صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : تحلیل نقاشی گلهای زنبق
ads

تحلیل نقاشی گلهای زنبق

نقاشی گلهای زنبق

تحلیل نقاشی گلهای زنبق

نقاشی گلهای زنبق : 325 گونه گل زنبق وجود دارد. بیشتر زنبق وحشی آبی یا بنفش است. به نظر می رسد نمایشی از وینسنت ون گوگ از یک دسته گل عنبیه ، تحت عنوان نقاشی گلهای زنبق (1889) ، تنوع آبی را نشان می دهد ، اگرچه سوابق نشان می دهد که رنگ اصلی قبل از گذشت زمان رنگدانه را کدر می کند ، یک بنفش زنده است.

با مقاله تحلیل نقاشی گلهای زنبق همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای کمدی سال ۲۰۲۰

در سال 1889 ، ون گوگ ، هنرمند هلندی ، موافقت کرد که در پی حوادث خودزنی و سلامت روانی در پناهندگی سنت پل دو موزول در فرانسه پذیرفته شود. در طول مدت پناهندگی خود ، او تقریباً 130 نقاشی خلق کرد که بسیاری از آنها الهام گرفته از محیط جدید او بود – به ویژه باغ های بیمارستان ، جایی که بوم خود را چند روز پس از ورود به آنجا نصب کرد. ایریس یکی از اولین نقاشی ها بود.

برای ون گوگ ، این کار چیزی بیشتر از یک مطالعه ساده نبود ، راهی برای اشغال خود در طول اقامت. هیچ نقاشی یا نقاشی شناخته شده ای برای این نقاشی وجود ندارد و به نظر می رسد که ون گوگ آن را مستقیماً روی بوم با حداقل آماده سازی یا برنامه ریزی انجام داده است. بسیاری از مردم حدس زده اند که ون گوگ از چاپ های بلوک چوبی ژاپنی با گلها و اشیای طبیعی الهام گرفته است.

علی رغم دوستی ظاهری ون گوگ نسبت به اثر ، این اثر به یکی از چندین تصویر مورد علاقه هنرمند تبدیل شده است. در طول زندگی خود ، برادرش تصمیم گرفت که این قطعه را به نمایشگاه ارسال کند ، اما مانند بسیاری از نقاشی های او ، پس از مرگ او فروخته نشد ، آن را توسط منتقد هنری فرانسوی اکتاو میربو تهیه کرد که نوشت: “چقدر خوب درک کرده است طبیعت نفیس گلها! “

رنگهای اصلی بنفش پررنگ باعث شده این اثر پر جنب و جوش و چشم نواز باشد و کاملاً با پس زمینه زرد روشن (رنگ مورد علاقه ون گوگ) در تضاد باشد. رنگ بنفش خود مخلوطی قوی است – قرمز تحریک کننده ، هشدار دهنده ، آبی آرام و آرام را مشاهده می کند.

ونسان ون گوگ
بیشتر بخوانید

از نظر ونسان ون گوگ ، که در یک پناهگاه قرار دارد و به دنبال سلامتی و ثبات در میان خانه ای برای بیماران روانی است ، این ترکیب پیچیده و متناقض باید یکباره مرتبط و گمراه کننده باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰۰ فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتر

جالب است که چشم او به سرعت به سمت این گلهای غنی و بنفش جلب شد. او چندین روز را در هفته های اول خود در پناهندگی و در مراقبت عمیق از عنبیه چشم بنفش گذراند و این نقاشی را “صاعقه برای بیماری من” خواند.

بنفش همیشه نمادین عمیق برای بسیاری از مردم داشته است. در قرن هجدهم ، رنگهای بنفش لوکس و نادر بودند ، و ارتباطی با ثروت و تجمل ایجاد کردند که تا امروز نیز حفظ شده است. از زمان های بسیار قدیم تا به امروز ، رنگ بنفش با سلطنت و قدرت همراه بوده است. رومان امپراتور روپوش های بنفش می پوشید و در نتیجه اغلب به آنها “بنفش” می گفتند.

جالب است که بپرسید وان گوگ در این لحظه از زندگی ممکن است چه احساسی نسبت به پول و ثروت داشته باشد ، هرگز برای کار خود موفقیت مالی کسب نکرده است. ون گوگ در طول زندگی خود فقط یکی از نقاشی های خود را فروخت و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت که اکنون از کار وی برخوردار است.

او آرزو داشت که مستعمره ای از یک هنرمند را ایجاد کند – جامعه ای از هنرمندان فعال – اما علیرغم دعوت های متعدد از نقاشان پسامپرسیونیست ، او فقط میزبان یک نفر بود: در عوض ، ون گوگ در میان ساکنان بیمار روحی پناهگاه ، در جامعه ای بسیار متفاوت زندگی می کرد.

