صفحه اصلی > سینما : فیلم مرد آب
ads

فیلم مرد آب

فیلم مرد آب

فیلم مرد آب | فیلم The Water Man

فیلم مرد آب : مادلین L’Engle ، نویسنده کتاب یک چین و چروک در زمان ، یک بار گفت: “اگر کتاب برای بزرگسالان بسیار دشوار باشد ، پس شما آن را برای کودکان می نویسید.” من در هنگام تماشای اولین کارگردانی بسیار هیجان انگیز دیوید ایللو به این نقل قول فکر می کردم. ” فیلم مرد آب ” با فیلمنامه امیلی آ. نیدل درباره موضوعات سخت است ، موضوعاتی که حتی بزرگسالان به سختی می توانند با آنها روبرو شوند ، اما برای کودکان و خانواده ها مناسب است ، و از دید کودک گفته می شود.

فیلم یک محکوم به مرگ گریخت

فیلم مرد آب

گانر بون یازده ساله (لونی چاویس) بیشتر در سرش زندگی می کند ، دوچرخه سواری می کند ، به یک کتابفروشی محلی می رود تا مجموعه دیگری از داستان های شرلوک هلمز را انتخاب کند و روی رمان گرافیکی خودش در مورد کارآگاهی که در حال تحقیق درباره مرگ خود است کار می کند .

نقد فیلم خودش

خانواده اش تازه به شهر نقل مکان کردند ، و او بچه جدید است. او هیچ دوستی ندارد. اما گرایش های فرار گانر از مکانی عمیق تر ناشی می شود. مادرش مری (روزاریو داوسون) به بیماری سرطان خون مبتلا است و پدرش آموس (اویلوو) یک تفنگدار دریایی است که بخشهای طولانی از خانه را سپری می کند. وقتی آموس در خانه است ، نمی تواند به Gunner وصل شود. او عبوس ، ناگهانی ، حتی گاهی خشن است.

گانر یک افسانه محلی راجع به یک شخص شبح به نام مرد آب سفر می کند. بچه های محلی کمک هزینه های خود را به دختری موی آبی به نام جو (آمیا میلر) می سپارند که مباهات می کند که نه تنها مرد آب را دیده است ، بلکه برای اثبات آن زخمی در گردنش دیده است.

گانر هیچ چیز طرفدار آرتور کانن دویل نیست. او یک متعهد پرشور پارانوئید (آلفرد مولینا) را ردیابی می کند که معتقد است مرد آب ممکن است کلید جاودانگی باشد. سپس گانر به جو (یک گریفتر تمرین شده) پول می دهد تا او را به پشته ای برساند که مرد آب را دید. با کوله پشتی های پر از غذا و مایحتاج سفر ، این دو کودک راهی جنگل تاریک می شوند.

فیلم های مشترک برد پیت و لئوناردو دی کاپریو
بیشتر بخوانید

فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

فیلم مرد آب داستان یک تلاش ، سفر یک قهرمان است. ” فیلم مرد آب ” به تکه های افسانه ای خود متمایل می شود (کتابفروشی که Gunner اغلب اوقات یک بار نامیده می شود) ، با گانر و جو یک دو نفره هانسل و گرتل ، که توسط والدینشان مورد غفلت واقع شده اند ، خودشان دست به اعتصاب می زنند ، و دنیای خود را با هم ایجاد می کنند .

جنگل پر از چیزهای حیرت انگیز و غیرقابل توجیه است: زوزه و ناله از راه دور ، لگد زدن اسبهای وحشی ، سنگهای براق و تاریک که به فواصل زمانی آویزان می شوند (خرده نان از میان جنگل) ، رودخانه ای خروشان از سوسک ها و در یک نقطه آن برف ، حتی اگر ماه جولای است. بچه ها به هیچ وجه نمی دانند که آتش سوزی جنگل در آن طرف خط الراس خارج از کنترل است و آنها درست در حال آتش سوزی هستند. در طول راه ، بچه ها با هم اختلاف دارند ، مسئله را حل می کنند و در نهایت با هم پیوند می خورند.

این همه ممکن است ساده و ساده به نظر برسد ، اما این طور نیست ، به ویژه با عملکردهای عمیق احساس شده از هر چهار منتقد. لحظه ای وجود دارد که داوسون ، پشت میز آشپزخانه نشسته و اشک های خودجوش می بارد و صحنه حساسیت اویلوو را نسبت به ریتم یک اجرا نشان می دهد.

