صفحه اصلی > سینما : فیلم زن در ریگ روان
ads

فیلم زن در ریگ روان

فیلم زن در ریگ روان

فیلم زن در ریگ روان

فیلم زن در ریگ روان : این مرد می گوید: “من دوست دارم در خانه های محلی بمانم ،” پس از اینكه آخرین اتوبوس برگشت به شهر را از دست داد ، پیشنهاد مهمان نوازی را پذیرفت. او در حال جمع آوری حشرات در یك منطقه بیابانی از ژاپن بود. اهالی روستا او را به خانه ای در ته یک گودال ماسه ، و او از یک نردبان طناب بالا می رود تا شب را با زنی که در آنجا زندگی می کند بگذراند.

با مقاله نقد فیلم زن در ریگ روان همراه ما باشید.

او شام خود را آماده می کند و هنگام غذا خوردن او را هوادار می کند. در طول شب ، او بیدار می شود که مشاهده کند او بیرون است ، بیل می زند شن. صبح او را در خواب می بیند ، بدن او را برهنه و از شن و ماسه درخشان می کند. او بیرون می رود تا برود. “با خودش می گوید:” این خنده دار است. “نردبان رفته است.”

بیشتر بخوانید: فیلم جیب‌ بر

در این لحظه آکورد موسیقی سختی وجود دارد که از تعجب شدید ” فیلم زن در ریگ روان ” (1964) ، یکی از فیلم های نادر که می تواند رئالیسم و ​​مثالی در مورد زندگی را تلفیق کند ، خبر می دهد. انتظار می رود این مرد (ایجی اوکادا) باقی بماند در گودال زن را به ماسه بیل بپیوندید ، كه اهالی روستا آن را با كیسه به سطح زمین منتقل می كنند. “زن (كیوكو كیشیدا) توضیح می دهد:” اگر ما جلوی بیل زدن را بگیریم ، خانه دفن خواهد شد. اگر دفن شویم ، خانه همسایه در معرض خطر است. “

من نه قادر به درک مکانیک آن توضیح هستم و نه اقتصاد محلی را درک می کنم. این زن توضیح می دهد که روستاییان شن و ماسه را برای ساخت و ساز می فروشند. برای مطابقت با کد ساختمان بسیار شور است ، اما آنها آن را ارزان می فروشند.

اما مطمئناً گزینه هایی غیر از زندگی در گودال و فروش شن وجود دارد؟ البته هیچ منطقی در زیر داستان وجود ندارد ، و کارگردان ، هیروشی تشیگاهارا ، حتی توضیح داده است که شن و ماسه نمی تواند مانند دیوارهای شیب دار در دیواره های شیب دار بالا رود: “ایجاد زاویه بیش از 30 از نظر فیزیکی غیرممکن است. درجه.”

معرفی و توضیح کامل ژانرهای انیمه
بیشتر بخوانید

با این حال هرگز لحظه ای رخ نمی دهد که فیلم زن در ریگ روان کاملاً واقع بینانه به نظر نرسد و به هر حال درباره شن و ماسه نیست بلکه به زندگی مربوط می شود. “شما برای زنده ماندن بیل می زنید یا برای بیل زنده ماندن؟” مرد از زن می پرسد ، و کی نمی تواند همین سوال را بپرسد؟ ” فیلم زن در ریگ روان ” نسخه مدرن اسطوره سیزیفوس است ، مردی که خدایان آن را محکوم کرده اند تا ابدیت خود را با غلتیدن یک تخته سنگ به بالای تپه ، فقط تا ببیند که به پایین رول می شود.

