صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی فردی مرکوری
ads

بیوگرافی فردی مرکوری

فردی مرکوری

بیوگرافی فردی مرکوری : 

فردی مرکوری بیشتر به عنوان یکی از متنوع ترین و جذاب ترین نوازندگان جهان راک و به خاطر شاهکار اپرای ساختگی خود ، “راپسودی بوهمی” شناخته می شود.

فردی مرکوری کی بود؟

فردی مرکوری خواننده و ترانه سرا و نوازنده ای بود که موسیقی او در دهه 1970 و 1980 به بالاترین نمودارهای ایالات متحده و بریتانیا رسید. مرکوری به عنوان مجری گروه Queen ، یکی از با استعدادترین و نوآورترین خوانندگان دوران راک بود. مرکوری متولد فرخ بلسارا در تانزانیا ، پیانو را در مدرسه شبانه روزی در هند آموخت ، سپس با موسیقی دانان متعددی در کالج هنر ایلینگ لندن دوست شد. مرکوری در 24 نوامبر 1991 در 45 سالگی بر اثر ذات الریه برونش ناشی از ایدز درگذشت.

زندگی اولیه

مرکوری فرخ بلسارا در 5 سپتامبر 1946 در زنگبار متولد شد. والدین تیر ، بومی و جر بلسارا ، پارسی یا پیرو مذهب زرتشتی بودند که اجدادشان از ایران آمده بودند. پس از ازدواج بومی و جر ، آنها به زنگبار ، تانزانیا رفتند ، جایی که بومی به عنوان صندوقدار دیوان عالی دولت بریتانیا مشغول به کار شد. این خانواده با یک پرستار بچه و سایر کارگران خانگی زندگی نسبتاً مرفه ای داشتند. خواهر مرکوری ، کشمیرا ، در سال 1952 متولد شد.

فردی مرکوری

فردی مرکوری

در سن 8 سالگی ، والدین مرکوری او را به مدرسه شبانه روزی در بمبئی (بمبئی کنونی) هند فرستادند و در آنجا پیانو آموخت و اوقات فراغت خود را با عمه و پدربزرگ و مادربزرگش گذراند. دیری نگذشت که جوان کاریزماتیک به اولین گروه خود ، هکتیک ها پیوست. در سال 1963 ، عطارد به زنگبار بازگشت.

به دنبال انقلاب خونین در جزایر در سال 1964 ، خانواده به لندن گریختند. مرکوری در کالج هنر ایلینگ شرکت کرد و با تعدادی از نوازندگان دوست شد.

در سال 1969 ، مرکوری به عنوان خواننده اصلی گروه به نام Ibex پیوست. او قبل از پیوستن به نیروها با گروه های بعدی کوئین ، با چند گروه دیگر نواخت.

دندان و محدوده آوازی

عطارد با چهار دندان اضافی در پشت دهانش متولد شد و باعث شد که پوزخند معروف او در حال حاضر مشهور شود. در حقیقت ، نام مستعار او در بزرگ شدن باکی بود.

عطارد هرگز دندانهای خود را ثابت نکرد زیرا می ترسید که دامنه صوتی چشمگیر چهار اکتاو او را خراب کند.

ملکه

مرکوری با هم گروهان آینده خود ، درامر راجر تیلور و گیتاریست برایان می ، در همان زمانی که به لندن در 1960s نقل مکان کرد ، ملاقات کرد. آنها در سال 1971 با جان دیکن باسیست ملاقات کردند. کوارتت ، که مرکوری آن را ملکه نامید ، اولین کنسرت خود را در ژوئن همان سال اجرا کرد.

بیوگرافی ونسا کربی
بیشتر بخوانید

در سال 1973 ، Queen اولین آلبوم خود را با عنوان Queen منتشر کرد. آنها بلافاصله دومین آلبوم خود ، ملکه دوم ، را در 1974 دنبال کردند ، که تنها در یک ماه ضبط کردند. این آلبوم اولین طعم هارمونی ها و سبک های موسیقی گروه ، شامل تصنیف ، فولکلور ، بلوز ، متال ، پاپ و راک بود و شامل تک آهنگ “Seas Seas of Rhye” بود.

با این حال ، موسیقی کوئین فقط با سومین رکورد خود ، Sheer Heart Attack ، که در سال 1974 منتشر شد ، موفق شد.

