صفحه اصلی > کسب و کار : طراحی وب سایت چیست
ads

طراحی وب سایت چیست

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت چیست؟

منظور از طراحی وب سایت ، طراحی وب سایت هایی است که در اینترنت نمایش داده می شوند. این معمولاً به جنبه های تجربه کاربری توسعه وب سایت به جای توسعه نرم افزار اشاره دارد. طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسک تاپ متمرکز بود. با این حال ، از اواسط سال 2010 ، طراحی برای مرورگرهای تلفن همراه و رایانه لوحی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

طراحی وب سایت

یک طراح وب سایت روی ظاهر ، طرح و در بعضی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. به عنوان مثال ظاهر مربوط به رنگ ها ، قلم و تصاویر استفاده شده است. طرح بندی به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وب خوب ، استفاده از آن آسان است ، از نظر زیبایی جلب می شود و متناسب با گروه کاربری و برند وب سایت است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند ، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که باعث حواس پرتی یا گیج شدن کاربران شود ظاهر نمی شود. از آنجا که سنگ بنای اصلی خروجی یک طراح وب سایتی است که باعث جلب و جلب اعتماد مخاطب مورد نظر می شود ، از بین بردن هرچه بیشتر نقاط احتمالی ناامیدی کاربر یک نکته اساسی است.

دو متداول ترین روش برای طراحی وب سایت هایی که هم در دسک تاپ و هم در موبایل به خوبی کار می کنند ، طراحی پاسخگو و انطباقی است. در طراحی پاسخگو ، محتوا بسته به اندازه صفحه به صورت پویا حرکت می کند. در طراحی تطبیقی ​​، محتوای وب سایت در اندازه های طرح بندی مطابقت دارد که با اندازه های معمول صفحه مطابقت دارند. حفظ یک طرح که تا حد ممکن سازگار باشد بین دستگاه ها برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجا که طراحی پاسخگو می تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند ، طراحان باید در کنار گذاشتن کنترل نحوه ظاهر شدن کار خود ، مراقب باشند. اگر مسئولیت محتوا نیز به عهده آنها باشد ، گرچه ممکن است نیاز به گسترش مهارت های خود داشته باشند ، از داشتن مزیت کنترل کامل محصول نهایی لذت خواهند برد.

ادبیات مربوط به طراحی وب سایت
در اینجا کل ادبیات UX در مورد طراحی وب توسط بنیاد طراحی تعامل آورده شده است که در یک مکان جمع شده است:

چگونه شغل خود را از طراحی وب سایت به طراحی UX تغییر دهیم
تغییر شغل به سختی معمول انجام نمی شود ، به خصوص اگر منابع مناسبی برای کمک به شما در ایجاد تغییر داشته باشید. برای بسیاری از طراحان وب ، اکنون زمان مناسب برای ایجاد تغییر در طراحی UX است. برای شروع ، افزایش پولی همراه با تغییر در شغل وجود دارد. طبق PayScale ، طراحان وب در ایالات متحده سالانه به طور متوسط ​​46000 دلار درآمد دارند (1) ، در حالی که از طرف دیگر طراحان UX با درآمد قابل توجه 74000 دلار (2) درآمد کسب می کنند.

ثانیاً ، فرصت های شغلی برای طراحان UX در حال رونق است: CNN گزارش می دهد که در مجموع 3،426،000 شغل طراحی UX ظرف 10 سال آینده فقط در ایالات متحده ایجاد می شود (3). علاوه بر این ، طراحی UX یک کار معنادار است ، نه تنها به این دلیل که شما می توانید از داخل به کار روی یک محصول بپردازید ، بلکه به این دلیل که – همانطور که DMI نشان داده است – طراحی UX تأثیر قابل توجهی در مشاغل ایجاد می کند ، بطوریکه مشاغل طراحی شده توسط UX عملکرد بهتری دارند شاخص S&P 228٪ (4). بنابراین ، منابع مناسب را برای کمک به شما در ایجاد تغییر شغل در کجا می یابید؟ چرا ، شما هم اکنون یکی را می خوانید.

تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری چیست؟
برای شروع ، بیایید مختصراً مقصودمان را از “تجربه کاربری” معرفی کنیم. محصولات کاربر دارند و تجربه کاربری (UX) به سادگی تجربه ای است که کاربر از استفاده از آن محصول خاص تجربه کرده است. تا کنون خیلی خوب؟

راهنمای مسیر شغلی : چگونه می توان مسیر شغلی خود را ترسیم کرد
بیشتر بخوانید

طراحی UX هنر طراحی محصولات به گونه ای است که آنها تجربه بهینه کاربر را فراهم می کنند. اگر این توصیف گسترده به نظر می رسد ، به این دلیل است که ماهیت طراحی UX بسیار گسترده است. ساختن UX بهینه شامل درک روانشناسی ، طراحی تعامل ، تحقیقات مربوط به کاربر و بسیاری از رشته های دیگر است ، اما علاوه بر همه اینها ، یک فرایند حل مسئله تکراری است (اما بعداً در مورد آن بعداً).

به طور کلی ، تجربه کاربر می تواند به 3 جز broken تقسیم شود: ظاهر ، احساس و قابلیت استفاده.

ظاهر یک محصول استفاده از تصاویر بصری برای ایجاد حس هماهنگی با ارزش های کاربر است و این باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در کاربر می شود. این در مورد ایجاد محصولی است که نه تنها زیبا به نظر می رسد ، بلکه ظاهر مناسبی نیز دارد.

بنابراین ، احساس شامل ایجاد تجربه استفاده از یک محصول تا حد ممکن دلپذیر و لذت بخش است. این کار با ساخت کنش متقابل بین کاربر و محصول و همچنین واکنشهایی که هنگام (و بعد از آن) از محصول دارند ایجاد می شود.

سرانجام ، قابلیت استفاده از تجربه کاربر پشتیبانی می کند. خیلی ساده ، اگر محصولی قابل استفاده نباشد ، هیچ نوع ظاهر زیبایی نمی تواند آن را نجات دهد و تنها احساسی که کاربران در آن احساس می کنند خشم و ناامیدی است. در حالت ایده آل ، محصولات باید متناسب با نیازهای کاربر باشند و عملکردها را به روشی قابل پیش بینی ارائه دهند.

طراحی وب سایت

وجه مشترک طراحی وب سایت و طراحی UX چیست؟
عنوان شغلی “طراح وب” تعاریف زیادی دارد ، و در واقع ، آنچه یک طراح وب انجام می دهد تا حد زیادی به آنچه مشتری یا پروژه نیاز دارد بستگی دارد. برخی از طراحان وب به سادگی طرح های بصری و / یا نمونه های اولیه تعاملی با وفاداری بالا را برای وب سایت ایجاد می کنند و کدگذاری وب سایت را به توسعه دهندگان جلویی و عقب می سپارند. با این حال ، اکثر طراحان وب با طراحی و توسعه (front-end) وب سایت درگیر می شوند. برخی از طراحان وب حتی به طور منظم به عنوان بخشی از مشاغل خود ، تحقیق و آزمایش کاربر را انجام می دهند (و اگر یکی از آنها باشید ، از قبل تقریباً برای یک کار در طراحی UX آماده هستید).

اما مهم نیست که شغل شما به عنوان یک طراح وب شامل چه مواردی است ، در اینجا برخی از جنبه های طراحی وب وجود دارد که در طراحی UX نیز یافت می شود.

حل مسئله طراحی وب سایت
طراحان وب به دنبال حل مشکلات مشتریان خود هستند. طراحان UX به دنبال حل مشکلات کاربران خود هستند. طراحان وب با یک فرایند حل مسئله کار می کنند: ابتدا آنها به مشکلات مشتری خود پی می برند ، سپس یک راه حل وب برای آنها طراحی می کنند و سپس قبل از انتشار وب سایت اقدام به توسعه و آزمایش می کنند. و پس از راه اندازی وب سایت ، طراحان وب اغلب درگیر آزمایش بیشتر سایت ، جمع آوری بازخورد از کاربران و سپس تکرار طراحی هستند.

