صفحه اصلی > گردشگری : راهنمای مسافرت به باتومی
ads

راهنمای مسافرت به باتومی

راهنمای مسافرت به باتومی

رایج است که اکثر کشورها، به ویژه کشورهایی که تعداد گردشگران بیشتری دارند، با نام پایتخت های خود شناخته می شوند، زیرا این شهرها دارای امکانات و جاذبه های بیشتری هستند. به عنوان مثال، اگر در مورد گرجستان صحبت کنیم، تفلیس احتمالا اولین شهری است که به ذهن می رسد اما ترتیب نماها و اشیا همیشه درست نیست. برای مثال اگر به باتومی بروید، می بینید که موضوع جاذبه های کم و بیش نیست، بلکه باتومی و تفلیس جاذبه ها و تجربیات متفاوتی را به شما ارائه می دهند.

در این راهنمای مسافرت به باتومی می خواهیم کمی با این شهر آشنا شویم و برنامه ای مناسب برای آن داشته باشیم.

راهنمای مسافرت به باتومی

اگر می خواهید درباره مسافرت به باتومی، چه برای سفر خانوادگی و چه عاشقانه بیشتر بدانید، هر دو در یک دسته طبقه بندی می شوند. باتومی شهری است که در آن می توانید سرگرمی و تفریحات شبانه را تجربه کنید و می توانید از تاریخ منطقه دیدن کنید و با فرهنگ محلی این کشور آشنا شوید.

حتی اگر از زندگی روزمره خسته شده اید و می خواهید چند روز را در آرامش ساحل و دریا بگذرانید، سفر به باتومی گزینه ایده آلی باقی می ماند. به خصوص که برای رفتن به این شهر نیازی به ویزا ندارید و به راحتی می توانید پرواز و هتل پیدا کنید تا هر زمان که بخواهید به این شهر بروید.

راهنمای مسافرت به باتومی از مرزهای مختلف برنامه سفر شما را واضح تر می کند.

آب و هوا در باتومی برای راهنمای مسافرت به باتومی

باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان است و تقریبا هر سال باران می بارد اما خوشبختانه مانند شهرهای گرمسیری باران نمی بارد. بهترین زمان برای سفر به باتومی از اواسط بهار تا پایان مهر است که می توانید تا اوایل ابان در دریای سیاه شنا کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر به تایلند | صفر تا صد سفر به تایلند

آب و هوا در باتومی

همچنین میانگین دما در تابستان ۲۵ درجه و در زمستان ۷ درجه بالای صفر است.

در راهنمای مسافرت به باتومی چه چیزهایی را باید دید

ساحل جادویی

مردم باتومی معتقدند که شنا و آفتاب گرفتن در این ساحل بیماری را درمان می کند و آب های آرامش بخشی دارد. این ساحل یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران باتومی و مردم محلی و گردشگرانی است که دوست دارند در دریای سیاه شنا کنند و در ساحل ویژه به استراحت بپردازند. این ساحل را در سفر خود به باتومی تجربه کنید و ببینید که آیا شایعه در مورد آن صحت دارد یا خیر.

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه
بیشتر بخوانید

blog1

در واقع طبیعت گرجستان جذاب تر از آن چیزی است که می دانید.

بلوار باتومی

این بلوار نزدیک دریا یکی از زیباترین مکان های سفر به باتومی است. این مسیر وسیع با کاشت‌ها و گل‌آرایی‌های خاص با چشم‌اندازی از دریا و شهر در حالی که باد ملایم می‌وزد، در یک روز گشت و گذار زنده می‌شود. چرخ و فلک و آب موزیکال علاوه بر کاشت درختان، ساختمان های زیبا، مجسمه ها و سازه های معماری، منظره ای جذاب از این بلوار ایجاد کرده است. کافه ها و رستوران های بیرونی این بلوار در شب حال و هوای خاصی دارند.

batumi boulevard

میدان اروپا

در واقع میدان اصلی شهر باتومی است و در سفر به باتومی بارها از آن عبور خواهید کرد. این استادیوم میزبان کنسرت های بزرگ بسیاری از خوانندگان معروفی مانند خوزه کارراس، آندریا بوچلی، گروه بوئنا ویستا و انریکه ایگلسیاس بوده است. در مجاورت این میدان پارکی قرار دارد که گردشگران و ساکنان باتومی در شب های گرم از آنجا فرار می کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه

میدان اروپا

میدان پیازا

یکی از زیباترین خیابان های باتومی با سبک ایتالیایی. میدان پر از هتل است، احاطه شده توسط رستوران ها و کافه ها. موسیقی خیابانی و موسیقی زنده هر شب در کافه به وفور دیده می شود.

