صفحه اصلی > ادبیات جهان : نکات کلیدی در خلق شخصیت شرور داستان
ads

نکات کلیدی در خلق شخصیت شرور داستان

شخصیت شرور داستان

هر رمان رمز و راز یا تعلیق به یک شخصیت شرور داستان احتیاج دارد. اما همه اشرار برابر نیستند. به گفته نویسنده پرفروش جهان جیمز پترسون ، که بیش از هر نویسنده دیگری در تاریخ # 1 پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز را دارد ، بهترین شرورها کاریکاتورهای کارتونی نیستند. یک شرور خوب یک آدم بد پیچیده است که خوانندگان همزمان عاشق او هستند و از او متنفرند.

خلق شخصیت شرور داستان

شخصیت شرور داستان

با مقاله نکات کلیدی در خلق شخصیت شرور داستان با بامدادی ها همراه باشید.

در اینجا ، او سه روش نگارش بسیار ارزشمند برای ایجاد Lord Voldemort را برای هری پاتر شما ، یا همان نوع شرور بزرگی که برای شخصیت اصلی شما به یک حریف شایسته تبدیل می شود ، نشان می دهد.

1. یک شرور سه بعدی ایجاد کنید
وقتی در حال نوشتن یک شرور هستید ، باید آنها را سه بعدی کنید – و جیمز می داند که احساسات خوانندگان در مورد شرور پیچیده است. از یک طرف ، ما آنها را دوست نداریم. به هر حال ، آنها نیروی منفی محرک در هر روایت هستند. اما از طرف دیگر ، وقتی داستانهای جالب ، آسیبهای شخصی و انگیزه هایی برای آنها ایجاد می شود (چه با این موافق باشیم یا نه) ، جیمز می گوید اگر اخلاقیات و اخلاق خوانندگان واقعاً دوست داشته باشند شخصیتها را از بین می برند .

برای مثال ، هانیبال لکتر – شرور شرور در کتاب سکوت بره ها اثر توماس هریس را در نظر بگیرید. هانیبال البته یک آدم خوار است. با این حال او یکی از معروف ترین شرورهای همه زمان ها است ، شروری که مخاطبان او را تشویق می کنند و خوانندگان از آن ریشه می گیرند. این به این دلیل است که توماس هریس هم جنبه تاریک شخصیت و هم جنبه دیگری غیر منتظره را که خوانندگان می توانند با آن همدلی کنند ، آشکار کرد.

خلق شخصیت شرور داستان

خلق شخصیت شرور داستان

2. انسان شرور را انسانی کنید
اگر در حال نوشتن شخصیت های شرور هستید ، اگر می خواهید مخاطبان خود را سوار کنید باید آنها را انسانی کنید. جیمز یک بار قاتل زنجیره ای یک آدم بد را نوشت ، که خانواده اش فکر می کردند او “یک پسر زیبا” است. در ظاهر ، او این شوهر و پدر بزرگ و حامی بود. اما او در زندگی مخفی خود مردم را قتل می کرد. یکی دیگر از نمونه های مشهور شخصیت اصلی با زندگی دوتایی ، ضدقهرمان قاتل Dexter سریال تلویزیونی Dexter است که به نام انتقام جویی کشته است.

آموزش خلاصه نویسی | چگونه یک خلاصه عالی بنویسیم
بیشتر بخوانید

خواه یک لایه عدالت اضافه کنید یا یک محرمانه پنهان کاری در اطراف شخصیت خود ایجاد کنید ، سعی کنید آنها را با برخی از عناصر انسانیت تزریق کنید تا به خواننده کمک کند حتی بیشتر با شخصیت ارتباط برقرار کند.

3. شرور را به هوشمند مجهز کنید
آیا تابحال متوجه شده اید که شخصیت های شرور از باهوش ترین شخصیت ها هستند؟ آنها شوخ و شوخ هستند ، باهوش هستند. آنها در مورد موضوعات فوق العاده خاصی که یک فرد عادی از آنها نمی داند ، دست به دعواهای طولانی مدت می زند. آیا واقع بینانه است؟ احتمالا نه. اما جیمز پیشنهاد می کند هر روز ، برای یک داستان خوب ، واقع گرایی را کنار بگذارد.

چند موضوع را که ممکن است شرور شما به آن علاقه مند باشد انتخاب کنید و درباره آنها تحقیق عمیق کنید. این بیت ها را در داستان خود ببافید ، هم در طرح و هم در گفتگو. تحقیقات روایتی هیجان انگیزتر را ایجاد می کند و یک شرور باهوش تر از حد متوسط ​​همیشه جالب است ، از آنجا که این سوال را ایجاد می کند: اگر آنها بسیار باهوش هستند ، چرا آنها شروع به این زندگی جنایتکارانه می کنند؟

وقتی نشسته اید تا شخصیت شرور خود را تهیه کنید ، به آنها عمق دهید. به آنها پیچیدگی دهید. به آنها انسانیت دهید. و شاید وقتی شرور شما مرتکب اعمال آدمخواری شود ، مخاطبانی را نیز تشویق کنید.

خلق شخصیت شرور داستان

شخصیت شرور داستان

پایان مقاله خلق شخصیت شرور داستان

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

مستند معلم اختاپوس من | آموزش دیالوگ نویسی در رمان | سلمان رشدی : ۱۲ کتاب قابل توجه سلمان رشدی | بیوگرافی کارل مارکس | بهترین فیلم های گیرمو دل تورو | کسب درآمد از کوتاه کننده لینک | نقد فیلم پدر | فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک | نقد فیلم بیوه سیاه | فیلم های امیلیا کلارک | مکتب نیهیلیسم | مکتب اومانیسم

دیدگاهتان را بنویسید

1 + 13 =