نقد و بررسی بازی Chorus :
من عاشق یک تیرانداز فضایی خوب هستم، اما بزرگترین حامی من هنگام بازی با آنها این است که بیوقفه دور یک دشمن بچرخم، در حالی که شما سعی میکنید یک تیر را ردیف کنید، و آن نشانگر هدف را در لبه صفحه تعقیب کنید تا زمانی که کسی مشکل را خراب کند. چند بازی هوشمند این مشکل را به هر نحوی حل کردهاند، و بازی Chorus’ یکی از مستقیمترین آنهاست: یک دکمه را فشار دهید و بلافاصله پشت هدف خود از راه دور منتقل میشوید و آماده هستید تا آنها را تکه تکه کنید.
به این شکل توصیف شده است، به نظر می رسد مانند یک پیاده روی کیک، اما گروه کر قطعاً اینطور نیست. وقتی فشار افزایش می یابد، حتی آن ترفند و چند توانایی دیگر مانند حالت خدا ممکن است شما را نجات ندهند. اما یک چیز قطعی است: در کنار کشیدن آنها بسیار باحال به نظر خواهید رسید، و داستانی که با آن عمل همراه است قابل احترام است، حتی اگر شما را در علم غرق کند.
وقتی آن را به پایان می رسانید، شخصیت شما نارا اساساً این است که “اگر دارث ویدر پس از نابودی آلداران فرار کند چه می شود؟” او مطمئناً خوب نوشته و بازی کرده است، بهجای ناله کردنش به مقاومت کشیده میشود، اما شنیدن یک جنایتکار جنگی توبهکننده که در تمام نبرد تقریباً 30 ساعتهاش برای سرنگونی غوطه ور میشود،
بازی Chorus
کمی خستهکننده میشود. رهبر فرقه فضایی که به او دستور داد تا مرتکب جنایات شود. در زایمان او یک لمس هوشمندانه وجود دارد که ما میتوانیم در طول مکالمه به مونولوگ درونی او گوش دهیم، با صدایی که ما میشنویم اما افرادی که با او صحبت میکند نمیتوانند.
دیدن نارا به عنوان یک مدل شخصیت بسیار پرجزئیات و متحرک در طول کات سین مطمئناً به من کمک کرد تا به او وابسته شوم، اگرچه سخت است متوجه نشویم که Deep Silver Fishlabs توسعه دهنده دقیقاً فقط برای یک مدل با این کیفیت بودجه داشت. این به طرز خندهداری آشکار میشود وقتی تعداد دفعاتی را که نارا با نسخههایی از خودش روبرو میشود، بشمارید، و مطلقاً هیچ کس دیگری که یک شبح مه آلود یا ماسک بر چهره نباشد.
مشکل واقعی این است که بیشتر داستان از طریق خاطرات باقیمانده افراد دیگر روایت میشود که نارا میتواند حس کند، اگرچه ما فقط کشتیهایی را میبینیم که شخصیتها در حال خلبانی هستند و پرترههای آنها را در حین پخش دیالوگهایشان میبینیم، بنابراین همیشه مشخص نیست که چه اتفاقی میافتد. .
هر ناحیه جدیدی که قفل آن را باز میکردم، من را تحت تأثیر قرار میداد که چقدر با قسمت قبلی متفاوت بود
همان محدودیت مدلهای محدود زمانی مشهود است که همه دزدان دریایی که با آنها مبارزه میکنید، همان تعداد انگشت شماری از کشتیهای فرقهای را که با آنها میجنگید، پرواز میکنند. بنابراین، با وجود اینکه بازی Chorusیک بازی زیباست، به وضوح چند گوشه برای رسیدن به آن قطع شده بود. از طرف دیگر، نقشه بازی Chorusباز است، با سیستمهای ستارهای جدید که با پیشروی در داستان باز میشوند، و هر منطقه جدیدی که من باز میکردم،
تفاوت آن با قبلی را تحت تأثیر قرار میداد. در حالی که همه آنها در فضا هستند، مقدار شگفت انگیزی از زمین های متنوع برای پرواز در اطراف وجود دارد، از تکه های عظیم یخ گرفته تا شهرهای ایستگاه فضایی، ناهنجاری های چرخشی ستاره ای، و اشکال هندسی عجیب بیگانگان شیطانی. همراه با انفجار و افکتهای سلاح قابل احترام و نورپردازی ملایم، تصویر زیبایی را ترسیم میکند.
بازی Chorus
مدت کوتاهی پس از شروع کمپین، نارا با یک جنگنده فضایی حساس به نام Forsaken جفت می شود، که بسیار شبیه جنگنده غیر حساسی است که با آن شروع کرده بود، با این تفاوت که او یک شکاف اضافی برای مدهای تجهیزات و شخصیتی دارد که من می توانم آن را توصیف کنم. «ونوم با R2-D2 دیدار میکند که تاثیر بسیار خوبی از صدای آلترون جیمز اسپیدر دارد.» من آرزو میکنم که داشتن یک همراه هوشمند که همیشه با شما پرواز میکند،
تأثیر بیشتری در گیمپلی داشته باشد – خارج از صحنههای کوتاه، او واقعاً هیچ کاری انجام نمیدهد – اما من از نگرش تهاجمی، آشکارا رنجشآمیز و داستان جذاب ریشهاش لذت میبرم. این یک فرصت از دست رفته است که او تقریباً هرگز از آن برای تسکین کمیک در داستان کثیف استفاده نکرده است.