با صدایی که به عنوان تلفیقی از هارد راک و گلام راک توصیف شده است ، کوئین در سال بعد با چهارمین آلبوم خود ، A Night at the Opera (1975) ، موفقیت بیشتری کسب کرد.

محبوبیت ملکه در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 با فیلم A Day at the Races (1976) ، اخبار جهان (1978) و بازی (1980) همچنان افزایش یافت. پس از The Works (1984) ، توانایی گروه در فروش آلبوم ها رو به کاهش گذاشت ، اگرچه Queen همچنان جمعیت زیادی را به عنوان یک بازی زنده در سراسر جهان به خود جلب کرد.

فردی مرکوری

فردی مرکوری

مرکوری علاوه بر استعدادهای خود به عنوان خواننده و ترانه سرا ، یک شومن ماهر بود. او می دانست چگونه بینندگان را سرگرم کند و چگونه با آنها ارتباط برقرار کند. او دوست داشت لباس بپوشد – که اغلب اسپندکس اسپینتایگ داشت – و با تکان دادن دور صحنه ، طرفداران را تشویق می کرد تا در این سرگرمی شرکت کنند. مرکوری از نظر هنری ، در طراحی هنر بسیاری از آلبوم های گروه نیز فعالانه مشارکت داشت.

عطارد همچنین یک سبک زندگی مجلل داشت. او عاشق شامپاین بود و دوست داشت آثار هنری را جمع آوری کند ، زمانی بیش از 400000 دلار برای خرید چینی با نقاشی دست خرج کرد. عطارد همیشه برای مهمانی ، جشن های مفصلی بر پا می کرد. برای یک تولد خاص ، او گروهی از دوستان خود را به جزیره ایبیزا برد. این مراسم با آتش بازی و رقص فلامنکو برگزار شد.

تا سال 1989 ، عطارد عمدتا از زندگی عمومی عقب نشینی کرد. او برای آلبوم بعدی کوئین ، Innuendo (1991) تبلیغ یا تور نکرد و شایعات در مورد مشکلات احتمالی سلامتی شروع به پخش کرد.

قبل از مرگ ، مرکوری در استودیو با کوئین کار می کرد. این تلاش ها در سال 1995 در Made In Heaven ، آخرین آلبوم گروه با همه اعضای اصلی منتشر شد. این مجموعه از اجراهای پایانی مرکوری که رفته اند اما به طور واضح فراموش نشده اند ، در صدر جدول نمودارهای انگلیسی قرار گرفت.

زمانی که مرکوری و کوئین در سال 2001 در تالار مشاهیر راک اند رول ثبت نام کردند ، به دلیل مشارکت در تاریخ موسیقی آمریکا شناخته شدند.

بیوگرافی لیونل مسی
بیشتر بخوانید

ترانه های فردی مرکوری و کوئین

‘ملکه قاتل’

در سومین آلبوم ملکه ، Sheer Heart Attack ، اولین آهنگ آنها ، “Killer Queen” ، آهنگی در مورد دختری با کلاس بالا بود. تک آهنگ 1974 در جدول شماره 2 بریتانیا قرار گرفت و در ایالات متحده به رتبه 12 رسید برخلاف اکثر موسیقی های دیگر او ، مرکوری قبل از موسیقی متن آهنگ را نوشت.

“Bohemian Rhapsody”

مرکوری آهنگ “Bohemian Rhapsody” ، یک اپرت راک هفت دقیقه ای را برای آلبوم 1975 ، A Night at the Opera در سال 1975 نوشت. مرکوری با بیش از حد صدای خود ، محدوده آوازی چهار اکتاو خود را در این آهنگ نوآورانه نشان داد. این آهنگ در بریتانیا در صدر جدول نمودارها قرار گرفت و در ایالات متحده به 10 آهنگ برتر در ایالات متحده تبدیل شد.

“ما قهرمان هستیم” و “ما شما را تکان خواهیم داد”

هیت “We Are the Champions” در سال 1978 از آلبوم News of the World در 10 آهنگ برتر ایالات متحده و بریتانیا قرار گرفت. این آهنگ در یک آهنگ با “We Will Rock You” برجسته شد. هر دو ترانه به عنوان سرودهای محبوب در رویدادهای ورزشی پخش می شوند.

