده اند. سرعت 144 هرتز دوباره سریعتر است و تعداد انگشت شماری از تلفن ها با این عدد مطابقت دارند یا از آن فراتر می روند.

در نتیجه ، حرکت روی صفحه نمایش Edge 20 Pro بسیار روان به نظر می رسد ، این ویژگی برخی از طرفداران تلفن واقعاً از آن قدردانی می کنند ، اگرچه همه متوجه تفاوت نمی شوند یا خیلی اهمیت نمی دهند.

بررسی گوشی Xiaomi Poco M3 Pro 5G
بیشتر بخوانید
گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

دوربین ها

گوشی Motorola Edge 20 Pro دارای مجموعه ای قوی از دوربین ها است-نوشتن در مورد یک گوشی Moto چیز عجیبی است ، با توجه به اینکه دوربین های عکاسی آنها معمولاً زیر سطح هستند. به دلیل برخی از بهینه سازی های مشکوک ، این یک دوربین دوربین فوق العاده نیست ، اما ما هنوز تحت تأثیر عکس های گرفته شده قرار گرفتیم.

ما با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.3 شروع می کنیم که تصاویری روشن و رنگارنگ گرفته است. ما متوجه شدیم که از حالت پرتره اجتناب می کنیم ، زیرا جلوه های تار شدن پس زمینه آن همیشه دقیق نبود و ویژگی های صورت را به طرز عجیبی بهینه کرد.

مورد: در مقایسه با عکس سلفی گرفته شده با حالت پرتره ، در حالت پرتره ، نکات برجسته برای موهای ما تقویت شده و هر تار قابل مشاهده است ، در حالی که افزایش روشنایی جهانی نه تنها صورت ما بلکه لباس های ما را نیز روشن کرده و کنتراست کلی را کاهش می دهد. باعث می شود تصویر کمی چشمگیر شود

حالا بریم سراغ دوربین های اصلی عنوان اصلی یک دوربین 108 مگاپیکسلی f/1.9 است که با یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین پریسکوپی 8 مگاپیکسلی f/3.4 با 5 برابر زوم اپتیکال ضبط می شود.

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی پر از جزئیات بودند ، مخصوصاً اگر از حالت 108 مگاپیکسل استفاده می کردیم (تصاویر معمولی فقط 12 مگاپیکسل هستند مگر اینکه حالت رزولوشن بالا را فعال کنید). به نظر می رسد ظاهر آنها کاملاً طبیعی است ، بیشتر شبیه تصاویر یک دستگاه هواوی است تا عکس های اشباع شده خودکار که گوشی های گلکسی سامسونگ تولید می کنند ، که برخی ممکن است آن را دوست داشته باشند و برخی دیگر آن را دوست ندارند.

برای به دست آوردن بهترین عکس های فوری ، ما نیاز به عکس گرفتن در یک برنامه ویرایش داریم ، زیرا “طبیعت گرایانه” می تواند به راحتی در محیط های کم نور یا در روزهای ابری به معنای “کسل کننده” باشد. اما ، به دلیل اطلاعات زیاد رنگ و روشنایی که توسط سنسور ضبط شده است ، ما اغلب می توانیم یک عکس فوری را به یک پست عالی اینستا تبدیل کنیم.

ما برخی از عکسهای کم نور را نیز گرفتیم ، و اغلب اینها خوب به نظر می رسیدند ، با حالت شب کار خوبی برای متعادل کردن نوردهی و روشن کردن سایه ها. متأسفانه این حالت به طور خودکار وارد عمل می شود ، خواه آن را تغییر دهید یا نه ، و در نتیجه نتوانستیم عکس های مقایسه ای بگیریم. این یک مشکل به نظر نمی رسد ، اما کنتراست قوی می تواند تصاویر قابل توجه را ایجاد کند و با روشن کردن خودکار مناطق تاریک ، دوربین به شما امکان بهینه سازی کنتراست را نمی دهد.

عکسهای گرفته شده با دوربین فوق عریض همان رنگ عکس اصلی را حفظ کرده اند ، اگرچه گاهی اوقات کمی اشباع تر به نظر می رسند و همانطور که تصور می کنید با توجه به وضوح پایین سنسور در مقایسه با حالت رزولوشن دوربین اصلی ، شما نیز جزئیات کمی را از دست می دهید

دوربین پریسکوپ به شما امکان می دهد تا 5 برابر نوری یا 50 برابر دیجیتال زوم کنید ، اگرچه با نزدیک شدن به حداکثر زوم دیجیتال ، عکس های فوری به طور غیرمعمول تار می شوند. تصاویر زوم 5 برابر به نظر می رسند … خوب ، آنها خوب بودند ، اما سنسور با وضوح پایین نسبتاً کم می تواند تصاویر را کمی مبهم نشان دهد. بعلاوه ، رنگها به اندازه عکسهای گرفته شده با دوربین اصلی یا فوق عریض پررنگ به نظر نمی رسند.

