صفحه اصلی > سینما : بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰
ads

بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰

بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰

در این مقاله تصمیم داریم در سایت مجله بامدادی ها بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰ را خدمت شما نام ببریم. این موضوع واقعیتی میباشد که بیشتر منتقدین نسبت به فیلم های کمدی بسیار خنثی میباشند. نمره های که به فیلم‌های کمدی در این سالها اختصاص داده اند به نگاه ویژه آنها به فیلم های دراماتیک نشان از این بی اعتنایی آنان خواهد داشت. به این خاطر برای برگزیدن بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰ مجبور هستیم به اثرهای با نمره متاکریتیک بیش از ۶۵ قانع باشیم  در موقعیتی که ممکن است برای فیلمهای درام حتی ممکن است نمره بیش از ۷۵ را در نظر بگیریم.

با این ترتیب به لحاظ متنوع بودن سوژه به نظر خواهد رسید سبک کمدی در سال ۲۰۲۰ وضعیت خوبی را تجربه کرده است. فیلممهایی با هزینه های بسیار محدود و در قسمت سینمای مستقل ساخته میشوند که بیشتر به خاطر فیلمنامه های قوی و هنرنمایی بازیگران، که ممکن است ستاره‌های نامدار سینما نیز نباشند، مورد توجه قرار دارند.

این یک لیست 10 عدد از بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰ میباشد.

۱. زن جوان نویددهنده (Promising Young Woman)

Promising Young Woman

  • فیلمساز: امرالد فنل
  • هنرپیشه گان: کری مولیگان، بو برنهام
  • نمره سایت متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰

نخستین مجموعه در فهرست بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰ کمدی غم انگیزی میباشد که توسط امرالد فنل آن را به نگارش در آورده است و در ساخت آن نیز نقش بسزایی ایفا کرده است. فنل فیلمساز تازه کاری انگلیسی میباشد که در مقام هنرپیشه تلویزیونی بیشتر مشهور میباشد و « فیلم زن جوان نویددهنده » نخستین اثر سینمایی این فیلمساز جوان به شمار میرود. او قسمت های از سریال « کشتن ایو » را نیز به نگارش درآورده است و 2 مرتبه برای نوشتن این مجموعه نامزد دریافت جوایز مراسم امی شده.

فیلم زن جوان نویددهنده در مورد زن نوجوانی به اسم کیسی با هرننمایی مولیگان میباشد که همگان او را در مقام شخصی آیندهنگر سراغ دارند تا آنکه یک حرکت عجیب سرنوشت او را از راه خود بیرون میرود و سبب خروج او از اهدافش میشود. به این ترتیب هر چیزی که در سرنوشت کیسی موجود است آنگونه نیست که به نظر می آید؛ او به شکل عجیبی باهوش و به شکل مشکل سازی روباه صفت و حیله‌گر میباشد و یک سرنوشت دو بعدی شبانه برای خودخواهد داشت. یک اتافاق به یکباره به کیسی این اجازه را خواهد داد که اشتباه های خودش درس گرفته به زندگی عادی برگردد.

نقد فیلم سر و صدای بیرون | فیلم Outside Noise 2022
بیشتر بخوانید

منتقدین عنوان کرده اند که این فیلم زن جوان نویددهنده به شکل با صراحتی تاثیرگذار میباشد که برخی مواقع شکل یک تریلر به خود میگیرد. نخستین اثر سینمایی امرالد فنل فیلمی میباشد که بیننده را به روزهای او امیدوار خواهد کرد و البته در کارنامه‌ی کری مولیگان نیز یک هنرنمایی بینظیر به جا خواهد گذاشت.

۲. صعود (The Climb)

۲. صعود (The Climb)

  • فیلمساز: مایکل آنجلو کووینو
  • هنرپبشه گان: مایکل آنجلو کووینو، کایل ماروین، گیل رنکین
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۲ از ۱۰۰

این نخستین فیلم سینمایی بلند مایکل آنجلو کووینوست که در مقام تولید کننده فعالیت خود را در سینما بالاتر برده است. فیلم صعود در قسمت «نوعی نگاه» جوایز کن سال ۲۰۱۹ برای نخستین دفعه نشان داده شد. قصه مایک و کایل که دوستان نزدیک هم میباشند. یک روز در هنگام دوچرخه سواری مایک به کایل عنوان میکند که با همسر او رابطه دارد.

فیلم صعود از آن فیلم‌هایی میباشد مملو از اتفاق میباشد و چنانچه از سبک های مرتبط به دوستی دو مرد علاقه مند میباشید به هیج عنوان این فیلم را از دست ندهید. منتقدین عنوان میکنند رفاقت دو مرد مهیج شده است و فیلم صعود اکثر مواقع درگیرتان هواهد سازد و بامزه میباشد. و به یقین جزو بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰ میباشد.

100 فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتربهترین فیلم های فانتزی۱۰ سریال برتر تاریخی و پربازدیدبهترین فیلم های تاریخی

3. فیلم بچه کارآگاه (The Kid Detective)

The Kid Detective

  • فیلمساز: ایوان مورگان
  • هنرپیشه گان: آدام برودی، سوفی نلسی، سارا ساترلند
  • نمره متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰

در ادامه مطلب بهترین فیلمهای کمدی میرسیم به فیلم کمدی «بچه کارآگاه» به واسطه تولید آقای ایوان مورگان با هنر نمایی آدام برودی میباشد. این نخستین اثر سینمایی مورگان به شمار میرود که قبل از این چندین اثر کوتاه در مقام نویسنده و فیلمساز در رزومه خود جایی داده است. فیلم بچه کاراگاه در جشنواره‌ تورنتو سال گذشته نشان داده شد با اینکه فروش زیادی را تجربه نکرده است ولی از لحاظ منتقدین از فیلمهای بینظیر سال گذشته میباشد.

قصه فیلم توجوانی که کارآگاه نامداری میشود و الان پا به سن گذاشته است و در سن 33 سالگی میان سالهای اعتیاد خودش و روزهای بعدی به حال خویش غبطه میخورد و تصمیم دارد کماکان رازهای پیچیده را حل بکند. تا آنکه یک موکل نخستین پرونده‌ی یک شخص مسن را برای او خواهد آورد و از او تقاضا میکند دریابد چه شخصی دوست پسر او را با خشمگینی کشته است.

فیلم Nightmare Alley
بیشتر بخوانید

۵. روی صخره‌ها (On the Rocks)

On the Rocks

  • فیلمساز: سوفیا کوپولا
  • هنرپیشه گان: بیل موری، رشیدا جونز
  • نمره سایت متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰

سوفیا کوپولا با نخستین فیلم خود یعنی «گمشده در ترجمه» با هنرمنمایی بیل موری و اسکارلت جوهانسون به فیلمسازی نامدارد تبدیل شده است.  نخستین فیلم در مقام فیلمساز موفق شد خیلی عالی از زیر پرچم نام پدر خود، فرانسیس فوردکوپولا نامدار خارج بشود .

فیلم روی صخره ها داستان زنی میباشد که تلاش میکند تا بنیان خانواده‌ خود را نگه دارد. علاقه بسیاری به شوهر و کودکانش دارد و تلاش خود را می‌کند که تمامی افراد خانواده در آرامش قرار بگیرند تا آنکه به ندرت به برخی از کارهای همسرش و ارتباط او با همکار خود شک میکند.

۶. فیلم خودتان را نجات بدهید! (Save Yourselves)

فیلم خودتان را نجات بدهید

  • فیلمساز: الکس هیوستون فیشر، الئنور ویلسون
  • هنرپیشه گان: سونیتا مانی، جان رینولدز
  • نمره سایت متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰

فیلم خودتان را نجات دهید برای نخستین ‌بار در جشنواره‌ی ساندنس اکران شد این نخستین پروژه بلند هیوستون فیشر و ویلسون در جایگاه فیلمساز میباشد و هنر پیشه گان نامداری نیز در آن ایفای نقش نمیکنند. فیلم خودتان را نجات دهید در لیست بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۰ از آن اثرهای مستقل و استاندارد میباشد.

داستان فیلم خودتان را نجات دهید در مورد سالی میباشد که کره زمین از بین خواهد رفت. یک زن و شوهر تقریبا 29 ساله به نامهای سو و جک تصمیم دارند ارتباط خود را با زندگی بدون دغدغه در شهر بروکلین که تمامی آنها درگیره فضای مجازی میباشند را از بین ببرند.

۷. فیلم خودجوش (Spontaneous)

فیلم خودجوش

  • فیلمساز: برایان دافیلد
  • هنرپیشه گان: چارلی پلامر، کاترین لنگفورد، ایون اورجی
  • نمره سایت متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰

برایان دافیلد در اسن سال داستان فیلم «عشق و هیولاها» را نیز به رسته تحریر درآورده است که مانند فیلم خودجوش آن اثر نیز برای نوجوانان میباشد  ولی رویکرد کمدی نخواهد داشت و باید عنوان بکنیم که برعکس این فیلم نتوانست منتقدین را راضی نگه دارد. فیلم خودجوش نخستین اثر سینمایی دافیلد به عنوان فیلمساز میباشد . فیلم خودجوش رویکردی در حال و هوای کمدی عاشقانه‌ی علمی-تخیلی را پیش گرفته است.

منتقدین فیلم خودجوش را بسیار مورد استقبال خود قرار داده اند و از پیج های داستانی آن تعریف و تمجید کرده اند. اثری که هنرپیشه گانی جدید مانند کاترین لنگفورد به هنرنمایی در آن مشغول میباشند.

نقد فیلم چشمان آبی کم‌رنگ | The Pale Blue Eye 2022
بیشتر بخوانید

 

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

20 − 8 =