نقد و بررسی بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order :
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order تمام دکمه های مناسب را برای یک ماجراجویی اکشن جنگ ستارگان فشار می دهد. این یک ریمیکس ژانر است که از مبارزه و اکتشاف یک Dark Souls سبک شده و اکشن و انرژی Uncharted استفاده می کند و برای بازگشت جدای قابل پخش بسیار مناسب است.
داستان یک داستان تاریک است ، که برای یک دوره از سریال مناسب است – بین قسمت های 3 و 4 ، زمانی که همه چیز برای جده و کل کهکشان در بدترین حالت خود قرار دارد. این کاملاً در ترومای پس از پالپاتین و پاکسازی ویدر از دستور Jedi غوطه ور شده است ، هر دو قهرمان جد زنجبیل جوان ما Cal Kestis و مربی جدیدش Cere Junda توسط گناه بازماندگان و پشیمانی از نحوه فرار آنها از نظم تعریف شده است.
66 کام کامرون موناگان با احترام عمل می کند ، اگرچه او هرگز شخصیتی قوی ایجاد نمی کند که او را از سایر شخصیت های جدی جدایی جدا کند. او یک فرد خوب و معمولی است که در طول راه به سر می برد و حتی در کمترین سطح خود هرگز از راه تاریکی و انتقام وسوسه نمی شود-او فقط به یک سخنرانی محکم نیاز دارد. از طرف دیگر ،
سر با عملکردی دلخراش از دبرا ویلسون ، به ویژه در نیمه دوم زمانی که او تاریک ترین لحظات خود را تجربه می کند و با عواقب اعمالش با دشمنی مناسب در چهره اش مواجه می شود ، از او بسیار جلوتر می رود. حتی آنتاگونیست اصلی ، Imperial Inquisitor Jedi hunter معروف به خواهر دوم ، عمق غیرمنتظره ای دارد-یک شگفتی دلپذیر پس از شرارت دو بعدی شخصیت های مشابه در مجموعه انیمیشن Star Wars: Rebels.
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
Cere با عملکردی دلخراش از دبرا ویلسون ، Cal را پشت سر می گذارد
تمام این تاریکی به این معنی است که جذابیت شگفت انگیز سه گانه اصلی کمتر وجود دارد ، هرچند کمی از آن درخشیده می شود. ما مقدار قابل توجهی تسکین کمیکی از ناخدای چهار دست گریس از کشتی خوب Mantis و خواننده همیشه مرموز و همیشه دوست داشتنی با پای مرغ ، BD-1 (اغلب “Buddy” تلفظ می شود) دریافت می کنیم. او به سختی بزرگتر از دوربین دوچشمی لوک است ، اما بسیار مفید است.
نه تنها از طریق توانایی های هکری او ، که به عنوان توسعه شما نیز عمل می کند ، بلکه به این دلیل که او از پشت سر می پرید تا توجه شما را به چیزهایی جلب کند که می توانید برای باز کردن قفل در دائرclالمعارف درون بازی و چراغ های پشت سر او برای نشان دادن وضعیت سلامتی شما بدون به هم ریختن زیاد صفحه نمایش استفاده می شود.
تلاش اصلی کاربر و خدمه صورت کک و مک ما را به نسخه جنگ ستارگان از یک ماجراجویی ایندیانا جونز (که باید باعث افتخار جورج لوکاس شود) که در چندین سیاره گسترش می یابد می فرستد.
شما نه تنها به راهروهای فلزی استریل تاسیسات شاهنشاهی بلکه جنگل های متراکم دنیای ووکی کاشیک ، گرد و غبار قرمز خشمگین داتومیر و سایر جهانهای کمتر شناخته شده با ظاهر و احساس خاص خود ، از جمله مقبره های بیگانه بیگانه ، پرتاب می شوید. که حمله می کنید
اگرچه در ابتدا کوچک به نظر می رسند ، اما تقریباً هر دنیایی که از آن دیدن می کنید شگفت آور بزرگ است ، با بخش های بزرگ و میانبرهایی که در پشت موانع قفل شده اند ، بعداً یاد می گیرید که چگونه از میان آنها عبور کنید ، بپرید یا از راه دیگر عبور کنید. برخی از آنها به طور چشمگیری از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت هستند ،
به طوری که منطقه عجیب و غریب Shadowlands در Kashyyyk به دلیل داشتن گیاهان گوشتخوار وحشتناک به عنوان یک مکان شگفت آور متمایز در ذهن من برجسته شده است. مناطق دیگر شامل غارهای زیرزمینی و معابد باستانی است که همگی در تضاد کامل با تنظیمات سنتی جنگ ستارگان هستند.
