صفحه اصلی > گردشگری : راهنمای سفر به گرجستان
ads

راهنمای سفر به گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان

گرجستان کشوری کوچک اما غنی از مناظر طبیعی و تاریخی جذاب است. امروزه افراد زیادی به دنبال راهنمای سفر به گرجستان هستند تا با دیدنی های گرجستان آشنا شوند. آیا شما هم قصد سفر و بازدید از دیدنی های گرجستان را دارید؟ برای آشنایی با این کشور با راهنمای گرجستان سایت بامدادی ها همراه باشید.

بسیاری از گردشگران به گرجستان سفر می کنند و از زیبایی و سرسبزی باورنکردنی آن صحبت می کنند. در سفر به گرجستان می توانید از مکان های میراثی ثبت شده در یونسکو دیدن کنید و تاریخ این کشور را از نزدیک لمس کنید. گرجستان به خاطر مردم مهمان نواز و دوستانه اش معروف است. تور گرجستان می تواند به شما کمک کند چند روزی را با این افراد سپری کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

راهنمای سفر به گرجستان ؛ اطلاعات مهم درباره گرجستان

سفر به گرجستان به راحتی امکان پذیر است اما بهتر است در مورد این کشور اطلاعات داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. آشنایی با مسائل اساسی در مورد گرجستان به شما کمک می کند تا تجربه بهتری از سفر به گرجستان و گشت و گذار داشته باشید. در این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان، نکات مهمی را که در سفر به آنها نیاز خواهید داشت، فهرست می کنیم.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی گرجستان از غرب به دریای سیاه، از جنوب به ترکیه، از شمال به روسیه و از جنوب شرقی به جمهوری آذربایجان تقسیم می شود. گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است. در واقع باید آن را کشوری در منطقه قفقاز بدانیم.

راهنمای سفر به گرجستان

تاریخچه

طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که اولین ساکنین گرجستان انسان‌های اولیه بودند. در واقع گرجستان بدون شک یکی از قدیمی ترین کشورهاست.

این کشور در ابتدا بخشی از روسیه بود اما در سال 1918، درست در زمان انقلاب روسیه، گرجستان نیز اعلام استقلال کرد. این درگیری تا سال 1991 ادامه یافت، زمانی که استقلال گرجستان به طور رسمی به رسمیت شناخته شد.

جمعیت و نژاد

بر اساس آخرین آمار، جمعیت گرجستان در سال 2021، 3 میلیون و 728 هزار و 600 نفر است. این رقم نسبت به سال قبل افزایش یافته است. نژاد مردم گرجستان “قفقازی” است. محققان و مورخان امروزی نژاد گرجی را یکی از نژادهای منحصر به فرد می شناسند.

آب و هوا

فاصله گرجستان از سطح دریا باعث ایجاد تفاوت های آب و هوایی در این کشور شده است. به طور کلی می توان گفت که گرجستان آب و هوای معتدلی دارد.

four seasons for fun north ga

دین و واحد پول

حدود 70 درصد از جمعیت گرجستان مسیحی هستند. اسلام دومین دین محبوب در گرجستان است. واحد پول رسمی این کشور لاری است. گرجی ها با این ارز مبادلاتی انجام می دهند و ارز بین المللی مانند دلار کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

زبان و خط

مردم گرجستان به زبان رسمی «گرجی» صحبت می کنند. آنها برای محافظت از زبان خود بسیار تلاش کردند. خط نوشتاری در گرجستان به عنوان “متن گرجی” نیز شناخته می شود. این خط نوشتاری به زبان گرجی نوشته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جشن های معروف گرجستان

مردم گرجستان به مردمانی شاد و سرحال معروف هستند. آنها در هر شرایطی و با اندک بهانه ای جشن می گیرند. در ادامه این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان، شما را با جشنواره های ملی و جشنواره های سنتی گرجستان آشنا می کنیم.