“دیگری گرد و غبار را گاز می گیرد”

کوئین که همیشه صداهای جدید و متفاوتی را جستجو می کرد ، با موسیقی با دیسکو “One One Bites the Dust” ، از آلبوم 1980 بازی “The Game” ، طعم موسیقی بزرگ آن زمان را امتحان کرد.

“چیز کوچک دیوانه ای به نام عشق”

همچنین در The Game ، مرکوری و بقیه اعضای گروه با اجرای آهنگ 1980 “Crazy Little Thing Called Love” ، که توسط مرکوری نوشته شد ، به عنوان مجری بازی خود را نشان دادند.

فردی مرکوری

c60b45eb574111f05e3a89a03f5d16f9170838301574698542

“تحت فشار” با دیوید بووی

در سال 1981 ، کوئین با دیوید بووی همکاری کرد تا “زیر فشار” را بسازد. شماره 1 در بریتانیا ، خط بیس متمایز این آهنگ بعداً توسط Vanilla Ice برای رپ 1990 خود در رپ “Ice، Ice Baby” استفاده شد.

‘Radio Ga Ga’

اگرچه محبوبیت کوئین در اواسط دهه 1980 کاهش یافت ، اما این گروه در سال 1984 با “Radio Ga Ga” موفقیتی جزئی کسب کرد. لیدی گاگا ، موسیقی دان پاپ ، از نام آهنگ خود برای این آهنگ الهام گرفته است.

شغل انفرادی

مرکوری علاوه بر همکاری با کوئین ، چندین آلبوم انفرادی از جمله آلبوم آقای بد گای در سال 1985 منتشر کرد. او همچنین با خواننده اپرا مونتسرات کاباله برای بارسلونا 1988 همکاری کرد.

اجرای کمک های زنده

یکی از برجسته ترین اجراهای کوئین در سال 1985 در کنسرت خیریه Live Aid بود. مرکوری که به سادگی لباس تانک و شلوار جین پوشیده بود ، با انرژی و استایل فوق العاده ، جمعیت را از طریق برخی از بزرگترین بازدیدهای گروه هدایت کرد. او هزاران طرفدار موسیقی را در ورزشگاه ومبلی لندن مجبور کرد تا شعار “We Will Rock You” سر بدهند.

بیوگرافی جولیان مور
بیشتر بخوانید

برای بسیاری از کسانی که این رویداد را مستقیم یا از طریق تلویزیون تماشا کردند ، کوین یکی از برترین اجراهای این رویداد یک روزه را ارائه داد ، که توسط خواننده و فعال باب گلدوف و ترانه سرای Midge Ure برای جمع آوری پول برای قربانیان قحطی در آفریقا برگزار شد. گروه با الهام از این رویداد ، آهنگ “One Vision” را نوشت.

نامزد مری آستین

در خارج از صحنه ، مرکوری در مورد دوجنس گرایی خود صحبت می کرد ، اما روابط خود را خصوصی نگه داشت. او با مری آستین نامزد بود و تا زمان مرگ زودهنگامش با جیم هاتون رابطه ای هفت ساله داشت.

آستین با مرکوری در سال 1969 هنگامی که او 19 ساله کارمند فروشگاه موسیقی بود آشنا شد و او 24 ساله در آستانه ستاره شدن بود. آنها به سرعت شروع به دوست شدن کردند. مرکوری تصنیف “عشق زندگی من” را برای آستین نوشت.

در سال 1973 عطارد پیشنهاد داد ؛ وقتی او به او نشان داد که دوجنسگراست ، عروسی به تعویق افتاد. این زوج همچنان صمیمی بودند و آستین پس از تشخیص ایدز به عطارد تمایل پیدا کرد. مرکوری بیشتر املاک و عمارت خود در لندن ، Garden Lodge را به آستین واگذار کرد ، که بعداً ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

مرکوری در مصاحبه ای در سال 1985 گفت: “همه عاشقانم از من پرسیدند چرا نمی توانند مری را جایگزین کنند ، اما این غیرممکن است.” “تنها دوستی که دارم مری است و من شخص دیگری را نمی خواهم. برای من ، او همسر عادی من بود. برای من این یک ازدواج بود. ما به یکدیگر ایمان داریم ، این برای من کافی است. “

دوست پسر جیم هاتون

مرکوری با هاتون ، آرایشگر ایرلندی ، در دهه 1980 در یک کلوب شبانه همجنسگرایان در لندن ملاقات کرد. عطارد پیشنهاد خرید یک نوشیدنی به هاتن را داد. هاتون فوق ستاره را نشناخت و او را نپذیرفت.

