نقد فیلم The Card Counter :
فیلم «اولین اصلاح شده» پل شریدر در سال 2017 چنان غضب آخرالزمانی را ایجاد کرد که به نوعی شبیه آخرین فیلم به نظر می رسید. اما نویسنده/کارگردان نه مرده است و نه ظاهراً آماده بازنشستگی است ، پس او جز ادامه فیلمسازی چه می کند؟ این یکی ، “شمارنده کارت” ،
با بازی اسکار ایزاک در نقش اصلی و با بازی تیفانی هادیش و تای شریدان به عنوان شخصیت هایی که عمیقا بر زندگی این مرد تأثیر می گذارد ، نه بزرگترین بسته موفقیت آمیز است و نه بازنمایی هدف یا اصول ، اگرچه عناصری دارد. از هر دو.
برای شریدر ، روبر برسون ، فیلمساز فرانسوی ، چشمه تمام نشدنی است. او یکی از سه فیلمسازی است که در پایان نامه خود به سبک فیلم ماورایی تبدیل شده است: درایر ، اوزو ، برسون و یکی از شریدرهایی که تقریباً با وسواس از آن استفاده می کنند. (من نمی گویم که چنین چیزی بد است ، صادقانه.) شریدر “شمارنده کارت” را یکی از فیلم های “مردی که در یک اتاق نشسته است” یا “مردی روی میز” می نامد.
این مرد از “خاطرات یک کشیش روستایی” برسون سرچشمه گرفته است. آن کشیش روزنامه نگار بود و نوشته های او با کلماتی که با صدای بلند خوانده می شد تقویت می شد. شریدر تراویس بیکل را دیاریتیست کرد و همان نوع صداگذاری را که مارتین اسکورسیزی کارگردان “راننده تاکسی” با برخی از نشانه های بصری از گدار ، که به خوبی تحت تأثیر خود برسون بود تأیید کرد ، مشخص کرد.
در «شمارنده کارت» ، «ویلیام تل» ایزاک ، که با «ویل تِل» نیز خوانده می شود ، و نامش هم به افسانه کلاسیک اشاره دارد و هم به پاشنه آشیل هر بازیکن پوکر (این نامی است که او به خود داده است) در یک دفتر خاطرات خود را نگه می دارد. دفتر تألیفی که در آن خط خطی بی خط و خط می نویسد.
فیلم The Card Counter
با این حال ، او شروع به نوشتن نمی کند تا زمانی که اتاق متل خود را سفید کند ، با کمک ملحفه هایی که روی مبل و تخت می گذارد. ویل ، یک بازیکن پوکر تور ، فردی با نظم و انضباط است. او حکمت قمار زیادی برای ارائه دارد: “رولت قرمز و سیاه تنها شرط بندی هوشمند است.” زیرا او ادامه می دهد ، شانس شما برای برنده شدن تقریباً 50 درصد است. “شما برنده می شوید ، دور می شوید. بازنده می شوید ، دور می شوید. “
چرا ویل بازی می کند؟ تا خودش را در کنار هم نگه دارد. خاطرات او از زمانی که او در ابوغریب به عنوان شکنجه گر ارتش آمریکا گذرانده است باعث می شود او تمایلی به زندگی نداشته باشد – او صریحاً به خاطر می آورد که در دوران زندان خود زندانی دیگری را به امید این که مرد او را بکشد مورد ضرب و شتم قرار داد – اما به هر حال زنده است. به او دنبال دلیل است
او دو نفر پیدا می کند – Hadind’s La Linda ، یک نماینده پوکر در تور پوکر که ویل عاشق او می شود ، و Sheridan’s Cirk (که به عنوان “کرک” تلفظ می شود اما با “C” نوشته می شود ، او در معرفی به همه می گوید) ، پسر یک دامپزشک نظامی است. که با ویل خدمت می کرد و گناه خود او را مجبور به خودکشی کرد.
فیلم The Card Counter
سیرک ایده درخشانی داشت که به وی پیشنهاد می دهد: ربودن پیمانکار نظامی که شکنجه گران را آموزش می داد و بدون اسکاتلند پیاده می شد و برخی از کارهای خود را به او می داد. این سه شخصیت یک سه گانه عجیب هستند که به زیبایی بازی شده اند. هادیش پر جنب و جوش با درخشش بازی می کند ، در حالی که شریدان سیرک را علیرغم قتل های قاتلانه اش ، جدی می خواند.
ویل سیرک را با خود همراه می کند ، به این امید که بتواند به اندازه کافی برنده پوکر شود تا سیرک را از بدهی خارج کند و تجربه کافی را برای متقاعد کردن او برای دست کشیدن از جنگ صلیبی قاتل خود ارائه دهد. این بازتابی از ماموریت خودگردان تراویس بیکل برای نجات نوجوان روسپی آیریس است. اما ویل عمدتا به دنبال بازخرید خود است. زمان حضور او روی میز با آهنگهای مضحک و تقریباً سرگرم کننده ای از روبرت لوون بین ،
رهبر سابق باشگاه موتور سیکلت Black Rebel و پسر مایکل بین همراه است ، که آهنگهای جستجوی مشابه آنها آوای دوست داشتنی شرادرر 1994 “Light Sleeper” را آراسته بود. (ویلم دافو ، بازیگر اصلی فیلم ، در اینجا نقش پیمانکار نظامی سیرک را بازی می کند.)
فیلم The Card Counter
بنابراین این فیلمی است که البته بیشتر از پوکر است. مهمتر از همه ، این در مورد پوکر نیست. این امر در لحظه ای که تل تصمیم می گیرد برود دور می شود. بازی کاری است که ویل انجام می دهد ، اما او همه چیزهایی که به آن وابسته است را نادیده می گیرد. برای این منظور ، یک جوک مستعار خنده دار در اوایل وجود دارد و عبارت قطعی ایزاک از “من از قمار افراد مشهور متنفرم” وجود دارد. به یک معنا ،
این بی علاقگی تفاوت اساسی بین این فیلم و دیگر فیلم های شرادر “مرد روی میز” را ایجاد می کند. “American Gigolo” تا حدی برای کشف روسپیگری مردان سرمایه گذاری شد. خرید و فروش مواد مخدر “Light Sleeper” عامل اصلی فرهنگ شهر نیویورک در آن زمان بود. نگرانی های زیست محیطی “اولین اصلاح شده” نسبت به چهار سال پیش شدیدتر است.
شریدر با “شمارنده کارت” دارای یک موضوع فرعی است که می تواند مانند یک روپوش سبک آن را کنار بگذارد ، و وقتی این کار را کرد ، فیلم به یک قلمرو نیمه سورئال منحرف می شود که کاملاً برخلاف اوج فیلم “اولین اصلاح شده” نیست. اما پس از آن دوباره به یک تغییر در برسون برمی گردد که یکی از درخشان ترین عکس های حرفه او است.
فیلم The Card Counter
پایان مقاله نقد فیلم The Card Counter
مجله با دوربین
فیلم جریان اصلی | کسب درآمد از کوچینگ | نقد فیلم پینوکیو | بیت کوین چیست؟ آشنایی با BTC و سایر ارزهای رمزنگاری شده | بررسی تلویزیون X900H سونی | سبک موسیقی ریتم اند بلوز | نقد و بررسی بازی Apex Legends | ۱۵ برنامه ویرایش عکس که باید امتحان کنید | سبک رمانتیسم در نقاشی | نقد فیلم کلمنتاین عزیزم |