صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی جاستین تیمبرلیک
ads

بیوگرافی جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک خواننده «باشگاه میکی ماوس جدید» را شروع کرد و با گروه پسر بچه *NSYNC پیش از تبدیل شدن به یک خواننده و بازیگر به موفقیت رسید.

جاستین تیمبرلیک کیست؟

جاستین تیمبرلیک با بازی در کنار بریتنی اسپیرز و کریستینا آگیلرا کار خود را در باشگاه میکی ماوس جدید آغاز کرد. در سال 1995، او با گروه پاپ *NSYNC به یک دلسوز نوجوان تبدیل شد. پس از اجرای بسیار موفق گروه پاپ در دهه 1990، تیمبرلیک در سال 2002 به صورت انفرادی رفت و آلبوم خود را به نام Justified منتشر کرد.

او ثابت کرد که می تواند با آلبوم برنده گرمی به تنهایی بایستد و به موفقیت خود به عنوان یک هنرمند انفرادی با FutureSex/LoveSounds (2006)، دو قسمتی The 20/20 Experience (2013) و Man of the Woods (2018) ادامه داد. تیمبرلیک علاوه بر یک حرفه برجسته خوانندگی، با بازی در فیلم های آلفا داگ (2006)، شبکه اجتماعی (2010) و در زمان (2011) خود را یک بازیگر با استعداد نیز نشان داد.

اوایل زندگی

جاستین رندال تیمبرلیک در 31 ژانویه 1981 در ممفیس، تنسی از پدر و مادری راندال “رندی” تیمبرلیک و لین بومر متولد شد. او روزهای کودکی خود را در جنگل شلبی گذراند.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

تیمبرلیک که یک باپتیست بزرگ شد، با آواز خواندن در گروه کر کلیسا بزرگ شد. حلقه خانوادگی او همچنین شامل تعدادی نوازنده بود که استعداد او را پرورش دادند، از جمله عمویی که در یک گروه موسیقی بلوگراس می نواخت و پدربزرگی که اولین بار به گیتار تیمبرلیک جوان آموزش داد و خود را با الویس پریسلی پارازیت کرده بود.

پدربزرگش نیز او را با آهنگ های ویلی نلسون و جانی کش آشنا کرد. در همان زمان، پدرش آهنگ های گروه هایی مانند ایگلز و کوئین را برای او نواخت. ممفیس همچنین خانه بلوز بود و او به افرادی مانند بی بی کینگ و دیگران تبدیل شد.

در سال 1985 والدین تیمبرلیک از هم جدا شدند. هر دو دوباره ازدواج کرده اند و خانواده بزرگ همچنان نزدیک است. او دو برادر ناتنی از طرف پدرش دارد. خواهر ناتنی او اندکی پس از تولد درگذشت و تیمبرلیک در آهنگ *NSYNC “My Angel in Heaven” به او ادای احترام کرد.

NSYNC

اولین آلبوم

از سال 1993 تا 1995، او در باشگاه میکی ماوس جدید، همراه با ستاره های پاپ بریتنی اسپیرز، کریستینا آگیلرا و جی سی چاسز اجرا کرد. پس از آن تیمبرلیک و چاسز به همراه لنس باس، جوی فاتون و کریس کرک پاتریک گروه خوانندگی تمام مردانه *NSYNC را تشکیل دادند.

زندگینامه جیمی فلن
بیشتر بخوانید

گروه پسر بعداً به یکی از داغ‌ترین گروه‌های پاپ دهه 1990 تبدیل شد، ابتدا به عنوان یک شبه حسی در اروپا و سپس در ایالات متحده. اولین آلبوم آنها با نام خود شامل آهنگ هایی مانند “I Want You Back” و “Tearin’ Up My Heart” بود.

