صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم اخبار جهان
ads

نقد فیلم اخبار جهان

اخبار جهان

نقد فیلم اخبار جهان : 

فیلم اخبار جهان ، بر اساس رمان پائولت جیلز در سال 2016 ، یک سفر جاده ای وسترن است که در آن ژانر کمتر به عنوان زمینه ای برای رابطه بین کاپیتان پدرسالار جفرسون کیل کید (تام هنکس) و 10 ساله مورد توجه قرار می گیرد. دختر وحشی قدیمی یوهانا (هلنا زنگل). پیوند بین این دو ،

که از روی تعهد شروع می شود و به یک رابطه عمیق تر و دلسوزتر پدر/دختر تبدیل می شود ، نمایانگر اصل داستان است. قدرت ستاره ای تام هنکس ، بازیگری که اشراف ذاتی اش دلبستگی فوری به شخصیت اصلی ایجاد می کند ، با رد این احتمال که کاپیتان کید ممکن است انگیزه های مخفی داشته باشد در مورد یوهانا ، مختصر نویسی مهمی ارائه می دهد.

این فیلم در سال 1870 در تگزاس به وقوع می پیوندد و کارگردان پل گرینگرس ، که به دلیل توجه به جزئیات شهرت دارد ، به تقریبی معتبر از غرب قدیم دست می یابد. کید شهر به شهر سفر می کند ، داستانهای روزنامه های ملی را می خواند و مردم محلی را از آنچه در کل کشور می گذرد مطلع می کند. در یکی از سفرهای خود با یوهانا روبرو می شود. شش سال قبل ، در 4 سالگی ، او توسط کیووا در حمله ای که منجر به مرگ والدینش شد ،

فیلم اخبار جهان

اخبار جهان

ربوده شد. اکنون ، وظیفه بر عهده کید است (تا حد زیادی زیرا هیچ کس مسئولیت آن را نمی خواهد) تا او را به عمه و عموی بیولوژیکی خود منتقل کند. یوهانا که نمی تواند انگلیسی صحبت کند ، دوست داشتنی ترین همراهان سفر نیست. او گرفتاری فعلی خود را به عنوان یک آدم ربایی در نظر می گیرد زیرا تنها زندگی ای که به یاد دارد دوران حضورش در کیووا است.

در طول سفر ، کید و یوهانا نوعی آتش بس برقرار می کنند. آنها یک شکل ابتدایی ارتباط برقرار می کنند (او چند کلمه از زبان او را یاد می گیرد در حالی که به او انگلیسی می آموزد). هنگامی که سه نفر از افراد غیرقانونی در دالاس سعی می کنند یوهانا را به زور ببرند ، او در پرواز بعدی و درگیری مسلحانه به کید کمک می کند.

نقد فیلم اواتار
بیشتر بخوانید

عناصر وسترن با طعم اکشن فیلم به طرز ماهرانه ای اداره می شوند ، اما قوی ترین کت و شلوار فیلم رابطه بین جانباز و همراه مسافر جوان او است. اگر فیلم پنجاه سال پیش ساخته می شد ، بدون شک جیمز استوارت نقش کید را بازی می کرد. تا آنجا که هنکس “چمدان” با خود می آورد ، به تقویت شخصیت او کمک می کند.

شیمی هنکس با هلنا زنگل آسان و اجباری نیست. کاپیتان کید یک شخصیت کلیشه ای است-افسر سابق سرسخت نظامی که قلب سختش به خاطر وضعیت بد کودک خرد می شود-اما بازی هنکس و زنگل و همچنین محیط وسترن باعث می شود فیلم با وجود آشنایی کلی کار کند.

فیلم اخبار جهان

اخبار جهان

اخبار جهان با اکشن پر نمی شود ، اما چندین صحنه تعلیق و یک سکانس را به ویژه تداعی می کند – هنگامی که کاپیتان کید و یوهانا که تعدادشان بیشتر است ، در تلاش ناامیدانه برای پیشی گرفتن از تعقیب کنندگان خود (یا تیراندازی) قدم بلند می گذارند. در فرصتی دیگر ،

اشراف ذاتی کید او را در آب داغ قرار می دهد وقتی که او از تاکتیک های حاکم مستبد شهرک سازی امتناع می ورزد. گرینگرس به جای استفاده از این لحظات به عنوان حواس پرتی های دوره ای ، به هرکدام اجازه می دهد تا رابطه پدر و دختر در حال توسعه را پیش ببرند.

فیلم اخبار جهان دومین فیلم امسال است (دیگری Greyhound است) که حضور قابل اعتماد هنکس در آن تولید را افزایش می دهد. اخبار جهان به طور انحصاری از دریچه روایت دیده می شود ، هیچ چیز خاصی وجود ندارد. با این حال ، این یکی از آن فیلم هایی است که در آن داستان ساده با عناصری که قبل ، حین و بعد از تولید ترکیب می شوند غنی شده است.

پایان مقاله نقد فیلم اخبار جهان

فیلم اخبار جهان

اخبار جهان

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی فیلم لوپر ( Looper ) | نقد فیلم پری | آموزش دکوپاژ : چگونه می توان دکوپاژ را در ۶ مرحله انجام داد | نقاشی سگ های پوکر باز | نقدو بررسی بازی Visage | نقد فیلم زندگی شگفت انگیز | بهترین فیلمهای تارانتینو | نقد و برسی بازی Mafia II: Definitive Edition | کتاب های سارتر | معرفی انواع گیتار و ویژگی های آن |

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 1 =