این زوج یک سال و نیم بعد دوباره در یک کلوپ شبانه دیگر متصل شدند. این بار آنها شروع به دوست شدن کردند و هاتون کمتر از یک سال بعد با عطارد زندگی کرد. اگرچه عطارد هرگز بیرون نیامد ، این زوج در کنار هم بودند تا زمانی که مرکوری در سال 1991 بر اثر ایدز درگذشت.

گفته می شود که پس از مرگ مرکوری ، آستین هاتن را از گاردن لاج بیرون کرد. هاتون بعدها کتابی در مورد رابطه خود با خواننده ، مرکوری و من نوشت. وی در سال 2010 در 60 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

بیوگرافی آبراهام لینکولن
بیشتر بخوانید
فردی مرکوری

فردی مرکوری

مرگ

مرکوری در 24 نوامبر 1991 بر اثر پنومونی برونش ناشی از ایدز در عمارت خود در لندن درگذشت. او 45 ساله بود.

یک روز قبل از مرگش ، در 23 نوامبر 1991 ، مرکوری بیانیه ای را منتشر کرد: “می خواهم تأیید کنم که آزمایش HIV مثبت من و ایدز است. من معتقد بودم که این اطلاعات را تا به امروز برای حفظ حریم خصوصی افراد حفظ کنم. با این حال ، زمان آن فرا رسیده است که دوستان و طرفداران من در سراسر جهان حقیقت را بدانند و امیدوارم همه با پزشکان من و همه کسانی که در سراسر جهان هستند در مبارزه با این بیماری وحشتناک شرکت کنند. “

راجر تیلور ، دوست قدیمی و هم گروهی گروه ، بینشی درباره تصمیم مرکوری در خصوص خصوصی نگه داشتن نبرد خود با ایدز ارائه کرد. تیلور می گوید: “او نمی خواست به عنوان موضوعی برای ترحم و کنجکاوی به او نگاه شود و نمی خواست کرکس ها را روی سرش بچرخاند.” دنیای راک در غم از دست دادن یکی از متنوع ترین و جذاب ترین نوازندگان خود عزادار شد.

به منظور گرامیداشت یاد او ، مراسم Freddie Mercury Tribute: کنسرت برای آگاهی از ایدز در آوریل 1992 در ورزشگاه ومبلی برگزار شد. طیف متنوعی از راک ها – از دف لپارد تا التون جان – برای جشن عطارد و پیشبرد مبارزه با بیماری که جان او را گرفت ، اجرا شد. در همان سال ، شاهکار ساختگی مرکوری ، “Bohemian Rhapsody” ، در فیلم World’s Wayne ظاهر شد و به نمودارهای پاپ 100 بیلبورد بازگشت و جذابیت بی انتهای آن را نشان داد.

فیلم “راپسودی بوهمی”

فیلم Bohemian Rhapsody که در سال 2018 اکران شد ، با بازی Rami Malek از آقای Robot در نقش مرکوری ، در پی ظهور ملکه به دنبال اجرای افسانه ای Live Aid آنها در 1985 است.

پس از اکران فیلم ، موسیقی کوئین چند دهه پس از آخرین آلبوم استودیویی خود محبوبیت دوباره ای پیدا کرد. آهنگ گروه “Bohemian Rhapsody” یک روز قبل از اکران فیلم از مکان 87 در سطح جهانی در Spotify قرار گرفت و یک هفته بعد به رتبه 15 رسید و برای سومین بار در بیلبورد 100 قرار گرفت.

فردی مرکوری

فردی مرکوری

پایان مقاله بیوگرافی فردی مرکوری

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

اموزش ایجاد سایه برای وکتور در ایلاستریتور | نقد فیلم دکتر استرنج لاو | فیلم خاطرات یک کشیش | فیلم زیستن | نقد و بررسی بازی GTA V | سریال وانداویژن | تعریف کلی موسیقی | بهترین فیلم های تاریخی | بهترین فیلمهای فلینی | ۱۰ فیلم برتر کریس همسورث |

دیدگاهتان را بنویسید

11 + بیست =