ضبط ویدئو را می توان با رزولوشن 1080p ، 4K یا 8K و با سرعت 24 ، 30 یا 60 فریم بر ثانیه انجام داد ، اگرچه اگر می خواهید در 8K ضبط کنید ، نرخ فریم با 24 فریم در ثانیه به حداکثر می رسد. ما متوجه شدیم این دستگاه به طرز شگفت آوری قادر به ضبط تصاویر با وضوح بالا برای مدت زمان نسبتاً طولانی بدون گرم کردن یا ضبط فیلم های لکنت است.

نقد و بررسی کونسول Nintendo Switch
بیشتر بخوانید

این گوشی طیف متوسطی از حالت های ضبط از جمله عمودی ، شب ، 108 مگاپیکسل و اسکن اسناد را ارائه می دهد. پرتره (بر روی دوربین اصلی) برای تصاویر افراد مفید بود ، زیرا نرم افزار تنظیمات تصویر را برای برجسته تر نشان دادن سوژه تغییر داد ، اگرچه گاهی اوقات تغییرات نامحسوس بود.

مشخصات و عملکرد

“مغز” عملکرد Motorola Edge 20 Pro چیپست Snapdragon 870 است. در حال حاضر از نظر فنی این بهترین پردازنده موجود برای گوشی های اندرویدی نیست ، زیرا Snapdragon 888 از نظر قدرت 870 را برتری دارد. با این حال ، تفاوت بین این دو اندک است و 870 مشکلات داغ داغ گزارش شده با 888 را با خود به همراه نمی آورد و این چیپست نه چندان درجه یک را برای بسیاری از گوشی های ارزان قیمت انتخاب بسیار خوبی می کند.

ما گوشی Motorola Edge 20 Pro را آنقدر قدرتمند دانستیم که می توانست همه بازی هایی را که انجام می دادیم مدیریت کند ، از تجربیات برتر مانند PUBG Mobile با تمام تنظیمات حداکثر ، تا Rome Total War: Barbarian Invasion و بازی های طولانی.

هنگامی که ما آن را در یک آزمون معیار قرار دادیم ، تلفن با نمره چند هسته ای 2878 ما را شگفت زده کرد. این تقریباً نمره 2875 Moto G100 (که دارای چیپست یکسان است) است ، اما بسیار پایین تر از 3369 Poco F3 یا 3381 Vivo X60 Pro ، که هر دو از 870 نیز استفاده می کنند. با این حال ، چنین بعید به نظر می رسد که تفاوت ها در استفاده در دنیای واقعی قابل توجه باشد.

این چیپست با 12 گیگابایت رم ، که مقدار مناسبی است ، و همچنین 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی ، باز هم یک پیشنهاد مناسب است ، اگرچه راهی برای افزایش آن وجود ندارد.

این یک تلفن 5G است ، بنابراین می توانید به شبکه های نسل بعدی متصل شوید ، اگرچه این بستگی به قرارداد شما و محل زندگی شما دارد ، بنابراین مسافت پیموده شده شما بیشتر از خود Edge 20 Pro به این عوامل بستگی دارد. ما از این گوشی برای اتصال به شبکه های 5G که توسط Vodafone انگلستان اداره می شود استفاده کردیم.

این یکی از معدود گوشی های موتورولا است که جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد و در حالی که بلندگو برای هدف مناسب است ، اما هدفون با کیفیت صوتی را به شما نمی دهد. توصیه می کنیم برای بهترین تجربه صوتی ، از آداپتور USB-C تا 3.5 میلی متر یا حتی بهتر است از گوشواره های بی سیم استفاده کنید.

گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

نرم افزار

مانند همه گوشی های موتورولا ، Edge 20 Pro از نسخه تمیز سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می کند و دستگاه از اندروید 11 خارج از جعبه استفاده می کند. تقریباً برای ارتقاء به اندروید 12 واجد شرایط است و شاید نسخه های بعدی این نرم افزار نیز پس از راه اندازی عرضه شوند.

این بدان معناست که این نرم افزار در گوشی های پیکسل به نظر می رسد ، بدون پوشش و تغییرات طراحی برخی از شرکت ها. نمادها به صورت دایره ای هستند ، برنامه های بارگیری شده در کشوی برنامه ذخیره می شوند و لیست اعلان ها به رسانه ها ، مکالمات ، اعلان های برنامه های استاندارد و پیام های بی صدا (به عنوان مثال ، یادآوری برنامه های خاص) تقسیم می شود.

موتورولا چند ترفند خاص خود را در قالب اقدامات فوق العاده مفید برای صرفه جویی در زمان ارائه می دهد. اینها به شما امکان می دهند عملکردها را با حرکات خاص به سرعت فعال کنید ، مورد علاقه ما انجام دو کاره “کاراته برش” برای روشن کردن چراغ قوه است.

اگر با تلفن های موتورولا تازه کار هستید ، ممکن است کمی طول بکشد تا به اقدامات عادت کنید ، اما با انجام این کار ، بازگشت به عقب سخت است.