بیشتر بخوانید: فیلم خوشه ‌های خشم

علاوه بر ثروت ، رنگ بنفش نیز با مغز خلاق یا معنوی مرتبط است ، که نمایانگر بالای سر در سیستم چاکرای سنتی است. شاید ون گوگ به این نیروی شفابخش کشیده شده باشد.

خود گل زنبق نیز معنای نمادین عمیقی دارد. در یونان باستان ، الهه نقاشی گلهای زنبق به عنوان پیوندی بین آسمان و زمین عمل می کرد. او از رنگین کمان برای انجام سفر استفاده کرد.

آموزش عکاسی از سوژه متحرک
بیشتر بخوانید

این گل به احترام او نامگذاری شد و غالباً برای احضار الهه و سهولت عبور به آسمان روی گورها کاشته می شد. ون گوگ سال بعد یعنی در سال 1890 خودکشی کرد و در فقر نسبی درگذشت و هرگز از ثروت و ثروتی که بعداً نقاشی هایش بدست آورد لذت نبرد.

بیشتر بخوانید: سریال لوکی Loki

10 راز ” نقاشی گلهای زنبق “

1) ” نقاشی گلهای زنبق ” رکورد گرانترین اثر هنری 1987 را به خود اختصاص داد که به قیمت 53.9 میلیون دلار فروخته شد که در اقتصاد کنونی حدود 100 میلیون دلار است.

2) نقاشی گلهای زنبق در میان 130 اثر هنری بود که ون گوگ در طول اقامت خود در یک موسسه روان در سن رمی سال قبل از مرگ خود به اتمام رساند.

3) ” نقاشی گلهای زنبق ” اولین نقاشی بود که ون گوگ پس از ورود به پناهندگی آغاز کرد. این گلها در باغی در منطقه کوچک فضای باز که در آن هنرمند اجازه قدم زدن و نشستن داشت ، در حال رشد بودند.

4) در مجموع ، این هنرمند چهار مورد در مورد نقاشی گلهای زنبق  انجام داده است. اولی ، ” نقاشی گلهای زنبق ” ، بستری از زنبق بنفش را با یک شکوفه سفید سفید نشان داد ، و دومی ، ” نقاشی گلهای زنبق ” تکه کوچکتری از گلها را فقط با یک شکوفه نشان داد ، هر دو را بلافاصله پس از ورود به سنت رمی سومین و چهارمین اثر هنری با عنبیه ، یک سال بعد نقاشی شده ، هنوز هم درمان های زنده گل های شاخه بریده در گلدان ها است. یکی پس زمینه زرد پر جنب و جوش داشت در حالی که دیگری زمینه صورتی داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی

5) هر گلبرگ زنبق در ” نقاشی گلهای زنبق ” منحصر به فرد است ، دارای سایه ، شکل و اندازه متفاوت است. اما فقط یک شکوفه کاملاً متفاوت است.

6) ” نقاشی گلهای زنبق ” طی سالهای گذشته بخشی از نمایشگاههای هنری بسیاری در سراسر جهان بوده است ، اما تنها یکی از آنها ، نمایشگاه سالن های مستقل 1889 در پاریس ، قبل از مرگ ون گوگ رخ داده است. برادرش تئو آن را ارسال کرده بود.

تحلیل تابلو سیب زمینی خورها
بیشتر بخوانید

7) این نقاشی دوازده بار خریداری و فروخته شده است که آخرین مورد آن خرید 1990 توسط موزه J. Paul Getty در مالیبو ، کالیفرنیا بود ، جایی که آثار هنری تا به امروز باقی مانده است.

8) این موزه با استناد به سیاست عادی عدم افشای خود ، از افشای بهایی که برای شاهکار ون گوگ پرداخته است خودداری کرد.

9) ون گوگ زمینه ای متعادل برای اولین نقاشی ” نقاشی گلهای زنبق ” خود ایجاد کرد ، پس زمینه را به بخش های قهوه ای ، بنفش و سبز / زرد تقسیم می کند که نظم را تحمیل می کند در حالی که انرژی و حرکت شکوفه های بنفش و برگ های سبز را تأکید می کند.

سبک رمانتیسم در نقاشی

10) همانطور که در برخی از هنرهای دیگر هنرمندان قرن نوزدهم مانند ادگار دگا و پل سزان ، سبک نقاشی وینسنت تحت تأثیر ترکیب و شخصیت چاپ های هنری بلوک چوبی ژاپنی در دوره پیشین بود ، که او آنها را برای اقامت با تئو جمع آوری کرد پاریس این تأثیر در تقسیمات رنگی در ” نقاشی گلهای زنبق ” ، نمای نزدیک گلهایی که شامل آسمان نیست ، و روشی که به نظر می رسد عنبیه درست از لبه های بوم دیده می شود ، مشهود است.

بیشتر بخوانید: فیلم بیوه سیاه Black widow

پایان مقاله نقاشی گلهای زنبق

دیدگاهتان را بنویسید

12 + 1 =