میدان پیازا

مجسمه‌ مده‌آ

این مجسمه برای زنده نگه داشتن افسانه مده‌آ در باتومی ساخته شده است. در اساطیر یونانی، مده‌آ زنی از کلخیس در گرجستان است. جیسون، رهبر جنگجویان یونانی، برای کمک به پدرش می رود تا دوباره پادشاه شود. مده‌آ عاشق جیسون می شود و با او فرار می کند و با او ازدواج می کند. بعداً جیسون او را ترک کرد و عاشق زن دیگری شد. مده‌آ با عصبانیت معشوق جدید جیسون و فرزندانش را می کشد.

مجسمه‌ مده‌آ در باتومی

آکواریوم باتومی

این آکواریوم نه تنها به خاطر نمایش ماهی ها و حیوانات آبزی، بلکه به خاطر ساختمان های فوق مدرنش که از صخره های ساحل باتومی الهام گرفته شده است، مشهور است. نمای بیرونی آکواریوم باتومی شبیه چهار صخره بزرگ است که هر کدام گونه خاصی از آبزیان را به نمایش می گذارند.

آکواریوم باتومی

مجسمه عشق

این مجسمه دو پیکر فلزی مرد و زن در ساحل است. این دو نمایشنامه عشق پسری آذربایجانی به نام علی را به تصویر می کشد که عاشق دختری مسیحی گرجی به نام نینو می شود. طبق داستان، خانواده‌ها با عشق آنها مخالفت می‌کنند و مجبور به جدایی می‌شوند اما نمی‌توانند دوری را بپذیرند پس این دنیا را ترک میکنند تا در دنیایی دیگر همدیگر را ملاقات کنند.

نقد و بررسي فيلم ماشینیست | عذاب وجدان
بیشتر بخوانید

مجسمه عشق در باتومی

ویژگی معماری مدرن این مجسمه، این است که از لایه های فلزی ساخته شده است و هر ده دقیقه مجسمه ها رو به روی یکدیگر قرار می گیرند و بدن آنها در یک بدن فرو می رود اما در جهت مخالف از هم جدا می شوند.

مجسمه عشق گردشگران زیادی را از سراسر جهان به باتومی می کشاند.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

این کلیسای زیبا در خیابان باراتاشویلی، باشکوه ترین کلیسای شهر است و معماری بیرونی و داخلی آن بسیار زیباست. این ساختمان که به سبک گوتیک ساخته شده است، دارای دو برج دوقلوی بلند، پنجره های شیشه ای رنگی، مجسمه های سنگی و نقاشی های دیواری زیبا است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به ترکیه

کلیسای جامع مادر مقدس در باتومی

تله کابین آرگو

این تله کابین در ارتفاع 250 متری از سطح دریا منظره بی نظیری از شهر باتومی، دریای سیاه و کوه های اطراف را به نمایش می گذارد. این مرکز تفریحی همچنین دارای رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های متنوعی است، در حالی که تراس اقامتگاه سلطنتی منظره زیبایی از شهر و کوه های اطراف را ارائه می دهد.

تله کابین آرگو در باتومی

جشنواره بین المللی جاز دریای سیاه

هر سال در ماه تیر، باتومی میزبان جشنواره بین المللی جاز دریای سیاه است و برگزارکنندگان جشنواره از بهترین نوازندگان و خوانندگان جاز از سراسر جهان به این جشنواره دعوت می کنند. در این جشنواره تعداد زیادی از گروه های موسیقی و علاقه مندان به موسیقی جاز گرد هم می آیند و شهر حال و هوای خاصی به خود می گیرد.