این فرایند حل مسئله تکراری مانند فرآیند طراحی UX است (در تصویر زیر نشان داده شده است). طراحان UX با تحقیقات کاربر شروع می کنند. ضروری است که کاربران بالقوه یک محصول را بشناسید و دریابید که مشکلات آنها چیست ، چگونه آنها را حل کنید و چگونه می خواهید کاربران را بخواهید و یا به آن راه حل نیاز دارید. تحقیقات کاربر اغلب از طریق مصاحبه با کاربر ، مشاهدات ، مطالعات دموگرافیک ، تهیه پیش نویس داستان ها و شخصیت ها و غیره انجام می شود.

پس از آن ، طراحان UX یک راه حل طراحی می کنند که نیازهای اصلی کاربر را برطرف می کند و اغلب نمونه اولیه را برای آزمایش اعتبار آن به کاربران برمی گردانند یا قابلیت استفاده پس از راه اندازی محصول ، طراحان UX بازخورد بیشتری از کاربر را جمع آوری می کنند ، که به دور جدیدی از تحقیقات کاربر منتقل می شود و بدین ترتیب روند کار را دوباره آغاز می کنند.

پی پال چیست؟ | بروز ترین و جامع ترین برای استفاده و شناخت پی پال
بیشتر بخوانید

اگر قبلاً به عنوان بخشی از شغل طراح وب خود ، در مورد کاربر تحقیق کرده باشید ، هنگام تغییر طرح UX ، این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. در غیر این صورت ، نگران نباشید – فرصت های زیادی برای یادگیری بهترین روش های انجام تحقیقات کاربر خواهید داشت (برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید).

طراحی احساسی طراحی وب سایت
هنگام طراحی وب سایت ها ، طراحان وب معمولاً از تایپوگرافی ، رنگ و طرح برای شکل دادن به احساسات کاربران استفاده می کنند. با استفاده از رنگهای تیره و فونتهای serif می توان احساس اعتبار را ایجاد کرد. به طور مشابه ، می توان با استفاده از تصاویر رنگارنگ و تایپوگرافی بازیگوش ، احساس سرگرمی ایجاد کرد. طراحان وب با طراحی احساسی آشنا هستند. یعنی ایجاد طرح هایی که احساسات را از کاربران برمی انگیزد. طراحان UX همچنین به فکر طراحی احساسی هستند ، اما در مقیاس بزرگتر – آنها به دنبال استخراج احساسات از کاربران در کل تجربه استفاده از یک محصول هستند.

برای این کار ، طراحان UX نه تنها با تایپوگرافی و رنگ بلکه با روانشناسی ، طراحی حرکت ، تنظیم محتوا و معماری اطلاعات نیز کار می کنند. طراحان وب که این تغییر را ایجاد می کنند ، به طور ذاتی می فهمند که طراحی احساسی در UX چیست. آنها به سادگی نیاز به کسب دانش جدید در زمینه های دیگر دارند تا توانایی خود را در یک تصویر بزرگتر تقویت کنند.

چند رشته ای طراحی وب سایت
طراحی وب سایت یک کار چند رشته ای است ، جایی که شما نه تنها به دانش در زمینه طراحی (تایپوگرافی ، تئوری رنگ) بلکه همچنین در ساخت یک وب سایت (HTML ، CSS ، JavaScript) نیز نیاز دارید. برخی از طراحان وب در هنگام طراحی کد برای انیمیشن ها و تعاملات با استفاده از CSS و / یا JavaScript ، درگیر طراحی تعامل نیز می شوند. طراحی UX نیز یک زمینه چند رشته ای است ، اما شاید از این نظر فوق العاده شارژ شود. طراحان UX برای ایجاد بهترین UX برای محصولات خود باید از دانش حوزه های روانشناسی ، تحقیقات کاربر ، طراحی بصری و حتی تجارت استفاده کنند.

