صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی شاه چارلز سوم
ads

بیوگرافی شاه چارلز سوم

شاه چارلز سوم

پادشاه چارلز سوم، بزرگترین فرزند ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، پادشاه بریتانیا است.

پادشاه چارلز اکنون: پادشاه به سرطان مبتلا شد

در 5 فوریه، کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه چارلز سوم به شکل نامشخصی از سرطان مبتلا است و “درمان های منظم” را آغاز کرده است. این تشخیص پس از عملی انجام شد که این مرد 75 ساله در اواخر ژانویه برای بزرگ شدن پروستات “خوش خیم” تحت آن قرار گرفت. بیانیه کاخ سرطان را به عنوان یک “مسئله جداگانه” توصیف کرد.

شاه چارلز سوم در طول مدت درمانش وظایف عمومی خود را انجام نمی دهد، اگرچه به انجام کارهای اداری و شرکت در جلسات خصوصی ادامه می دهد. او بیش از 1 سال و 4 ماه به عنوان پادشاه بریتانیا خدمت کرده و در می 2023 تاجگذاری کرد.

در این بیانیه آمده است: «او در مورد درمان خود کاملاً مثبت است و مشتاق است که در اسرع وقت به وظایف عمومی خود بازگردد. اعلیحضرت تصمیم گرفته است که تشخیص خود را برای جلوگیری از حدس و گمان به اشتراک بگذارد و به این امید که بتواند به درک عمومی برای همه کسانی که در سراسر جهان مبتلا به سرطان هستند کمک کند.

شاه چارلز سوم کیست؟

بزرگ ترین فرزند ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، پادشاه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا است. او پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر 2022 به تاج و تخت نشست. چارلز در تمام زندگی خود تحت نظارت عمومی، از کالج ترینیتی فارغ التحصیل شد و قبل از شروع یک حرفه نظامی که با فرماندهی HMS Bronington به اوج رسید.

شاه چارلز سوم

شاه چارلز سوم

او در تابستان سال 1981 با دایانا اسپنسر ازدواج کرد، اما این زوج پس از سال ها شایعات و رسوایی در نهایت در سال 1996 از هم جدا شدند. چارلز در سال 2005 با عشق دیرینه کامیلا پارکر بولز ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید: نقد و همه چیز در مورد فیلم The King’s Man | فیلم کینگز من

او پدر پرنس ویلیام و هری است و همچنین پدربزرگ است. از جمله بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه و زیست‌محیطی او می‌توان به اعتماد شاهزاده و پروژه جنگل‌های بارانی پرنس اشاره کرد.

حقایق

نام کامل: چارلز فیلیپ آرتور جورج
متولد: 14 نوامبر 1948
محل تولد: لندن، انگلستان، بریتانیا
والدین: ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ
همسران: پرنسس دایانا (1981-1996) و ملکه کامیلا (2005 تا کنون)
فرزندان: شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری
علامت نجومی: عقرب

دوران اولیه، خواهر و برادر و تحصیل

پادشاه چارلز سوم در 14 نوامبر 1948 در لندن، انگلستان، چارلز فیلیپ آرتور جورج به دنیا آمد. پسر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، چارلز در سنین پایین به سلسله مراتب سلطنتی صعود کرد. مادرش هنگامی که او تنها سه سال داشت پس از مرگ پدربزرگش، پادشاه جورج ششم در سال 1952، ملکه شد.

بیوگرافی جورج اورول
بیشتر بخوانید

شاه چارلز سوم به عنوان بزرگترین فرزند الیزابت، وارث تاج و تخت بریتانیا شد و عنوان دوک کورنوال را دریافت کرد. همچنین قرار بود چارلز به پیرترین وارث ظاهری بریتانیا تبدیل شود و مادرش هفت دهه ملکه ماند. خواهر و برادر کوچکتر او پرنسس آن، پرنس اندرو و پرنس ادوارد هستند.