  • جشن علیلو (15 روز بعد از کریسمس برگزار شده و از جشن‌های ملی گرجستان محسوب می‌شود)
  • جشن کارناوال (یک جشن سنتی گرجی است که با لباس‌های محلی و به صورت گروهی به رقص و پایکوبی می‌پردازند)
  • جشن پاک، جشن برکت‌خواهی، جشن سبزه سبز کردن و جشن تخم‌مرغ رنگی (جشن‌های مربوط به سال نو)
  • جشن گل (یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های این کشور که باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود و از جشن‌های ملی به شمار می‌آید)

kutaisoba georgianjournal

گرجی های ایران

در گذشته گرجی های زیادی به ایران تبعید شدند. در دوره صفویه، افشاریه و قاجار، 300 هزار گرجی به ایران آمدند و در گیلان، قزوین، مازندران، گلستان، اصفهان و لرستان ساکن شدند اما امروزه تعداد کمی از آنها را می توان شناسایی کرد. حدود 100000 نفر در سواحل شمالی کشور هنوز آداب و رسوم و فرهنگ خود را حفظ کرده اند. در جریان انقلاب مشروطیت به رهبری ولیکو، گرجیان در ایران برای پایداری مشروطیت ایرانیان تلاش زیادی کردند.

معرفی ارزانترین مراکز خرید لباس در استانبول
بیشتر بخوانید

شرایط سفر به گرجستان

یکی از شرایط سفر به گرجستان ویزای این کشور می باشد. ویزا نوعی مجوز از کشور مقصد محسوب می شود. این مجوز باید توسط یک کشور صادر شود. در صورت داشتن ویزا می توانید وارد این کشور شوید. لازم به ذکر است که طبق قراردادهای امضا شده در مهر 1400، شهروندان ایرانی برای گردشگران گرجستان نیازی به ویزا ندارند. باید بدانید که به عنوان توریست تنها به مدت 45 روز اجازه اقامت در گرجستان را دارید. اگر بیش از 45 روز در گرجستان بمانید، باید جریمه بپردازید.

توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به گرجستان را برای مقاصد غیر گردشگری مانند تحصیل، تجاری یا اهداف دیگر دارید، باید برای ویزای مربوطه اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان برای سفر به گرجستان بهار است. در این فصل هوا مطبوع است و سرما و گرما زیاد نیست. در بهار همیشه کارهای مختلفی در گرجستان وجود دارد. در سفر به تفلیس می توانید ضمن بازدید از مکان های تاریخی و باغ های شهر از آب و هوای خوب نیز لذت ببرید.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید در بقیه ایام سال به گرجستان سفر کنید. در تابستان می توانید از ارتفاعات این کشور لذت ببرید، در پاییز که محصول برداشت می شود، می توانید از باغ های زیادی دیدن کنید و از رنگ های پاییزی طبیعت لذت ببرید. اگر به ورزش های زمستانی علاقه دارید، سفر به گرجستان در این فصل خالی از لذت نخواهد بود اما پیشنهاد ما سفر به گرجستان در فصل بهار است. زیرا در این فصل می توانید از شهرهای گرجستان نهایت لذت را ببرید.

best time to travel to savannah ga 1 1500x609 1

آشنایی با رقص گرجی

رقص گرجی شهرت جهانی دارد. این کشور سابقه طولانی در رقص و آواز دارد و ارتباط نزدیکی با تاریخ و فرهنگ مردم گرجستان دارد. بسیاری از گردشگرانی که به گرجستان سفر می کنند رقص گرجی را تماشا می کنند و از موسیقی سنتی این کشور لذت می برند. در واقع رقص و آواز گرجی نشان دهنده هنر و جنگ در این کشور است. در گرجستان رقص گروهی با ریتمی خوب و هماهنگ اجرا می شود که گاهی جنبه عاشقانه دارد یا نشان‌دهنده رزم را نشان می دهد.

جالب است که تور امروز گرجستان با برپایی کنسرت های رقص گرجی به افزایش شهرت و رواج این فرهنگ کمک کرد. امروزه هنرمندان گرجستانی کنسرت های رقص و آواز گرجی را در کشورهای مختلف برگزار می کنند و آن را «رقص باله گرجی» می نامند.

معروف‌ترین رقص گرجی

  • رقص خنجولوری (این رقص برای مردان است و برای نشان دادن مهارت خنجر ساخته شده است)
  • رقص داولوری (رقص گروهی بین زنان و مردان)
  • رقص سیمدی (این رقص در بین زوج های زن و مرد رایج است و شبیه به رقص کردی است)
  • رقص کارتولی (معروف‌ترین رقص گرجی است که گروهی رقصنده پشت زوج مرد و زن می‌رقصند)

012315 01

انواع دیگر رقص‌های گرجی

رقص‌های گرجی تنوع زیادی دارند. برخی از این رقص‌ها در منطقه قفقاز هم معروفند. رقص‌های گرجی عبارتند از جیرانی، آپارولی، پارتسا، قازبگوری، خوسورولی، کینتوری، پاریکویا، نارناری، باغدادوری، متیولوری.

