صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم خودش
ads

نقد فیلم خودش

نقد فیلم خودش

نقد فیلم خودش

نقد فیلم خودش : ساندرا (کلر دون) با دخترش اما (روبی رز اوهارا) یک کلمه رمز دارند. اگر ساندرا ” فیلم بیوه سیاه ” را زمزمه کند ، اما می داند که برای کمک فرار می کند ، همانطور که در اولین صحنه دلهره آور ” فیلم خودش ” ، یک فیلم ایرلندی به نویسندگی دان ، و به کارگردانی فیلیدا لوید اتفاق می افتد. ساندرا یک نگاه به شوهرش می اندازد (با بی دقتی ترسناک ایان لوید اندرسون بازی می کند) و رمزعبور را زمزمه می کند.

فیلم یک محکوم به مرگ گریخت

اما به یک فروشگاه نزدیک می دود و به منشی می گوید که “گاردا” را صدا کند. در همین حال ، گری ساندرا را به ضرب گلوله میشکد. این صحنه اول بسیار سنگین است ، و ایجاد رابطه نزدیک بین ساندرا و دو دخترش (اوهارا و مولی مک کان) و همچنین ازدواج وحشتناک ساندرا ، که گرفتار مشکلات اقتصادی است. فرار از ازدواج به معنای فرار از امنیت ، جستجوی مکان جدید برای زندگی است ، در شرایط وخیم فزاینده ، در بازار مسکن پرجمعیت. ساندرا سپس افشا شد: اگر خانه خودش را بسازد چه می شود؟

نقد فیلم خودش

منتهی به افشاگری ساندرا ، سکانسی مزخرف و پراکنده از صحنه ها است که نشان دهنده تلاش ناامیدانه ساندرا برای زنده نگه داشتن خانواده اش است. با چمباتمه زدن در یک اتاق هتل ، او به دنبال مسکن می رود ، دو شغل دارد و هر آخر هفته بچه ها را برای ملاقات با دستور دادگاه در کنار همسر سابقش رها می کند.

او خانه ای را برای پگی ، زنی مسن (هریت والتر) که مادر ساندرا را قبل از او استخدام کرده بود ، تمیز می کند. همه چیز برای ساندرا هرج و مرج است. کمک اولیه از یک منبع غیرمنتظره حاصل می شود.

نقد فیلم Contact

یافتن افراد برای ساختن خانه با او اکثریت ” فیلم خودش ” را تشکیل می دهد. گاهی اوقات کمک به طور تصادفی و / یا به طور تصادفی اتفاق می افتد ، و گاهی نیز با ایجاد “پرسیدن” مستقیم توسط ساندرا ساندرا در صف فروشگاه سخت افزار ، که از بی ادبی دبیر وقت هنگامی که سوالی ساده در مورد وسایل می پرسد ، گمراه می شود ، ساندرا با آیدو (Conleth Hill) ، پیمانکار سابق بازنشسته آشنا می شود.

نقد فیلم برباد رفته
بیشتر بخوانید

ساندرا می پرسد آیا می تواند به او کمک کند. او را رد می کند. اما او گری را می شناخت ، و نظر وحشتناکی نسبت به گری دارد ، بنابراین نمی تواند احساس ساندرا کند. (این صحنه ها جنبه مشترک زندگی ایرلندی را برجسته می کند: 10 دقیقه با کسی صحبت کنید و متوجه می شوید که یک زن و شوهر مشترک دارید.) ساندرا باید در برابر شگفتی های زیاد مقاومت کند. او باید از مردم بخواهد که به او کمک رایگان کنند. در تمام این مدت ، گری بعنوان یک تهدید همیشگی ، منع محدودیت محافظتی یا خیر.

فیلم شب شکارچی

فیلیدا لوید ، که “Mamma Mia!” را هدایت کرد ، از دستیابی به احساسات بزرگ نمی ترسد ، با استفاده از قطره های سوزن و مونتاژهای الهام بخش که خانه را به وجود می آورد. اما اینجا چیز دیگری در جریان است ، چیزی که همه اینها را به یک داستان عمیق تر و قدرتمند تر تبدیل می کند. بخشی از آن مربوط به کار گروهی است: این یک خدمه حرفه ای ساخت و ساز نیست و هیچ کس نمی داند چه کاری انجام می دهد. اما آنها آن را کشف کردند.

