صفحه اصلی > سینما : بهترین فیلم های درام تاریخ سینما
ads

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام

چنانچه در پی فیلم سینمایی میباشید که حقیقت خوبی پشتش باشد و قصه آن فقط علمی و تخیلی به نظر نرسد، قطعا شما باید در پی دیدن فیلم دراماتیک باشید. دراماتیک بودن در حقیقت داستانی میباشد که عمق آن حقیقت داشته باشد و در یک قالب معین، قصه سرنوشت، اتفاق های روزانه، چالش‌ها و مشکلات پرسوناژ را به نمایش میگذارد.

این ژانر از اثرها علاقه مندان بسیاری دارد و از آن ژانرهای میباشد که به سلیقه هر بیینده سینما خوشآیند نخواهد آمد. با اینکه هر چند وقت یکبار فیلم‌های درام بسیاری در دست تولید قرار میگیرند که برخی مواقع ارزش دیدن آنها بسیار بالاتر از دیگر فیلم های سینمایی میباشد.

همچنین میتوانید بهترین فیلم های تاریخی را مطالعه بفرمایید.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم تعدادی از ” بهترین فیلم های درام ” را به کاربران محترم معرفی بکنیم. طبق عادت تلاش داریم به همراه عنوان های بسیار عظیم و نامدار، فیلم های که ارزش بسیار زیادی خواهند داشت ولی خیلی شناخته شده نمیباشند را به خدمت عزیزان معرفی بکنیم. پس از علاقه مندان محترم مجله هنری بامدادی ها هم تقاضا داریم نظرات خودشان را در قسمت نظرات با سایت ما به اشتراک گذاشته و در جهت تکمیل شدن این مقاله یارای ما باشند.

Godfather

فیلم پدر خوانده – Godfather

به یقین میشود عنوان کرد یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ فیلمسازی، سه گانه‌ی نامدار و پرطرفدار پدر خوانده میباشد. سه گانه ای که ساخته “فرانسیس فورد کوپولا” و تولید شده طبق داستانی به اسم “پدر خوانده” که به واسطه ماریو پوزو در سال 1969 نگارش شده.

فیلم پدرخوانده در سال 1972 تولید شده است و قصه ای از یک خانواده مافیایی کورلئونه را به نمایش میگذارد. قبل از فیلم گاد فادر ، هیچ اثری و هیچ فیلمسازی با این گستردگی قصه مافیایی و گانگستری را نتوانسته جلوی دوربین برد و فیلم پدر خوانده به نوبه‌ی خودش شروع کننده این ژانر از سینما شده است. ژانری که کماکان علاقه مندان بسیاری را به سمت خودش کشانده است پیدا کرده و هر چند وقت یکبار چند فیلم سینمایی با داستنهای کتفاوت از مافیا و گانگسترهای قدیمی به واسطه گروه های بسیار عظیم به دست تولید میرسند.

The Shawshank Redemption

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک – The Shawshank Redemption

دیگر فیلمی که میشود آن را لیست بهترین فیلم درام به شمار آورد، فیلم بینظیر و مهیج ” رستگاری از شاوشانک ” میباشد. اثری که به واسطه شرکت کاربرهای IMDB در مقام بهترین فیلم تاریخ سینما مشهور میباشد و چندین سال میباشد در رتبه اول را ار آن خود کرده است.

نقد انیمیشن قرار کارل (Carls Date 2023)
بیشتر بخوانید

فیلم رستگاری در شاوشنک در اواخر 1994 به کارگردانی فرانک دارابونت تولید شد است. قصه این اثر طبق داستانی با این اسم، به قلم داستان نویس نامدارد “استیون کینگ” ساخته شده است در آن هنر پبشه گانی مانند مورگان فریمن، تیم رابینز و باب گانتون به ایفای نقش مشغول میباشند.

قصه فیلم رستگاری شاوشنک درباره یک بانکدار میانسالی به اسم اندی دورفین میباشد که به کشتن زن خویش و معشوقه‌ آن متهم میشود و به زندان می افتد. اندی ادعا کرده است که بدون گناه میباشد و در این حادثه تقصیر کار نیست. ولی قاصی با سخنان او موفقیت نکرده و در پایان اورا به حبس متهم خواهند کرد. در خلال این فیلم به تماشایی داستان اندی و دیگر زندانی ها میباشیم.

چنانچه تا الان موفق به دیدن این اثر شده اید، بدون شک در نخستین فرصت برای تماشایی آن بنشینید. فیلم رستگاری در شاوشنک بدون شک از بینظیرترین و مهمترین فیلم های سینما را خواهد داشت.

City of gods

شهر خدایان – City of gods

 از دیگر فیلم لیست بهترین فیلم های درام ، اثر بسیار بینظیر و دیدنی فیلم شهر خدایان میباشد. این اثر سینماییی در 2002 به واسطه فرناندو میرلس تولید و کارگردانی شده و در گروه فیلم‌های در ژانر گانگستری جایی دارد.