بدون رشته ای پیوست

پس از برخورد با یک نبرد حقوقی عمومی با مدیر سابق خود، لو پرلمن، گروه آلبوم دوم خود را با نام No Strings Attached (2000) منتشر کرد که پرفروش‌ترین آلبوم سال و پرفروش‌ترین آلبوم دهه شد. اولین تک آهنگ آن، “Bye Bye Bye” به آهنگ امضای آنها تبدیل شد و آهنگ های بیشتری مانند “It’s Gonna Be Me” و “This I Promise You” به آنها کمک کرد تا به عنوان یکی از محبوب ترین گروه های پسر در تاریخ موسیقی تثبیت شوند.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

شهرت

آلبوم بعدی و نهایی، سلبریتی، در سال 2001 منتشر شد و سه تک آهنگ موفق را تولید کرد: “پاپ”، “رفته” و “دوست دختر”. تور PopOdyssey که آلبوم را تبلیغ کرد، با درآمد 90 میلیون دلاری به یکی از بزرگترین تورهای سال تبدیل شد.

این گروه بعداً در سال 2018 با یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود مفتخر شد.

بیشتر بخوانید:   بهترین فیلم های دیوید فینچر

برجستگی های اولیه انفرادی

اجرای سوپر باول “توجیه” و بحث برانگیز

در سال 2002، تیمبرلیک تصمیم گرفت که یک حرفه انفرادی را دنبال کند و با آهنگ موفق “Like I Love You” اولین کار را انجام داد. بعداً در همان سال، او اولین آلبوم انفرادی خود را با نام Justified منتشر کرد که شامل آهنگ های موفق «Cry Me a River» و «Rock Your Body» بود و بیش از 7 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت.

او دو جایزه گرمی را در سال 2004 برای بهترین آلبوم آواز پاپ و بهترین اجرای مردانه پاپ دریافت کرد. این برد پس از اجرای جنجالی سوپربول با جنت جکسون به دست آمد که در آن تیمبرلیک به طور تصادفی بخشی از لباس جکسون را پاره کرد و سینه برهنه او را آشکار کرد.

به عنوان یک هنرمند انفرادی، تیمبرلیک اغلب با Black Eyed Peas همکاری کرده است و نامزدی گرمی را با این گروه برای “Where Is The Love” دریافت کرده است. او همچنین با Nelly، Snoop Dogg و Nelly Furtado کار کرده است و شرکت ضبط خود به نام JayTee Records را در سال 2005 راه اندازی کرده است.

بهترین خواننده های راک
بیشتر بخوانید

“FutureSex/Love Sounds”

سال بعد، او دومین آلبوم انفرادی خود را با نام FutureSex/LoveSounds منتشر کرد که در رتبه اول جدول بیلبورد قرار گرفت. تک آهنگ اصلی آلبوم، “SexyBack” چندین هفته متوالی را در رتبه 1 گذراند. برخی از آهنگ های موفق آلبوم شامل “عشق من”، “What Goes Around Comes Around” و “LoveStoned/I Think She Knows” هستند. دو آهنگ آخر که جایزه گرمی را کسب کردند.

در سال 2008، تیمبرلیک کمک کرد تا تک‌آهنگ مدونا «4 دقیقه» در بین 10 آهنگ برتر قرار گیرد. او نه تنها آوازهای مکمل را ارائه کرد، بلکه یکی از نویسندگان آهنگ نیز بود. تیمبرلیک همچنین در چندین آهنگ دیگر آلبوم Hard Candy مدونا مشارکت داشت.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

«شرک سه»، «گورو عشق»

تیمبرلیک همچنین در پی حرفه بازیگری، موفقیت را در صفحه نقره ای تجربه کرده است. در حالی که بخش‌هایی در آلفا داگ (2006) و ناله مار سیاه (2006) توجه کمی را به خود جلب کرد، او به‌عنوان صدای یک شاه آرتور جوان در انیمیشن پرطرفدار Shrek the Third در سال 2007 که مایک مایرز را به‌عنوان عنوان آن را به تصویر می‌کشید، به‌عنوان صدای یک شاه آرتور جوان موفق شد.

شخصیت. کار دیگری به زودی دنبال شد زیرا تیمبرلیک بار دیگر با مایرز همکاری کرد و در سال 2008 در کمدی The Love Guru ظاهر شد. او همچنین در درام جاده باز (2009) با جف بریجز و مری استینبرگن ایفای نقش کرد.