بیشتر بخوانید: مستند معلم اختاپوس من

به نوعی مرد خود را مقصر می داند. او سفرهای صحرایی خود را برای فرار انجام می دهد او به دنبال خلوتی است و آن را پیدا می کند. این فیلم با مونتاژ اثرانگشت و مهر گذرنامه آغاز می شود ، و سپس یک عکس از یک دانه شن و ماسه به اندازه یک تخته سنگ وجود دارد ، و سپس چندین اندازه الماس ، و سپس دانه های بی شماری ، با اینکه باد سطح آنها را موج می زند آنها آب بودند چنین عکاسی از شن و ماسه هرگز وجود نداشته است (نه ، حتی در “لارنس عربستان”) ، و با لنگر انداختن داستان در این واقعیت فیزیکی ملموس ، فیلمبردار ، هیروشی سگاوا ، به کارگردان کمک می کند تا شاهکار سخت گفتن مثالی که گویی واقعاً اتفاق می افتد.

امتیاز تورو تاکیمیتسو این عمل را برجسته نمی کند بلکه آن را مسخره می کند ، با یادداشت های بالا و واضح ، خشن ، مانند باد فلزی. اولین بار که فیلم زن در ریگ روان را دیدم ، مانند یک ماجراجویی روانی-جنسی بازی کرد.

وضعیت زمینه ای تقریباً پورنوگرافیک است: یک مرد سرگردان در دام زنی گرفتار شده است ، که بدن خود را به قیمت بندگی مادام العمر ارائه می دهد. یک زیر جریان قوی وابسته به عشق شهوانی وجود دارد ، شروع با نمایش فرم خوابیدن توسط زن ، و ادامه خصومت ، مبارزه و اسارت در سرانجام نقاط مشترک آنها.

بیش از تقریباً هر فیلم دیگری که فکرش را بکنم ، ” فیلم زن در ریگ روان ” از تصاویر بصری برای ایجاد یک بافت ملموس استفاده می کند – شن و ماسه ، پوست ، آب که به ماسه می ریزد و ماهیت آن را تغییر می دهد. اینقدر زن نیست همانطور که حس می کنید ، وقتی به او نگاه می کنید ، کاملاً احساسی دارد که لمس پوست او احساس می شود.

فیلم دوستان خوب
بیشتر بخوانید

جنسیت فیلم زن در ریگ روان بخشی از واقعیت کلی آن است: در این گودال ، زندگی به کار ، خواب ، غذا و رابطه جنسی کاهش می یابد و وقتی زن آرزوی رادیو می کند ، “بنابراین ما می توانیم با اخبار همراه شویم” ، وی فقط تأکید می کند که این بی معنی است.

فیلمنامه فیلم زن در ریگ روان توسط كوبو آبه ساخته شده است ، و براساس رمان خودش ساخته شده است ، و اوضاع و احوال اوضاع را به آهستگی و عامدانه نشان می دهد – عجله ای برای اعلام معضل مرد ندارد ، اما با اشاره و بینش كمی ، در حالی كه ریتم روزمره زندگی را تعیین می كند ، در تپه های شنی ساکنان گودال از بالا توسط روستاییان سرویس می شوند ، آنها از قرقره برای پایین آوردن آب و منابع استفاده می کنند و شن و ماسه را بالا می برند.

بیشتر بخوانید: فیلم ناگهان بالتازار

هرگز مشخص نیست که آیا زن با کمال میل به گودال خود فرو رفته یا در آنجا توسط روستا قرار گرفته است. مطمئناً او سرنوشت خود را پذیرفته است و اگر می توانست فرار نكند. او در دستگیری مرد شرکت می کند زیرا باید: تنها ، او نمی تواند به اندازه کافی ماسه بیل بزند تا جلوی رانش ها بماند و زنده ماندن او – آب و غذا – به کار او بستگی دارد. علاوه بر این ، شوهر و دخترش در طوفان شن دفن شدند ، او به مرد گفت ، “استخوان ها در اینجا دفن شده اند.” بنابراین هر دو اسیر هستند – یکی سرنوشت را می پذیرد ، دیگری سعی در فرار از آن دارد.