دنبال کردن این طرح به اندازه کافی آسان است، زیرا عمدتاً در مورد انتقام عادلانه، تبرئه و رها کردن چمدان است و برخی افشاگری های جالب در این راه وجود دارد. این که افسانه جهان کر پر از فلسفههای مذهبی علمی تخیلی و تهدیدهای بینبعدی است که از احساسات منفی تغذیه میکنند، کمی سخت است.
بازی Chorus
این چیزی است که اگر به تدریج با آن آشنا میشدم بهتر کار میکرد، نه اینکه کم و بیش در ژرفا پرتاب شوم و آن را از چشم شخصیتی ببینم که نیازی به یادگیری در کنار من ندارد. با فاش شدن پایانی که چیز دیگری به رابطه بین نارا و فورساکن میافزاید، خود را نجات میدهد.
وقتی فشار بالا می رود، مناسک برای بقا ضروری است
چیزی که باعث می شود نبردهای فضایی بازی Chorusمتفاوت از تیراندازهای فضایی معمولی و با سرعت بیشتری اجرا شوند، حرکات قدرتمند آن به نام مراسم است. به نظر می رسد که آنها باید نبردها را بی اهمیت جلوه دهند، اما زمانی که فشار بالا می رود و شما مورد حمله انبوهی از دشمنان یا یک رئیس قرار می گیرید، برای بقا ضروری است. اولین مراسمی که میگیرید (بعد از مراسم شروع که اطراف شما را اسکن میکند) به شما امکان میدهد حرکت کنید.
مانور کلاسیک که در آن شتاب خود را حفظ میکنید، اما آزادانه جنگندهتان را میچرخانید تا اسلحههای خود را به تعقیبکننده ببرید یا برجکهای یک کشتی سرمایهگذاری را به هم بزنید. (بیایید نادیده بگیریم که این یک ترفند فیزیک صفر-G است، نه یک ابرقدرت، و با این حال هیچ کس دیگری به دلایلی نمی تواند آن را انجام دهد.) بازی Chorusاز این حرکت به خوبی استفاده می کند، نه تنها در مبارزه، بلکه در سکانس های پازل که در آنها برای منفجر کردن سریع یک سری اهداف باید رانش کنید.
بعداً، مناسکی را دریافت میکنید که بلافاصله شما را مستقیماً پشت یک جنگنده دشمن از راه دور منتقل میکند، به طوری که تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماشه را فشار دهید تا یک ضربه را به ثمر برسانید، و بسیاری از ویژگیهای خستهکننده این ژانر را حذف کنید، جایی که دائماً یک نشانگر را به خط تعقیب میکنید. یک شلیک به هدف خود بزنید این به طرز مضحکی قدرتمند به نظر می رسد، و برای نازک کردن گله جنگنده های سبک مزاحم قبل از شروع کار روی اهداف بزرگتر بسیار مفید است.
مراسمی دیگر به سادگی هر دشمنی را برای مدت کوتاهی از کار میاندازد، سپرهای غیرقابل نفوذ قبلی را فلج میکند یا، اگر زمانبندی مناسبی داشته باشد، به شتاب آنها اجازه میدهد آنها را مستقیماً به داخل یک سیارک یا دیوار برای کشتن خندهدار ببرد. (این چیزی است که ردیابی می شود و اگر به اندازه کافی آن را انجام دهید، یک جایزه آماری دریافت می کنید.) با استفاده از هم، می توانید پشت دشمن پلک بزنید، آنها را غیرفعال کنید و آنها را تکه تکه کنید. و چند مورد دیگر نیز برای کشف وجود دارد.
من لحظات دیدنی و جذابی داشته ام که مطمئناً به نظر می رسد می دانم دارم چه کار می کنم
به شما یک مزیت تقریباً غیرقابل حل داده شده است، و با این حال تعداد انگشت شماری از رویارویی ها و باس فایت ها من را کشتند تا اینکه خلبان فضایی کارکشته ای مثل من مشتاق اعتراف در هنگام بازی با درجه سختی معمولی باشد. من کاملاً می توانم کسی را ببینم که با این سیستم تبدیل به یک هنرمند می شود و از هر پرتو تک تیرانداز لیزری ورودی با رول های زمان بندی شده طفره می رود،
به سلاح مناسب برای جویدن در دفاع از هر دشمن، اجتناب از موانع، پرهیز از مناسک، و درهم تنیدن از میان هرج و مرج می گذرد. برای از بین بردن موثر اهداف از زمان نوشتن این مقاله، من یکی از آن افراد نیستم، اما لحظات بسیار دیدنی و رضایت بخشی داشته ام که مطمئناً به نظر می رسد که می دانم دارم چه کار می کنم.