فیلم ها و برنامه های تلوزیونی

«معلم بد»، «دوستان با مزایا»، «به موقع»

یکی از برجسته ترین اجراهای تیمبرلیک تا به امروز در سال 2010 شبکه اجتماعی بود، درام درباره ایجاد فیس بوک. تیمبرلیک در این فیلم نقش شان پارکر سرمایه دار واقعی اینترنت را بازی کرد. در سال 2011، او در کمدی معلم بد با کامرون دیاز بازی کرد. رام-کام دوستان با مزایای، با میلا کونیس. و آینده نگر در زمان (2011)، با آماندا سیفرید.

«مشکل با منحنی»، «درون لوین دیویس»، «ترول‌ها»

تیمبرلیک در سال 2012 در درام بیسبال مشکلی با منحنی کلینت ایستوود ظاهر شد و همچنین در سال 2013 در فیلم دونده دونده در سال 2013 به همراه بن افلک از ایفای نقش اصلی لذت برد. تیمبرلیک با ادامه نقش‌های جدی‌تر خود، در نقش نیل بوگارت در Inside Llewyn Davis (2013) بازی کرد و سپس به صداپیشگی به عنوان شخصیت برانچ در انیمیشن Trolls (2016) روی آورد. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی موسیقی این فیلم را بر عهده داشت.

نحوه نوشتن آهنگ با تام مورلو را بیاموزید
بیشتر بخوانید

‘شنبه شب زنده’

تیمبرلیک در صفحه نمایش کوچک نیز نامی برای خود دست و پا کرده است. او اولین حضور خود را در شنبه شب زنده به عنوان مجری و مهمان موزیکال در سال 2006 انجام داد. روتین ها و زمان بندی کمدی او باعث شد که طرفداران مورد علاقه او در میان مجریانی باشد که صحنه را زیبا کرده اند. او که در سال‌های 2009 و 2011 برنده دو جایزه امی برای بازیگر مهمان برجسته در یک سریال کمدی شد، با کار خود در تلویزیون خود را به عنوان یک بازیگر همه کاره ثابت کرد.

“تجربه 20/20”

در ژانویه 2013، تیمبرلیک با تک آهنگ موفق “Suit & Tie” به صحنه موسیقی بازگشت. این آهنگ در آلبوم او به نام The 20/20 Experience که در ماه مارس منتشر شد ظاهر شد و در هفته اول به صدر جدول آلبوم رسید. قبل از انتشار آلبوم مورد انتظار، تیمبرلیک “Pusher Love Girl” و “Suit & Tie” را در کنار جی زی در مراسم جوایز گرمی 2013 اجرا کرد.

تیمبرلیک در ماه آگوست زمانی که جایزه VMA Vanguard را در جوایز موسیقی ویدئویی MTV دریافت کرد، از این موج موفقیت لذت برد. در این مراسم، او یک اجرای چشمگیر ارائه داد، که همچنین با هم گروهی *NSYNC خود دیداری دوباره داشت.

‘Can’t Stop the Feeling’

او به سرعت The 20/20 Experience را با The 20/20 Experience قسمت 2 of 2 در اکتبر همان سال دنبال کرد. آلبوم بعدی مانند آلبوم قبلی خود مورد تحسین منتقدان قرار نگرفت، اگرچه همچنان آهنگ موفق “Take Back the Night” را تولید کرد. در بهار 2016، تیمبرلیک آهنگ اصلی “Can’t Stop the Feeling” را منتشر کرد که در ترول ها حضور داشت. این آهنگ مستقیماً به شماره 1 در بیلبورد هات 100 و همچنین در 16 کشور دیگر رسید.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

‘Man of the Woods’ و Super Bowl Return

در ژانویه 2018، تیمبرلیک اولین تک آهنگ را از آلبوم استودیویی آینده خود، یک شماره اتاق خواب آرام با عنوان “Filthy” حذف کرد. او بعداً در ماه با 10 موفقیت برتر “Say Something” با حضور کریس استپلتون دنبال کرد. آلبوم Man of the Woods که شامل همکاری با تیمبالند و فارل ویلیامز نیز می شود، اندکی قبل از اجرای این خواننده در نمایش نیمه وقت Super Bowl LII در اوایل فوریه منتشر شد.