اکثریت قریب به اتفاق پازل ها سرگرم کننده ساده هستند – تصور کنید اگر لارا کرافت بتواند اجسام متحرک را به صورت لحظه ای یخ زده و تخته سنگ ها را با ذهن خود هل دهد – اما یکی دو مورد آنقدر پیچیده بود که باعث شد برای مدتی سرم را خراش دهم. هرچند تقریباً هیچ وقت مقدار زیادی از آن وجود ندارد ، بنابراین شما به ندرت یک کار را برای مدت طولانی انجام می دهید.
توجه Respawn به جزئیات و عشق آشکار به مواد اولیه نشان می دهد
اکتشاف در این نقشه ها کلیدی است و هر دو صندوقچه پر از غارت لوازم آرایشی و پژواک نیروی ویژه (معادل جدای از گزارش های صوتی) در همه جا پراکنده شده است. هنگامی که نشانگر مبهم روی صفحه نقشه نشان می دهد که باید به راست بپیچید – یا برای بازگشت به دنیایی که قبلاً از آن بازدید کرده اید – فقط برای دیدن آنچه بعد از به دست آوردن یک توانایی جدید پیدا می کنید ، دلیل زیادی برای چرخاندن به چپ به شما می دهد.
به در موارد نادر ، معمولاً پس از یک مبارزه اختیاری سخت یا یک پازل نسبتاً پیچیده ، حتی یک صندوقچه با چیزی که بر گیم پلی بازی تأثیر می گذارد پیدا می کنید ، مانند یک قوطی بهداشتی اضافی یا یک سوم افزایش دائمی بر سلامتی یا ظرفیت نیرو.
پاداش كافي است كه اشتياق را براي چرخاندن هر سنگي حفظ كنيد. از صحنه آغازین در دنیای شکستن کشتی که در آن بقایای دوران سه گانه پیش درآمد به معنای واقعی کلمه برای قراضه پاره می شود و امپراتوری ناوگان جدید خود را ایجاد می کند ، توجه به جزئیات و عشق آشکار به مواد اولیه نشان می دهد. در مورد بازی های Star Wars بازی EA تا به امروز هر چه می خواهید بگویید ، اما هر دو بازی Battlefront ظاهری شگفت انگیز و معتبر دارند و بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order با همان استاندارد مطابقت دارد.
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
تنها چیزی که من می توانم آن را زشت توصیف کنم ووکی ها هستند ، زیرا واقعیت این است که فناوری گرافیک هنوز موی سر انسان را بسیار کمتر از یک فرش پیاده روی نازک نکرده است. همه این جزئیات رایگان نیست و در حالی که 60 فریم در ثانیه را در حالت عملکرد در Xbox One X و PlayStation 4 Pro هدف گذاری می کند ،
همیشه روی هدف نمی ماند. حتی رایانه ای با GTX 2080 در تنظیمات فوق العاده با آن مشکل دارد. و مانند بسیاری از بازی های مجهز به موتور غیرواقعی ، وقتی وارد منطقه جدیدی می شوید ، زمانی که همه چیز سر جایش قرار می گیرد ، ممکن است لحظه ای خراب شود ، هرچند که همیشه با شروع عملیات برطرف می شود.
صفحه نمایش به طرز دلپذیری از حداقل نقشه ها یا نشانگرهای جست و جوگر بی آلایش است و اجازه می دهد محیط های عالی بدرخشند. هنگامی که صفحه نقشه را بالا می آورید ، طرح هولوگرام مینیمالیستی است و برای ناوبری دقیق چندان مفید نیست ، اما به شما این ایده را می دهد که کجا بوده اید ،
چقدر کار برای انجام در یک منطقه باقی مانده است. این مساله به ویژه هنگامی مفید است که سعی می کنید پس از اتمام یک داستان به کشتی خود بازگردید ، زیرا هیچ سیستم مسافرتی سریع وجود ندارد و به راحتی می توانید دور خود را بچرخانید یا دور بزنید.
من واقعاً قدردانی کردم که به وضوح مشخص می کند که هنوز نمی توانید به آنجا بروید زیرا توانایی های مناسب را ندارید (بنابراین وقت خود را تا اواخر داستان هدر ندهید) و مکانهای جدیدی را که می توانید با توانایی های اخیر خود باز کنید برجسته می کند.