طراحی وب سایت

 

تفاوت بین طراحی وب سایت و طراحی UX
کاربر محور در مقابل فناوری متمرکز است
بخش عمده ای از شغل شما به عنوان یک طراح وب سایت صرف آگاهی از آخرین تحولات در HTML ، CSS و سایر زبان های برنامه نویسی می شود – همه اینها با سرعتی گیج کننده تغییر کرده و بهبود می یابند. کدام مرورگرها از چه نسخه هایی از CSS پشتیبانی می کنند؟ آیا انیمیشن های CSS در Safari روی Mac کار می کنند؟ حتی من را در اینترنت اکسپلورر شروع نکنید! این ممکن است چند سوال (و ناامیدی) باشد که به عنوان یک طراح وب مدام در ذهن شما است. اما طراحی UX مربوط به فناوری نیست. در عوض ، تمرکز آن کاملاً معطوف به کاربران است – فناوری تنها ابزاری است برای کاربران برای به دست آوردن آنچه که نیاز دارند. تنها با تمرکز بر روی کاربران ، طراحان UX می توانند راه حلهایی را تأمین کنند که نیازهای خاص آنها را تأمین کند و در نهایت ، کاربران تمایل به پرداخت هزینه های آنها را داشته باشند. طراحان UX تحقیقات گسترده ای را در مورد کاربران انجام می دهند تا بیشترین میزان ممکن را در مورد کاربران خود پیدا کنند ، اکثر طراحان وب فرصتی برای انجام آنها ندارند.

UX بیش از وب است
طراحی UX مستقل از پلت فرم است. اصول و فرایندهای آن در بسیاری از مناطق مختلف خارج از مرورگرهای وب اعمال می شود: در برنامه های تلفن همراه ، نرم افزار دسک تاپ ، و حتی محصولات سخت افزاری و فضاهای خرده فروشی. از طرف دیگر ، دامنه طراحی وب سایت کاملاً به مرورگرهای وب گره خورده است. این بدان معنی است که طراحان UX قادر به یافتن فرصت های شغلی نه تنها در زمینه های در حال ظهور مانند استارت آپ های فناوری ، بلکه در صنایع پخته و پایدار مانند تولید کنندگان خودرو هستند. تا زمانی که محصولی وجود دارد ، به UX احتیاج دارید – و این واقعاً دنیای فرصت های شما را باز می کند.

مزیت بزرگ تجربه طراحی وب هنگام انتقال به سمت طراحی UX

ارتباط پس زمینه طراحی وب سایت
بزرگترین مزیت حرکت از طراحی وب به سمت طراحی UX ، میزان همپوشانی بین دو حوزه طراحی است. اگرچه درست است که طراحی UX سیستم عاملهای بیشتری نسبت به مرورگر وب را پوشش می دهد ، بخش قابل توجهی از کارهای طراحی UX هنوز روی محصولاتی انجام می شود که حداقل تا حدی تحت وب هستند (به وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر ، برنامه های وب مانند Dropbox ، و سرویس هایی مانند Google). اگر شما نوعی تحقیق درباره کاربر یا روند تکرار بهبود مستمر یک وب سایت با داده های کاربر داشته باشید ، همپوشانی بین طراحی وب و طراحی UX بیشتر است.

چرا درب تمام چوب بهترین انتخاب برای خرید درب است؟
بیشتر بخوانید

مسلط بودن به طراحی و اصطلاحات برنامه نویسی وب سایت همچنین به شما انگیزه می دهد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. به هر حال ، طراحی UX یک فرایند مشترک است که در آن ارتباط بسیار مهم است. اینکه بتوانید هنگام گفتگو با همکاران خود از اصطلاحات صنعت استفاده کنید ، قطعاً شما را در مکان بهتری نسبت به شخصی که از زمینه ای غیر طراحی برخوردار است قرار می دهد.

