صفحه اصلی > کسب و کار و هنر و سرگرمی : واترمارک چیست ؟ | همه چیز در مورد Watermark
ads

واترمارک چیست ؟ | همه چیز در مورد Watermark

واترمارک

واترمارک یک قطعه از اطلاعات بصری است که روی عکس ، تصویر یا ویدئو اعمال می شود. معمولاً لوگو یا اطلاعات کپی رایت را نشان می دهد ، اما علامت علامت می تواند بسیار بیشتر از آن ارائه دهد. بر اساس طراحی شما ، می تواند شامل اطلاعات تماس ، متن مهم یا سایر اطلاعات برای محافظت از محتوای بصری زیر آن باشد.

چگونه واترمارک ها از تولید کنندگان محتوا محافظت می کنند؟

همانطور که بسیاری از عکاسان آموخته اند ، محافظت از تصاویر دیجیتالی هنگامی که در اینترنت هستند ، دشوار است. حتی اگر حق چاپ را در اداره حق چاپ فدرال ثبت کرده اید ، ممکن است یکی از عکس های خود را بدون اجازه خود در وب سایت یا رسانه های اجتماعی در حال استفاده پیدا کنید.

اگر شخصی بدون اجازه از تصویر شما استفاده می کند ، می توانید نامه توقف و لغو ارسال کنید یا از طریق شبکه اجتماعی که در آن تصویر را مشاهده کرده اید شکایت کنید. اما متوقف کردن استفاده غیرمجاز از تصاویر شما اغلب به کارهای پلیسی نیاز دارد که زمان زیادی از روز شما را می گیرد.

واترمارک از سازندگان محتوا محافظت می کند زیرا اطلاعات شما را به تصویر متصل می کنند. به این ترتیب ، هنگامی که شخصی کار شما را به اشتراک می گذارد ، هنوز اعتبار دریافت می کنید (مگر اینکه آن را ویرایش کند ، که خود سردرد خود است).

واترمارک

چه کسانی از واترمارک استفاده می کنند؟
عکاسان ، مارک ها و تولیدکنندگان محتوا از رایج ترین کاربران معاصر علامت های دیجیتال هستند. با این حال ، علامت های آبی در ابتدا برای جلوگیری از جعل اسکناس ، چک و سایر اسناد مالی مهم توسط جنایتکاران ایجاد شد.

نگاهی به اسکناس 10 دلاری آمریکا بیندازید و علامت های علامتی را می بینید که از تقلب ارز جلوگیری می کند. اگر پول کاغذی را در برابر نور نگه دارید ، یک تصویر بسیار ضعیف تعبیه شده در کاغذ را مشاهده خواهید کرد.

واترمارک دیجیتال کمی متفاوت از آنچه در ارز و چک می بینید است ، اما سطح مشابهی را برای سازندگان ارائه می دهد.

آیا علامت گذاری روی تصاویر همیشه ایده خوبی است؟
عکاسان و دیگر تولیدکنندگان محتوا عموماً در مورد ایده علامت های علامت تجاری اختلاف نظر دارند. هرکسی که نسبتاً فتوشاپ است ، می تواند با کمی کار علامت دیجیتال را حذف کند ، بنابراین برخی از عکاسان استفاده از آنها را معنی نمی دانند. سایر عکاسان از ظاهر واترمارک ها متنفرند و نمی خواهند عکس های زیبا خود را با چیزی که به عنوان روکش علامت متن ugle می بینند علامت گذاری کنند.

تکنیک‌های نورپردازی سینما | آموزش نورپردازی در سینما
بیشتر بخوانید

بسیاری از عکاسان طرف دیگر این بحث معتقدند که علامت علامت دیجیتال هزینه کمی برای محافظت از آثار دیجیتالی آنها است. این عکاسان اغلب از علامت های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می کنند.

بهتر است از چه نوع علامت علامتی برای عکس های خود استفاده کنم؟
اگر قصد دارید از یک علامت نمایی قابل مشاهده استفاده کنید ، بهتر است ابتدا هدف خود را به صفر برسانید. آیا می خواهید یک واترمارک که تصویر را کاملاً بپوشاند و دزدان احتمالی را از سرقت آثار دیجیتالی شما باز می دارد؟ آیا چیزی کوچک می خواهید که در عین حال که بینندگان را از اصل اثر مطلع می کند ، از تصویر منحرف نشود؟

در اینجا چند نوع متداول از علامت های واترمارک ، همراه با کاربردهای ایده آل آنها ، ذکر شده است.

1. اثبات واترمارک
بسیاری از عکاسان و طراحان نسخه های اولیه پروژه را با روکش متنی با کدورت کم به مشتریان نشان می دهند. کلماتی مانند “اثبات” ، “پیش نویس” یا نسخه X “از بارگیری و ارسال تصاویر یا چاپ مجدد آنها اطمینان حاصل می کند. واترمارک هم واضح است و هم جذاب نیست – به دلایلی.

2. علامت واترمارک
علامت علامت شما در گوشه ای برای اکثر عکاسان و تولیدکنندگان محتوا گزینه ای عالی است. طراحی آنها در Photoshop یا Lightroom آسان است و می توانید برای صرفه جویی در وقت و تلاش ، آنها را در چندین تصویر به صورت دسته ای اعمال کنید.

نکته منفی واترمارک های لوگو این است که با لوگوهای ساده و خواندنی بهتر کار می کنند. علامت علامت کوچک خواهد بود ، بنابراین مطمئن شوید که طرح خیلی پیچیده نیست. اگر شخصی واقعاً می خواهد بدون اجازه شما از تصویر شما استفاده کند ، می تواند به راحتی علامت علامت را در گوشه ای برش دهد.

واترمارک

3. واترمارک های آموزنده
اگر هدف شما این است که به بینندگان کمک کنید تا بدانند شما را در کجا پیدا کنند ، علامت نمایی ضعیف با آدرس وب ، شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما یک گزینه عالی است. شما می توانید آن را بر روی هر قسمتی از تصویر قرار دهید ، و حذف آن سخت تر از علامت های علامت گذاری شده در گوشه است.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام
بیشتر بخوانید

نکات دیگر علامت نگاری که باید در نظر بگیرید
در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری را در نظر داشته باشید که در مورد این سوال که آیا علامت واترمارک به کار خود اضافه کنید یا خیر.

حذف واترمارک ها در صورتی که روی قسمتی از تصویر با بافت پیچیده قرار گرفته باشند ، سخت تر است
یک واترمارک خوب قابل توجه است اما حواس شما را پرت نمی کند. شما نمی خواهید ظاهر تصویر خود را با یک علامت وار مارک خراب کنید.
مطمئن شوید نسخه های علامت گذاری شده تصاویر خود را جداگانه ذخیره کنید. این کار را انجام دهید تا تصحیح تصادفی تصویر اصلی خود با نسخه علامت گذاری شده انجام نشود.

واترمارک

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

نقد کتاب وضع بشری هانا آرنت | نقد و بررسی بازی prey | فیلم شب شکارچی | علاج واقعی ترس‌های رایج ترس از شکست، پیری، فقر و کنکور | بهترین فیلم های فرانک کاپرا | معرفی شخصیت زاتانا زاتارا ، جادوگر قدرتمند دی سی | باخ کیست؟ | نقد و بررسی بازی Returnal | نقد و بررسی بازی Vampyr | نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی : ۵ نوع بیانیه مطبوعاتی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − شش =