صفحه اصلی > سینما : معرفی 10 تا از بهترین فیلم های لایو اکشن از دنیای انیمه طبق گفته Rotten Tomatoes
ads

معرفی 10 تا از بهترین فیلم های لایو اکشن از دنیای انیمه طبق گفته Rotten Tomatoes

معرفی 10 تا از بهترین فیلم های لایو اکشن
در حالی که فیلم های لایو اکشن عمومی تولید شده در سراسر دنیای انیمه به هیچ وجه قابل مقایسه با اثر اصلی نیستند، آنها در نوع خود فیلم های سرگرم کننده ای هستند.

هالیوود با ساخت اقتباس تلویزیونی از انیمه One Piece نشان می دهد که نه تنها نسبت به تولید اقتباس های لایو اکشن در دنیای انیمه بی تفاوت خواهد بود، بلکه به طرز عجیبی بر روی موضوعاتی که در اثر اصلی وجود ندارد، اصرار می کند. به جای وفاداری به انیمه، تنها قصد ارد این است که داستان خود را در هم آمیخته با مسائل فرهنگی امروز سینما و تلویزیون غرب، با سوء استفاده از محبوبیت آثارش از جمله افشا کند.

در حالی که برنامه تلویزیونی لایو اکشن One Piece مطابق با انیمه اصلی نبود، اما به طور شگفت انگیز و غیرمنتظره اثری هیجان انگیز را تولید کرد که رکوردی باورنکردنی را در سرویس استریم نتفلیکس به ثبت رساند.

موضوعی که جای این سوال را ایجاد می کند که آیا تا به حال اکشن زنده ای اینقدر قابل احترام و قابل توجه از دنیای انیمه دیده ایم؟ سوالی که با نام بردن از 10 فیلمی که توانسته اند المان های انیمه ای را در خود جای دهند و طرفداران فرنچایزهای انیمه را به خود جذب کنند، پاسخ داده می شود.

به همین دلیل در مقاله امروز به 10 فیلم اکشن زنده سرگرم کننده و جذاب می پردازیم که به گفته Rotten Tomatoes می توان آنها را اقتباسی شایسته از دنیای انیمه دانست. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم خارجی حیوانات شبگرد
فیلم Speed Racer (مسابقه دهنده سرعت) محصول سال ۲۰۰۸ با امتیاز %۶۰

انیمه Speed ​​Racer یکی از خاطره انگیزترین آثار دهه 1960 تا 1990 است که توسط Tatsu Yoshida ساخته شده است.

در سال 2008، برادران واچوفسکی وارد این عرصه شدند و شروع به تولید فیلمی با اقتباس هالیوودی Speed ​​کردند. این پروژه حول محور یک مرد جوان جاه طلب است که به یک مسابقه اتومبیلرانی می پیوندد تا راز خانواده اش را فاش کند.

اگرچه ساخت Wachowskis با بودجه 120 میلیون دلاری تنها 93 میلیون دلار در گیشه فروخت و میانگین 60 را در Rotten Tomatoes دریافت کرد، اما باید گفت که به بهترین انیمه تبدیل شده است. فیلم های تا 15 سال توانستند با رنگ و سبک خود مخاطب را شگفت زده کنند.

R 20 1

فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) محصول سال ۲۰۱۹ با امتیاز %۶۲

فرنچایز Alita: Battle Angel یک اثر سایبرپانک است که در ژاپن با نام “Ganmu” نیز شناخته می‌شود، که در دهه 1990 به دلیل روایت جذابی که ارائه می‌کرد مورد توجه قرار گرفت.

جدید ترین سریال های نتفلیکس
بیشتر بخوانید

سبک جلوه های بصری انیمه و نحوه روایت آن به قدری جذاب و منحصر به فرد است که سال ها درباره یک اقتباس سینمایی صحبت می شد تا اینکه رابرت رودریگز در سال 2019 وارد این عرصه شد و اکشن زنده را کارگردانی کرد. داستان حول محور دختری روباتی به نام آلیتا می‌چرخد.

