صفحه اصلی > کسب و کار : یادداشت تفاهم چیست ؟ راهنمای تفاهم نامه
ads

یادداشت تفاهم چیست ؟ راهنمای تفاهم نامه

تفاهم نامه

تفاهم نامه چیست؟

تفاهم نامه یک توافق نامه کتبی است که توسط دو یا چند طرف امضا شده و در آن شرایط اساسی برای عقد قرارداد الزام آورتر امضا شده است. تفاهم نامه سندی از نظر قانونی قابل اجرا نیست ، اما معمولاً قبل از قرارداد رسمی یا معاهده ای در حین مذاکرات است. تفاهم نامه ها به عنوان یک پیش توافق عمل می کنند که به طور خلاصه طرفین توافق نامه ، شرایط توافق نامه و مسئولیت های مورد انتظار برای هر دو طرف را مشخص می کند. تفاهم نامه ها توسط آژانس های دولتی در مذاکرات معاهدات در روابط بین الملل یا مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاهم نامه

تفاهم نامه چگونه کار می کند؟

دو طرف درگیر در یک مذاکره برای قرارداد شرایط و طرف های درگیر در هر توافق نامه را در یک تفاهم نامه مشخص می کنند. در این تفاهم نامه ثبت شده است که طرفین در مورد یک خط اقدام مشترک با هدف ادامه مذاکرات و گفتگوها به تفاهم مشترک رسیده اند. شرایط تفاهم نامه در یک سند رسمی نوشته شده و توسط طرفین امضا شده است. تفاهم نامه تقریباً همان نامه قصد (LOI) است ، با این تفاوت که LOI فقط با دو طرف معامله می کند.

توجه به این نکته مهم است که تفاهم نامه ها توسط قانون قابل اجرا نیستند ، اما زبان خاصی در این سند باعث قانونی تر شدن آنها می شود. به عنوان مثال ، ایجاد یا پذیرش پیشنهاد یا مبادله پول ، توافق نامه را از نظر فنی قانونی می کند که در صورت بروز اختلاف بین طرفین ، ممکن است منوط به حکم قاضی باشد.

3 مزایای یادداشت تفاهم

تفاهم نامه به دلایل مختلفی از جمله موارد ذیل می تواند در هنگام مذاکره قرارداد سودمند باشد.

آنها به شما امکان مذاکره در مورد شرایط را می دهند. با یک تفاهم نامه ، می توانید اصطلاحات اساسی را با هدف بازگشت بعداً به گفتگوها و جزئیات بیشتر شرح دهید. این امر می تواند بعداً شکل بگیرد و قرارداد حقوقی را آسان تر کند و از اضافه شدن ضمیمه ها یا اصلاحات در قرارداد نهایی جلوگیری کند.

ترک آنها آسان است. اگر در هر مرحله هر یک از طرفین با این شرایط مخالف باشند یا بخواهند خود را پس بگیرند ، بدون عواقب شدید مالی و حقوقی قادر به این کار هستند زیرا تفاهم نامه ها از نظر قانونی اجباری نیستند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه روس دانش
بیشتر بخوانید

آنها یک دنباله کاغذی ارائه می دهند. به عنوان توافق نامه های کتبی ، تفاهم نامه ها تاریخچه شرایط مورد بحث و توافق را به همه طرفین ارائه می دهند.

3 معایب تفاهم نامه

با وجود استفاده از آنها ، تفاهم نامه ها معایب بالقوه ای دارند.

آنها از نظر قانونی قابل اجرا نیستند. تفاهم نامه ها موافقت نامه های غیر الزام آور هستند ، به این معنی که هیچ یک از طرفین برای عدم پیروی از این شرایط ، نمی تواند عواقبی را متحمل شود. برخلاف تفاهم نامه (MoA) ، نوعی توافق نامه است که هر یک از طرفین می تواند در دادگاه به چالش بکشد ، بیشتر تفاهم نامه ها اسناد قانونی نیستند که احتمالاً توسط دادگاه اجرا شوند.

ممکن است گیج کننده باشند. بسته به نحوه نگارش آنها ، برخی از تفاهم نامه ها می توانند از نظر فنی توسط قاضی اجرا شوند ، درصورتی که این شرایط را قید کند. در بسیاری از تفاهم نامه ها سلب مسئولیت مبنی بر اینکه مفاد توافق نامه از نظر قراردادی لازم الاجرا نیستند ، نباید تفسیر شوند.

آنها به زمان مذاکره اضافه می کنند. مذاکره در مورد شرایط تفاهم نامه ممکن است به مدت زمان نهایی شدن قرارداد اضافه کند. همچنین به دلیل مذاکره در مورد شرایط قرارداد ، احتمالاً میزان رفت و برگشت خوبی وجود دارد. اگر زمان محدودی داشته باشید این ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

تفاهم نامه

چگونه می توان یک تفاهم نامه نوشت

حتی اگر آنها از نظر قانونی قابل اجرا نباشند ، تفاهم نامه ها باید به صورت توافق نامه کتبی برای ایجاد یک دنباله کاغذی اثبات تمایل همه طرف های درگیر باشند. در اینجا یک مرور کلی از آنچه شما باید در تفاهم نامه بگنجانید ، آورده شده است.

اطلاعات تماس مربوطه را ارائه دهید. هر دو طرف باید نام کامل خود و اطلاعات تماس مربوطه را در هر تفاهم نامه ذکر کنند.

نکات مهم توافقنامه را ذکر کنید. تفاهم نامه شما باید دامنه آنچه قرارداد آینده شما در بر خواهد گرفت و همچنین هرگونه جزئیات مربوط به توافق احتمالی و آنچه هر یک از طرفین مسئول تحقق شرایط داده شده است ، مشخص کند.

7 سوال مشترک مصاحبه برای مدیران
بیشتر بخوانید

تاریخ شروع و پایان خود را وارد کنید. این تفاهم نامه همچنین باید شامل بازه زمانی لازم برای اجرای این توافق نامه باشد. تاریخ شروع رسمی توافقنامه و همچنین زمان پایان آن را وارد کنید. در این تفاهم نامه همچنین باید توضیح داده شود که در صورت عدم رعایت شرایط ، احزاب ممکن است خودشان قرارداد را خاتمه دهند.
از همه امضا کنندگان نامی امضا تهیه کنید. تفاهم نامه ها باید توسط همه طرف های ذکر شده در سند امضا شود.

تفاهم نامه

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم زندگی اوهارو|بهترین رمان های ادبیات انگلیس|تغییر فوکوس در عکاسی چیست|مبانی کسب درآمد طراحی اپلیکیشن|فیلم مرد سوم|نکاتی از هانس زیمر برای امتیازدهی فیلم|بهترین فیلم های ویم وندرس|فصل پنج سریال Money Heist|مارگارت اتوود: ۶ رمان برجسته مارگارت اتوود|سریال راه آهن زیرزمینی|فیلم لیدی برد|نقد فیلم دراکولا Dracula 1931|فیلم بدنام

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 1 =