صفحه اصلی > ادبیات جهان : معرفی کتاب الیور تویست
ads

معرفی کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست ، به طور کامل کتاب الیور تویست ؛ یا رمان The Parish Boy’s Progress ، نوشته چارلز دیکنز ، با نام مستعار “Boz” از سال 1837 تا 1839 در کتاب متفرقه بنتلی و در یک کتاب سه جلدی در سال 1838 منتشر شد. جهان زیرین لندن را فقیر کرد و اعتقاد او را که فقر منجر به جرم می شود نشان داد.

با مقاله معرفی کتاب الیور تویست با بامدادی ها همراه باشید.

کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست

ایاخلاصه داستان کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست سفر شخصیت تیتراژ ، الیور توئیست را دنبال می کند. الیور ، یتیمی از بدو تولد ، بیشتر دوران کودکی خود را در “مزرعه کودک” (یتیم خانه) با تعداد زیادی کودک و غذای کم می گذراند. این مزرعه تقریباً 70 مایلی خارج از لندن واقع شده است.

یک شب ، اولیور پس از اینکه به او بخششی از احساس ناراحتی خود را ارائه داد ، درخواست کمک دوم می کند. این غیرقابل قبول است و الیور برای کار به عنوان کارآموز یک مأمور کار فرستاده می شود. سرانجام ، پس از تحمل بدرفتاری مکرر ، الیور فرار می کند و راهی لندن می شود.

او به زودی خود را در حضور Artful Dodger پیدا می کند ، که به او می گوید در کنار یک پسر دیگر در خانه “نجیب زاده پیر” (به نام فاگین) بماند. الیور می آموزد که این پسران جیب برهای آموزش دیده هستند. در یک گردش ، الیور شاهد این است که پسران از آقای براونلو ، مرد مسنی دستمال می گیرند ، که باعث می شود الیور از ترس و گیجی فرار کند. مرد مسن رفتار الیور را به دلیل گناه اشتباه می گیرد و او را دستگیر می کند.

با این حال ، آقای براونلو پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد الیور ، به اشتباه خود پی می برد و پیشنهاد می کند از او در خانه اش مراقبت کند.

الیور تصور می کند که اکنون از شر فاگین و جیب برها خلاص شده است ، اما دانش وی در مورد جنایات آنها باعث می شود تا اولیور را جستجو کنند. نانسی ، فاحشه و معشوقه یکی از مردان فاگین ، بیل سایکز ، فرستاده می شود تا الیور را از آقای براونلو به فاگین برگرداند.

مکتب ادبی کلاسیسم
بیشتر بخوانید

او این کار را با موفقیت انجام می دهد و الیور به همراه یکی دیگر از اعضای گروه به یک حادثه سرقت به حومه اطراف لندن اعزام می شود. در این کار ، اولیور از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و سپس توسط خانواده (مایلی ها) که قصد سرقت داشت ، او را گرفت. فاگین و مردی به نام مونکس در حالی که آنجاست ، قصد دارند او را بازگردانند.

رز مایلی ، در حالی که به همراه خانواده اش به لندن سفر کرده بود ، با آقای براونلو ملاقات می کند تا با نانسی ، که از سایکز دور شده است ، توضیح دهد و برنامه های مونکس و فاگین برای بازگرداندن الیور را توضیح دهد. او مونکس را توصیف می کند و به آنها می گوید چه زمانی ممکن است به راحتی دستگیر شود. متأسفانه برای نانسی ، خبر خیانت او به سایکز رسیده و او را تا حد مرگ کتک می زند. خیلی زود سایکس خودش را به دار آویخت.

کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست

مایلی ها الیور را دوباره با آقای براونلو پیوند می دهند ، که مونکس را مجبور می کند تا درباره خودش توضیح دهد. سپس به خواننده و الیور اطلاع داده می شود كه مونكس برادر ناتنی اولیور است و اولیور مستحق ثروت زیادی است. او سهم خود را از پول دریافت می کند ، فاگین را به دار آویخته اند و مایلی ها ، الیور و آقای براونلو به حومه شهر منتقل می شوند و بقیه روزهای خود را با هم می گذرانند.

متن و پذیرش کتاب الیور تویست
چارلز دیکنز به خوبی در فقر لندن تبحر داشت ، زیرا خودش پس از اعزام پدرش به زندان بدهکاران ، کارگر کودک بود. قدردانی وی از سختی های شهروندان فقیر تا آخر عمر با او ماند و در نوشته ها و رمان های روزنامه نگاری اش مشهود بود.

دیکنز نوشتن کتاب الیور تویست را پس از تصویب قانون بینوایان در سال 1834 آغاز کرد ، این قانون پرداخت های دولت به افراد فقیر توانمند را متوقف کرد مگر اینکه وارد خانه های کار شوند. بنابراین ، الیور توئیست وسیله نقد اجتماعی شد که هدف آن مستقیماً مشکل فقر در لندن در قرن نوزدهم بود.

آموزش طراحی جلد کتاب | راهنمای کامل در 6 مرحله
بیشتر بخوانید

کتاب الیور تویست هنگام انتشار برای اولین بار بسیار محبوب بود ، بخشی از آن به دلیل موضوع رسوائی آن بود. این جنایت و قتل را بدون هیچ گونه مانعی به تصویر می کشد – باعث می شود در لندن ویکتوریا به عنوان “رمان نیوگیت” (به نام زندان نیوگیت لندن) طبقه بندی شود.

کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست

در حالی که منتقدان اغلب اینگونه رمان ها را غیراخلاقی محکوم می کردند ، مردم معمولاً از این رمان ها لذت می بردند. از آنجا که این رمان به صورت سریالی نیز منتشر شده است ، انتظار برای قسمت بعدی (و بسیاری از صخره های آن) نیز احتمالاً به محبوبیت آن کمک کرده است. تا به امروز ، الیور توئیست به دلیل تفسیر اجتماعی اجتماعی و داستان جالب توجه ، از آن لذت می برد. چندین بار برای فیلم اقتباس شده است ، از جمله در سال 1948 (به کارگردانی دیوید لین) و 2005 (به کارگردانی رومن پولانسکی).

پایان مقاله معرفی کتاب الیور تویست

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

سریال حرکت به بهشت|۱۰۰ فیلم برتر تاریخ|بهترین فیلم های فانتزی|بهترین فیلمهای جنیفر انیستون|نقد فیلم جاده فلینی|تابلو خوانی | بخش اول|کسب درآمد از فارکس|تحلیل نمایشنامه باغ وحش شیشه ای|دوره باروک در موسیقی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × سه =