صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم زیبای روز
ads

نقد فیلم زیبای روز

نقد فیلم زیبای روز

نقد فیلم زیبای روز

در روزهای بعد از دیدن فیلم “چشمان کاملا بسته” توسط استنلی کوبریک ، فیلم دیگری بارها و بارها به ذهنم خطور می کرد. این ” فیلم زیبای روز ” (1967) از لوئیس بونوئل بود ، داستان همسر جوان محترمی که هفته ای یکی یا دو بعد از ظهر مخفیانه در یک فاحشه خانه کار می کند. بازیگران گاهی اوقات برای شخصیت های خود “داستان های برگشتی” می سازند – چیزهایی که آنها درباره آنها می دانند و ما نمی دانیم. مطمئن شدم که اگر شخصیت نیکول کیدمن در فیلم کوبریک فیلم مورد علاقه خودش را داشته باشد ، این ” فیلم زیبای روز ” است.

با مقاله فیلم زیبای روز  با بامدادی ها همراه شوید.

این احتمالاً شناخته شده ترین فیلم اروتیک در دوران مدرن است ، شاید بهترین. دلیل این امر این است که اروتیسم را از درون درک می کند – می فهمد که چگونه نه در عرق و پوست بلکه در تخیل وجود دارد.

نقد فیلم زیبای روز

نقد فیلم زیبای روز

” فیلم زیبای روز ” کاملاً از نگاه سیورین ، همسر مناسب 23 ساله جراح ، با بازی کاترین دنوو دیده می شود. بونوئل که هنگام اکران فیلم زیبای روز  67 ساله بود ، یک عمر را صرف ساخت فیلمهای حیله گر درباره زمین مخفی طبیعت انسان کرده بود ، و او یک چیز را می دانست که اکثر کارگردان ها هرگز کشف نمی کنند: مسئولیت وابسته به عشق شهوانی نه از کسی که در اتاق منتظر است ، بلکه از این واقعیت ناشی می شود که او وارد آن اتاق می شود. رابطه جنسی مربوط به خودش است. عشق البته مسئله دیگری است.

موضوع شور سیورین همیشه سیورین است. او با یک جراح جوان متعارف خوش تیپ به نام پیر (ژان سورل) که فضیلت او را تحسین می کند ، یک ازدواج ناخواسته دارد. او توسط یک دوست خانوادگی بزرگتر ، saturnine Henri (میشل پیکولی ، که با ظاهر تلقین به دنیا آمد) مورد حمله قرار گرفت.

او همچنین توسط فضیلت او روشن شده است – با کمال بور ، آراستگی دقیق ، ذخیره ، بی حرمتی یخی اش نسبت به او. او وقتی پیر و ناهار با او در یک استراحتگاه ناهار می خورند ، می گوید: “تعارفات را برای خودت نگه دار.”

نقد فیلم Contact
بیشتر بخوانید

راز او این است که او زندگی فانتزی وحشی دارد و بونوئل لبخند معمایانه خود و آنچه را که فکر می کند قطع می کند. بونوئل فتیش های خود را جشن می گرفت ، همیشه نقش اصلی را در فیلم های خود برای پا و کفش حفظ می کرد ، و او فهمید که فتیش ها معنایی ندارند جز اینکه آنها فتیش هستند.

Severine یک مازوخیست است که دوست دارد تقریباً با او رفتار شود ، اما او همچنین دارای روشنایی های مختلفی است که فیلم هرگز عاقلانه توضیح نمی دهد ، زیرا آنها فقط از آن او هستند. به عنوان مثال گرگ و میش گربه ها و صدای نوع خاصی از زنگ کالسکه.

این اصوات صحنه های فانتزی معروف نقد فیلم زیبای روز را همراهی می کند ، از جمله دهانه ای که وی با پیر سوار می شود و به کشور می رود ، جایی که او به دو راننده کالسکه دستور حمله به او را می دهد. در صحنه ای دیگر ، او بی اختیار گره خورده است ، و در حالی که مردان به سمت او گل می اندازند ، یک لباس سفید سفید و بی عیب و نقص پوشیده است.

نقطه عطف زندگی جنسی سیورین زمانی اتفاق می افتد که وی از فاحشه خانه های منحصر به فرد پاریس که زنان خانه دار بعضی اوقات بعد از ظهرها در آنجا کار می کنند ، یاد می گیرد و در حالی که شوهرانشان در دفتر کار هستند پول اضافی کسب می کنند.

هنری که شماره خود را دارد ، آدرس یکی را به او می دهد. چند روز بعد ، در حالی که همه لباس سیاه پوشیده بود و انگار قصد تشییع جنازه خود را دارد ، در را می زند و در دامنه مادام آنایس (صفحه ژنوویو) ، یک بازرگان باتجربه که از پیشنهاد کار به او خوشحال می شود ، پذیرفته می شود. سیورین فرار می کند ، اما با شیفتگی برمی گردد.

نقد فیلم زیبای روز

نقد فیلم زیبای روز

در ابتدا او می خواهد مشتری های خود را انتخاب و انتخاب کند ، اما آنایس به او فشار می آورد و هنگامی که او جواب می دهد “بله ، خانم” ، زن مسن با لبخند به خود می گوید: “می بینم که شما به یک دست محکم نیاز دارید.” او نیاز Severine را درک می کند و خوشحال است که این کار تجارت او را به ارمغان می آورد.

نقد انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem | دوباره سازی عالی
بیشتر بخوانید

در فیلم هیچ رابطه جنسی صریحی وجود ندارد. مشهورترین صحنه منفرد – یکی از کسانی که بارها و بارها آن را مشاهده کرده اند – شامل چیزی است که ما نمی بینیم و حتی نمی فهمیم. مشتری دارای یک جعبه لاکی کوچک است. او آن را باز می کند و محتوای آن را به یکی دیگر از دختران و سپس به Severine نشان می دهد.

