صفحه اصلی > معرفی سریال : نقد و معرفی سریال Gen V | نسل قهرمانان
ads

نقد و معرفی سریال Gen V | نسل قهرمانان

سریال Gen V

سریال Gen V مانند The Boys قصد دارد جنبه ماوراء طبیعی دنیای کثیف ابرقهرمانان را نشان دهد، جایی که جهش یافته ها به بازیچه سرمایه داران تبدیل شده اند.

در 2 دهه اخیر، شاهد گسترش بی سابقه ژانر ابرقهرمانی در صنایع سرگرمی بوده ایم، جایی که مارول و دی سی به عنوان پیشگامان این ژانر، از محبوبیت کمیک های خود برای خلق آثار بسیار ضعیف، خام و فرمولی بهره برده اند.

در حوزه سینما و تلویزیون که نمونه بارز آن را می توان در مرد عنکبوتی تام هالند دید، در این میان افرادی مانند کریستوفر نولان و مت ریوز سعی کردند با داستان گویی واقع گرایانه این روند را پیش ببرند.

اما در سال 2019 مجموعه تلویزیونی جدیدی به نام The Boys یا پسران در ژانر ابرقهرمانی ظاهر شد که نه تنها تمام کلیشه های احمقانه دی سی و مارول را نادیده گرفت، بلکه جنبه ای جدید و دیده نشده از زندگی در دنیای ابرقهرمان ها را نیز به نمایش گذاشت.

سریال Gen V

سریال Gen V

که با توحش و سیاست کثیف و خودخواهانه همراه است. این مجموعه تلویزیونی که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان مواجه شده و نه تنها 3 فصل از آن را پخش کرده است، بلکه نوبت به اولین اسپین آف زنده آن رسیده که بر روی ابرقهرمانان جوان و جویای نام تمرکز دارد.

سریال Gen V یکی از جدیدترین مجموعه تلویزیونی که فصل اول آن پخش شد، سر و صدای زیادی به پا کرد و به همین دلیل این هفته به معرفی سریال پرداختیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نقد مینی سریال Secret Invasion

دنیای ابرقهرمانی The Boys توسط یک سازمان بزرگ و کثیف به نام vat اداره می شود. سازمانی شرور که با فریب خانواده ها، تبدیل فرزندانشان به اسباب بازی و تزریق داروی قوی به بدن آنها، نوعی سرمایه گذاری بلندمدت روی نوزادان انجام می دهد. کودکانی که این دارو را در سال های آینده دریافت می کنند، برای پیشبرد اهداف وات، قدرت های مافوق بشری متفاوتی به دست خواهند آورد.

اگر The Boys را تماشا کرده باشید و متوجه شده باشید، دنیای این سریال توسط قدرتمندترین ابرقهرمانان زمین اداره می شود، 7 نفری که خود را لیگ عدالت و انتقام جویان می نامند که در اوج زندگی می کنند. سازماندهی و در صورت لزوم مبارزه با تهدیدات مختلف. به جز موارد نادری مانند Home lander، گروه عمدتاً از هفت عضو تشکیل شده است و دائماً با اعضای جدید جایگزین می شود.

سریال Vincenzo
بیشتر بخوانید

سریال Gen V

سریال Gen V

سریال Gen V با یکی از قربانیان تحقیقات شرکت وات آشنا می شویم. خانواده ای که دختر کوچکشان در سال های نوجوانی متوجه می شود که توانایی کنترل خون را دارد. قدرتی که ناخواسته باعث مرگ مادر و پدرش شد و تا دوران جوانی در اقامتگاهی ویژه نگهداری شد و در رویای ورود به دانشگاه انحصاری ابرقهرمانان کابوس را تحمل کرد.

مری مورو تمام تلاش خود را کرده است تا وارد این دانشگاه شود و نه تنها به یک ابرقهرمان تبدیل شود، بلکه می تواند وجدان خود را آرام کند، بلکه نگرش خواهرش را نیز از دیدن او به عنوان یک هیولا آرام می کند. با این حال، ورود مری مورو به دانشگاه برخلاف ایده اصلی او است و او خود را در جهنمی غیرقابل تصور می بیند که در آن دانشجویانش به معنای واقعی کلمه وقت خود را در بازی مرگ و زندگی می گذرانند.

سریال Gen V

سریال Gen V

همانطور که سازمان وات جهان خارج از دنیای ابرقهرمانی را تحت کنترل خود درآورده است و حتی فردی به قدرتمندی Homelanders نمی تواند بدون اجازه آنها آب اسب بگیرد، دانشگاه سریال Gen V توسط یکی از عزیزان به نام ریچارد نیز همینطور است. جوانان فردا برای کسانی که به عهد خود عمل می کنند خواهند درخشید و امیدوار است و آنها را تشویق می کند تا بهترین نمرات و امتیازات را کسب کنند تا شانس خود را برای پیوستن به گروه 7 امتحان کنند.

اما در دل انسان شرور و منفعت طلب شاگردانش فقط گرو هستند که اگر به دستورات و خواسته های او عمل نکنند در زندانی وحشتناک به نام “جنگل” قرار می گیرند. جنگلی که در ابتدای داستان باعث جنون حضور قدرتمندترین مرد دانشگاه به نام لوک با قدرت آتش می شود و مشکلات زیادی را به همراه دارد.

شخصیت‌های سریال Gen V اساساً جوانانی سرسخت، بی‌تجربه و شهرت‌پسند هستند که با رویاهای مختلف وارد دانشگاه ابرقهرمانان می‌شوند تا آینده خود را از طریق توانایی‌های مافوق بشری خود تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال وان پیس (ONE PIECE 2023)

با این حال، دنیای بی رحم این فرنچایز خیلی زودتر از آن چیزی که هرکدام از آن ها تصور می کردند به وجود آمد و نشان می دهد که برای زنده ماندن در چنین شرایطی باید به فردی با ویژگی های Homelander تبدیل شوند، در غیر این صورت چیزی برایشان باقی نمی ماند. اما دیگر مرگ و بدنامی وجود نخواهد داشت

سریال خیلی نزدیک
بیشتر بخوانید

موضوعی که باعث شد در دنیای The Boys چیزهای زشت و کثیفی ببینیم که نشان می دهد به هیچ وجه نمی توان به قهرمانان آن اعتماد کرد و حتی دختر معصومی که در ابتدای داستان صحبت می کند. چیزهای مختلف برای آرام کردن قلب او او نرم می شود و در زمان نیاز به مردی بی رحم و بی رحم تبدیل می شود که فاصله چندانی با کشتن همکلاسی هایش ندارد.

سریال Gen V

سریال Gen V

در خاتمه، تا فصل چهارم The Boys و دیدن دوباره متزلر و هوملندر در کنار هم، اگر از ابرقهرمان های خالی و خالی مارول و دی سی خسته شده اید، می توان سریال Gen V را سرگرم کرد. مجموعه ای تلویزیونی که از نظر کیفی مطمئناً در حد عنوان اصلی نخواهد بود، اما حضور آبرومندانه برخی از شخصیت های آن می تواند قسمت های هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نام سریال: Gen V

نام سریال به فارسی: نسل پنج (جن وی)

ژانر: درام نوجوانانه، کمدی سیاه و ابرقهرمانی

سال پخش: ۲۰۲۳

وضعیت: در حال پخش

خالقین: کریگ روزنبرگ، اوان گلدبرگ و اریک کریپک

بازیگران: جاز سینکلر، چنس پردومو، لیز برادوی، مدی فیلیپس، لندن ثور، درک لو، آسا ژرمن و شلی کان

دیدگاهتان را بنویسید

13 − 3 =