زیبایی شناسی طراحی وب سایت
توانایی شما در ایجاد زیبایی شناسی زیبا به عنوان یک طراحی وب سایت در هنگام تغییر طرح UX نیز مفید خواهد بود. اولاً ، زیبایی شناسی ابزاری عالی برای تقویت ارتباطات شما با ذینفعان داخلی است. به عنوان یک طراح UX ، شما باید دائماً یافته ها و توصیه های خود را به ذینفعان داخلی (مانند مدیر عامل یا مدیر محصول) ارائه دهید ، و توانایی شما در ایجاد گزارش ها و ارائه های جذاب بصری جذب نکات کلیدی شما را به حداکثر می رساند.

تعریف تبلیغات بومی : 5 نمونه از تبلیغات بومی

ثانیاً ، زیبایی شناسی نقشی حیاتی در طراحی UX ایفا می کند. یک افسانه رایج در مورد طراحی UX این است که کاربرد زیاد باعث زیبایی در زیبایی می شود – اما این خیلی درست نیست. در واقع ، مطالعه بیش از 2500 شرکت کننده توسط پروژه اعتبار استنفورد نشان داد که تقریبا نیمی از آنها اعتبار وب سایت ها را بر اساس جذابیت بصری خود ارزیابی کردند (5). این نشان می دهد که چگونه زیبایی شناسی دست به دست هم می دهد و عوامل دیگری مانند قابلیت استفاده برای ایجاد تجربه بهینه کاربر در استفاده از یک محصول را فراهم می کند.

چگونه مهارت های خود را افزایش دهیم تا از طراحی وب به طراحی UX پرش کنیم
انتقال از طراحی وب سایت به سمت طراحی UX گاهی اوقات می تواند کاملاً ساده باشد ، خصوصاً اگر جنبه هایی از تحقیقات کاربر را در کار خود به عنوان طراح وب انجام داده باشید. اما برای دیگر طراحان وب هیچ جای نگرانی وجود ندارد. اگر مدتی را صرف مطالعه UX ، تمرین برخی مهارت های UX در طول کار طراحی وب سایت خود و ساختن CV کرده باشید که درک شما از طراحی UX را نشان دهد ، می توانید جهش کنید. اگر می خواهید کجا یاد بگیرید ، گزینه های زیادی در دسترس شما است و ما در زیر بهترین موارد را برجسته کرده ایم.

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

دوره های آنلاین طراحی وب سایت و کسب درآمد از طراحی وب سایت
بنیاد طراحی تعامل
دون نورمن ، دانشمند شناختی که اصطلاح “تجربه کاربر” را ابداع کرد ، بنیاد طراحی تعامل (بله ، این ما هستیم) را “مین طلای اطلاعات درباره طراحی تعامل” خواند. مجله Forbes می گوید که ما “آموزش سطح Ivy League در UX ، طراحی محصول یا تعامل رایانه ای انسان” را ارائه می دهیم. خوشبختانه ، این تحصیلات در سطح قیمت Ivy League نیست. ما به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی هزینه سالانه کمی را دریافت می کنیم و شما نه تنها به تمام یادگیری های آنلاین ما ، بلکه به بزرگترین جامعه طراحی متخصص در جهان دسترسی خواهید داشت. ما همچنین یک کتابخانه رایگان متون دانشگاهی از پژوهشگران برتر صنعت طراحی ارائه می دهیم.

