صفحه اصلی > سینما : مستند معلم اختاپوس من
ads

مستند معلم اختاپوس من

مستند معلم اختاپوس من

نقد مستند معلم اختاپوس من

نقد مستند معلم اختاپوس من : اگر شما یک زیست شناس دریایی نیستید و هنوز مستند معلم اختاپوس من را ندیده اید ، احتمال اینکه هیچ احساس شدیدی در مورد سفالوپودهای هشت پا نداشته باشید بسیار خوب است. شما ممکن است شاخک های آنها را با فیلم های ترسناک یا بشقاب های پیش غذا مرتبط کنید – اما به احتمال زیاد موارد مهیجی مانند ارتباط بین گونه ها یا تجدید فیزیکی پس از آسیب دیدگی شدید نیست ، به عنوان دو نقطه از چرخش های پاک نشدنی در این مستند معلم اختاپوس من طبیعت نامتعارف برنده.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای دیوید لینچ

هیچ کس نمی تواند در مورد شخصیت عنوان دکتر صحبت کند ، اما هیچ سوالی وجود ندارد که برای کریگ فاستر ، غواص مستندساز و فداکار که در مرکز صحنه با او مشترک است ، این یک داستان عاشقانه است. علاقه او به یک اختاپوس معمولی به یک وسواس سالم تبدیل می شود ، و فیلم حاصل از کارگردانان Pippa Ehrlich و James Reed ، تقریباً تمام طول زندگی او را در کمتر از یک سال و نیم ، در حیوانات وحشی آبکی را پوشش می دهد که می تواند مراقبه باشد و همچنین بسته بندی شده در اکشن.

مستند معلم اختاپوس من اولین مستندی نیست که ما را در گیاهان و جانوران اخروی اقیانوس های زمین فرو می برد – تعدادی از فیلم های MacGillivray Freeman و Imax این کار را به شکلی باشکوه انجام داده اند. اما این اولین کسی است که داستان یک موجود دریایی را از چنین منظر شخصی و صمیمانه ای روایت می کند ، نه تنها روابط عاطفی بلکه رفتارهای حیوانی را که قبلاً برای دانشمندان ناشناخته بود ، نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم های کوروساوا

داستان با سادگی فریبنده و زیبایی حیرت انگیز در تکه ای از دریا در کنار کیپ غربی آفریقای جنوبی که توسط یک جنگل کلپ دریایی محافظت می شود ، گسترش می یابد و بنابراین نسبتاً آرام است. آبهای آن بسیار سرد است ، زیر 50 درجه فارنهایت فرو می رود و فاستر با لباس بدون لباس یا لباس غواصی می رود.

نقد فیلم تهیه‌کنندگان
بیشتر بخوانید

او یک تجربه مستقیم با محیط زیست را می خواهد و هدفش این است که تا آنجا که ممکن است در میان ماهی ها و نرم تنان مزاحم نباشد. در همان ابتدای ماجراجویی ، سرماي نشاط آور براي او حيات نجات نيز محسوب مي شود ، راه بازگشت به احساس هدف. او به ما می گوید: “سرما مغز را ارتقا می دهد.”

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای آل پاچینو

در مصاحبه های صداگذاری و روی صفحه ، فاستر توضیح می دهد که او در شرایطی که احساس ضعف در اثر کار کرد و از ادامه کار خود مطمئن نبود ، به غواصی بازگشت ، یک لذت کودکی. اشتیاق به بهبود خود با تمایل به پدر خوب بودن برای پسر مدرسه ای خود ، تام (که سرانجام به عنوان یک غواص تبدیل می شود ، و همچنین تهیه فیلم های هواپیماهای بدون سرنشین مستند معلم اختاپوس من ) ، افزایش یافت.

برای چند لحظه کوتاه در اوایل شروع کار ، معلم هشت پا من تهدید می کند که به قلمرو وحشت زده خودیاری عصر جدید نگاه کند. اما فوستر بسیار کم نظیر و فروتنانه از صفحه نمایش برخوردار است و دیدگاه وی چنان به دیگری علاقه مند است که هرگونه ترس به سرعت از بین می رود.