در باتومی چه غذایی بخوریم؟

غنای غذاهای باتومی شبیه غذاهای تفلیس است که ترکیبی از عادات غذایی گرجی، ترکی و حتی ایرانی است. در باتومی بیشتر غذاها با گوشت، آرد و سبزیجات تهیه می شود. علاوه بر این، از آنجایی که یک شهر ساحلی است، غذاهای دریایی جایگاه ویژه ای دارند و می توانید انواع غذاهای دریایی را در این شهر میل کنید.

در باتومی چه غذایی بخوریم؟

برای دانستن طعم غذاهای مردم محلی باتومی بهتر است رستوران های کوچک و محلی را امتحان کنید، گاهی در این رستوران های محلی و کوچک غذاهایی می خورید که طعم آن برای همیشه در خاطرتان می ماند.

سوغات باتومی

بازدیدکنندگان از هر مقصد گردشگری می خواهند سوغاتی از شهری که بازدید کرده اند داشته باشند. خوشبختانه مسافران باتومی می توانند با دست پر به این شهر بازگردند. مهمترین نماد باتومی و دیگر شهرهای گرجستان کانتاسی است. کانتاسی کاسه ای به شکل شاخ گاو است که با نقاشی تزئین شده است. انواع این لیوان را با کاربردهای مختلف می توانید در مغازه های شهر مشاهده کنید.

راهنمای کامل سفر به تایلند | صفر تا صد سفر به تایلند
بیشتر بخوانید

علاوه بر این، کلاه نمدی پاپک که از پشم گاو و بز کوهی درست می شود، از دیگر سوغاتی های باتومی است. باتومی به خاطر شکلات های خانگی اش معروف است. انواع شکلات می تواند سوغاتی ارزان باتومی باشد.

مراکز خرید باتومی

بر خلاف ترکیه، گرجستان مکان مناسبی برای خرید نیست. شاید یکی از دلایل آن این باشد که صنعت نساجی و چرم توسعه نیافته است، بنابراین بازار مناسبی برای خرید پوشاک، کیف و کفش محسوب نمی شود. بنابراین اکثر کالاهای موجود در مراکز خرید باتومی از کالاهای برند بین المللی و کالاهای وارداتی از ترکیه می باشد.

با این حال، مراکز خرید زیر از بهترین مراکز خرید باتومی هستند:

متروسیتی فوروم

متروسیتی مرکز خرید اصلی باتومی است. علاوه بر مغازه ها و فروشگاه های رنگارنگ، این مرکز دارای فضای بازی کودکان می باشد. سالن غذا یک سالن سینما و سالن بولینگ نیز مجهز شده است.

مرکز خرید باتومی

مرکز خرید باتومی در قلب شهر قرار دارد و از تمام نقاط شهر به راحتی قابل دسترسی است. این مرکز خرید دارای هتلی با استخر بزرگ و زیبا، سونا، جکوزی و سالن بدنسازی می باشد.

مراکز خرید باتومی

بازارهای طلا و جواهر

بازار Universal Stock و Gold Stock که به‌ترتیب در خیابان‌های نُهم آوریل و لِرمونتُوی واقع شده‌اند، بازارهایی هستند که مخصوص فروش جواهرات هستند. خرید یک سوغات جواهرات برای خود یا یکی از عزیزان خالی از لذت نیست.

نکات مهم گردشگری در باتومی

  • یک ماشین اجاره کنید و در جاده های تپه ای اطراف شهر کاوش کنید.
  • سوار تله کابین آرگو شوید و مناظر زیبایی از کوه، دریا و شهر را ببینید.
  • در هوای گرم سفر کنید تا در در ساحل جادویی شنا کنید.
  • خوردن و لذت بردن از غذاهای محلی و گرجی را فراموش نکنید.

سفر به باتومی قرار است در یادتان ثبت شود

صادقانه بگویم، سفر به هر مقصدی می تواند خاطره انگیز باشد به شرطی که با تجربه سفر کنید، به خصوص اگر به صورت خانوادگی سفر کنید.

در این راهنمای مسافرت به باتومی، شما را با شهر باتومی آشنا کرده ایم. اگر این شهر را می شناسید برای کاربران بامدادی ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × سه =