آنچه که فیلم Jolt در اصالت و ظرافت فاقد آن است حداقل تا حدودی جبران می کند. کمدی اکشن ساردونیک با بازی کیت بکینزیل و استنلی توچی ماجراهای یک زن انتقام جوی را دنبال می کند که از مسائل ناتوان کننده مدیریت خشم رنج می برد.
به کارگردانی تانیا وکسلر (هیستریا) ، ژانر تکان دهنده ای که به طور قابل پیش بینی طراحی شده است ، برای بینندگانی که بدشان نمی آید یک روایت جذاب را برای مقادیر سنگین کوبیدن بدن ، انفجارهای ساختمان و تعقیب اتومبیل عوض کنند ، مناسب است.
نقد فیلم Jolt
لیندی (کیت بکینزیل) هرگز طبیعی نبوده است. صداپیشگی کارآمد فیلم Jolt به عنوان یک دختر جوان ، به ما می گوید ، او برای مدیریت خشم خود در برابر بی عدالتی تلاش کرد. اگر پسری تکه کیک او را ربود یا او را مورد آزار و اذیت قرار داد ، لیندی زود تلافی می کند – سر همسالان خود را به داخل دسرها فرو می برد یا آنها را با خفاش می زند.
والدینش ، که از مشکلات خود رنج می بردند ، او را غیرقابل کنترل یافتند و سرانجام لیندی را به تأسیساتی فرستادند ، جایی که او زندگی خود را به عنوان موش آزمایشگاهی آغاز کرد. او تحریک و کاوش شد ، ارزیابی و آزمایش شد. وضعیت او – که به درستی اختلال انفجاری متناوب نامیده می شود – دانشمندان و محققان اطراف او را مورد توجه قرار داد.
چند دهه به جلو بروید و لیندی که اکنون بزرگسال است ، تا حدودی زندگی عادی دارد. او – خوب ، کار کرده است – به عنوان یک دروغگو (تا زمانی که اخراج شد) ، به طور مرتب به روانپزشک خود ، دکتر مونچین (استنلی توچی) مراجعه می کند ، یک آپارتمان مبله با کارد و چنگال پلاستیکی دارد و می تواند خشم خود را با یک وسیله خاص ساخته شده کنترل کند با کلیک یک دکمه تکانهای برق از بدنش می فرستد. اوه ، و او حتی با یک مرد خوب و عادی به نام جاستین (جای کورتنی) قرار ملاقات داغی گرفته است.
اولین جلسه آنها قبل از شروع واقعی به پایان می رسد. لیندی با پیشخدمت حال خود را از دست می دهد و بدن قبل از پیچیدن در رستوران ، زن را در دستشویی به شدت مورد انتقاد قرار می دهد. اما به نظر نمی رسد که جاستین از رفتارهای ناشایست او بیزار است و در واقع ، در قرار ملاقات دوم آنها ، با روشی چشم نواز به او می گوید که نمی ترسد. لیندی ، که بیشتر زندگی خود را به تنهایی سپری کرده است ، بلافاصله به جاستین می رود و اندورفین های خرد کردن در مراحل اولیه حتی به او کمک می کنند تا جرقه های خود را مدیریت کند.
نقد فیلم Jolt
سرخوشی موقت هنگامی متوقف می شود که پلیس درست قبل از قرار ملاقات سوم این زوج جاستین را مرده – فقط یکی از چندین پیچ و تاب دراماتیک در سراسر این فیلم گیج کننده. در کلانتری ، کارآگاهان ویکار (بابی کاناوال) و نوین (لاورن کاکس) از لندی در مورد جاستین بازجویی کردند و سوالات آنها منجر به درک این موضوع شد که او هرگز واقعاً این مرد را نمی شناخت. این عدم آشنایی مانع تلاش وی برای یافتن قاتل و انتقام مرگ او نمی شود.
تکان دادن یک فیلم وحشتناک نیست ، که مطمئناً نمی گوید خوب است. وابستگی بیش از حد آن به حقه ها برای ایجاد احساسات تماشاگر ناخوشایند ، اغلب باعث می شود احساس ارزان بودن داشته باشید. (اگر چیزی باشد ، موسیقی آرام پیانو که به عنوان لیندی و جاستین در امتداد اسکله شهر نامشان قدم می زنند ، و نور خلق و خوی با کنتراست بالا در طول صحنه های جنسی آنها ، بیش از هر چیز باعث خجالت دست دوم من شد. حتی یک بار هم این دو نفر را باور نکردم عاشق می شدند.)
فیلمنامه ساخته اسکات ووشا نیز بیش از آنکه پاسخ دهد سوالاتی بر جای می گذارد. اشتباه نکنید – من مخالف تماشای بکینزیل نیستم که الاغش را لگد می زند یا توچی خطوط ظریف را با ظرافت تحویل می دهد ، اما ناهماهنگی ها به طرز ناامیدکننده ای انباشته می شوند. کاملاً مشخص نیست که چگونه و چه موقع مزاج لیندی شعله ور می شود ، و گرچه این یک تاکتیک داستانی است که قصد دارد بر غیرقابل کنترل بودن نسبی آن تأکید کند ، اما در نهایت احساس لغزش می کند.
میزان اکشن قابل توجه فیلم ، از نظر بسیاری از بینندگان ، نادیده گرفتن این کاستی ها را آسان می کند. وقتی لیندی به درک اینکه چه کسی عاشق خود را به قتل رسانده است نزدیکتر می شود ، خود را در موقعیت های خطرناک فزاینده ای می یابد.
او نه تنها مجبور است با شخص مرموزی در پشت مرگ جاستین روبرو شود ، بلکه اکنون نیز در تحقیقات پلیس مظنون است. فیلم Jolt برخی از کارهای جالب و هیجان انگیز را ارائه می دهد: لیندی یک ماشین را برای یک صحنه تعقیب و گریز سریع با پلیس می دزد ، ساختمان ها را مقیاس بندی می کند ، مبارزان حرفه ای را می زند ، آپارتمانش را منفجر می کند و موارد دیگر.
وکسلر برای به نمایش گذاشتن دامنه عصبانیت و کاهش پرشهای ناخوشایند لیندی برای تقلید از طبیعت گمراه کننده وضعیت خود ، از نزدیک نمایی می کند. صحنه های مبارزه خسته کننده ، بی رحمانه و کارآمد هستند.
نقد فیلم Jolt
با پایان فیلم Jolt ، این سوال آزار دهنده که “دقیقاً چه چیزی را تماشا کردم؟ بخشی از من از این پیش فرض که این زن با عصبانیت وحشی توسط یک مرد معتدل می شود ، ابراز ناراحتی کرد – تصوری که با خطوط فمینیستی خودآگاهانه پراکنده در طول فیلم Jolt مخالف است. سرانجام ، من دیگر به آن فکر نکردم. فیلم Jolt خیلی جدی خودش را نشان نمیدهد.
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
معرفی فیلم ارتش مردگان | نقد سریال The Boys | بهترین فیلم های کلینت ایستوود | راهنمای هنر پرفورمنس | ۷ هنرمند برجسته پرفورمنس | داستان ابزوردیست: ۵ ویژگی ادبیات پوچ گرایی | تونر صورت چیست و چرا برای پاکسازی پوست توصیه میشود |