صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم هزارتوی پن | فیلم Pan’s Labyrinth
ads

نقد فیلم هزارتوی پن | فیلم Pan’s Labyrinth

فیلم هزارتوی پن

فیلم هزارتوی پن محصول 2006 به کارگردانی گیرمو دل تورو یکی از بهترین فیلم های دهه 2000 محسوب می شود. با بامدادی ها همراه باشید تا فیلم هزارتوی پن را مرور کنیم.

گیلرمو دل تورو به عنوان یکی از بهترین کارگردانان فانتزی در صنعت سینما شناخته می شود. خلاقیت هنری او در خلق آثارش تنها به فیلم محدود نمی شود و در سال 2022 با ساخت کارتون های پینوکیو توانست ایده های خود را به بهترین شکل ممکن در همه شکل ها و مدیوم ها بیان کند. اما فیلم Pan’s Labyrinth 2006 از نظر بسیاری اوج کار دل تورو بود.

دل تورو گفت که داستان « فیلم هزارتوی پن » از قضا متاثر از افسانه ها است و در واقع تم های فیلم قبلی او «ستون شیطان» را ادامه می دهد. او فیلم هزارتوی پن محصول 2006 را جانشین معنوی «ستون شیطان» می داند. به گفته دل تورو، عنوان اسپانیایی فیلم (El laberinto del fauno) به جانوران اشاره دارد (در اساطیر رومی، جانوران موجوداتی نیمه بز و نیمه انسان هستند که به عنوان ارواح رام نشده جنگل شناخته می شوند)، در حالی که عناوین انگلیسی، آلمانی و فرانسوی.  نام ها به خسا اشاره دارد، اشاره ای به خدای یونانی پان مانند معروف به پان.

فیلم هزارتوی پن

داستان فیلم Pan’s Labyrinth 2006

ژانر فیلم هزارتوی پن محصول 2006 ترسناک و فانتزی است. مدت زمان ماز پن 120 دقیقه است. خلاصه ای از فیلم هزارتوی پن به شرح زیر است:

داستان در اسپانیا در تابستان 1944، در آغاز رژیم فرانکو، پنج سال پس از پایان جنگ داخلی اسپانیا اتفاق می افتد. دختری شیفته داستان ها و افسانه ها با مادر باردار و ناپدری جدیدش، یک کاپیتان جدید بی رحم در ارتش اسپانیا زندگی می کند. یک شب، او با پری ملاقات می کند که او را به اتاق تخت پادشاهی در مرکز هزارتوی متروکه می برد. فن به دختر می گوید که او واقعاً یک شاهزاده خانم است، اما باید حق خود را برای پادشاه بودن ثابت کند و اگر شکست بخورد، دیگر هرگز پدر واقعی خود، پادشاه را نخواهد دید.

نقد فیلم Pan’s Labyrinth 2006

Labyrinth پن به ترتیب امتیازهای 95 و 98 را در Rotten Tomatoes و Metacritic کسب کرده است. علاوه بر این، این فیلم نیز امتیاز 8.2 را از سایت IMDb دریافت کرده است. در ادامه، برخی از نقدهای فیلم Pan’s Labyrinth را که در متاکریتیک منتشر شده است، بررسی خواهیم کرد.

نقد فیلم جن گیر (The Exorcist) | اثر ویلیام فریدکین
بیشتر بخوانید

The Wall Street Journal/ جو مورگسنترن: 100

نتیجه این تعامل پیچیده، داستانی خشن، گاهی تکان دهنده، اما کاملاً متقاعدکننده برای بزرگسالان است که درک عاطفی ما از فاشیسم و ​​پیامدهای وحشتناک این ایدئولوژی سفت و سخت را عمیق تر می کند.

Seattle Post- Intelligencer/ شان اکسمیکر: 100

مانند داستان های قرن های گذشته، هزارتوی پن یک اودیسه تاریک از رویاهای کابوس وار و تهدیدهای بی رحمانه است. اما فراتر از فداکاری ها و رنج ها، این ایمان کودکانه به جادو و تخیل است که برای دل تورو امید و امید به خوشبختی ابدی در این دنیای سخت است.

