صفحه اصلی > ادبیات جهان : کتاب های سارتر
ads

کتاب های سارتر

کتاب های سارتر

کتاب های سارتر

کتاب های سارتر : ژان پل سارتر ، نویسنده و فیلسوف فرانسوی ، در سال 1905 در پاریس متولد شد ، پیشگام اگزیستانسیالیسم و یکی از تأثیرگذارترین اندیشمندان قرن بیستم بود. علاقه سارتر به نظریه انتقادی و ادبیات از اهمیت جهانی برخوردار بود و تأثیر تفکر وی در سال 1964 هنگامی که به وی جایزه ادبی نوبل اهدا شد ، شناخته شد. با این حال ، نویسنده با اعلام تمایل خود مبنی بر “تبدیل نشدن به یک مسسه” ، از این تحسین و آرزو ، اولین شخصی که تاکنون چنین کاری کرده ، خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جانی دپ

با مقاله بهترین کتابهای سارتر همراه ما باشید.

کتاب تهوع

اولین رمان سارتر ، La Nausée ، در سال 1938 منتشر شد. این کتاب به طور گسترده ای معتبرترین نمایش تفکر اگزیستانسیالیستی سارتر محسوب می شود. این کار حول شخصیت یک مورخ است و از این ایده که وجود او برای اکثر موقعیت ها و اشیا بی جان کاملاً معنی ندارد ، نگران است. این بهترین کتاب های سارتر میباشد.

La Nausée یا تهوع نشان می دهد که آزادی عمل انسان لعنت خود ماست ، یا احساس ناخوشایند بیماری “عنوان” رمان است ، به دلیل عدم گمراهی که احساس می کنیم با این واقعیت روبرو هستیم که هیچ قدرتی بالاتر وجود ندارد ، وجود ما ما كاملاً مسئول اعمال خود هستیم ، و این دانش ما را با وحشت پر می كند ، و از طریق مارپیچ قهرمان داستان به عصبانیت اگزیستانسیالیستی ، ناامیدی در اندیشه وجود او و تقریبا جنون نشان داده می شود. این رمان مشهورترین رمان است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای دیوید لینچ

کتاب بودن و نیستی

L’Être et le néant به معنی “بودن و نیستی” مقاله ای است که در مورد مسائل و پیچیدگی های وجود انسان بحث می کند. سارتر مدرک فلسفه کسب کرد ، و این مقاله مملو از تفکر عمیق متافیزیکی است که باعث شهرت این نویسنده شد. این کتاب که در سال 1943 منتشر شد ، مقدمه ای برای اولین تفکر اگزیستانسیالیستی سارتر است. اگزیستانسیالیسم این نظریه را مطرح می کند که هیچ خالقی وجود ندارد: انسانها با ماهیت خاصی طراحی نشده اند ، بنابراین ما کاملاً مسئول اعمال خود هستیم.

کتاب عقاید یک دلقک
بیشتر بخوانید

بنابراین L’Être et le néant عمدتاً به دنبال نشان دادن وجود اختیار انسان است. مسئولیت شخصی اقدامات ما ممکن است توضیح دهد که چرا سارتر غالباً ترجیح می دهد انتظارات اجتماعی از تربیت بورژوایی خود را نادیده بگیرد و حاضر به انطباق با هنجارهای جامعه نشود. این رد انطباق برای زندگی معتبرتر موضوع اصلی کارهای اولیه اوست و استفاده سارتر از نوشتن به عنوان نوعی مقاومت در برابر اشغال فرانسه توسط نازی ها نیز با این رد مرتبط است. بهترین کتاب های سارتر

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای رابرت دنیرو

کتاب مگس ها

Les Mouches که در سال 1943 نوشته شد ، نمایشنامه ای بسیار تأثیرگذار و اولین اثر سارتر است. نمادگرایی نمایشنامه های سارتر اندیشه وی را منعکس می کند و Les Mouches ، به معنی “مگس ها” ، نمونه بارز این امر است. این درام دو قهرمان قهرمان اسطوره های یونان باستان ، الكترا و اورستس را دنبال می كند ، زیرا آنها تلاش می كنند انتقام پدرشان ، پادشاه آگاممنون را بگیرند كه توسط مادر و شوهر جدیدش كشته شده است.