بهترین راه سفر به گرجستان

گرجستان یکی از نزدیک ترین کشورها به ایران است. راهنمایان تور گرجستان طرفداران زیادی دارند، زیرا این کشور به ما نزدیک است. انواع مختلفی از وسایل نقلیه برای سفر به گرجستان وجود دارد. در این بخش از راهنمای سفر به گرجستان، نحوه سفر به گرجستان را بررسی خواهیم کرد.

سفر به گرجستان با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به گرجستان انتخاب بسیاری از ایرانیان است. نزدیکی این کشور به ایران و طولانی نبودن مسیر باعث می شود علاقه مندان به رانندگی و سفر این مسیر را انتخاب کنند.

البته به یاد داشته باشید که سفر با ماشین شخصی چالش های خاص خود را دارد و صبر می طلبد. سفر به گرجستان با ماشین شخصی راحت تر است. فقط باید قبل از سفر هماهنگی هایی مانند مجوز بین المللی، پلاک مجوز حمل و نقل، بیمه شخص ثالث و هزینه خروج را انجام دهید.

مرحله بعدی انتخاب مرزهای زمینی است. شما می توانید از طریق مرزهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان به گرجستان سفر کنید. انتخاب مرز مناسب به شما و انتخاب مسیر شما بستگی دارد.

راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه
بیشتر بخوانید

سفر به گرجستان با قطار

در حال حاضر هیچ ارتباط ریلی بین ایران و گرجستان وجود ندارد. برای سفر به گرجستان می توانید از تورهای گرجستان استفاده کنید و ابتدا به ارمنستان، ترکیه یا آذربایجان بروید. از آنجا با قطار به شهر مورد نظر خود در گرجستان سفر کنید. هزینه سفر به گرجستان از این طریق کمی بالا رفته است اما ارزش سفر پرماجرا را دارد.

سفر به گرجستان با اتوبوس

اگر به سفر زمینی علاقه دارید و نمی خواهید رانندگی کنید، می توانید اتوبوس گرجستان را سوار شوید. برای این سفر باید بلیط گرجستان تهیه کنید و از تهران یا تبریز با اتوبوس استفاده کنید. ترمینال های تهران و تبریز معمولا هر روز در شهرهای تفلیس و باتومی گرجستان ماشین دارند.

سفر به گرجستان با هواپیما

همیشه امکان پرواز به گرجستان از تهران وجود دارد. برای سفر به گرجستان با هواپیما از تهران می توانید زمان ها و روزهای زیادی را انتخاب کنید. هزینه بلیط هواپیما ممکن است کمی گران باشد اما مدت زمان کوتاه پرواز، سفری خوش را در بهترین شرایط برای شما رقم خواهد زد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که حوصله ساعت ها حضور در جاده را ندارید و از عهده هزینه های سفر هوایی بر می آیید، پیشنهاد می کنیم برای بازدید از دیدنی های گرجستان با هواپیما به این کشور سفر کنید. پرواز ایران به گرجستان به طور مستقیم از تهران توسط چندین شرکت هواپیمایی مانند ماهان، آتا، ایران ایر و تابان انجام می شود.

سفر به گرجستان با تور

تور گرجستان در ایران همیشه خریدار دارد. سفر به این کشور با تور زمان و هزینه های شما را متعادل می کند یکی از اهداف سفر مدیریت زمان و هزینه های سفر با تورهای گرجستان می توانید بهترین تجربه را از دیدن این کشور داشته باشید. یکی از مزیت های سفر با تور این است که راهنمای آن شما را به خوبی با دیدنی های گرجستان آشنا می کند و نیازی نیست خودتان به دنبال جاهای دیدنی گرجستان بگردید.

شهرهای مهم گرجستان

گرجستان به دلیل قرار گرفتن در دو قاره اروپا و آسیا یکی از کشورهای اوراسیا محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از گردشگران تصمیم می گیرند برای دیدن آثار تاریخی گرجستان و طبیعت بی نظیر این کشور به گرجستان بروند. در این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان شما را با 3 شهر مهم و توریستی گرجستان آشنا می کنیم.