کسب درآمد آنلاین از ترجمه
بیشتر بخوانید

راهنمای مشاوران مالی : مشاور مالی چه وظایفی دارد؟

ما سه دوره (با 32 پیشنهاد فعلی) داریم که به طور خاص برای کمک به ورود افراد به دنیای طراحی UX طراحی شده اند. شما در زمینه Become a UX Designer از Scratch تمام زمینه های کار UX و مهارت های اساسی برای تمرین کار UX را خواهید آموخت. در دریافت اولین شغل خود به عنوان یک طراح UX (یا تعامل) ، شما می توانید یاد بگیرید که کارفرمایان به دنبال چه تجربه هایی در UX هستند و همچنین یک نامه برتر ، CV و نمونه کارها برنده را تهیه کنید که به شما کمک می کند تا مصاحبه برای یک کار طراحی UX. سرانجام ، در تحقیقات کاربر – روش ها و بهترین روش ها ، بهترین روش های صنعت را در مورد چگونگی انجام تحقیقات صحیح در مورد کاربر و تبدیل نتایج تحقیقات خود به اقدام مفید در مورد محصول خود ، بیاموزید.

شبکه سازی طراحی وب سایت
بهترین راه برای یافتن کار در هر زمینه استفاده از کمی دانش درونی و کمک گرفتن از افرادی است که قبلاً کاری را که می خواهید انجام دهید انجام می دهند. این کار قبلاً کار سختی بود ، اما امروز می توانید به راحتی آنلاین شوید و شبکه شوید.

ما LinkedIn را به هر کسی که قصد انجام شبکه های حرفه ای را دارد توصیه می کنیم. به گروه های UX بپیوندید و به مکالمه بپیوندید. فقط وارد کار نشوید و کار نخواهید – اول ارزش خود را نشان دهید و به مردم کمک کنید و فقط پس از ایجاد روابط به دنبال کار باشید.

کسب درآمد از اسپاتیفای

بنیاد طراحی تعامل همچنین فرصت های شبکه ای را هم به اعضا و هم به غیر اعضا ارائه می دهد. اعضای ما می توانند از طریق تالارهای از پیش طراحی شده که امکان همکاری بین گروههای زیادی از طراحان را فراهم می کند ، شبکه بسیار ویژه ای را انجام دهند. اعضا و غیر اعضا نیز می توانند در رویدادهای جامعه گروه های محلی ما شرکت کنند که حضور در آنها کاملا رایگان است. می توانید در اینجا درباره گروههای محلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین می توانید با تعامل با آنها در شبکه های اجتماعی به فکر درگیر شدن با مدیریت جامعه طراحی باشید. ما در اینجا لیستی از بیست طراح عالی ارائه داده ایم که می توانید بصورت آنلاین با آنها تعامل کنید. با کمی کار در گوگل می توانید آن لیست را به همان اندازه که دوست دارید گسترش دهید.

راهنمایی و بازخورد
ما متوجه شده ایم که اگر بتوانید شخصی را برای راهنمایی و بازخورد تلاش های خود پیدا کنید ، می توانید تغییر شغلی راحت تری ایجاد کنید. اگر شخصی را می شناسید که از عهده گرفتن این نقش راضی است ، می توانید از شبکه حرفه ای موجود خود مربی تهیه کنید. اگر فکر می کنید که به درد شما نمی خورد ، اعضای انجمن طراحی بنیاد تعامل طراحی به شبکه متخصصان طراحی UX ما دسترسی پیدا می کنند و مربی آن شبکه را می بینند.

نگاهی به دور
انتقال از طراحی وب سایت به طراحی UX دشوار نیست. شما می توانید از طریق یک فرآیند آموزش ، مهارت های موجود خود را تقویت کنید و نوع آموزشی را که مناسب شما است انتخاب کنید. پس از آن ، می توانید آن یادگیری را به عنوان یک طراح وب عملی کنید. خبر خوب این است که شما از قبل به زبان طراحی صحبت می کنید ، بنابراین هنگامی که در UX کمی تمرین کردید ، آماده خواهید بود تا حرفه خود را به طراحی UX تبدیل کرده و به سریعترین رشد در حرفه طراحی وب سایت امروز در جهان بپیوندید.

پایان مقاله آموزش کسب درآمد از طراحی وب سایت

منبع سایت مداد

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

19 − سه =