این مرد همه تلاش خود را برای صعود از گودال امتحان می کند ، و یک شلیک وجود دارد ، دیواره ای از شن و ماسه که باران می بارد ، بسیار صاف و ناگهانی قلب می پرد. او به عنوان یک طبیعت گرای علاقه مند می شود

علاقه مند به وضعیت خود ، پرندگان و حشرات بازدید کننده هستند. او برای گرفتن کلاغ تله ای ابداع می کند و هیچ کلاغی صید نمی کند ، اما به طور اتفاقی نحوه استخراج آب از شن را کشف می کند و این کشف ممکن است یکی از دستاوردهای ملموس ، مفید و بدون چالش زندگی او باشد. همانطور که صدای روایی (او؟) به ما می گوید ، هر چیز دیگری قراردادها ، مجوزها ، اسناد ، کارت های شناسایی است – “کاغذ بازی برای اطمینان به یکدیگر”.

نقد فیلم The Power | روحی در قامت پرستار
بیشتر بخوانید

هیروشی تشگیاهارا 37 ساله بود که ” فیلم زن در ریگ روان ” را کارگردانی کرد ، که برنده جایزه هیئت داوران در کن و دو نامزدی اسکار شد. پدرش یک مدرسه معروف گل آرایی را در توکیو تأسیس کرده بود – مدرسه ای که من قبلاً چند کلاس در آن شرکت کردم ، فقط یک نگاه اجمالی به این امکان که چیدمان هماهنگ گل ها می تواند یک پیروزی هنر و فلسفه و نوعی مراقبه باشد.

همیشه انتظار می رفت که او مدیریت مدرسه را بر عهده بگیرد (“وضعیتی که از قضا شبیه به شخصیت قهرمان ” فیلم زن در ریگ روان ” مشاهده می شود.). به نظر می رسد او شیفته تنوع است ، و مستندهایی را درباره بوکسور خوزه تورس و یک هنرمند بلوک چوبی ساخته است ، در زمینه سرامیک کار کرده ، اپرا کارگردانی کرده ، مراسم چای را روی صحنه برده و هفت کارگردانی کرده است. او همچنین ، طبق برنامه ، مدرسه گل آرایی را تحویل گرفت. فیلم زن در ریگ روان

بیشتر بخوانید: فیلم مصائب ژاندارک

” فیلم زن در ریگ روان ” به نظر می رسید که سالها ناپدید شد. من سعی کردم آن را برای کلاسهای فیلم اجاره کنم ، و نمی توانستم. در مدرسه Teshigahara در توکیو ، یک مترجم به من مبهم به من گفت که استاد انتخاب کرده است مسیرهای جدید به جای بازگشت به کارهای قدیمی او. اما اکنون یک چاپ تازه توسط Milestone ، یک شرکت آمریکایی اختصاص داده شده است که به نجات فیلم ها اختصاص دارد و دیدن فیلم در 35 میلی متر ، من آن را کاملاً رادیکال ، سخت و چالش برانگیز می دانم اول دیدمش

” فیلم زن در ریگ روان ” برخلاف برخی از مثل هایی که بار اول قدرتمند هستند اما در هنگام بازبینی صرفاً تقوی دارند ، قدرت خود را حفظ می کند زیرا این یک اتحاد کامل از موضوع ، سبک و ایده است. یک زن و مرد یک کار مشترک دارند. به آنها بستگی دارد جامعه – و به طور گسترده ای ، جهان.

اما آیا مبارزه تنها هدف مبارزه است؟ با کشف اصل پمپ آب ، انسان می تواند چیز جدیدی را به وجود آورد. او شرایط معامله را تغییر داده است. نمی توانید از گودال فرار کنید. اما می توانید آن را به یک گودال بهتر تبدیل کنید. تسلیت کوچک از هیچ یک بهتر است.

نقد و بررسی فیلم انیمه طعم جوانی
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم زن در ریگ روان

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 + پانزده =