صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد انیمیشن یخ زده 2 | Frozen 2
ads

نقد انیمیشن یخ زده 2 | Frozen 2

انیمیشن یخ زده 2

امروز به بررسی انیمیشن یخ زده 2 میپردازیم با همراه بامدادی ها باشید.

اولین قسمت انیمیشن Frozen در سال 2013 منتشر شد و موفقیت مالی زیادی در سینماها داشت. موفقیت « انیمیشن یخ زده » در دنیای سینما واقعاً فراتر از تحلیل کارشناسان سینما بود که هرگز فکر نمی کردند این انیمیشن بتواند در آمریکا و دیگر نقاط جهان فروش بالایی داشته باشد.

پس از موفقیت انیمیشن یخ زده این عروسک های متحرک وارد بازار شدند و توانستند سود زیادی نصیب فروشندگان کنند و همچنین موسیقی جذاب انیمیشن به یکی از محصولات تکراری صدا و سیما تبدیل شد. تلویزیون، که با هم سود ” انیمیشن یخ زده ” را تضمین می کنند. مدت کوتاهی پس از موفقیت این انیمیشن، دیزنی مراحل ساخت انیمیشن یخ زده 2 را آغاز کرد و پس از مدت ها تاخیر بالاخره موفق شد قسمت دوم را روانه سینماها کند.

انیمیشن یخ زده 2

انیمیشن یخ زده 2

در انیمیشن یخ زده 2 خاطره ای از والدین آنا و السا می یابیم که در آن از وجود منطقه ای مرموز با افراد ناشناس می گویند. زمان از شبی که آن سخنان گفته شد می گذرد و اکنون ملکه السا (ایدینا منزل) با تماس های ناشناخته ای روبرو می شود که فقط او قدرت شنیدن آنها را دارد.

به همین دلیل، السا تصمیم می گیرد برای یافتن راز ناشناخته ای که سال ها پیش پدر و مادرش تعریف کرده بودند، سفری را آغاز کند و بنابراین، خواهرش آنا (کریستن بل)، کریستوف (جاناتان گروف) که به دنبال آن است. برای پیشنهاد به آنا آورده شده و البته به اولاف (جاش گدی) می پیوندد، اما…

6 سال زمان کافی بود تا دیزنی داستانی سرگرم کننده برای سودآورترین تجارت این شرکت بنویسد و بخشی دیگر را سودآور کند. اما در کمال تعجب، «یخ زده ۲» در بخش داستان و روایت ضعیف است. پدیده ای نادر در سال های اخیر، حداقل در تولیداتی که دیزنی به آن توجه ویژه ای داشته است.

داستان ضعیف ولی پیشرفت بصری قابل انتظار

داستان انیمیشن یخ زده 2 فاقد جذابیت لازم است و به نوعی بهانه آغاز آن، مخاطب را برای دنبال کردن دنباله آن تکان نمی دهد. الهام السا و سفر اسرارآمیز او به سرزمینی که قبلاً کشف نشده بود که هیچ مقدمه و یا اشاره ای از قبل به ان مکان نشده و این مضوع تقصیر سازندگان است. با این حال، با توجه به پیچ و خم های داستان، می توان تفاوت قسمت اول و دوم را کاهش داد، اما روند کلیشه سازی در روند داستان، کار را خراب کرد.

نقد فیلم چشمان بدون چهره | Eyes Without a Face
بیشتر بخوانید
انیمیشن یخ زده 2

انیمیشن یخ زده 2

با وجود تمام ایرادات داستانی در « انیمیشن یخ زده »، باید گفت که قسمت دوم از بعد بصری پیشرفت چشمگیری داشته و با در نظر گرفتن ۶ سال، « انیمیشن یخ زده » به دستاوردهای بصری بهتری نسبت به قسمت قبل دست یافته است. و البته اختلاف زمانی بین دو قسمت ، جای برای تعجب باقی نمیزارد.

موسیقی که باعث محبوبیت هر چه بیشتر قسمت اول این انیمیشن شد و در نهایت برنده جایزه اسکار شد، در قسمت دوم نیز به صورت برجسته ای به چشم می خورد و قسمت های استفاده شده در قسمت دوم حتی بیشتر از قسمت اول است. موسیقی شنیدنی که به نظر می رسد می تواند نظر دوستداران موسیقی را به خود جلب کند و پیشرفت های زیادی را در انیمیشن به ارمغان بیاورد.

ریسک پذیر نبودن “دیزنی” عامل اصلی نرسیدن انیمیشن به پتانسیل کاملش است.

شاید « انیمیشن یخ زده » باید بعد از ۶ سال از احتیاط را کنار بذارد و مسیر جدیدی را آغاز کند. اما سازندگان در این راه با مانع بزرگی به نام «دیزنی» مواجه شدند که سود سرشار در قسمت اول را دلیل موجهی برای استفاده از همین فرمول برای قسمت دوم شد.

نتیجه اتخاذ این سیاست، داستانی بیش از حد تکراری و انیمیشنی بی انگیزه است. ولی انیمیشن یخ زده 2 می تواند پرفروش باشد و بدون شک موسیقی هایی که در قسمت دوم شنیده می شود، بارها در رسانه ها شنیده و تکرار خواهد شد. با تمام این موارد باید گفت که انیمیشن یخ زده 2 را نمی توان در سطح قسمت اول قرار داد و اثری خارق العاده به حساب آورد; شاید چون خجالت عامل خاص بودنش نبوده!

بیشتر بخوانید:

معرفی پرفروش ترین انیمیشن تاریخ
انیمیشن یخ زده 2

 

انیمیشن یخ زده 2

اطلاعات تکمیلی در مورد انیمیشن یخ زده

انیمیشن یخ زده (انیمیشن Frozen II)

کارگردان : Chris Buck, Jennifer Lee

نویسنده : Jennifer Lee

بازیگران :

Kristen Bell… Anna

Idina Menzel…   Elsa

Josh Gad…Olaf

Jonathan Groff…Kristoff

رده سنی : PG (مناسب برای افراد بالای 7 سال)

ژانر : انیمیشن

زمان : 103 دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

بیست − هجده =