به این یک صرفه جویی بزرگ در زمان است. داستان به هیچ وجه طول نمی کشد تا Cal را سرسره به اولین سکانس اکشن سبک Uncharted بیندازد که همه چیز در اطراف او منفجر می شود اما در موقعیت دقیق دقیق قرار می گیرد تا بتواند از آن بیرون برود یا از آن برای بالا آمدن استفاده کند. یک سوراخ بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order تقریباً هر ترفندی را در کتاب بازی اکشن شخص سوم به کار برده است: بالا رفتن از دیوارهای ناهموار و مناسب ، درخشش در امتداد تیرها ، پایین آمدن از سراشیبی ها ، تاب خوردن از طناب ، دویدن روی دیوار و موارد دیگر ،
و سواری هیجان انگیز در مرحله خود است. بهترین حالت زمانی است که همه اینها را با هم برای زنجیره ای دنبال کنید که برای شروع به زمان کمی نیاز دارد. (زمین خوردن فوراً در ابتدای سکانس با یک لقمه کوچک خارج از نوار سلامتی شما دوباره ایجاد می شود ، بنابراین اگر چند بار یک پرش را از دست دادید ،
خطرات آنقدرها بالا نیست.) این تنها با معرفی توانایی های بیشتر نیرو بهتر می شود و در کل مبارزات انتخاباتی افزایش یافته و طعم متفاوتی نسبت به جنون های مشابه ناتان دریک و لارا کرافت به آن بخشیده است.
نبرد با کارفرمایان و سایر دشمنان با چراغ قوه یا سلاح های شبیه شمشیر نور به شکلی درخشان متحرک می شوند
به همین ترتیب ، شمشیر نور برای مدت طولانی مخفی نمی ماند. این تنها سلاحی است که شما از آن استفاده خواهید کرد (ظاهراً کال نسبت به لوک یا حتی اوبی وان از بولسترهای “غیرمتمدن” بیزارتر است) بنابراین استفاده از آن در برابر ظاهر دشمنان و صداها کاملاً معتبر برای فیلم ها بسیار خوب است و بیشتر احساس خوبی دارد.
از زمان Combat مستقیماً از یک بازی اکشن به سبک Dark Souls خارج نمی شود ، اما قطعاً تأکید بر زمان بندی دقیق حملات ، جلوگیری و گول زدن در حین تماشای دشمن برای اطلاع از زمان حمله است.
با سختی Jedi Master (سوم از چهار تنظیم) ، متوجه شدم که تقریباً هر دشمنی به طور جدی خطرناک است اگر مراقبت خود را کنار بگذارم-به استثنای Storm Troopers ، که از نظر خنده بسیار آسان هستند ، استثنا هستند.
با یک ضربه یا یک بلوک زمان بندی شده بکشند تا پیچ های خود را در صورت بسیار قابل قتل خود منعکس کنند. نبردها با کارفرمایان و سایر دشمنان با چراغ قوه یا سلاح های شبیه شمشیر نوری به طرز درخشانی با جلوه های شدید همراه با چرخش تیغه های رنگی و برخورد و جرقه حرکت می کند. هر دشمن غوغایی دارای یک نوار بلوک است که قبل از اینکه بتوانید با حملات مستقیم به آنها آسیب برسانید باید شکسته شود (به جای فرار و مقابله یا پیگیری یک موعد مقرر) ،
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
و این می تواند لحظاتی را ایجاد کند که مرا به یاد لوک با عصبانیت زد. ویدر قبل از اینکه دست ربات خود را در بازگشت از جدایی قطع کند. طبیعتاً فقط با دکمه زدن تا شکستن آنها کار نمی شود: دشمنان قرمز رنگ می شوند و نشان می دهند که حمله ای غیرقابل انسداد در راه است و شما باید سریعاً قدم بگذارید ، گول بزنید یا جهش کنید تا از آن جلوگیری کنید. مقابله با دشمنان متعدد – حتی ضعیف تر ،
همه جانبه – همیشه خطرناک به نظر می رسد ، به ویژه در حالی که هم مهاجمان طیف وسیعی و هم گروهی به یکباره به سمت شما می آیند. ناخن کشیدن بخشی از آن رقص دقیق و در حال پرواز همیشه سودمند است-و اغلب با انتخاب گسترده ای از انواع دشمن ، از حشرات به اندازه سگ گرفته تا وسایل عظیم ترول فضایی و شناخته شده ترین سخت افزارهای نظامی شاهنشاهی ، تازه می شود.