در سال 1956، چارلز قبل از رفتن به مدرسه شبانه روزی در مدرسه چیم در سال بعد به مدرسه هیل هاوس در لندن رفت. او علاوه بر تحصیل، مسئولیت‌های بیشتری نیز داشت زیرا در سن 9 سالگی به عنوان شاهزاده ولز و ارل چستر انتخاب شد. در آغاز سال 1962، چارلز دوباره مدرسه را تغییر داد تا به گوردونستون در اسکاتلند برود. بعدها در این دهه او همچنین در ملبورن استرالیا به عنوان دانشجوی مبادله تحصیل کرد.

سپس چارلز از سال 1967 تا 1970 در کالج ترینیتی، بخشی از دانشگاه کمبریج، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و تاریخ را مطالعه کرد. چارلز پس از دریافت مدرک خود در سال 1970 (اولین وارث سلطنتی که ظاهراً این کار را انجام داد)، به شغل نظامی مشغول شد.

خدمات ارتشی

پس از شش ماه آموزش هوانوردی با نیروی هوایی سلطنتی، چارلز در سال 1971 به نیروی دریایی سلطنتی ملحق شد و به خدمت در HMS Norfolk ادامه داد و در سال 1973 به درجه ستوان موقت ارتقا یافت.

در اواسط دهه 1970، چارلز برای دریافت آموزش هلیکوپتر به ایستگاه هوایی نیروی دریایی سلطنتی ملحق شد و بعداً به عنوان خلبان هلیکوپتر برای اسکادران هوایی 845 نیروی دریایی بر اساس HMS Hermes خدمت کرد.

زمان او با هرمس شامل توری در دریای کارائیب و آبهای کانادا بود قبل از اینکه کار دوره ای اضافی را در کالج سلطنتی نیروی دریایی در گرینویچ آغاز کرد. در سال 1976، چارلز خدمت نظامی خود را به عنوان فرمانده اچ ام اس برونینگتون به پایان رساند، همان سالی که او «تراست پرنس»، یک سازمان خیریه وقف شده برای کمک به بهبود زندگی جوانان محروم را تأسیس کرد.

در اواخر دهه، چارلز مهارت‌های نظامی خود را با آموزش چتر نجات بیشتر کرد و قبلاً در مواقعی به عنوان خلبان پرواز ملکه، هواپیمای رسمی سلطنت، کنترل را به دست گرفته بود. او سرانجام در سال 1995 به کاپیتان گروه برای نیروی هوایی سلطنتی ارتقا یافت و در هزاره جدید دوباره به درجه فرماندهی هوایی مارشال ارتقا یافت.

بیوگرافی برترین ژنرالنظامی تاریخ و اوسطوره فرانسوی ناپلئون بناپارت
بیشتر بخوانید

ازدواج با دیانا

به عنوان یک شخصیت عمومی، شاه چارلز سوم از نظر بسیاری باهوش، گوشه گیر و کمی بی دست و پا بود. او عادت داشت که هر حرکتی را که انجام می‌داد مورد بررسی دقیق مطبوعات قرار دهد، اما حتی خودش هم نمی‌توانست تصور کند که رابطه‌اش با لیدی دایانا اسپنسر چه حسی ایجاد می‌کند. این دو در جوانی یکدیگر را می شناختند اما در اواخر دهه 1970 دوباره با هم آشنا شدند. علیرغم اختلاف سنی 13 ساله و همچنین علایق متفاوت، این زوج در فوریه 1981 نامزد کردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پاپ فرانسیس

عموم مردم به نامزد خجالتی و معلم سابق مهدکودک او علاقه زیادی نشان دادند و او را در دسترس‌تر از شاهزاده محفوظ در آن زمان یافتند. آنها در 29 جولای 1981 در مراسمی باشکوه که در سراسر جهان پخش شد و میلیون ها نفر آن را تماشا کردند، ازدواج کردند.

