صفحه اصلی > کسب و کار : پی پال چیست؟ | بروز ترین و جامع ترین برای استفاده و شناخت پی پال
ads

پی پال چیست؟ | بروز ترین و جامع ترین برای استفاده و شناخت پی پال

پی پال

آیا می دانید پی پال چیست و چگونه با پی پال کار کنید؟ آیا می دانید نوع حساب پی پال چیست؟ چقدر خوب می دانید چگونه از PayPal استفاده کنید؟ با دانستن پی پال و نحوه استفاده از آن، می توانید کسب و کار خود را در سراسر جهان تبلیغ کنید. به این دلیل که PayPal پرداخت های الکترونیکی را برای صاحبان مشاغل آسان تر می کند. اما برای ایرانی ها، ندانستن نحوه استفاده از پی پال منجر به تراکنش های مالی، مدیریت کیف پول دیجیتال پی پال و ارتباط با سایر شرکت ها در سراسر جهان می شود.

با خواندن این مقاله در بامدادی ها می توانید با سیستم پرداخت پی پال، انواع حساب ها و مزایا و معایب استفاده از آن آشنا شوید. در ادامه با نحوه استفاده از سیستم پی پال با وجود محدودیت های فراوان در ایران آشنا می شوید.

پی پال

راهنمای مشاوران مالی : مشاور مالی چه وظایفی دارد؟

پی پال چیست و چه کاربرد و ویژگی‌‌هایی دارد؟

اگر پی پال را با نام آن و شرح مختصری از اطرافیان خود می شناسید و تصمیم گرفته اید از پی پال برای تراکنش های مالی خود استفاده کنید یا اگر می خواهید در مورد استفاده از حساب پی پال در ایران بیشتر بدانید، این مقاله را کامل بخوانید.

به زبان ساده، پی پال یک سیستم پرداخت آنلاین است. با افتتاح حساب روی آن می توان تراکنش های مالی مختلفی را انجام داد. خرید، پرداخت، حواله داخلی و خارجی پول، تراکنش های مالی در این سیستم پرداخت ارزی است. چیزی که پی پال را بهتر از برخی از رقبای قدیمی خود می کند، مجازی سازی تمام جنبه های کار است. یعنی نیازی به کارت اعتباری فیزیکی ندارید. انواع و تراکنش های حساب های پی پال شما و برنامه های مختلف آن مربوط به محیط امنیتی است که پی پال در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این یکی از ویژگی های مهم پی پال است که با اپلیکیشن های خود توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

اپلیکیشن پی پال

در زیر 5 اپلیکیشن پی پال را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از این سیستم پرداخت بهتر استفاده کنید.

پرداخت در سایت های خارجی

اگر شما هم برای خرید اجناس از سایت های خارجی مشکل دارید باید بگوییم که بسیاری از سایت های معتبر مانند آمازون و ای بی در وب سایت های خود پورتال نصب کرده اند. این درگاه به افرادی که دارای حساب پی پال هستند این امکان را می دهد تا هزینه سفارش های ثبت شده خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

رزرو هتل های خارجی

برای رزرو هتل های خارجی و راحت تر کردن سفر خود، باید با سیستم پرداخت آنلاین پرداخت کنید. بسیاری از سایت های رزرو هتل خارجی دارای درگاه پرداخت PayPal هستند. در نتیجه می توانید در این سایت خارجی با حساب پی پال پرداخت کنید.

درباره اقتصاد کلان بیاموزید
بیشتر بخوانید

دریافت درآمد دلاری

فریلنسرها می توانند برای شرکت های خارجی کار کنند. در عوض، از طریق حساب PayPal آنها پرداخت می شود.

انتقال پول

استفاده از انواع مختلف حساب های پی پال به شما این امکان را می دهد که مبلغ مورد نظر را از یک حساب به حساب عضو دیگر ارسال کنید. بدون هیچ مشکلی در کار شما.

پرداخت های مکرر

اگر شما نیز قصد دارید بازپرداخت و پرداخت وام خود را به طور منظم مانند ماهانه پرداخت کنید، پی پال تسهیلاتی را در اختیار شما قرار می دهد که پرداخت این وجوه را آسان می کند.