1. تفلیس (Tbilisi) ؛ پایتخت گرجستان

merlin 138493119 dc17f17f 96a2 4487 a9ea 214914926374 superJumbo

یکی از بزرگترین شهرهای گرجستان که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود، «تفلیس» نام دارد. حتما کلمه تفلیس را شنیده اید. امکان ندارد مسافر باشید و اسم تفلیس را ندانید.

امروزه بسیاری از گردشگران از جمله ایرانیان تور تفلیس را با راهنما برای سفر خود انتخاب می کنند تا از دیدنی های گرجستان این شهر لذت ببرند. وجود چشمه های آب گرم نام تفلیس را به این شهر داده است. زیرا تفلیس در زبان قفقازی به معنای گرم است.

شهر تفلیس چندین بار تخریب و بازسازی شد، اما بافت سنتی و خاص شهر از بین نرفت. امروزه دیدن بخشی از شهر که گفته می شود باستانی است در سفر به گرجستان طرفداران زیادی دارد.

2. باتومی (Batumi)

batumi gnta

بسیاری از ایرانیان در سفر به گرجستان شهر «باتومی» را دیده اند. امروزه این شهر یکی از معروف ترین شهرهای توریستی گرجستان است. شهر باتومی را راحت ترین شهر برای سفر به گرجستان می دانند. بالاخره به دلیل جذابیت تاریخی و طبیعت سرسبز آن، تمامی امکانات لازم برای گردشگران در این شهر ایجاد شده است.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می توانید از راهنمای مسافرت به باتومی نیز دیدن کنید.

3. اوشگولی (Ushguli)

ushguli gnta

اوشگولی یکی از شگفت انگیزترین شهرهای گرجستان است. محیط تمیز این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جالب است بدانید که حدود 200 نفر در اوشگولی زندگی می کنند، این شهر بیشتر توریستی است و یکی از جاهای دیدنی گرجستان به شمار می رود.

جالب است بدانید که زوج های زیادی از سراسر دنیا اوشگولی گرجستان را برای ماه عسل انتخاب می کنند. این شهر به عنوان میراث فرهنگی در یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به گرجستان می توانید با دیدن طبیعت و پوشش گیاهی شگفت انگیز خود را خوشحال کنید.

لیست پروازهای استانبول به تهران امروز از ایرلاین‌های مختلف
بیشتر بخوانید

مکان های دیدنی گرجستان

سفر به گرجستان با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان می تواند جالب باشد. تور گرجستان شما را با نقاط زیبا و صعب العبور این کشور آشنا می کند. در این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان به معرفی 5 جاذبه گردشگری مهم در میان مکان های گرجستان می پردازیم.

1. شاتیلی خوسورتی (Shatili Khevsureti)

اگر می خواهید زندگی روستایی را تجربه کنید و از شلوغی شهر فرار کنید، در سفر به گرجستان از روستای مستحکم «شاتیلی خوسورتی» دیدن کنید. این روستا به سبک قرون وسطایی خود دست نخورده باقی مانده است.

این روستا یکی از مکان های تاریخی گرجستان است که سرسبزی و زیبایی شگفت انگیز آن هر گردشگری را به خود جذب می کند. زندگی روستایی در این منطقه جریان دارد. شما اثری از مدرنیته نمی بینید. تعامل با ساکنان اصیل روستا و آشنایی با فرهنگ آنها یکی از لذت بخش ترین لحظات سفر خواهد بود.

Khevsureti Georgia — Part of the Village Shatili

2. واردزیا (Vardzia)

اگر فیلم ارباب حلقه ها را دیده باشید، تماشای «واردزیا» شما را به یاد مخفیگاه کوتوله ها و مسافران می اندازد. واردزیا که یکی از جالب ترین دیدنی های گرجستان است را باید صومعه ای مخفی دانست. این قلعه باشکوه سالیان دراز پنهان بود و پس از چندین زلزله شدید از کوه بیرون آمد.

تاریخ شناسان کشف کرده اند که قدمت آن به قرن دوازدهم می رسد.در آن زمان پادشاه تامار این قلعه کج را به عنوان یک قلعه نظامی برای افزایش امنیت ساخت. جالب است بدانید تامار به عنوان اولین پادشاه زن تاریخ گرجستان شناخته می شود. دقت کنید اولین پادشاه نه فقط ملکه.