با این کار ، لذت زیادی از ساختن چیزی با دستان خود ، انجام کاری که هیچ کس فکر نمی کند می توانید انجام دهید ، حاصل می شود یا کسی نمی خواهد شما آن را انجام دهید. به دلایل مختلف ، ساندرا مجبور است خانه را مخفی نگه دارد: از شوهر سابق خود ، از خدمات اجتماعی ، از همه.

” فیلم خودش ” یک تفسیر گزنده در مورد چگونگی تمایل بوروکراسی ها مانند رفاه و یا خدمات اجتماعی به نگه داشتن مردم در چرخه ، در مقابل کمک به بیرون آمدن از آنها ، در خود جای داده است. بوروکراسی ها به سمت عظیم ، بسیار پیچیده و پیچیده پیش می روند که برای رسیدن به یک چیز کوچک نیاز به اشکال گیج کننده بی پایان و پیچ و خم گیج کننده ای از حلقه ها دارند. تعجبی ندارد که مردم منصرف می شوند.

فیلم هاراکیری

فیلم های دیستوپی مانند “برزیل” ، یا رمان های دیستوپی مانند 1984 و “دادگاه” نتیجه نهایی دیوان سالاری را نشان می دهد که بسیار سرد است. اگر بخواهید امور را برای خود بهتر کنید ، مجازات می شوید. ساندرا زیر وزن این دست و پنجه نرم می کند.

نقد فیلم اینفلوئنسر 2022 Influencer | دختری با نقطه ای سیاه
بیشتر بخوانید

حتی با وجود سکانس های الهام بخش مردم که دور هم جمع می شوند ، تاریکی این انتقاد همیشه وجود دارد. ” فیلم خودش ” یک مطالعه شخصیت نیست. ساندرا پیگیر است ، اما فقط به این دلیل که شرایط او را مجبور به چنین وضعیتی کرده است. از زمانی که گری روی آن فشار آورد دچار PTSD و آسیب عصبی در مچ دست خود شد و به سختی می تواند در هر روز از پس آن برآید.

و اینجا جایی است که دان واقعاً می درخشد. ساندرا با این شرمندگی که اینقدر پایین آمده پایین می آید. ” فیلم خودش ” با چقدر دشوار و شرم آور می تواند درخواست کمک کند بسیار عالی است. شرم چنین تجربه وحشتناکی است که مردم به معنای واقعی کلمه برای جلوگیری از آن دست به هر کاری می زنند و نبرد ساندرا با آن مارپیچ شرم آور بصیرترین جنبه فیلم است.

فیلم جاده مالهالند

این در سطح عمیق تری نسبت به دیدن گروهی است که برای ساختن چیزی جمع شده اند بسیار عمیق است. نه تنها درخواست کمک سخت است ، بلکه گفتن “متشکرم” دشوارتر است ، زیرا شرمندگی هنوز وجود دارد ، به ویژه اگر شما نتوانید به کسی بازپرداخت کنید ، حداقل نه بلافاصله. وقتی در آن حالت هستید ، سخاوت دیگران می تواند احساس سرزنش کند. این نیز یک چرخه است ، اما یک چرخه احساسی است. این به گونه ای طراحی شده است که شما را در گیر نگه دارد.

در یک سال پس از فوت پدرم ، من از غصه گم شدم و نتوانستم جعبه ها را در آپارتمان جدید خود باز کنم. یک شب ، گروهی از دوستان حاضر شدند و همه چیز را باز کردند. آنها صدها کتاب من را کنار گذاشتند ، همه عکسهای من را آویختند و از آن مهمانی ساختند.

فیلم تصنیف نارایاما

از بی لیاقتی و درماندگی احساس شرمندگی کردم. در هنگام خداحافظی با دوستم مایک که روز خود را برای ساخت قفسه های کتاب برایم خداحافظی می کرد ، اشک ریختم. احساس آمیخته ای از شکرگزاری و شرمندگی کردم ، که او سراسر صورتم را دید. او با نسیم به من گفت: “گوش کن عزیزم ، آنچه امروز انجام دادیم انبار سازی بود.”

نقد فیلم تیتانیوم
بیشتر بخوانید

” فیلم خودش ” شامل عناصر بصیرتی مانند مارپیچ های شرم ، ترس و درماندگی ، انباری را که به طور غیرمنتظره واقع بینانه ای نشان داده است.

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

پایان مقاله نقد فیلم خودش

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.