نقد و بررسی گوشی Xiaomi Mi 11
بیشتر بخوانید

این تلفن با کابل برای Ready For سازگار است و بنابراین با آن سازگار است. این رقیب Dex موتورولا است که به شما امکان می دهد دستگاه خود را برای عملکردهای خاص به مانیتور خارجی مانند صفحه کامپیوتر یا تلویزیون متصل کنید.

با استفاده از برنامه های روی صفحه بزرگتر می توانید از Ready For work استفاده کنید. برای سرگرمی ، ارسال محتوا از برنامه های پخش شده روی صفحه بزرگ ، برای تماس های ویدئویی و چند برنامه دیگر. این سرویس به طور بالقوه بسیار مفید است ، اگرچه برخی بیشتر از دیگران از آن استفاده خواهند کرد.

عمر باتری

باتری 4500 میلی آمپری گوشی Motorola Edge 20 Pro کار خود را انجام می دهد و ما متوجه شدیم که تلفن معمولاً بین شارژ یک روز دوام می آورد. وقتی ما از دستگاه زیاد استفاده می کردیم ، این مورد صادق نبود ، اما با استفاده متوسط – رسانه های اجتماعی گاه به گاه ، پخش موسیقی ، عکس عجیب – باتری به راحتی تا انتهای روز کار می کرد.

با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش و نرخ تازه سازی بالا ، یک روز کامل عمر باتری ستودنی است ، اگرچه برخی دیگر از دستگاه های Moto تا دو روز برای شما دوام می آورند.

شارژ 30 وات است که سریعتر از گوشی های برتر سامسونگ و اپل است ، اما در مقایسه با شارژ 65 واتی ، 90 واتی یا 120 واتی که سایر دستگاه ها با این قیمت (و کمتر) ارائه می دهند ، کم رنگ است. ما دریافتیم که این دستگاه حدود یک ساعت طول کشید تا به طور کامل از خالی در 30 وات شارژ شود.

با این حال ، هیچ منبع تغذیه بی سیم یا معکوس وجود ندارد ، همانطور که در Edge Plus سال گذشته مشاهده کردیم ، احتمالاً به این دلیل است که موتورولا می خواهد این گوشی را با قیمت پایین تری وارد بازار کند.

گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

آیا باید گوشی Motorola Edge 20 Pro بخرم؟

در صورت خرید آن …

شما دوربین های خوب با قیمت نسبتاً پایین می خواهید
برای ترکیب دوربین اصلی اصلی ، فوق عریض و بزرگنمایی ، معمولاً باید یک گوشی برتر خریداری کنید و گوشی Motorola Edge 20 Pro آنها را با قیمتی نسبتاً پایین ارائه می دهد.

شما به صفحه 144 هرتز نیاز دارید
برخی از افراد صفحه نمایش تلفن های هوشمند 144 هرتزی خود را برای بازی یا رسانه های اجتماعی دوست دارند ، اما هنوز در دستگاه ها رایج نیستند ، و این یکی از معدود گزینه های شما است.

شما به یک گوشی بزرگ نیاز دارید که مدت زمان زیادی کار کند
بیشتر گوشی های بزرگ دارای عمر باتری ضعیفی هستند ، اما گوشی Motorola Edge 20 Pro  از این قاعده مستثنی است ، بنابراین تقریباً یک روز کامل از آن استفاده خواهید کرد.

نخرید اگر …

دستهای کوچکی دارید
گوشی Motorola Edge 20 Pro یک تلفن هوشمند بسیار غول پیکر است و اگر دست های بزرگی ندارید ، برای رسیدن به دکمه های کناری یا حتی نگه داشتن راحت گوشی مشکل خواهید داشت.

شما از طرفداران سیم کشی سیمی هستید
این یکی از معدود گوشی های Moto است که دارای جک 3.5 میلی متری هدفون نیست ، بنابراین اگر دوست دارید هدفون خود را به گوشی خود وصل کنید ، به یک آداپتور (یا یک گوشی متفاوت) نیاز دارید.

شما طرفدار سهام اندروید نیستید
طرفداران زیادی از این اندروید تمیز تراش خورده ، همانطور که گوگل قصد داشت داشته باشند ، اما برخی از آنها ویژگی ها و امکانات اضافی OxygenOS از OnePlus ، MIUI از Xiaomi یا دیگران را دوست دارند.

گوشی Motorola Edge 20 Pro

گوشی Motorola Edge 20 Pro

پایان مقاله بررسی گوشی Motorola Edge 20 Pro

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم مانتی پایتون و جام مقدس | سایت و منابع گرافیکی | نقاشی دورا مار و گربه | تغییر فوکوس در عکاسی چیست ؟ چه عواملی باعث تغییر فوکوس می شود | ۷ نکته برای عکاسی منظره سیاه و سفید | فیلم Howards End | نقد فیلم فهرست شیندلر ( Schindler’s List ) [ نقد اختصاصی ] | ۵وبسایت جذاب کاربردی | نقد فیلم نابخشوده | آموزش نوشتن رزومه : ۴ روش برای ثبت رزومه قوی |

دیدگاهتان را بنویسید

4 × دو =