قصه فیلم شهر خدایان درباره بازه زمانی میان سالیان 60 تا 80 در کشور brazil و شهر ریو دوژانیرو میباشد. زمانی که مجرین و جنایت ها بسیار شدن گرفته است و حتی نوجوانان هم سبک و سیاق گانگستری را پیش گرفته اند.

خط داستانی فیلم شهر خدایان تلاش دارد تا مفخوم زیر را عنوان بکند.

هیولا فراری را خواهد گرفت و آنکه می‌ماند را خواهد خورد.

 فیلم شهر خدایان در مراسم های سال 2002، در چهار بخش نامزد دریافت جایزه میشود.

سیتی آف گادز جزو مهمترین فیلم‌های آی ام دی بی میباشد و همواره رتبه این فیلم در بین 50 فیلم برتر میباشد. فیلم city of gods در 130 دقیقه (2 ساعت و 10 دقیقه) بیننده را جذب صحنه های بینظیر خویش خواهد کرد.

بهترین فیلم های تاریخی

بهترین فیلم های فانتزی

100 فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتر

Million Dollar Baby

فیلم عزیز میلیون دلاری – Million Dollar Baby

در لیست بهترین فیلم های درام میباشد و توانایی آن را خواهد داشت تا چند سال در فکر بیینده ماندگار و جاویدان بماند. فیلم عزیز میلیون دلاری که به واسطه فیلمساز مشهور و نامدار “کلینت ایستوود” ساخته شده است و یکی غم انگیزترین پایان بندی های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.

نقد فیلم Batman
بیشتر بخوانید

فیلم عزیز میلیون دلاری در 2004 ساخته شد است و در گروه فیلم های «درام ورزشی» قرار دارد. هنر پیشه گان مهم فیلم عزیز میلیون دلاری «کلینت ایستوود، هیلاری سوانک و مورگان فریمن» میباشند.

قصه فیلم عزیز میلیون دلاری درباره زن جوانی مباشد به اسم مگی فیتز جرالد . زنی که از سطح فقیر شهر خود میباشد و روزی درمیابد که به ورزش بوکس علاقه شدیدی پیدا کرده است. او تصمیم دارد فرانکی دان را در مقام مربی خود برگزیند.

ادامه‌ی قصه فیلم عزیز میلیون دلاری شوک بسیار دهشتناکی را به تماشاگر وارد خواهد کرد به تماشایی این فیلم زیبا بنشینید و از تماشایی آن لذت ببرید.

 

انگل - Parasite

فیلم انگل – Parasite

در لیست بهترین فیلم های درام  2019 که توانست در جشنوار اسکار جایزه برترین فیلم آن سال را دریافت بکند. فیلمی دیدنی در سبک دراماتیک-طنز سیاه که به واسطه «بونگ جون-هو» تولید شده است و توانسته جوایز بسیاری را دریافت بکند.

ماجرای فیلم انگل درباره یک پدر و مادر و خواهر و برارد ضعیفی میباشد که در فقیرترین مکان شهر در حال زندگی میباشند تا اینکه از سمت دوست پیشنهادی مبنی بر کار کردن برای یک خانواده ثروتمند به اون میشود.

در مورد فیلم انگل انتقادهای بسیاری شده است که اکثریت آن را نقدهای مثبت تشکیل میدهند بیشتر داورها و منتقدان یک صدا عنوان میکنند که فیلم انگل اثری بسیار بخصوص میباشد. الخاندرو گونزالس (یکی از داوران منتخب جشنواره کن) نیز در این باره چنین بیان کرده که:

فیلم انگل در لیست بهترین و عمقی ترین داستان های سالیان پیش قرار گرفته است و دارای مفهوم های بسیار عمیق هنری و جامعه شناسی میباشد.

The Irishman

فیلم مرد ایرلندی – The Irishman

فیلم مرد ایرلندی، یکی از تاثیرگذارترین و برترین آثار تولید شده در سال 2019 که به واسطه مارتین اسکورسیزی به دست تولید رسیده است و بازیگران نامدارد سینمایی هالیوود در آن مشغول نقش آفرینی میباشند. هنرپیشه گان این اثر میشود به رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، هاروی کایتل و ری رومانو اشاره داشت.

ماجرای فیلم مرد ایرلندی درباره بازه های متفاوت سرنوشت فرانک شیرن، یکی از عضوهای سندیکای کارگردان آمریکا را میبنیم که بعد از دوست شدن با گروه گانگستری راسل بوفالینو، به رتبه های بسیار بالایی میرسد. فیلم مرد ایرلندی در گروه فیلم های بینظیر سال 2019 میباشد و انجمن منتقدان فیلم مرد ایرلندی را «برترین فیلم سال 2019» معرفی کرده است.