مزایای استفاده از پی پال

با توجه به آنچه گفتیم با مفهوم سیستم پی پال و خدماتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت آشنا هستید اما در ادامه به مزایای استفاده از پی پال می پردازیم.

سطح امنیت بالا

از آنجایی که پی پال یک سیستم جهانی است و امکان انتقال، خرید و فروش قبوض و پرداخت در آن وجود دارد، امنیت آن در سطح بالایی حفظ می شود. در طول سال ها، کاربران بدون نگرانی از مشکلاتی مانند سرقت حساب های پی پال، کیف پول ها و تراکنش های مالی را مدیریت کرده اند.

                                     کسب درآمد از اسپاتیفای

استفاده از تخفیف‌های ویژه

افرادی که از حساب پی پال استفاده می کنند با “کدهای تخفیف ترسناک” و کدهای تخفیفی که در مناسبت های مختلف مانند تعطیلات کریسمس به آنها داده می شود، آشنا هستند.

پی پال

پرداخت Friends and Family پی پال

وقتی صحبت از پرداخت از طریق پی پال می شود، دو گزینه دارید. اولی دوستان و خانواده و دومی کالاها و خدمات است. اولین راه برای ارسال یا دریافت پول بین شما و دوستان یا خانواده است. اما با انتخاب گزینه دوم، قبض، مبلغ سفارش و موارد دیگری را پرداخت می کنید که می توانید از خدمات سایت های خارجی استفاده کنید.

مانند سایر سیستم‌های پرداخت، PayPal برای خدمات مختلف هزینه دریافت می‌کند، اما ویژگی «پرداخت‌های دوستان و خانواده» به دوستان و خانواده‌هایی که از حساب‌های PayPal استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد تا برای استفاده شخصی به صورت رایگان پول ارسال کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از هر یک از گزینه ها، در صورتی که ایران تحت تحریم های مختلف قرار گیرد، مشکلی پیش رو خواهید داشت. در این صورت می توانید دو روش متفاوت را جدا از آنچه قبلا توضیح دادیم انتخاب کنید. گزینه اول ارسال پول و گزینه دوم Paypal Invoice است.

با استفاده از انتقال سیمی پرداخت کنید.

در این روش باید از شخص یا سایتی که می خواهید ارز یا ارز دیجیتال به آن ارسال کنید، یک حساب پی پال دریافت کنید. در این صورت آدرس حساب باید از انتقال و دریافت وجه اطمینان حاصل کند. وقتی این اطلاعات را در قسمت های تعیین شده وارد می کنید؛ پی پال به شما اطلاعیه ای می دهد تا به شما اطلاع دهد که اطلاعات حساب درست است.

کسب درآمد اینترنتی از طریق طراحی گرافیک
بیشتر بخوانید

پرداخت با PayPal Invoice

گاهی اوقات پیش می آید که هنگام پرداخت هزینه سفارش از یک سایت خارجی، فاکتوری از حساب پی پال سایتی که محصول را فروخته است برای شما ارسال می کنیم. این لایحه کمک می کند تا وضعیت مالی شما روشن باشد. زیرا حاوی اطلاعاتی مانند مبلغ، مشخصات پرداخت کننده و حساب پی پال گیرنده است. کافی است یک شرکت واسط برای پرداخت ارزی انتخاب کنید. با ورود به سیستم و پرداخت اشتراک یا هزینه، سفارش خود را تکمیل کنید.

یادداشت تفاهم چیست ؟ راهنمای تفاهم نامه

کاربری آسان

سیستم پی پال به گونه ای طراحی شده است که شما و هر کاربر می توانید به راحتی و بدون دردسر خرید و فروش کنید.

معایب پی پال

سیستم پی پال نیز دارای معایبی هرچند محدود است که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

دریافت هزینه برای استفاده از خدمات

قبلا توضیح دادیم که پی پال سرویسی به نام پرداخت دوستان و خانواده دارد که می توانید به صورت رایگان پول ارسال و دریافت کنید. با این حال، سایر خدمات ارائه شده به کاربران رایگان نیستند. این بدان معنی است که 5-10٪ از کل هزینه خرید به نام مالیات بر ارزش افزوده از حساب پی پال شما کسر می شود.

