صفحه اصلی > سینما : نقد انیمیشن برادران سوپر ماریو | The Super Mario Bros
ads

نقد انیمیشن برادران سوپر ماریو | The Super Mario Bros

انیمیشن برادران سوپر ماریو

تا به امروز، اقتباس موفقی از عنوان ” انیمیشن برادران سوپر ماریو ” در سینماها وجود نداشته است. یکی از عجیب‌ترین اقتباس‌هایی که از این عنوان به یاد داریم مربوط به سال 1993 است، فیلمی فاجعه‌بار که هنوز بعد از سال‌ها به عنوان یک شکست کامل از آن یاد می‌شود.

این شکست به نوعی باعث شد تا سال ها آرشیو عنوان Super Mario از سینماها مسدود شود تا اینکه سه دهه بعد اقتباس جدیدی از این بازی محبوب و این بار در قالب یک انیمیشن منتشر شد.

داستان انیمیشن برادران سوپر ماریو از جایی شروع می شود که برادران لوله کش ماریو و لوئیجی تلاش می کنند تجارت خود را گسترش دهند. با این حال، پس از یک تصادف، او به دنیای دیگری منتقل می شود که توسط قارچ ها احاطه شده است. در این دنیا لاک پشت شرور بوزر می خواهد دنیا را فتح کند و با شاهزاده ازدواج کند اما…

بیشتر بخوانید:     نقد فیلم هالووین

انیمیشن برادران سوپر ماریو

انیمیشن برادران سوپر ماریو

برای پرداخت هزینه انیمیشن برادران سوپر ماریوباید از دو زاویه متفاوت به آن نگاه کنیم. اولی دیدگاه طرفداران بازی های ویدیویی این مجموعه است که سال ها منتظر بودند تا بازی مورد علاقه خود را با همین شور و شوق زنده کنند و دومی دیدگاه تماشاگران سینما. افرادی که با دنیای «سوپر ماریو» آشنا شدند و برای اولین بار این عنوان را تجربه کردند. نکته اصلی این است که گروه اول و گروه دوم دیدگاه های متفاوتی نسبت به انیمیشن دارند که به طور مستقیم بر رضایت از تماشای این موضوع تاثیر می گذارد.

برای طرفداران سوپر ماریو، این اقتباس سینمایی تمام چیزی است که آنها به دنبال آن بوده اند. استفاده از تقریبا تمام عناصر خاطره انگیز این بازی کامپیوتری در طول داستان یکی از ویژگی های انیمیشن برادران سوپر ماریو است که با در نظر گرفتن تمام جزئیات بسیار خاطره انگیز این عنوان که دستخوش یک تغییرات جزئی با توجه به عناوین متعدد این سری بازی مانند «ماریو کارت» که می‌توانیم ردپایی از آن را در این انیمیشن ببینیم، در اینجا بازسازی شده است. این همان چیزی است که باعث تماشای انیمیشن برادران سوپر ماریو برای طرفداران بازی «سوپر ماریو» جذاب خواهد بود.

نقد فیلم اعلام قرمز
بیشتر بخوانید

اما اگر این شخصیت را نشناسید، لذت بردن از انیمه برایتان سخت خواهد بود. متأسفانه سازندگان فاقد نقشی مناسب و اصولی برای ماریو در فیلم بودند و رابطه او و برادرش یکی از پاشنه آشیل های داستان به حساب می آید. متأسفانه حتی ورود ماریو به دنیای فانتزی و فداکاری های بعدی او هم چندان منطقی نیست و به طور کلی نباید زیاد به فیلمنامه پرداخت.

اما تجربه موفق نورپردازی در خلق موقعیت های کمیک نیز مورد استفاده سازندگان قرار می گیرد و خوشبختانه در طول فیلم شاهد شوخی های بامزه ای هستیم که حداقل باید به برخی از آنها توجه کرد. مخصوصا آهنگ عاشقانه Bowser به شاهزاده خانم که شاید بهترین لحظه انیمه باشد. شاید انیمیشن برادران سوپر ماریو یکی از معدود انیمیشن های منتشر شده در سال های اخیر است که شخصیت شرور در آن جذابیت بیشتری نسبت به شخصیت اصلی دارد و مخاطب را سرگرم می کند!

انیمیشن برادران سوپر ماریو

 

انیمیشن برادران سوپر ماریو

حرف اخر

به طور کلی می توان گفت انیمیشن برادران سوپر ماریو این فیلم “وظیفه خود را به عنوان اقتباسی وفادار از منبع اصلی، با عناصر جالب و شوخی های مناسب انجام می دهد که بینندگان جوان را راضی می کند. اما باید به خاطر داشت که اگر بیننده با انیمیشن برادران سوپر ماریو آشنا نباشد، یکی می تواند ببیند که کمی گیج کننده است زیرا او با شخصیت هایی ملاقات می کند که به اندازه کافی در فیلم رشد نکرده اند و به طور خلاصه، تماشاگر فیلم همه شخصیت ها را می شناسد و مجبور نیست دوباره در چارچوب فیلم به آنها پول پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

18 + یک =