ما هرگز نمی دانیم چه چیزی در جعبه است. صدای وزوز نرم از آن ناشی می شود. دختر اول از انجام هر کاری که مشتری در ذهن دارد خودداری می کند. سیورین هم همینطور است ، اما فیلم به طرز معمایی بریده می شود و صحنه بعدی احتمال وقوع اتفاقی را می گذارد.

چه چیزی در جعبه است؟ حقیقت تحت اللفظی مهم نیست. واقعیت نمادین ، ​​که همه بونوئل از آن مراقبت می کند ، این است که حاوی چیزی است که از نظر اروتیک برای مشتری بسیار مهم است.

دو مادام آنایس وارد دو گانگستر می شوند. یکی از آنها ، جوان و متزلزل ، با چوب شمشیر ، روپوش چرمی مشکی و دهان دندان های فولادی شنیع ، مارسل (پیر کلمنتی) است. سیورین سریع گفت: “برای شما هیچ هزینه ای نیست.” توهین های او ، شیوه او ، و بدون شک تصویر ذهنی او از کمال خنک او که توسط رفتار خشن خیابانی او آلوده می شود ، او را روشن می کند.

آنها رابطه ای عاشقانه دارند که منجر به کنایه از صحنه های ملودراماتیک نهایی می شود – اما چیزی که مارسل هرگز نمی فهمد این است که گرچه سیورین به چیزی که نماینده او است معتاد است ، اما او به سختی به او اهمیت می دهد. او یک پشتیبان برای زندگی فانتزی او است ، بهترین زندگی او تا کنون.

بونوئل (1900-1983) ، یکی از بزرگترین کارگردانان ، تقریباً تحقیرکننده سبک لک بود. یک سورئالیست در جوانی ، یک همکاری با سالوادور دالی در “Un Chien Andalou” معروف (1928) ، او در مورد طبیعت انسان بسیار بدبین بود ، اما با سرگرمی ، نه تمسخر. او شیفته روشی بود که در آن برنامه ریزی عمیق احساسی برای هدایت ما به سمت تصمیمات مهمتر از اراده آزاد باشد. بسیاری از فیلم های او شامل موقعیت هایی است که به نظر می رسد شخصیت ها برای بازی آزاد هستند ، اما چنین نیستند. وی معتقد بود که بسیاری از افراد در سنین پایین سخت گیر می شوند و الگوهای جنسی مادام العمر را می گیرند.

فیلم چرخش زمان
بیشتر بخوانید

سیورین چنین شخصی است. او در یک لحظه می گوید: “من نمی توانم به خودم کمک کنم.” “من گم شدم.” اواخر فیلم نوعی استعفا دارد. او می داند که به پیر خیانت کرده است. به همین منظور ، او می داند که او از مارسل به طرز شرم آوری استفاده کرده است ، حتی اگر این چیزی بود که فکر می کرد با او می کند. به قول وودی آلن ، که همان ناامیدی حاوی ناامیدی است ، قلب همان چیزی را می خواهد که قلب می خواهد.

فیلم زیبای روز با زیبایی ظرافت سوار شده است – لباس ، تنظیمات ، دکوراسیون ، مو ، لباس – و در گام زدن خود لنگ است. به نظر می رسد سرنوشت Severine از پیش تعیین شده است. همین مسئله برای شوهرش نیز وجود دارد که به عنوان یک مرد ضعیف با قدرت تسخیر ناپذیر خواسته همسرش فرار می کند.

بهترین لمس های سبک کوچکی هستند که ممکن است شخصی که با بونوئل آشنا نیست از دست بدهد (اگرچه حتی اگر متوجه نشوید کار می کنند). استفاده ظریف از میو در موسیقی متن؛ آنها چه چیزی را نشان می دهند؟ فقط سیورین می داند. خرد خسته در مورد طبیعت انسان: پس از آنكه سروین از یك مشتری زودهنگام امتناع كرد ، آنایس دختر دیگری را می فرستد و سپس سیورین را به اتاق بعدی می برد تا از طریق سوراخ سوراخ تماشا كند و یاد بگیرد. سیورین گفت: “این نفرت انگیز است.” سپس او برمی گردد و دوباره از سوراخ سوراخ نگاه می کند.

” فیلم زیبای روز ” و “چشمان کاملا بسته ” هر دو در مورد شخصیت های مشابه هستند – در مورد افراد حرفه ای طبقه متوسط ​​و متوسط ​​که ازدواج آنها نیازهای خیالی همسران را برآورده نمی کند. آن داستان طولانی درباره افسر نیروی دریایی که شخصیت نیکول کیدمن به همسرش می گوید ، ارتباط تنگاتنگی با سناریوهایی دارد که در تصور سیورین بازی می کنند. هر دو شوهر بدون سرنخ باقی می مانند زیرا آنچه همسرانشان آرزو می کنند مربوط به آنها نیست بلکه نیازها و اجبارها آنقدر عمیق حک شده اند که در سطح غریزی عمل می کنند. مثل میو گربه.

نقد فیلم روزهای بهشت
بیشتر بخوانید

پایان مقاله فیلم زیبای روز

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم موربیوس|فصل دوم سریال bonding|بهترین فیلم های بن افلک|آلفرد هیچکاک|نقد فیلم پدر|مفهوم ریتم در موسیقی|تحلیل نقاشی اتاق خواب|بهترین فیلمهای رابرت دنیرو|فیلم لبخندهای یک شب تابستانی|نقد فیلم برف شکن|تفاوت بین سبک هیپ هاپ و رپ|فیلم فارگو|ویلیام شکسپیر

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 3 =