معلوم می شود که کنجکاوی او با اختاپوسی که روزانه در غواصی هایش دیدار می کند مطابقت دارد و او به فاستر که در فیلم هایی که با برادرش ساخته بود ، ردیابی حیوانات و فرهنگ های شیامی کلاهاری را کشف کرده بود ، الهام می گیرد تا دوباره دوربین خود را بگیرد . به نوبه خود ، تعاملات او با اختاپوس به یکی از دوستانش ، راجر هوروکس ، فیلمبردار ، الهام می گیرد تا با دوربینش در گشت و گذار به او بپیوندد.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای هیچکاک

مستند معلم اختاپوس من یک دستاورد فنی خیره کننده است ، خصوصاً وقتی در نظر بگیرید که هلریچ و رید و ویراستار دن شوالم با 3000 ساعت فیلم روبرو بودند که در طی یک دوره هشت ساله ضبط شده بود ، مدتها قبل از اینکه فاستر با عنوان حیوان عنوان روبرو شود. فراتر از فرآیند طولانی ویرایش ، تیمی از ویزهای پس از تولید مجبور شدند فیلم هایی از مجموعه وسیعی از دوربین ها را که از نظر بصری منسجم هستند ، تهیه کنند. در روند غوطه وری ، هیچ درز قابل توجهی وجود ندارد ، نه شکافی در پالت آبزیان نفیس یا نور زیر آب وجود دارد.

نقد فیلم آگیره، خشم پروردگار
بیشتر بخوانید

برخلاف گوندای جسورانه سینمایی ، که صدای انسان را از روایت خود حذف می کند ، تا حد زیادی تأثیر می گذارد ، معلم بسیار در مورد تعامل بین انسان و سایر گونه ها و پتانسیل مثبت آن است. در داستانی که وجود دارد ارتباطی بین انسان و بیگانه Spielbergian وجود دارد ، احساس شگفتی و رمز و راز با نمره کوین اسموتس افزایش می یابد. هرچند ساکارین یا ساده انگارانه نیست و بی نهایت تعجب آور است.

بیشتر بخوانید : فیلم ناگهان بالتازار

ما در حال سوار شدن هستیم زیرا فاستر تماشا می کند دوست سفالوپودش که خرچنگ و خرچنگ دریایی را شکار می کند ، توسط کوسه ها شکار می شود و در یک گامبول کمیک با یک دسته ماهی مشغول لذت می شود. استعداد او در استتار و بقا چشمگیر است ، هوشش حیرت انگیز است ، اعتماد او به فاستر بسیار چشمگیر است.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد ، مستند ارلیچ و رید یادآور دیگری است که ما در مورد موجوداتی که این کره خاکی را با ما مشترک دارند اطلاعات اندکی می دانیم و در سلسله مراتب گونه هایی که طراحی کرده ایم چقدر تصور می کنیم. ممکن است فکر کنید که فقط یک فیلم دیگر در مورد حیوانات مشاهده می کنید تا اینکه ، در حدود 20 دقیقه از زمان ، یک شاخک باز می شود و برای گرفتن دست فاستر دراز می شود. بسیار شبیه او ، ممکن است احساس کنید که جزر و مد جریان دارد و همچنین ممکن است عاشق شوید.

بیشتر بخوانید : فیلم فانی و الکساندر

توزیع کننده مستند معلم اختاپوس من : Netflix
شرکتهای تولیدی: خارج از حصار ، پروژه تغییر دریا
کارگردانان: پیپا ارلیچ ، جیمز رید
نویسندگان فیلمنامه: پیپا ارلیچ ، جیمز رید
تهیه کننده: کریگ فاستر
تهیه کننده اجرایی: الن ویندموت
مدیر عکاسی: راجر هوراکس
ویراستاران: پیپا ارلیچ ، دن شوالم
آهنگساز: کوین اسموتس
طراح صدا: باری دونلی
عکاسی در زیر آب: کریگ فاستر
عکاسی از بالادست: Warren Smart
عکاسی هوایی: تام فاستر

پایان نقد مستند معلم اختاپوس من

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.