کنسرت Super Bowl خیلی قبل از اینکه تیمبرلیک روی صحنه برود جنجال ایجاد کرد، با هشتگ #JusticeForJanet در رسانه‌های اجتماعی در میان طرفداران جکسون که احساس می‌کردند او بیشترین ضربه را از نمایش Super Bowl در سال 2004 خورده بود.

مبانی مقیاس های موسیقی
بیشتر بخوانید

علاوه بر این، شایعه ای مبنی بر اینکه تیمبرلیک قصد داشت با هولوگرام پرینس اجرا کند، واکنش های منفی بیشتری را برانگیخت، زیرا طرفداران به مصاحبه ای اشاره کردند که در آن موسیقی بزرگ مرحوم به طور خاص مخالفت خود را با این نوع جلوه ویژه اعلام کرد.

در 3 ژوئیه، تیمبرلیک آهنگ جدیدی به نام SoulMate منتشر کرد. برای برخی از منتقدان، مربای سامبا مانند و آماده ساحل، بازگشت خوش‌آمد به ریشه‌های او را به دنبال ناهمواری‌های مرد جنگل‌ها نشان می‌دهد.

“تور جهانی ترول ها”

پس از یک دوره نسبتا آرام، تیمبرلند در اوایل سال 2020 با ورود Trolls World Tour دوباره ظاهر شد. موسیقی متن فیلم باعث انتشار آهنگ های جدید تیمبرلند، از جمله “The Other Side” با SZA و “Don’t Slack” با اندرسون پاک شد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه جیمی فلن

زندگی شخصی

تیمبرلیک زمانی با خواننده پاپ بریتنی اسپیرز و بازیگر کامرون دیاز قرار گرفت. در سال 2007، او با جسیکا بیل هنرپیشه آشنا شد. پس از یک رابطه متوالی که چندین سال به طول انجامید، این زوج در اکتبر 2012 در Puglia ایتالیا ازدواج کردند.

آنها بعداً بیانیه زیر را برای مجله People صادر کردند: “ازدواج بودن عالی است، مراسم زیبا بود و محاصره شدن در میان خانواده و دوستانمان بسیار خاص بود.” این زوج در آوریل 2015 صاحب پسری به نام سیلاس رندال تیمبرلیک شدند. این زوج در تابستان 2020 صاحب فرزند دوم خود، پسر فینیاس شدند.

تیمبرلیک علاوه بر حرفه موسیقی و بازیگری، چندین رستوران نیز افتتاح کرده، خط تولید لباس راه اندازی کرده و در تلاش های بشردوستانه در زادگاهش تنسی شرکت کرده است.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک

حقایق فوری

نام: جاستین
سال تولد: 1981
تاریخ تولد: 31 ژانویه 1981
ایالت تولد: تنسی
شهر تولد: ممفیس
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
شناخته شده ترین برای: جاستین تیمبرلیک خواننده در «باشگاه میکی ماوس جدید» شروع کرد و قبل از تبدیل شدن به یک خواننده و بازیگر انفرادی با گروه پسرانه *NSYNC به موفقیت رسید.

صنایع
نمایش
کمدی
ترکیدن
علامت نجومی: دلو
حقایق جالب
طی مصاحبه ای در سال 2011، مشخص شد که جاستین تیمبرلیک پس از مشاجره با دوست دختر سابق بریتنی اسپیرز، برای نوشتن آهنگ برنده جایزه گرمی “Cry Me a River” الهام گرفته است.
جاستین تیمبرلیک از کودکی در باشگاه میکی موس در کنار افراد مشهور دیگری مانند بریتنی اسپیرز، کریستینا آگیلرا و رایان گاسلینگ شروع به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − 7 =