در طول راه شما یک توده انبوه از قطعات شمشیر نور (همراه با پوسته های BD-1 ، کشتی خود و لباس Cal) جمع آوری می کنید که به شما امکان می دهد طراحی امیتر ، سوئیچ ، غلاف ، دستگیره را به صورت جداگانه سفارشی کنید. و مواد به همراه رنگ تیغه. انواع مختلفی از سبک های زینتی وجود دارد که می توان آنها را مخلوط کرد و تا حدی هماهنگ کرد که به نظر شما ساخته شده است ، اما هیچ کدام از آنها نحوه عملکرد شمشیر لیزری در مبارزه را تغییر نمی دهد. این یک ثابت است (به استثنای چند ارتقاء در درخت مهارت) ،
به این معنی که بهبود در مبارزه با شما است. (توجه داشته باشید که تعداد انگشت شماری از این اقلام آرایشی منحصر به نسخه برتر Jedi: Fallen Order هستند – در حال حاضر هیچ مورد یا DLC دیگری برای فروش وجود ندارد.) مشکل اصلی من با چراغ قوه این است که همیشه احساس نمی شود تا آنجا که باید قدرتمند است و این به طراحی بازی و دلایل فنی بستگی دارد. برای مثال ،
در حالی که شما اغلب حیوانات کوچک خصمانه و droids را از وسط تمیز می کنید و اعضای بدن بزرگتر را جدا می کنید ، دشمنان انسان نما (Storm Troopers ، Scout Troopers ،
نخبگان Minigosses Purge Trooper و چند نفر دیگر) برای تکه تکه شدن ممنوع شناخته می شدند. این معمولاً یک معامله بزرگ نیست ، مگر حرکتهای اتمام بسیار جالب که اغلب به طور خودکار انجام می شوند ، بسیاری از آنها قطعاً به نظر می رسد که واقعاً باید یک یا دو تکه خوب را قطع کرده باشند.
برش درها ترفندی است که ما دیده ایم جدی در فیلم ها انجام داده است
همین امر در مورد نحوه تعامل شمشیر با محیط زیست نیز صادق است: در اصل اینطور نیست ، به جز باقی گذاشتن برخی زخم های درخشان موقت یا خرد کردن سفال ها به حدی شکننده که اگر فقط با آن برخورد کنید ، می شکند. وقتی موثرترین مشعل کهکشان را در دست می گیرید و درهای آن را قفل می کنید ،
کمی احمقانه به نظر می رسد ، حقه ای است که ما به طور خاص در فیلم های جدی دیده ایم. در واقع بسیار نادر است که مواردی را در سطوحی مشاهده کنید که می توان آنها را از هم جدا کرد ، جدا از انگورهای گاه به گاه یا کابل هایی که راه شما را مسدود می کنند. این البته یک بازی ویدئویی است و انتظار چنین چیزهایی زیادی وجود دارد ، اما به طور اجتناب ناپذیری قدرت قدرت جدی را کمرنگ می کند.
قوای Force که به تدریج باز می شوند ، به طور شگفت انگیزی نسبت به بسیاری از بازی های جنگ ستارگان محافظه کار هستند. فقط سه توانایی فعال وجود دارد: انجماد/بیهوش کردن ، فشار دادن و کشیدن – بدون ترفندهای ذهنی ، بدون سرعت فوق العاده ، بدون رعد و برق از نوک انگشتان شما. با این حال ،
همه آنها به طرق مختلف ، مانند مبارزه و حل معما مفید هستند ، بنابراین احساس تنوع بیشتری نسبت به آن وجود دارد. به علاوه ، من هرگز از نزدیک شدن به یک دشمن قدرتمند خسته نمی شوم و به سادگی آنها را از روی طاقچه دور می کنم و از یک مبارزه خطرناک به طور کامل اجتناب می کنم.
و با استفاده از Force pull می توانید به سرعت با هر گونه دشمن پرواز کنید تا آنها را در محدوده شمشیر نوری خود قرار دهید. از لحاظ موضوعی ، انتخاب مجدد نیرو سنج با ضربه زدن به دشمنان با شمشیر نوری ،
انتخاب متضادی است – این نوع تجاوز واقعاً با فلسفه جدایی که ما می شناسیم سازگار نیست – اما باز هم ، بازی ویدیویی! من می گویم ، با توجه به اینکه در همان سالی است که کنترل ظاهر شد ، من مشتاق یک توانایی تله کینتیک مشابه بودم تا بتوانم مواردی را از محیط اطراف بگیرم و دشمنان را با آنها نابود کنم. چاره ای در آن دور برنده است.
عواقب مرگ در جدی: سقوط نظم هوشمندانه است
پیامدهای مرگ در بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order هوشمندانه است: Respawn (که هر بار با ضربه ناگهانی نام استودیوی خود را روی صفحه نمایش می دهد) از Dark Souls و امثال آن وام گرفته است بدون آنکه به شدت به مجازات متمایل شود.