31966198961 c2cf82c262 c 800x445 1

3. قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

«قلعه ناریکالا» یک قلعه ایرانی است که در شهر تفلیس گرجستان واقع شده است. این قلعه توسط ساسانیان در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است. در آن زمان محوطه قلعه بخشی از خاک ایران بود و ناریکالا به عنوان یک قلعه نظامی برای امنیت بیشتر ایجاد شد.

معماری این تالار که یکی از جاذبه های گرجستان است به سبک معماری ایرانی طراحی شده و از ایران به یادگار مانده است. کاخ ناریکالا در کوه متاتسمیندا قرار دارد که دسترسی به آن دشوار به نظر می رسد اما اگر به بالای تپه بروید و به قصر ناریکالا برسید، تمام شهر تفلیس زیر پای شماست. مناظر اطراف کاخ بسیار زیباست و سفر شما به گرجستان را بسیار لذت بخش می کند. توصیه می کنیم در طول سفر از این قلعه که یکی از زیباترین مکان های گرجستان است دیدن کنید.

GettyRF 700713549 crop

بهترین هتل های گرجستان

هتل شراتون (Sheraton Hotel)

  • واقع در: شهر باتومی
  • کیفیت: 5 ستاره

هتل شراتون یکی از مدرن ترین و شیک ترین هتل های باتومی است. در این شهر به دلیل طبیعت توریستی و جاذبه های گردشگری گرجستان هتل های معروف زیادی وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم، باتومی به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان امروز شناخته می شود.

 466861409

با اقامت در هتل شراتون می توانید از امکانات بی نظیری مانند «حمام ترکی»، «سونا و جکوزی ویژه»، «وای فای»، «اینترنت رایگان»، «اتاق کنفرانس»، «رستوران بزرگ»، «زمین بازی اختصاصی» بهره مند شوید و همچنین از “استخر روباز” لذت ببرید. دسترسی آسان هتل به دیدنی های شهر، هتل شراتون را به یکی از محبوب ترین هتل های این شهر تبدیل کرده است.

هتل بیلتمور (Biltmore Hotel)

  • واقع در: شهر تفلیس
  • کیفیت: 5 ستاره

نمای منحصر به فرد هتل بیلتمور یکی از امتیازات ویژه آن است. این هتل 5 ستاره در بهترین موقعیت شهر تفلیس واقع شده است. در طول اقامت خود در گرجستان می توانید اقامتی رویایی در این هتل داشته باشید. امکانات موجود در هتل بیلتمور مورد علاقه مهمانان است. یکی دیگر از مزیت های اقامت در این هتل دسترسی آسان به تمامی مکان های جذاب و گردشگری گرجستان خواهد بود.

168307400

امکانات هتل عبارتند از: ماساژ درمانی، صبحانه ویژه، اینترنت رایگان، استخر، پارکینگ اختصاصی، سونا و جکوزی، مرکز نگهداری از کودکان و حیوانات خانگی، صرافی، رستوران های بزرگ و معروف، کافه و منوی گیاهی یا رژیمی.

بازارها و مراکز خرید

خرید در گرجستان سخت نیست. آیا دانستن اینکه می خواهید به بازارهای سنتی بروید یا مراکز خرید پیشرفته کافی است؟ در این قسمت تعدادی از بهترین بازارها و مراکز خرید گرجستان را معرفی می کنیم.

  • بازار دزرتیربی (بهترین بازار برای خرید مواد خوراکی محلی و سنتی گرجی)
  • تفلیس مال (بزرگ‌ترین مرکز خرید تفلیس دارای پوشاک برند)
  • میدان بازار (بازاری دنج برای خرید پوشاک، وسایل تزیینی و سوغات با قیمت مناسب)
  • ایست پوینت (مرکز خریدی پیشرفته با بهترین مرکز تفریحی کودکان و بزرگسالان)
راهنمای کامل سفر به کشور روسیه
بیشتر بخوانید

سوغاتی گرجستان

بهترین قسمت همیشه خرید سوغاتی از یک سفر است اما مهم است که بدانیم آثار تاریخی هر شهر یا کشور چیست. این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان ما را با سوغاتی های مهم گرجستان نیز آشنا می کند.

پنیر

یکی از محبوب ترین سوغاتی های گرجستان پنیر است. این پنیر با مواد خاصی درست می شود و طرفداران زیادی دارد. پنیر گرجی واقعی را می توانید در شهرهای گرجستان مانند سولگانی و ایمرولی پیدا کنید. پنیر دودی معروف ترین پنیر گرجستانی است که می توانید در این کشور به عنوان سوغات بخرید.