نیمه عمر او در خرابه های یک شهر ضدآرمان شهر توسط یک پزشک مهربان که او را معالجه می کند پیدا می شود. حالا این وظیفه آلیتا است که علت اتفاقی که برای او افتاده را بیابد. متأسفانه، هالیوود در زمان انتشار Alita: Battle Angel چندان راضی نبود.

زیرا در سالی که دنیای سینمایی مارول در آتش بود و سینماها را به آتش می کشید، Alita: Battle Angel 400 میلیون دلار فروخت که به خودی خود قابل توجه است و میانگین امتیاز 62 را در Rotten Tomatoes کسب کرد. با این حال، پاسخ طرفداران و اصرار به این فیلم باعث شد پس از 4 سال شاهد اعلام ادامه آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم خارجی حس ششم

R 21 1 scaled

فیلم Ace Attorney (وکیل تک) محصول سال ۲۰۱۲ با امتیاز %۶۶

سری Ace Attorney نه تنها صاحب یک انیمه بسیار جالب است، بلکه در زمینه بازی های ویدیویی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و کپکام عناوین جالبی را پیرامون آن ساخته و منتشر کرده است.

کل فرنچایز Ace Attorney حول یک وکیل جوان و بسیار باهوش می چرخد. و در آغاز فعالیت حقوقی خود پرونده ای بسیار سخت و طاقت فرسا به او محول شد.

که سعی کرد به طرز عجیبی درستش کند. به عنوان کارگردان فیلم لایو اکشن Ace Attorney، تاکاشی مییک با موفقیت فضای انیمیشن و بازی ویدیویی این فرنچایز را در فرم سینمایی به تصویر کشید. در عین حال، داستان های مدرن را به اما هنوز برخی از عناصر نمادین فرنچایز را حفظ کرده است. او وفادار می ماند آثاری که از صحنه های دادگاه استفاده می کنند که گیرا و هیجان انگیز است. و دارای میانگین امتیاز 66 در Rotten Tomatoes است.

فیلم Blade of the Immortal (تیغه جاودان) محصول سال ۲۰۱۷ با امتیاز %۷۰

انیمه Blade of the Immortal یکی از خاطره انگیزترین آثار تاریخ صنعت انیمه است که در سال 2017 توسط کارگردان مشهور ژاپنی تاکاشی میکه برای فیلم اقتباس شده است.

داستان این اثر تاریخی، فانتزی و سیاسی حول محور سامورایی معروفی به نام مانجی می‌چرخد که پس از دستور کشتن یک ارباب ظالم و فاسد بر سر او جایزه می‌دهند و به عنوان یک فراری شناخته می‌شوند. با این حال، دشمنان او به خواهر مانجی رسیدند و او را کشتند که باعث خشم و انزجار سامورایی های داستان شد و ما شاهد انتقامی خونین و حماسی از کسانی بودیم که قصد کشتن خواهر بی گناه او را داشتند.

نقد فیلم خدا یک گلوله است | God Is a Bullet 2023
بیشتر بخوانید

Blade of the Immortal یک شاهکار بسیار تاریک و غم انگیز است که سعی دارد تا حد امکان عناصر انیمه را در میانه فیلم به تصویر بکشد، تلاش تاکاشی مایک به یک فیلم خاطره انگیز با میانگین امتیاز 70 منجر شد. Rotten Tomatoes.

R 22 1

فیلم Bleach (بلیچ) محصول سال ۲۰۱۸ با امتیاز %۷۱

انیمه بلیچ یکی از 3 نماد برتر دنیای انیمه محسوب می شود که سکانس های نبرد و شخصیت پردازی آن همه مخاطبان را به وجد آورده است.

دنباله این مجموعه 10 سال بعد از امروز پخش شد و دنیای انیمه را شوکه کرد، اما سال 2018 شاهد بازسازی اولین آرک های این انیمیشن به کارگردانی Shinsuke Sato بودیم. داستان درباره مرد جوانی به نام ایچیگو کوروساکی است که توانایی دیدن ارواح را دارد و روزی تبدیل به یک نیروگاه شینیگامی می شود.