طلاق و مرگ دیانا

شاه چارلز سوم  و دایانا با هم دو فرزند داشتند. اولین پسر آنها، شاهزاده ویلیام آرتور فیلیپ لوئیس، در 21 ژوئن 1982 و پسر دوم آنها، شاهزاده هنری “هری” چارلز آلبرت دیوید، در 15 سپتامبر 1984 به دنیا آمدند. متاسفانه، عشق مشترک آنها به فرزندانشان نبود. به اندازه کافی برای برگزاری آنچه که به عنوان یک ازدواج افسانه ای در کنار هم بود.

این اتحادیه در طول سال ها با مسئولیت های سلطنتی، درگیری های شخصی، فشارهای رسانه ای و خیانت ها دچار تنش شد. طبق گزارش ها، چارلز در زمانی که با دایانا ازدواج کرده بود، دوباره با شعله سابق خود، کامیلا پارکر بولز، دوباره رابطه برقرار کرد. این زوج در سال 1992 رسما از هم جدا شدند و در سال 1996 طلاق گرفتند.

دایانا، پرنسس ولز، در یک تصادف رانندگی در پاریس در آگوست 1997 جان باخت. علیرغم اختلافات آنها، چارلز با خواهرانش به فرانسه سفر کرد تا جسد او را به انگلستان همراهی کند. در طول مراسم تشییع جنازه او، او با پسرانشان – ویلیام، 15 ساله، و هری، 12 ساله- و برادر دایانا، ارل اسپنسر، قدم زد. چارلز نقش خود را به عنوان پدر برای پسران عزادارش جدی گرفت و از رسانه ها برای حفظ حریم خصوصی خانواده اش خواست.

بیوگرافی نیکول کیدمن
بیشتر بخوانید

ازدواج با کامیلا و بشردوستی

پس از سال ها حفظ بی سر و صدا رابطه خود، شاه چارلز سوم در 9 آوریل 2005 با پارکر بولز ازدواج کرد. او سپس دوشس کورنوال شد و اکنون اغلب در بسیاری از بازدیدهای رسمی شوهرش را همراهی می کند. علاوه بر وظایف سلطنتی، چارلز به یک بشردوست برجسته تبدیل شده است.

او علاوه بر اعتماد خود، از مجموعه عظیمی از سازمان‌های خیریه حمایت کرده است، از تلاش‌ها برای بهبود خدمات آموزشی، حمایت مالی از طرح‌های هنری، حمایت از تلاش‌های تجاری پایدار، فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای شهروندان مسن‌تر و کمک به محیط‌زیست حمایت می‌کند.

شاه چارلز سوم

شاه چارلز سوم

در سال 2007، چارلز پروژه جنگل‌های بارانی پرنس را راه‌اندازی کرد، یک ابتکار جهانی با حمایت شرکت‌ها و افراد مشهور برای کاهش جنگل‌زدایی مناطق استوایی و در نتیجه کمک به تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی. و با اشاره به تنوع مذهبی و ماهیت چندفرهنگی انگلستان مدرن، چارلز همچنین قول داده است که اگر یا زمانی که تاج و تخت را در دست بگیرد، تاجگذاری چند دینی خواهد داشت.

شاه چارلز سوم  علاوه بر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش، یک آبرنگ‌ساز مشتاق نیز هست و کتاب‌های متعددی منتشر کرده است، از جمله داستان کودکان سال ۱۹۸۰ پیرمرد لوچنگار، هارمونی ۲۰۱۰: راه جدیدی برای نگاه کردن به دنیای ما و سخنرانی شاهزاده: درباره آینده در سال ۲۰۱۲. از غذا.

در بهار 2019، چارلز اعلام کرد که یک تخت خواب و صبحانه جدید در کیثنس، اسکاتلند، به نام The Granary Lodge افتتاح کرده است. B&B در محوطه قلعه می، محل اقامت سابق مادربزرگ چارلز، ملکه الیزابت، واقع شده است.