ایده اصلی اگزیستانسیالیستی آزادی انسان به شدت در مگس ها (Les Mouches) مطرح می شود ، جایی که اورستس باید مسئولیت دست خود را در قتل های کتاب به عهده بگیرد. این درام اخلاقی و سیاسی که در طول جنگ جهانی دوم نوشته شده است ، ایده گناه ما در انتخاب هایی را که انجام می دهیم ، کاوش می کند. نپذیرفتن مسئولیت در نمایش منجر به گرفتاری شخصیت ها توسط انبوه مگس ها – نمادی از گناه و مجازات می شود. بهترین کتاب های سارتر

کتاب دست های آلوده

این درام سیاسی برای اولین بار در سال 1948 اجرا شد. Les Mains Sales ، به معنای “دست های آلوده” ، در مورد مسائل مربوط به یک روشنفکر فعال سیاسی بحث می کند. وقایع این رمان ناشی از ترور سیاستمداری و توضیحات قاتل درباره چرایی این عمل است. هوگو ، یک کمونیست جوان ، هنگامی که رهبر حزب به اصول حزب خیانت می کند ، تصمیم می گیرد قتل کند و با طبقات دشمن همکاری کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جنیفر لارنس

این نمایش معضل انسانی فداکاری ایدئولوژی خود را به نفع عمل گرایی بررسی می کند. هوگو آزادی انسانی خود را می پذیرد تا هر طور که می خواهد رفتار کند و با قتل “دستانش را کثیف” کند. این نمایش اغلب برچسب ‘ضد کمونیست’ دارد. سارتر خود یک مارکسیست بود اما اتحاد جماهیر شوروی را به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار داد. او اصول سیاسی محکمی داشت و پس از ملاقات چه گوارا او را “عالی ترین مرد دوران” اعلام کرد. بهترین کتاب های سارتر

برندگان جایزه نوبل ادبیات
بیشتر بخوانید

کتاب بدون خروج

Huit Clos یا “بدون خروج” که در سال 1944 تکمیل شد ، یکی دیگر از نمایشنامه های معروف سارتر است که نظریه های فیلسوف را در عمل نشان می دهد. جهنم صحنه نمایش است ، جایی که هر یک از سه شخصیت اصلی به دام افتاده اند ، اگرچه در اینجا “جهنم” به عنوان یک اتاق نشیمن پیش پا افتاده با سه مبل نشان داده شده است.

وقتی شخصیت ها سعی می کنند بفهمند چه کارهایی انجام داده اند تا جایگاه خود را در جهنم بدست آورند ، آنها شکنجه گر یکدیگر می شوند و خود عذاب جهنم را فراهم می کنند. این نمایش با جمله معروف “جهنم مردم دیگر هستند” پایان می یابد. جهنم بازی سارتر نیز توسط بسیاری از افراد تحت حاکمیت نازی ها به پاریس تشبیه شده است ، و هویت کلوس را به عنوان یک تفسیر اجتماعی در مورد وضعیت آن زمان خوانده اند. بهترین کتاب های سارتر

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جان فورد

لس موتس

این زندگینامه 1964 هم تأمل بدبینانه و شوخ طبعی در ادبیات و سالهای اولیه زندگی خود سارتر است. لس موتس خود سارتر و تحولات او را از طریق عصبانیت اگزیستانسیالیستی و احساس ناامیدی از وجود بی معنی انسان در استفاده از هنر و فعالیت های خلاقانه برای برانگیختن امید مورد بررسی قرار می دهد.

سبک ساده سارتر خواندن واضح و در عین حال زیبا را ایجاد می کند. تفسیر خود سارتر از سالهای ابتدایی خود نشان دهنده نظریه اوست که ما به عنوان انسان اهمیت خود را برای چیزها قائل هستیم و به آنها “جوهر” می دهیم. این کتاب نمایشی کامل از پیشرفت فلسفه سارتر است ، و بسیاری از تفکرات و نظریه هایی را که وی بر آنها تأثیر بسیاری گذاشته روشن می کند. این اسیر جنگی ، مارکسیست ، فیلسوف ، منتقد ادبیات و فعال سیاسی ، در بسیاری از حوزه های جامعه تأثیر گذاشته است و میراثی که از کتاب های وی باقی مانده است ، همچنان ادامه دارد. بهترین کتاب های سارتر

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای فلینی

پایان مقاله بهترین کتاب های سارتر

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.