او نه تنها از دنیای زنده ها محافظت می کند، بلکه یک قهرمان قدرتمند مردگان است که با یک شیطان بسیار قدرتمند و بی رحم به نام سوسوکه آیزن روبرو می شود. Shinsuke Sato توانست در مدت کوتاهی که در این فیلم حضور داشت، قسمت های اولیه انیمه Bleach را پوشش دهد و نبردهای شدید ایچیگو با دشمنانش را در قالب لایو اکشن لذت بخش کند. تلاشی که در Rotten Tomatoes میانگین امتیاز 71 را دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن ZOOTOPIA | زوتوپیا

Screen Shot 2018 09 20 at 5.08.05 PM.0

فیلم The Promised Neverland (ناکجاآباد موعود) محصول سال ۲۰۲۰ با امتیاز %۸۰

انیمه Promised Neverland دنیایی ترسناک و روانی را توصیف می کند که انیمه جایگاه منحصر به فردی را در بین طرفداران این رسانه به خود اختصاص داده است.

داستان حول محور سه کودک باهوش به نام‌های اما، نورمن و ری می‌چرخد که در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کنند و در جستجوی حقیقت زندگی‌شان، سفری غافلگیرکننده و غیرمنتظره را آغاز می‌کنند تا زندگی‌شان برای همیشه تغییر کند.

در سال 2020، جون شیوزاکی و یویچیرو هیریکاوا شروع به ساخت یک نسخه لایو اکشن کردند که یک فیلم هنری واقعی است. از بازیگران شگفت‌انگیز گرفته تا داستان صادقانه و معتبر گرفته تا انیمه و داستان خنده‌دار، همگی اقتباس سینمایی The Promised Neverland را به تجربه‌ای جالب و ارزشمند تبدیل کردند و میانگین امتیاز 80 را در Rotten Tomatoes دریافت کرد.

نقد فیلم سوپ اردک
بیشتر بخوانید

R 23 1

فیلم Rurouni Kenshin Part I: Origins (شمشیرزن دوره‌گرد بخش اول: سرمنشاء) محصول سال ۲۰۱۲ با امتیاز %۸۴

در سال 2012 به لطف تولید و پخش فیلم رورونی کنشین قسمت اول: مبدا، شاهد شروع یکی از بهترین سه گانه اکشن و سفر با الهام از دنیای انیمه، لذت در سینما و گوش بودیم.

اثری که با سرباز جوانی به نام کنشین آشنا می‌شویم که قبلاً قوانین اخلاقی خاصی داشت و به دلیل تجربه‌های تلخ و دردناکی که در زندگی‌اش داشت، قسم خورد که هرگز انسان دیگری را نکشد. یک قانون اخلاقی خاص در طول مجموعه رویدادها نقض می شود و یک تقابل به یاد ماندنی بین خیر و شر را نشان می دهد.

اوتومو کنشی به عنوان کارگردان Rurouni Kenshin Part I: Origins نه تنها اصرار داشت که اقتباسی لایو اکشن از این انیمیشن بسازد، بلکه در یک اتفاق نادر، یکی از بهترین فیلم های سامورایی محور بیست و یکم را خلق کرده است. قرن، همه چیز از شخصیت پردازی Kenshin گرفته تا نبرد به یاد ماندنی آنقدر بی عیب و نقص و دیدنی است که حتی از منبع اصلی نیز پیشی می گیرد.

برای درک اینکه چرا در Rotten Tomatoes امتیاز 84 را دریافت کرده است، فقط باید ببینید که Kenshin چگونه می‌جنگد و سعی می‌کند از عزیزانش محافظت کند.

R 24 1

فیلم Rurouni Kenshin Part II: Kyoto Inferno (شمشیرزن دوره‌گرد بخش دوم: جهنم کیوتو) محصول سال ۲۰۱۴ با امتیاز %۸۳

انیمه Rurouni Kenshin در ژاپن آنقدر محبوب است که در واقع سه فیلم لایو اکشن بسیار مورد توجه بر اساس آن ساخته شده است.

داستان این فرنچایز حول محور مردی می‌چرخد که با وجود حمایت از دولت ژاپن، مورد خیانت و شکنجه آن‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل سعی می‌کند شخصیت‌های ماجرا را سرنگون کند. در همین حین جوانی به نام کنشین پیدا می شود و مأمور می شود که خطر این مرد را یک بار برای همیشه از بین ببرد.