نوه ها

در سال 2013، شاه چارلز سوم نقش جدیدی را برعهده گرفت: او با آمدن جورج الکساندر لوئیس – معروف به “والاحضرت شاهزاده جورج کمبریج” پسر شاهزاده ویلیام و دوشس کمبریج کیت میدلتون – در 22 ژوئیه پدربزرگ شد. بلافاصله پس از تولد نوه‌اش، چارلز بیانیه‌ای منتشر کرد: “هم همسرم و هم من از ورود اولین نوه‌ام بسیار خوشحالیم. این یک لحظه فوق‌العاده ویژه برای ویلیام و کاترین است و ما برای آنها از تولد بسیار هیجان‌زده هستیم. پسر بچه آنها.”

شاه چارلز سوم  به زودی صاحب یک نوه نیز شد، پرنسس شارلوت (با نامی که به افتخار پدربزرگ و عمه مادری اش می باشد)، متولد 2 می 2015. در 23 آوریل 2018، شاهزاده ویلیام و دوشس کمبریج از دومین نوه چارلز، شاهزاده استقبال کردند. لویی. سال بعد، در 6 می 2019، شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، با تولد پسرشان، آرچی هریسون مونت باتن-ویندزور، نوه دیگری به چارلز دادند.

بیوگرافی خواننده مشهور دریک
بیشتر بخوانید

جنجال بر سر اوراق بهشت

در نوامبر 2017، درز 13.4 میلیون فایل الکترونیکی معروف به اوراق بهشت نشان داد که چارلز در میان بسیاری از چهره‌ها و افراد مشهور جهان است که دارای سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور، به ویژه در مورد او، یک تجارت تحت مدیریت برمودا است. گزارش ها نشان می دهد که در سال 2007 چارلز برای اصلاح سیاست تغییرات آب و هوایی بدون افشای اینکه از طریق تجارت خارجی خود از این اصلاحات سود مالی خواهد برد، کمپین تبلیغاتی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بنیانگذار ایالات متحد جورج واشنگتن

از زمانی که این اسناد منتشر شده است، چارلز ادعا کرده است که هیچ دخالت مستقیمی در حساب خارج از کشور ندارد. سخنگوی وی همچنین اضافه کرد که او داوطلبانه مالیات می پردازد و سرمایه گذاری های خارجی وی “به هیچ وجه بر اساس موقعیت مکانی یا هر جنبه دیگری از ساختار آنها هیچ گونه مزیت مالیاتی کسب نمی کند و در نتیجه هیچ ضرری برای HMRC وجود ندارد.”

رهبری مشترک المنافع

در جریان اجلاس سران کشورهای مشترک المنافع در آوریل 2018، ملکه الیزابت چارلز را به عنوان رئیس انجمن 53 کشور بریتانیا و مستعمرات سابق آن نامزد کرد. او گفت: “آرزوی خالصانه من این است که کشورهای مشترک المنافع به ارائه ثبات و تداوم برای نسل های آینده ادامه دهند و تصمیم بگیرند که روزی شاهزاده ولز باید کار مهمی را که پدرم در سال 1949 آغاز کرده بود، ادامه دهد.”

شاه چارلز سوم

شاه چارلز سوم

اندکی پس از آن، رهبران کشورهای مشترک المنافع اعلام کردند که به خواسته ملکه پایبند هستند. آنها در بیانیه ای گفتند: “ما نقش ملکه را در حمایت از کشورهای مشترک المنافع و مردم آن به رسمیت می شناسیم. رئیس بعدی کشورهای مشترک المنافع شاهزاده چارلز، شاهزاده ولز خواهد بود.”

پادشاه شدن

در 8 سپتامبر 2022، شاه چارلز سوم پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم، که تاج و تخت را برای بیش از هفت دهه در دست داشت، به شاه چارلز سوم تبدیل شد. او مسن ترین فردی است که تا کنون تاج و تخت بریتانیا را بر عهده گرفته است.

نقل قول ها

همیشه احساس می کنم باید وجودم را توجیه کنم.

من روشی را که یک میمون یاد می گیرد، با تماشای والدینش یاد گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

16 + 2 =