فیلم شب شکارچی

او اجازه می دهد تا بازی شود. چاویس و میلر در زمین های بسیار دشوار فوق العاده هستند و از یک رابطه کاملاً معاملاتی به یک دوستی عمیق و دلسوز می روند. این ماده سنگین است و هر دو بیش از حد مجاز هستند. و اویلوو به عنوان یک مرد متوقف شده از نظر احساسی کاملاً باورپذیر است و احساس شرمندگی از شکست های خود به عنوان یک پدر را دارد.

یوروبا ساکسون ، کمپانی سازنده Oyelowo که با همسرش جسیکا خلق کرده است ، تهیه کننده این فیلم بود (با کمک کمی از فیلم های هارپو اپرا وینفری). جسیکا اویلوو و آشر (پسر آنها) ترانه ای را که در تیتراژ آخر پخش می شود نوشتند و اجرا کردند. این یک کار خانوادگی است.

بررسی فیلم Cinderella (2021)
بیشتر بخوانید

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

جلوه های ویژه ساده هستند اما به خوبی کار می کنند ، و افزودن کتاب های طرح دار و کمیک های گانر “زنده شدن” در حالی که او سعی می کند به دنیایی جادویی که یک موجود جاودانه آبکی می تواند مادرش را نجات دهد آرزو می کند. طرح هایی که زنده می شوند (انیمیشن چل وایت) ما را به سمت دیدگاه گانر سوق می دهد و همچنین ما را بر روی مونولوگ های نامناسب نمایان می کند.

برای دیدن نسخه کامل رمان گرافیکی Gunner (ایجاد شده توسط Dan Schaefer) حتماً اعتبارات پایان را تماشا کنید. این یک دکمه عالی برای همه آنچه که ما تازه دیده ایم است.

” فیلم مرد آب ” تا حدی بر من تأثیر گذاشت زیرا خانواده من فقط یک ضرر مشابه را تجربه کردند و پیامدهای آن هنوز در زندگی ما طنین انداز است. دیگر هیچ چیز مثل سابق نخواهد بود. “همه چیز به یک دلیل اتفاق می افتد” این مسئله را در مورد کودکانی که به تازگی والدین خود را از دست داده اند قطع نمی کند.

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

آنچه واقعاً در کل برجسته است ، پیچیدگی این شخصیت ها و ماهیت مبارزات خاص آنهاست. همه انسان می شوند. بشریت فقط انگیزه های خوب ما نیست. بشریت همان جایی است که ما کوتاه می آییم.

” فیلم مرد آب ” در مورد شخصیت هایی است که با دروغ ، انکار ، یا صرفاً غفلت ساده ، شکست خورده اند و سپس سعی در اصلاح امور دارند. هر یک از شخصیت ها در یک نقطه دروغ می گوید ، یا حداقل از اطلاعات جلوگیری می کند. مری نمی خواهد گانر بداند که چقدر بیمار است.

گانر به والدینش دروغ می گوید و دزدکی از خانه بیرون می رود و کل شهر را به وحشت می اندازد. جو در مورد همه چیز دروغ می گوید او دلایل خود را دارد. و آموس ، مردی داغدار ، به همسرش در مورد گم شدن گانر دروغ می گوید ، تصمیمی نابخشودنی و در عین حال کاملاً قابل درک. برای نقل قول از هریت جاسوس ، کتابی که برای جمعیت شناسی مشابه سنی نوشته شده است:

نقد فیلم زیردریایی زرد
بیشتر بخوانید

“بعضی اوقات باید دروغ بگویی.” چه موقع دروغ گفتن خوب است؟ کی باید دروغ بگوییم؟ چه موقع دروغ گفتن یک مهارت مقابله ای مناسب است؟ کی تمیز می آییم؟

بهترین فیلم های جنگی

چیزها لزوماً سیاه و سفید نیستند. این قلمروی است که ” فیلم مرد آب ” واقعاً می درخشد. کودکان همه چیز خوب و بد ، همه استرس ها ، شکستگی قلب ، اضطراب بزرگسالان اطراف خود را جذب می کنند. کودکان از پس مشکلات سخت برمی آیند. اویلو این را می داند و به آن احترام می گذارد.

پایان نقد فیلم مرد آب 

نقد فیلم The Water Man

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.