The Washington Post/ ان هورنیدی: 100

به نظر می رسد دل تورو مانیفست خود را با این فیلم ساخته است، که همچنان یک تور دو فرانس از عاشقانه های جدی، انسانیت و جادو است. این فیلم به عنوان بهترین فیلم سال 2006 در سایت متاکریتیک در صدر فیلم امسال قرار دارد و تنها به یک دلیل: خوب است.

The New Yorker/ آنتونی لین: 90

دل تورو افسانه خود را هوشمندانه ساخته است و درک او از قافیه بصری به قدری زیبا است که ایراد گرفتن از آن دشوار است. با این حال، هزارتوی پن، شاید بیش از آنکه فریبنده باشد، شگفت انگیز باشد. در حین تماشای فیلم آنقدر مشغول خواندن طلسم ها و سرنخ ها بودم که اصلا حواس من از فیلم پرت نشد. فکر می کنم این فیلمی است که باید به عقب برگردیم و دوباره تماشا کنیم، مثل کشوری که منتظر کشف شدن است.

Los Angles Times/ کنت توران: 90

دل تورو با هزارتوی پان موفق ترین فیلم خود را تا به امروز ساخت. افسانه ای تاریک و غم انگیز برای بزرگسالان که بسیار متفکرانه است و مانند اسطوره ای جاودانه خواهد شد که زمان نمی تواند از سرعت آن کم کند.

فیلم هزارتوی پن

نکات جالب فیلم Pan’s Labyrinth 2006

گیلرمو دل تورو به جمع آوری کتاب های پر از یادداشت ها و طرح های ایده ها قبل از تبدیل آنها به فیلم مشهور است. به نظر شما چه چیزی برای روند فیلم شما مهم است؟ او یادداشت های چند ساله این فیلم را پشت تاکسی به جا گذاشته و وقتی متوجه گم شدن آنها شد، نتوانست پروژه را به پایان برساند. با این حال، راننده تاکسی نوشته را پیدا می‌کند، به اهمیت آن پی می‌برد، دل تورو را دنبال می‌کند و با سختی و هزینه شخصی برمی‌گردد. دل تورو معتقد است که این یک نعمت است و او را بیشتر مشتاق می کند تا فیلم را تمام کند.

نقد فیلم آرگو | ضد ایرانی و غیر واقعی
بیشتر بخوانید

داگ جونز نه تنها باید خطوط خود را به زبان اسپانیایی که صحبت نمی کرد حفظ می کرد، بلکه باید خطوط ایوانا باکارو را نیز حفظ می کرد تا بداند چه زمانی باید خط بعدی را بگوید. از آنجا که او بیش از حد آرایش می کند، اغلب نمی تواند آنچه ایوانا می گوید را بشنود.

در سال 2007، این یکی از معدود فیلم های فانتزی بود که نامزد دریافت جایزه اسکار برای فیلم خارجی زبان شد.

گیرمو دل تورو نوشتن فیلمنامه خود را برای فیلم هزارتوی پن در سال 1993 آغاز کرد.

گیرمو دل تورو کتاب های کمیک و داستان های پریان زیادی را برای ایوانا باکارو فرستاد تا به او کمک کند تا برای نقش افلیا آماده شود.

فیلم هزارتوی پن برنده سه جایزه بفتا و سه جایزه اسکار (در شاخه های بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلمبرداری و بهترین تولید) شد.

سخن پایانی

از اینکه در معرفی فیلم هزارتوی پان با ما همراه بودید سپاسگزاریم. آیا تریلر Pan’s Labyrinth 2006 را دیده اید؟ نظر شما در مورد داستان این فیلم چیست؟ آیا به طور کلی از طرفداران آثار گیلرمو دل تورو هستید و هزارتوی پان را به دوستان خود توصیه می کنید؟ اگر فیلم هزارتوی پن را دیده اید، نظرات خود را در مورد فیلم هزارتوی پن با ما در میان بگذارید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

15 + 14 =