برخی از تاثیرگذارترین لحظات زمانی اتفاق میافتد که شما در حال مبارزه با کشتیهای سرمایهای هستید که با برجکها پر از برجک هستند و تنها با برداشتن نقاط ضعفی مانند موتورها و ژنراتورهای برق درخشان میتوان آنها را نابود کرد و سپس در داخل ساختار آنها پرواز کرد تا هستههای آنها را اژدر کرد.
زمانی که میخواهید قطعه تخریبپذیر نهایی را دنبال کنید تا بتوانید هسته اصلی آن را آشکار کنید، میتواند در بزرگترین کشتیها کمی خستهکننده باشد، اما در بیشتر موارد این نبردها هیجانانگیز هستند، بهخصوص زمانی که کشتیهای متعددی درگیر هستند.
بازی Chorus
یکی از زمینههایی که بازی Chorusآن را از پارک بیرون نمیکشد، سلاحها و مدهای آن است: گزینههای زیادی وجود ندارد که شما را تشویق کند تا ساختار خود را تغییر دهید، جدای از اینکه به اسلحههای گاتلینگ، لیزر، دلخواه خود متمایل شوید. و کلاس های تسلیحات پرتاب کننده موشک، یا افزایش توانایی شما برای اجرای سریعتر مراسم. مطمئناً تأثیر می گذارد، زیرا می توانید آسیب یک اسلحه را افزایش دهید،
زمان بارگذاری مجدد را کاهش دهید یا سرعت حرکت خود را (از جمله موارد دیگر) تا حدود 15٪ افزایش دهید و در سه اسلات مد می توانید پاداش های قابل توجهی را جمع آوری کنید. اما در حالی که این قطعاً در افزایش قدرت شما مؤثر است، هیچ چیزی وجود ندارد که به طور اساسی نحوه کار یک اسلحه را تغییر دهد، به همان صورتی که بازی مانند Hades به شما اجازه می دهد سلاحی را دوباره اختراع کنید که به سرقت رفته یا آسیب زنجیره ای یا چیز دیوانه کننده ای دارد که سبک های بازی جدیدی را باز کند. .
مطمئنم اگر از جستوجویهای جانبی مکرر چشم پوشی کنید، میتوانید خیلی سریعتر از حدود 30 ساعتی که برای من طول کشید، داستان را از بین ببرید، اما من آن را توصیه نمیکنم، زیرا موارد خوبی وجود دارد. مطمئناً، موارد زیادی وجود داشت که من در یک بخش زیپ میزدم، صدای پریشان را میشنیدم، و توقف میکردم تا دزدان دریایی را از بین ببرم و فقط با تعداد انگشت شماری امتیاز دریافت میکردم،
اما در کمال تعجب اغلب آن مبارزات به ظاهر ساده به تلاش طولانی تبدیل میشد. زنجیرههایی با داستانها و شخصیتها و شاید فرصتی برای خلبانی موقت یک کشتی سرمایهگذاری که همگی منجر به یک سلاح جدید یا ارتقاء قدرتمند میشوند. دورنمای برخورد با تعداد بیشتری از آنها باعث شد من از مسیری دور شوم تا اتفاقات تصادفی بسیار بیشتری را نسبت به آنچه که معمولاً در چنین بازیای انجام میدهم تعقیب کنم.
حکم
بازی Chorusیک کار عالی در برش دادن بخشهای کسلکننده جنگهای فضایی انجام میدهد، و درست به سرگرمی پر زرق و برق انفجار در میان جنگندههای دشمن و کشتیهای سرمایهدار با تواناییهای فوقالعاده میپردازد. نقشه بزرگ و زیبای آن پر از ماموریتهای جانبی کامل است، و آنقدر متنوع هستند که به راحتی میتوان برای چند ده ساعت در اطراف گشت و گذار کرد و واقعاً از سیستم جنگی استفاده کرد.
داستان پشت همه چیز، وقتی در میان سیل عرفان های علمی-تخیلی قدم گذاشته اید، نیمه بد نیست، و نارا و ترک شخصیت های جالبی هستند که می توانید تمام وقت را با آنها سپری کنید – که باعث تسکین است، زیرا آنها تنها هستند. ما همیشه می توانیم ببینیم
بازی Chorus
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Chorus
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
موزه کازا باتلو : تاریخ مختصر کازا باتیو | اصلاح رنگ تصویر به صورت اتوماتیک در فتوشاپ | بهترین فیلم های وودی آلن | نقد فیلم برباد رفته | نقد فیلم جاده فلینی | فیلم جانوران بی مرز و بوم | نقد فیلم Plan B | فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده | نقد فیلم پنجه طلا | نقد فیلم The Colony 2021 | فیلم کلونی |