چورچخلا

چورچخلا نام یک دسر سنتی گرجی است که طرفداران زیادی دارد. گردشگران زیادی به گرجستان می روند و این آب نبات خوشمزه را می خرند. چرچخالا با گردو، فندق، بادام زمینی و کشمش پر شده و به شکل لوله در آمده و شبیه شمع است.

فرش سنتی

گرجستان نیز مانند ایران دارای تخصص ویژه ای در قالی بافی سنتی است. فرش و گلیم یکی از بناهای تاریخی این کشور است. در سفر به گرجستان می توانید فرش هایی با نقش های هندسی یا طرح های حیوانی و گیاهی که مختص گرجستان است خریداری کنید.

کلاه پشمی

حتما شما هم عکس هایی از مردان گرجی که کلاه های پشمی ضخیم به سر دارند را دیده اید. در واقع «کلاه پشمی» را باید نماد کشور گرجستان دانست. این کلاه یکی از اجزای ضروری کمد لباس مردانه در فصل زمستان است. البته شاید این کلاه در شهرهای توسعه یافته گرجستان شناخته شده نباشد اما همچنان نماد اصلی این کشور محسوب می شود.

غذاهای سنتی و رستوران ها

فرهنگ غذایی گرجستان تحت تأثیر دولت های مختلف قرار گرفته است. با این حال نمی توان غذاهای سنتی این کشور را فراموش کرد. در سفر به گرجستان حتما این غذای محلی را امتحان کنید. در ادامه راهنمای سفر به گرجستان به معرفی برخی از این غذاها می پردازیم.

خینکالی

«خینکالی» نوعی کوفته پر شده با مواد مختلف است. محبوب ترین ماده میانی خینکالی از گوشت گاو یا خوک تهیه می شود که طعم لذیذی به آن می دهد. برای پر کردن می توانید از گوشت بره یا قارچ، پنیر و سیب زمینی استفاده کنید.

Khinkali Georgian Topknot Dumplings 9 of 9

متسوادی

«متسوادی» نوعی کباب بره است که نمادی از اعیاد ملی گرجستان محسوب می شود. هیچ جشنی بدون آشپزی متسوادی کامل نمی شود. گوشت چرخ کرده باید با پیاز خام خرد شده و آب انار مخلوط شود. حرارت گوشت پیاز را کاراملی می کند و با آب انار ترکیب می شود و طعم فوق العاده ای ایجاد می کند.

Adjustments

چاکاپولی

بسیاری از گردشگران پس از سفر به گرجستان و خوردن چاکاپولی معتقدند که این خورش شبیه سبزی کورما ایرانی است. چاکاپولی یکی از خورش های معروف گرجستان است. این غذا با سس مخصوص «تکمالی» که از آلو وحشی و گیاهان معطر تهیه می شود، طبخ می شود. چکپولی را می توانید با برنج یا روتی سرو کنید.

chakapuli georgian

ریکوتا کورنت

اگر بخواهیم از یک میان وعده و غذای اصلی لذیذ برای مهمانی های گرجی صحبت کنیم، باید به «ریکوتا کورنت» اشاره کنیم. پنیر ریکوتا با نعناع محلی مخلوط می شود و روی برش های نازک پنیر سولگونی پخش می شود. این نوشته را طوری تا می کنیم که شبیه ترومپت شود. حالا این غذای خوشمزه گیاهی آماده سرو است.

3c51419c5607de9699da15be1274b4a6 1429866725

رستوران های گرجستان

گرجستان به خاطر غذاهای خاصش معروف است. ادویه های خاص گرجی در غذاهای سنتی باعث شهرت برخی رستوران های گرجی شده است. در زیر تعدادی از رستوران های معروف این شهر را مشاهده می کنید.

crabshack savannah amymurphy 2020 2 scaled

  • رستوران مارکوپولو (واقع در شهر باتومی با دیزاینی شبیه به فضای کشتی)
  • رستوران خارچو (واقع در تفلیس با فضایی مدرن اما غذاهای سنتی گرجی)
  • رستوران خانه گرجی (واقع در تفلیس همراه با موسیقی زنده و سرو غذاهای اروپایی)
  • رستوران کلودز (واقع در باتومی با مدرن‌ترین فضا مناسب برای قرار و مهمانی‌های مهم)

دیدگاهتان را بنویسید

یازده + دوازده =