به حلقه های مدیتیشن جدی در سراسر نقشه ها پراکنده شده اند و استفاده از یکی از آنها آن مکان را به عنوان نقطه بازآفرینی شما ذخیره می کند و به شما این فرصت را می دهد تا هرگونه مهارت مهارت کسب شده را صرف کنید.
اما به شما این امکان را می دهد که استراحت کنید. انجام این کار نه تنها سلامتی ، نیرو ، بلکه قوطی های شفا بخش را نیز به طور کامل بازیابی می کند (که اگر بتوانید چند ثانیه از وقفه جلوگیری کنید ، می توانید زندگی خود را حتی در میانه مبارزه بازگردانید). با این حال ، مانند بازی های Souls ،
بازگرداندن چیزی که باید بازیابی شود ، هر دشمنی را روی نقشه باز می کند. با در نظر گرفتن اینکه برخی دشمنان چقدر سخت هستند ، این تصمیمی بیهوده نیست.
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
و هنگامی که شما می میرید (که اگر مثل من باشد ، اغلب) ، هر XP را که جمع آوری کرده اید از دست می دهید و باید با قاتل خود روبرو شوید تا آنها را بازیابی کنید ،
و حس کوتاهی از رقابت و سهام را ایجاد کنید. اما اینجا جایی است که بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order خلاق می شود: به جای اینکه انتظار داشته باشید با دشمنی روبرو شوید که قبلاً شما را شکست داده است ، به طور بالقوه با سلامتی کمتر از دفعه اول ، اولین ضربه ای که به آنها وارد می کنید ، سلامت و نیروی متر شما را به طور کامل باز می گرداند. (همراه با XP از دست رفته خود) ،
به شما اجازه می دهد در بهترین حالت با آنها روبرو شوید. این یک راه عالی برای غلبه بر شما است وقتی به یک پا اضافی نیاز دارید تا بتوانید یک دشمن سخت را شکست دهید و مانع از گیر افتادن مکرر شما می شود.
درخت ارتقاء که شما آن مهارت های سخت را به دست آورده اید دارای چند قابلیت ضروری است-پرتاب چراغ نور در اینجا قابل قفل شدن است و شما دیوانه نخواهید بود-اما بیشتر آنها افزایش تدریجی برای سلامتی و ظرفیت نیرو یا تخصصی هستند حرکاتی که ضروری به نظر نمی رسید وقتی به پایان رسیدم ،
همه مهارت ها را به جز تعداد انگشت شماری از مهارت ها باز کردم ، بنابراین هرگز نیازی به تخصص در یک زمینه برای یک بازی خاص احساس نکردم. به هر حال ، بسیاری از بهترین توانایی های جدید به عنوان بخشی از داستان باز می شوند.
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order بدون این که پایان بازی را خراب کند ، داستان خود را پس از حدود 20 ساعت ثابت می کند ، و تلاش خود را با یک مبارزه با رئیس سخت و اوج و پایانی هیجان انگیز به پایان می رساند ، بدون اینکه دنباله مشخصی را مشخص کند تا ببیند درگیری های این بازی چگونه خواهد بود.
حل شود مانند یک تایتانیک در فضا ، همه ما می دانیم که اوضاع به کجا می رود و باید در 13 سال آینده هنگامی که امید جدیدی ظاهر می شود ، کجا باید باشد: Cal هرگز هرگز نمی توانست دارت ویدر را شکست دهد یا امپراتوری را نابود کند ، بنابراین خوب است که محل خود را می شناسد و از هیچ خطی مشخص عبور نمی کند.
حکم
چند سالی می گذرد که ما یک بازی اکشن فوق العاده تک نفره جنگ ستارگان داریم ، اما بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order بسیاری از وقت های از دست رفته را جبران می کند. یک بازیگر قوی داستان تاریکی را به فروش می رساند در حالی که همه چیز را سرگرم کننده و وفادار به داستان جنگ ستارگان می داند ، و ترکیبی سریع و چالش برانگیز از پلتفرم پرانرژی ، معماهای مناسب و مکانهای متنوع برای کشف یک بازی شگفت انگیز همه جانبه.
بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
پایان مقاله نقد و بررسی بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
مجله نگاه
بیشتر بخوانید :
نقد فیلم پدر | کتاب عقاید یک دلقک | مراحل نوشتن داستان | چگونه می توان ایده ها را به داستان نویسی کرد | فیلم مکان ساکت ۳ | فیلم بوی خوش موفقیت | آموزش تصویری ساخت شومینه در فضای باز | آموزش نحوه قالب بندی فیلمنامه : راهنمای گام به گام | فیلم پیکنیک در هنگینگ راک | چارلز دیکنز | بهترین خواننده های تاریخ جهان |