نقد فیلم گودزیلا علیه کونگ
بیشتر بخوانید

کشوری برای پیرمردها نیست – No Country for Old Men

کشوری برای پیرمردها نیست
فیلم کشوری برای پیرمردها نیست در لیست بهترین فیلم های درام که با صدای صاف و محرمانه تامی لی جونز آغاز می شود. او یک قاتل نوجوان را توصیف می کند که یک بار به صندلی اعدام فرستاده است. پسر دوست دختر 14 ساله خود را کشته بود. روزنامه ها آن را جنایتی از شور توصیف کردند ، “اما او به من گفت که هیچ علاقه خاصی به این موضوع نداشتند. گفت که تا جایی که به خاطر می آورد برای کشتن کسی علاقه ای نداشته است. گفت اگر من او را آزاد کنم در آنجا ، او دوباره کسی را می کشد. گفت که او به جهنم رفته است. حساب کرد که او در حدود 15 دقیقه آنجا خواهد بود.

فیلم فارست گامپ – Forrest Gump

فیلم فارست گامپ
من قبلاً هیچ کس مانند فارست گامپ را در فیلمی ملاقات نکرده ام و به همین دلیل تاکنون فیلمی کاملاً مشابه “فارست گامپ” ندیده ام. هر تلاشی برای توصیف او باعث می شود فیلم متعارف تر از آنچه هست باشد ، اما بگذارید امتحان کنم. حدس می زنم این یک کمدی باشد. یا شاید یک درام. یا یک رویا. فیلم فارست گامپ در لیست بهترین فیلم های درام که فیلمنامه اریک روث دارای پیچیدگی داستان مدرن است ، نه فرمول های فیلم های مدرن. قهرمان آن ، با بازی تام هنکس ، فردی کاملاً مناسب و معقول با ضریب هوشی 75 است که بین دهه های 1950 تا 1980 موفق می شود در هر واقعه مهم تاریخ آمریکا شرکت کند. و او تنها با صداقت و زیبایی به عنوان سپرهای خود از همه آنها جان سالم به در برد.

مخمصه – Heat

مخمصه

فیلم Heat یک فیلم درام جنایی آمریکایی است که در سال 1995 به نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی مایکل مان با بازی آل پاچینو ، رابرت دنیرو و وال کیلمر ساخته شد این فیلم در لیسن بهترین فیلم های درام جایگاه بسیار ویژه ای دارد. دنیرو در نقش نیل مک کالی ، یک سارق حرفه ای دزد و پاچینو در نقش ستوان وینسنت هانا ، یک کارآگاه LAPD سرقت-آدم کشی که مشغول ردیابی خدمه نیل است ، پس از یک دزدگیر  شدید ، سه مأمور امنیتی کشته شد.

فیلم فرشته نابود کننده
بیشتر بخوانید

داستان بر اساس تعقیب و گریز افسر پلیس سابق شیکاگو ، چاک آدامسون در طی دهه 1960 جنایتکاری به نام مک کالی است که شخصیت دنیرو به نام او نامگذاری شده است. Heat بازسازی شده یک مجموعه تلویزیونی غیرمولد است که وی در آن کار کرده بود و خلبان آن به عنوان فیلم تلویزیونی L.A. Takedown در سال 1989 اکران شد.

ادامه لیست بهترین فیلم های درام میرسیم به فیلم :

ورود – Arrival 

امی آدامز به عنوان لوئیز ، یک متخصص زبان شناسی ، روزی که 12 جسم پرواز ناشناس وارد مدار زمین می شود ، عملکرد مطمئن و تأثیرگذاری دارد. علی رغم آنچه آنها به مردم می گویند – که در ابتدا چیز خاصی نیست – دولتهای جهان اولین تماس را با موجودات درون خود برقرار کرده اند ، موجوداتی که مبهم به نظر می رسند مانند برخی از قدرتهای بالاتر یک اختاپوس را با یک دست غول پیکر ادغام می کنند. لوئیز با همکاری با ارتش و دانشمندی به نام ایان (جرمی رنر) به دنبال یافتن پاسخ یک سال بسیار ساده است: شما چه می خواهید؟ Heptapods ، همانطور که سرانجام نامیده می شود ، با صداهایی صحبت می کنند که بعضی اوقات صدای نهنگ ها را تکرار می کند ، اما لوئیز به سرعت می آموزد که زبان نوشتاری راهی برای برقراری ارتباط است ، حتی رمزگشایی از روش پیچیده ای که جهانگردان بین ستاره ای می نویسند. هر چه او نزدیکتر و نزدیکتر می شود تا بتواند آن سوال مهم را به گونه ای منتقل کند که آن (و پاسخ آن) قابل درک باشد ، ناآرامی جهان همچنان ادامه دارد. آیا قبل از اینکه رهبران علم و زبان بتوانند راهی برای متوقف کردن آن پیدا کنند ، غریزه محافظ انسان به پا خواهد کرد؟

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

15 + سه =