مشکلی که درگیری بزرگ و جالبی ایجاد می کند. Rurouni Kenshin قسمت 2: Ototo Kenshi به کارگردانی Ray Kyoto Inferno و بقیه مجموعه از معدود اقتباس‌های اکشنی هستند که فراتر از منبع اصلی هستند و علاوه بر روایت همان داستان گروه، چند نبرد به یاد ماندنی را نیز در خود دارند. سامورایی های بیشتر در تاریخ فیلمی را نمایش دهید که میانگین امتیاز راتن تومیتوز 84 باشد.

35e3d7812a02d5bf19e7e1e1428fab942751e87c hq

فیلم Rurouni Kenshin: The Legend Ends (شمشیرزن دوره‌گرد: افسانه پایان می‌یابد) محصول سال ۲۰۱۴ با امتیاز %۸۴

فیلم Rurouni Kenshin: The Legend Ends فینال اولین تریلوژی از مجموعه شمشیربازان سرگردان است که هنوز به کارگردانی Otomo Kenshi ساخته می شود.

فیلم Private Life
بیشتر بخوانید

در این فیلم حماسی، می بینیم که کنشی سخت تمرین می کند تا بر تکنیک های مبارزه باستانی مسلط شود و برای رویارویی نهایی خود با شیشیو ماکوتو آماده شود. مشکلی که به رورونی کنشین منتهی می شود: نکته برجسته این سه گانه داستانی متنوع و بسیار احساسی است که شخصیت کنشین و مبارزه درونی او برای محافظت از عزیزان و آرمان هایش را در بر می گیرد. فیلمی بسیار منحصر به فرد و هیجان انگیز. در کنار تقابل نهایی کنشین و شیشیو، این شماره در روتن تومیتوز میانگین امتیاز 84 را به خود اختصاص داده است.

OIP 11 2

فیلم Inuyashiki (اینویاشیکی) محصول سال ۲۰۱۸ با میانگین امتیاز %۹۲

انیمه Inuyashiki که بر اساس مانگای هیرویا اوکو ساخته شده است، یکی از آثار منحصر به فرد ژانر روی سن، روانشناسی و ابرقهرمانی به حساب می آید که با وجود جذابیت، آنطور که باید دیده و مورد استقبال قرار نگرفته است.

داستان اینویاشیکی حول محور مردی به نام ایچیرو اینویاشیکی می‌چرخد که با وجود داشتن همسر و فرزندان، به آنها احترام نمی‌گذارد و به دلیل بیماری خاصی که دارد، تنها 3 ماه دیگر به زندگی خود فرصت دارد و این مشکل افسردگی شدید است. با این حال، حمله بیگانگان به زمین باعث شد که او صاحب قدرت های مافوق بشری شود و از بیماری خود شفا یابد و از این رو او برای محافظت از بشریت و ایجاد نبرد حماسی بین خیر و شر به راه افتاد.

در سال 2018، کارگردانی به نام Shinsuke Sato پیدا شد که وظیفه ساخت یک فیلم اکشن زنده را داشت. داستان لایو اکشن بر روی ایده‌آل‌های اخلاقی و ماهیت قهرمان تمرکز دارد که از دیگر آثار ابرقهرمانی پیشی می‌گیرد، سکانس نبرد حماسی برجسته است، نه تنها نمره متوسط ​​92 را در Rotten Tomatoes کسب می‌کند، بلکه به عنوان یک نقطه شروع نیز به دست می‌آورد. همچنین احساس می شود که برای انیمه Inuyashiki، پس از مدت ها، بالاخره مخاطب ارزش واقعی را درک کرد و پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه

R 25 1

حرف اخر

آیا فیلم لایو اکشن دیگری را می شناسید که شایسته امتیاز قابل توجهی در Rotten Tomatoes باشد؟ به نظر شما چرا با وجود چنین آفرینش های شایسته ای به خصوص سه گانه حماسی رورونی کنشین، کمپانی های غربی بر خلاف غلات می روند و آثار مضحک و توهین آمیزی از دنیای انیمه می آورند؟ نظرات خود را در مورد این مسائل با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سه − 3 =