البته فراموش نکنید که پرداخت ارزی با دوستان و خانواده ها در صورتی که در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر (مستقیم از پی پال) انجام شود رایگان است. اگر می خواهید از سایت های واسطه برای پرداخت به دوستان و خانواده خود استفاده کنید، باید بر اساس نوع پرداخت پرداخت کنید.

مسدود شدن حساب‌های پی پال

در صورت عدم رعایت پروتکل ها و الگوریتم های امنیتی مربوط به سیستم پی پال در هنگام استفاده از خدمات این سامانه، اپراتور وب سایت بدون اطلاع و اطلاعیه، حساب های متخلف را مسدود می کند. این در حالی است که حذف یک حساب کاربری زمان‌بر و پرهزینه است.

دریافت ارز با پی پال

برای دریافت وجه از حساب پی پال، باید شماره تماس یا آدرس ایمیلی که حساب پی پال با آن ایجاد شده است را به پرداخت کننده اطلاع دهید. اگر هنوز حساب PayPal ندارید، وب‌سایت PayPal یک شماره آدرس ایمیل برای باز کردن حساب PayPal درخواست می‌کند. سپس پول واریز شده با امنیت کامل به دست شما می رسد.

پی پال

انواع حساب پی پال

انواع حساب های پی پال که ممکن است بپرسید چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که پی پال آگاه است که شما تصمیم به ایجاد حساب کاربری با اهداف مختلف در این سیستم پرداخت دارید. به همین دلیل، سه نوع حساب وجود دارد. این اکانت ها شامل حساب های تجاری، اولیه و شخصی می باشد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه روس دانش
بیشتر بخوانید

حساب شخصی: این حساب ابتدایی ترین نوع حساب است که برنامه های پی پال را به صورت محدودتری نسبت به دو نوع حساب دیگر ارائه می دهد. هر کاربر می تواند از این نوع حساب استفاده کند. اما باید توجه داشت که کار با پی پال حتی با اکانت شخصی به معنای بالاترین کارمزد است.

حساب پایه: نوع دیگری از اکانت است که تمام ویژگی های یک حساب شخصی را دارد. اما علاوه بر این، کارت های اعتباری، کارت های نقدی و حساب های بانکی نیز برای این دارنده حساب قابل پذیرش است. علاوه بر این، حساب های پریمیر برای تراکنش های مالی کارمزد کمتری نسبت به حساب های شخصی دریافت می کنند.

حساب تجاری: این حساب برای صاحبان مشاغل است. کمترین کارمزد تراکنش های مالی را نسبت به سایر حساب ها دارد. علاوه بر این، با این حساب می توانید از مشتریانی که حساب پی پال ندارند، پول دریافت کنید. اما به خاطر داشته باشید که این حساب برای صاحبان مشاغل است.

مهمترین نکات استفاده از پی پال برای ایرانیان

اگر تصمیم به همکاری با پی پال برای پرداخت پول یا ارز دیجیتال دارید، باید به قوانین و نکات ایجاد حساب کاربری و پرداخت پول توجه کنید. البته با توجه به تحریم های موجود، دسترسی ایرانی ها به انواع حساب های پی پال محدودتر از حد معمول است. ممکن است بپرسید محدودیت های پی پال چیست؟

مهمترین محدودیت تغییر IP شما است. در واقع استفاده از پی پال برای ایرانی ها برای استفاده از فیلتر یا VPN ضروری است. یک VPN پولی برای پیروی از این نکته مورد نیاز است. همچنین اگر سرعت اینترنت شما کافی نباشد، می توان VPN را قطع کرد. در نتیجه، سیستم تشخیص می دهد که هویت شما نادرست است و به سرعت حساب را می بندد.

به این ترتیب محدودیت های استفاده از پی پال برای ایرانیان را در این قسمت متوجه می شوید.

