صفحه اصلی > سینما و نقد فیلم : نقد انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem | دوباره سازی عالی
ads

نقد انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem | دوباره سازی عالی

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

سری «لاک‌پشت‌های نینجا» در طول سال‌ها دستخوش چندین راه‌اندازی مجدد شده است. آخرین ریبوت این فرنچایز محبوب امسال اکران شد که علاوه بر فروش خوب 162 میلیون دلاری و موفقیت در گیشه (با نگاهی به بودجه 70 میلیون دلاری) توانست نظر مثبت مردم و منتقدان را به خود جلب کند.

پس از سال ها پنهان شدن از دنیای انسان ها، لاک پشت ها قلب نیویورکی ها را به دست آوردند و تصمیم گرفتند آنها را به عنوان یک نوجوان عادی بپذیرند. دوست جدید آنها، آوریل اونیل، آنها را در یک جنایت مرموز هدایت می کند و به زودی آنها با ارتشی از جهش یافته ها روبرو می شوند.

بسیاری از ما خاطرات زیادی با سریال انیمیشن «لاک پشت های نینجا» در دهه 70 و 80 تولید سال 2003 داریم و بسیاری از ما با این سریال بزرگ شدیم. اما پس از راه اندازی مجدد این مجموعه کارتونی، این سریال موفقیتی کسب نکرد. امسال انیمیشن دیگری با حضور این سیب زمینی معروف ساخته شد که در ادامه به آن می پردازم:

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem به سبک کمدی و جوانی ساخته شده است. در این انیمیشن قسمت تاریک لاک پشت ها را نخواهیم دید و در عوض جنبه سرگرم کننده و طنز آن ها را خواهیم دید. شاید اولین و مهمترین چیزی که هر مخاطبی با دیدن انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem متوجه آن می شود، شخصیت و رفتار هر لاک پشت باشد.

خوشبختانه در این انیمیشن تیتراژها به خوبی انجام شده و همچنان لئوناردو را به عنوان رهبر، خود رافائل عصبانی و خود میکل آنژ را در حال سرگرمی می بینیم. در واقع تمام شخصیت های این انیمیشن مدرن تر شده اند اما این مرحله مشکلی برای رفتار این 3 لاک پشت ایجاد نکرده است اما برای دوناتلو قضیه کمی متفاوت است. طبیعتا بسیاری از بینندگان قدیمی داناتلوی، یکی از طرفداران BTS را دوست نخواهند داشت!

با وجود رفتار دوناتلو که آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم، شیمی بسیار خوبی بین شخصیت ها وجود دارد و صحنه های مفرح و جالبی بین آنها ایجاد می شود. این را هم باید بگویم که انصافا این انیمیشن در کمیک موفق است و می تواند بارها لبخند را به لبان شما بیاورد.

بیشتر  بخوانید: نقد انیمیشن Minions: The Rise of Gru | مینیون ها: ظهور گرو

در این انیمیشن پس زمینه لاک پشت تغییر می کند، شی کشف شده توسط دکتر. باکستر استاکمن طی یک درگیری پلیس به طور تصادفی در چاه های فاضلاب و لاک پشت ها ریخت و به موجوداتی تبدیل شد تا به حیوانات مختلف تبدیل شوند. ما همچنین Splinter (استاد!) را می بینیم که از این لاک پشت های کوچک محافظت می کند و آنها را دور از چشم انسان به داخل فاضلاب می برد. سریال بازسازی شده داستان اصلی با صدای خوب «ترنت رزنور» و «آتیکوس رز» سریالی هیجان انگیز و هیجان انگیز است.

فیلم پنجره پشتی
بیشتر بخوانید

لازم می دانم این را برای خوانندگانم ذکر کنم. شخصیت های باکستر استاکمن و اپریل اونیل در این انیمیشن برخلاف سریال کارتونی سال 2003 سیاه هستند. شاید خیلی ها فکر کنند که این اقدام یک «شستشوی سیاه» دیگر مانند اقدامات اخیر هالیوود است. اما جالب است بدانید که در دنیای کمیک و انیمیشن «TMNT» هر دوی این شخصیت ها سیاه پوست بودند.

سبک و سبک هنری این حرکت متفاوت و منحصر به فرد و متفاوت است.یکی دیگر از انیمیشن های سال. (دید شبه بلوک) رنگ های زیبا و طرح های غیر معمول را به هر شکلی می بینیم و مخاطب را جذب می کنیم. دلیل اصلی عملکرد خوب کار است.

به نظرم بهتر است در مورد صدای این انیمیشن جداگانه صحبت کنیم. صدایی که مخاطب هنگام تماشای اثر می شنود از سه قسمت اصلی تشکیل شده است.

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

1.دوبله: در این انیمیشن با حضور افراد مشهوری چون جکی چان، پل راد و جان سینا و همچنین خود کارگردان «جف رو» همه چیز خوب است و با شخصیت پردازی ها هماهنگی کامل دارد. (صدای هر لاک پشت بر اساس تیپ شخصیتی است که ما می شناسیم. صدای “سوپرفلای” نیز تهدیدآمیز است و رنگ و بوی یک شرور را دارد. صدای سایر شخصیت ها نیز به همین ترتیب خوب است.)

