صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم وندی ؛ داستان پیتر پن، از نگاهی متفاوت
ads

نقد فیلم وندی ؛ داستان پیتر پن، از نگاهی متفاوت

فیلم وندی

نقد فیلم وندی ؛ داستان پیتر پن، از نگاهی متفاوت :

جشن بازی کثیف ، فضای باز و وحشیگری پیش از بلوغ ، دوز Spike Jonze Where The Wild Things را ارائه می دهد.

هنگامی که وندی دارلینگ (دوین فرانس) و برادران دوقلویش جیمز و داگلاس (گاوین و گاج ناکین) از مسافر راه آهن مادرشان در لوئیزیانا در یک قطار مرموز فرار می کنند ، آنها ماجراجویی ای را برای یک جزیره آتشفشانی آغاز می کنند که در آن کودکان وحشی زندگی می کنند و هرگز پیر نمی شوند. اما به نظر می رسد بزرگ شدن چیزی نیست که همه بتوانند از آن فرار کنند.

در سال 2013 ، Benh Zeitlin با یک فیلم شگفت انگیز ، Beasts Of The Southern Wild ، که نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد-و همچنین نامزد ستاره کودک غیرحرفه ای خود Quvenzhané Wallis ، به هیچ وجه ظاهر نشد. هفت سال طول کشید تا زیتلین آن شاهکار واقع گرایانه را دنبال کند ، هرچند که کتاب مورد انتظار او ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد ، زیرا این یک تفسیر دوباره سینمایی از پیتر پن است.

سال گذشته Come Away به ندرت دیده شد و جو رایت پان یک شکست کامل بود ، در حالی که بسیاری از عناصر منبع J.M. Barrie همچنان از نظر چین و چروک بینی مشکل ساز هستند. اما زایتلین ، که با خواهرش الیزا همکاری می کند ، همه این مطالب را کنار می گذارد ، فقط تعدادی از اساسی ترین داستانهای داستان را مورد تکان قرار می دهد و آنها را در چیزی مترقی و شخصی تر می کند.

فیلم وندی

فیلم وندی

جای تعجب نیست که وندی با بازیگران کاملاً غیرحرفه ای و مکانهای کاملاً واقعی خود ، احساس می کند به جانوران نزدیکتر از پان است ، در حالی که جشن بازی کثیف و در فضای باز و وحشییت پیش از بلوغ دوز فیلم Spike Jonze’s Where The Wild Things هستند را ارائه می دهد. همچنین حس و حال قوی Herzogian در فیلم وجود دارد. هم طبیعت گرایانه است و هم طبیعت پسند. جزیره مونتسرات در غرب هند ایستاده است برای نورلند ،

جایی که اکثریت اقدامات دستی در سایه آتشفشان وحشتناک فعال سوفری هیلز انجام می شود. این نه تنها از نظر بصری تمسخرهای وندی و پسرهای گمشده را متمایز و چشمگیر می کند ، بلکه آنها را در معرض خطر جدی قرار می دهد. ما گروهی از بچه ها را تماشا نمی کنیم که در یک صحنه صوتی آشکار بدون هیچ پیامدی شوخی می کنند. آن صخره ها ، جنگل ها ، مزارع گدازه و اقیانوس همه به طرز زیان آوری واقعی هستند و به شدت قابل لمس هستند.

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت
بیشتر بخوانید

در حالی که وندی فاقد تمرکز واضح و شتاب روایی جانوران است-نقشه های شل ، روایت شکسته و منطق رویا گاهی اوقات توجه شما را به آزمایش می گذارد-این بار دیگر چشم Zeitlin را برای استعدادهای خام ، با اجراهای بسیار فریبنده از بازیگران جوان خود ، به ویژه شش ساله ، ثابت می کند.

فیلم وندی

فیلم وندی

-یاشوا مک قدیمی در نقش پیتر و دوین فرانس در نقش وندی. همانطور که از عنوانش پیداست ، این داستان وندی است و فرانسه فیلم را بدون عرق کردن ادامه می دهد. با داشتن قلب در قلب خود ، سخت است که عاشق این ماجراجویی بزرگ و شگفت انگیز در یک ماجراجویی بسیار بزرگ نشوید.

برداشت جدیدی از پیتر پن که واقعاً کار می کند و تمام غنای بصری را که از فیلمساز Beasts Of The Southern Wild انتظار دارید امیدوار می کند.

پایان مقاله نقد فیلم وندی ؛ داستان پیتر پن، از نگاهی متفاوت

فیلم وندی

فیلم وندی

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی بازی God Of War | بهترین فیلم های فانتزی | بهترین فیلم های کریستوفر نولان | بهترین فیلم های کلینت ایستوود | راهنمای درآمد اضافه : ۹ ایده درآمد اضافه برای ایجاد ثروت | فیلم روانی | نقد فیلم تا مرگ | بهترین فیلم های میشل ویلیامز | فیلم مرد آب | بهترین فیلمهای جان وین |

دیدگاهتان را بنویسید

8 − 2 =