تحلیل نقاشی اتاق خواب
نقاشی اتاق خواب : در زمستان 1888 ، ون گوگ به شهری در جنوب فرانسه به نام آرل سفر كرد. در آنجا او امیدوار بود که یک “استودیوی جنوب” راه اندازی کند که در آن نقاشان بتوانند زندگی کنند و با هم کار کنند و در منطقه ای با نور خورشید بیشتر از پاریس هنر بسازند و وینسنت را از منظره چاپ ژاپنی یادآوری کند. برنامه این بود که هنرمند پل گوگن ، که از دوستان وینسنت و برادر فروشنده هنری او تئو بود ، به وینسنت در آرل بپیوندد. مدت زیادی طول کشید تا گوگن متقاعد شد که به جنوب برود و به وینسنت زمان زیادی بدهد تا در آنجا مستقر شود و محیط اطراف خود ، از جمله اتاق خواب خود را نقاشی کند.
وقتی ون گوگ برای اولین بار به آرل رسید ، محل اقامت خود را در هتلی یافت اما به سرعت آن را گران دانست. اجاره خانه ای که در آن او و یک هنرمند دیگر بتوانند غذا بخورند ، بخوابند و نقاشی بکشند ، ارزان تر و ایده آل تر بود. سرانجام ، او آنچه را که “خانه زرد” شناخته می شود یافت. این یک ساختمان متوسط و دو طبقه با استودیوی جلو ، آشپزخانه پشتی و چند اتاق در طبقه بالا بود. قرار گرفتن در گوشه ای نقشه خانه را کمی زیر و رو کرد. دیوار جلو و دیوارهای فرعی در زاویه نود درجه نبودند. در عوض دیوار جلویی مورب قرار گرفت تا با خیابان زیر همسو شود.
نقاشی اتاق خواب
مانند بسیاری از مراحل ون گوگ در زندگی او ، این فعالیت جدید در آرل او را با امید و انتظار پر کرد. وقتی گوگن موافقت كرد كه به آرل برود ، ون گوگ به او نوشت كه از سفر قطار آینده گوگن غبطه می خورد و می گوید: “چگونه مراقب بودم ببینم” آیا هنوز مثل ژاپن بود “! کودکانه است ، نه؟ ” می توانید شادی را که ون گوگ در حالی که منتظر بود دوستش به او بپیوندد احساس می کرد. برای آماده شدن برای ورود گوگن ، ون گوگ و گوگن نامه ها و نقاشی ها را رد و بدل کردند. او همچنین خانه را با نقاشی های آفتابگردان تزئین کرد و اتاق ها را کنار هم قرار داد.
بیشتر بخوانید: بهترین مینی سریال های نتفلیکس
در شانزدهم اکتبر 1888 ، وینسنت برای برادرش نامه نوشت که یک نقاشی از اتاق خوابش را توصیف می کند. به دلیل سادگی موضوع و وسایل موجود در اتاق خواب ، ون گوگ احساس کرد که رنگ برای انجام “کار” نقاشی مورد نیاز است. نقاشی اتاق خواب یا نقاشی اتاق خواب آرل ، نقاشی اتاقی است که در آن فرد می خوابد و او می خواست که این نقاشی ذهن و تخیل بیننده را آرام کند.
با ورود به اتاق ، یک تختخواب در سمت راست قرار دارد. در امتداد دیوار سمت راست یک صندلی ، میز با آب و پنجره ای مشرف به خیابان قرار دارد. دیوار سمت چپ صندلی دیگری دارد و درب اتاق خواب دوم است. اتاق خواب در آرل دانش ون گوگ را در مورد تئوری رنگ با نارنجی علیه آبی و قرمز و سبز نشان می دهد. با الهام از چاپ های ژاپنی که ون گوگ مطالعه کرد ، سایه های تصویر را حذف کرد. عدم وجود سایه ها ، همراه با چشم انداز تحریف شده ، به نظر می رسد برخی از اشیا در حال سقوط یا ثابت نیستند. این کاملاً نتیجه کار سریع یا فقدان مهارت نیست. زاویه عجیب دیوار دور باعث می شود که مبلمان به طور مساوی تراز نشوند.
بیشیتر بخوانید: بهترین فیلم های تاریخی
ون گوگ حتماً از این عکس خوشش آمده است. او در نامه به برادرش طرحی از اتاق خواب را وارد کرد و سپس روز بعد او به گوگن نوشت و طرحی با آن نامه را نیز وارد کرد! نقاشی او برای برادرش از سیل آسیب دیده بود ، بنابراین او دوباره موضوع را مرور کرد و سال بعد که در سن ریمی بود دوباره آن را نقاشی کرد. سپس ، هنوز که می خواست این موضوع را کشف کند ، نسخه سوم را برای مادرش ترسیم کرد. در هر سه نقاشی ترکیب با تغییرات جزئی در جزئیات و رنگ تقریباً یکسان است.
نقاشی اتاق خواب
در طول کار ون گوگ روی نقاشی اتاق خواب ، او همه چیز را در اطراف خود نقاشی می کرد: مناظر ، مردم در شهر خود و یا حتی کفش هایی که می پوشید. در اتاق خواب ون گوگ در آرل او اتاقی را در خانه خود نشان می دهد. این خانه ، استودیوی جنوبی او ، قرار بود اوج دید هنری او باشد. نقاشی او از اتاق خوابش با هیجان و امید به آینده آماده شد تا از دوست و همکار هنرمندش استقبال کند.