2.موسیقی متن: در این اثر خوب و قابل قبول است و در برخی سکانس ها (داستان اصلی) بسیار کمک کننده است.

3.جلوه های صوتی: جلوه های صوتی این انیمیشن واقعا بد هستند! به خصوص ضعف جلوه های صوتی در نبرد آخر انیمیشن زمانی به چشم می خورد که می بینیم صدای نبرد به شدت کم است و حس درستی به بیننده نمی دهد. پس هر چقدر هم که انیمیشن در فرم بصری منحصر به فرد و جذاب باشد، در جلوه های صوتی ضعیف است.

این رویداد موضوع و محتوای خاص خود را دارد. ما اغلب در بسیاری از فیلم ها شاهد موضوع جهش یافته ها و عدم پذیرش توسط افراد عادی هستیم. بنابراین طرح این موضوع در اینجا منحصر به فرد و جدید نیست. اما وقتی از آدم‌های خوب و داستانی هوشمندانه صحبت می‌کنم، این ایده‌ها به «لاک‌پشت‌ها» محدود نمی‌شود.

نقد انیمه شیطان کش (Demon Slayer)
بیشتر بخوانید

اسپلینتر، لاک پشت، سوپرفلای و دوستانش همگی شرورانی هستند که مورد نفرت و طرد مردم قرار گرفته اند و از این بابت رنج زیادی کشیده اند. در طول داستان هر کدام بسته به شخصیت خود پاسخ متفاوتی به این عقده دارند.

بیشتر  بخوانید: نقد فیلم اکولایزر ۳ | پایان کار دنزل است

Splinter تصمیم می گیرد ساده ترین کار را انجام دهد. او خود را از چشم مردم پنهان می کند و زندگی خود را در دنیایی می گذراند که خودش ساخته است. اما لاک پشت های جوان و “سوپرفلای” برای رویارویی با این مشکل انتخاب می کنند و فرد راه حل دیگری را انتخاب می کند.

“Superfly” می خواهد با از بین بردن افراد و جهش یافته ها بر جهان حکومت کند. (نیت شرور واضح و قابل درک است. اگرچه کمی اغراق آمیز و کارتونی است.) اما لاک پشت ها با ایستادن در مقابل “سوپرفلای” قهرمانی برای مردم نیویورک را انتخاب می کنند و به این ترتیب در قلب مردم جای می گیرند.

مردم، و آنها پذیرفته خواهند شد اما پس از اینکه لاک پشت ها سعی کردند با “Superfly” مقابله کنند، شکست خوردند و وقتی دیدند که او با همه مردم روی آنها عصبانی است و خبرنگاران با آنها به عنوان دشمن رفتار می کنند، تصمیم گرفتند که تسلیم شوند.

اما این به وضوح یکی از نقاط قوت انیمیشن است. (فراموش نکنید که ما سرگرمی‌های ساخته شده برای نوجوانان را مرور می‌کنیم، بنابراین انتظار مضامین و محتوای عجیب و غریب را نداریم.) سازندگان کار بسیار خوبی برای رساندن پیام به مخاطبان انجام می‌دهند. در اینجا لئو حرف های زیبایی می زند و از طرف سازندگان درس مهمی به بیننده می دهد که با داستان همخوانی دارد و کلیشه ای نیست. سازندگان این ایده را به بیننده می دهند:

“اگر فقط کارهای قهرمانانه انجام دهید تا قهرمان و مشهور شوید، شکست خواهید خورد! در عوض، باید کاری برای مردم انجام دهید و به کاری که انجام می دهید ایمان داشته باشید. این زمانی است که با دادن 100% خود و ادامه دادن به خود، یک قهرمان واقعی باشید. مسیری بدون نگاه کردن به آنچه مردم فکر می کنند و در نهایت با نتایجی که پشت سر می گذارید!

بیوگرافی پدر انیمیشن‌سازی آمریکایی والت دیزنی
بیشتر بخوانید

این فقط پیچ و خم های شخصیت های Superfly در این داستان نیست. Superfly آنها را به سختی بزرگ کرد و آنها را به آنچه اکنون هستند تبدیل کرد، اما آنها در 3.2 به او خیانت کردند.

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem

در مورد صحنه پس از ساخت و ساز که نوید یک دنباله جذاب را می دهد، کافی است به این نکته اشاره کنیم که «خردکن» در قسمت بعدی (چه به عنوان شرور اصلی و چه در نقش یک ابرشرور) با طراحی جذاب و اطلاعات آشنا ظاهر می شود.

در کل باید گفت که انیمیشن TMNT: Mutant Mayhem انیمیشنی سرگرم کننده و پر انرژی با فرم بصری جذاب است که علیرغم نقص‌ها، برای مخاطبانش یک اثر موفق تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × یک =