افتتاح حساب در پی پال در ایران

برای اینکه بتوانید از ایران با پی پال کار کنید، قبل از انجام هر کاری باید IP سیستم خود را تغییر دهید. ساده ترین راه استفاده از VPN است. پس از آن وارد سایت پی پال شوید. سپس بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید. با زدن این گزینه باید اطلاعات مختلفی را ثبت کنید. در نهایت، “اکانت شما شخصی است یا تجاری؟” با پاسخ دادن به سوالات، نوع حساب را انتخاب کنید. شما انتخاب می کنید

صحت اطلاعات وارد شده مهم است. این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، آدرس پستی، محل تحصیل و شماره تماس شما می باشد.

یک راه مطمئن برای ایجاد حساب پی پال از ایران، استفاده از یک شرکت واسطه برای انجام این فرآیند است. قبلاً اشاره کردیم که تحریم های ایران استفاده از خدمات مختلف پی پال را دشوار می کند. با این حال، کسب و کارهایی که به عنوان واسطه بین ایران و پی پال عمل می کنند، در داخل و خارج از ایران فعالیت می کنند. آنها به افرادی که در افتتاح حساب مشکل دارند کمک می کنند. بنابراین متقاضیان خدمات خود باید به این سایت های واسطه ای بپیوندند و هزینه اشتراک را پرداخت کنند تا شرکت واسطه بتواند برای آنها حساب باز کند.

مذاکره حقوق | تعیین حقوق و درخواست افزایش حقوق
بیشتر بخوانید

توجه داشته باشید که برخی از مراکز دارای محدودیت هستند. به عنوان مثال، پرداخت زیر 100 دلار در مکان مرکزی امکان پذیر نیست. از سوی دیگر، خدمات (کالاها و خدمات) اجازه حواله در سایر شرکت های مرکزی را نمی دهد. علاوه بر این، گاهی اوقات تا 24 ساعت طول می کشد تا ثبت نام، تایید و روش های پرداخت با ارسال پول تایید شود.

سوالات متداول

 

پی پال چیست؟

پی پال یک سیستم پرداخت ارزی است که پرداخت و کسب درآمد دلار در خارج از کشور، پرداخت قبوض و انجام سایر تراکنش های مالی را آسان می کند.

کاربردهای پی پال چیست؟

با PayPal می توانید از یک درگاه امن برای پرداخت سفارشات خود در سایت های خارجی استفاده کنید. بدون هیچ زحمتی برای رزرو هتل از مکان های دیگر و پرداخت بین اعضای پی پال آسان می شود.

محدودیت‌های استفاده از پی پال برای ایرانیان چیست؟

تغییر آدرس IP، پرداخت هزینه برای دور زدن فیلتر و محدودیت های شبکه که منجر به بازگشت آدرس IP ایرانی و ممنوعیت حساب کاربری می شود از جمله محدودیت های ایرانیان برای استفاده از پی پال است.

برای دریافت وجه در پی پال باید چه اطلاعاتی به پرداخت کننده داد؟

شماره تماس یا ایمیلی که در آن حساب پی پال ایجاد شده است برای پرداخت و دریافت وجوه لازم است.

کلام آخر

در این مقاله از بامدادی ها به شما توضیح دادیم که PayPal چیست. ما آن را به عنوان یک سیستم پرداخت معرفی می کنیم که پرداخت در وب سایت های خارجی و کسب درآمد به دلار، پرداخت های دوره ای هزینه ها و سایر تراکنش های مالی را برای شما آسان می کند.

سپس توضیح دادیم که انواع حساب های تجاری، اولیه و شخصی در دسترس شما خواهد بود، اما نوع کسب و کار به کمترین هزینه های صاحب حساب نیاز دارد. پس از توضیح در مورد استفاده از پی پال به محدودیت های استفاده از پی پال برای شهروندان ایرانی اشاره کردیم. تغییر IP، استفاده از VPN و امکان مسدود شدن حساب به دلیل قطعی اینترنت و مشکوک شدن پی پال به هک شدن حساب کاربری شما از جمله محدودیت های ایران است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 2 =