صفحه اصلی > ادبیات جهان : معرفی چند کتاب روانشناسی برای نوجوانان
ads

معرفی چند کتاب روانشناسی برای نوجوانان

کتاب روانشناسی برای نوجوانان

کتاب روانشناسی برای نوجوانان , دوران نوجوانی دوران عجیبی است. از یک طرف آنقدر بزرگ شده ایم که خودمان تصمیمات خاصی بگیریم و از طرف دیگر هنوز بچه محسوب می شویم. ما انرژی زیادی داریم و این انرژی، سقوط در مسیر درست، می تواند تاثیر سازنده ای در زندگی و آینده ما داشته باشد. نوجوانی به عنوان آغاز انتخاب های دشوار و بی پایان زندگی تلقی می شود. پس چه بهتر که خود را به فکر و دانش مسلح کنید و به سوی آینده گام بردارید. در این مقاله وبلاگ بامدادی ها تعدادی کتاب ارائه کرده ایم که مضمون روانشناسی دارد و برای نوجوانان جذابیت دارد.

بهترین کتاب روانشناسی برای نوجوانان

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها , از کتاب روانشناسی برای نوجوانان

نوجوانی آغاز دوره ای است که باید با اضطراب های زیادی روبرو شویم. برخی ممکن است ساده باشند، برخی ممکن است برای مدت طولانی ذهن ما را به خود مشغول کنند. اما چگونه بفهمیم کدام نگرانی ها معتبر هستند و کدام را رد کنیم؟ از کجا می‌دانید که کدام یک از هزاران نگرانی و فکری که به ذهنتان خطور می‌کند ارزش وقت گذاشتن روی آن‌ها را دارد و کدام یک باید فوراً کنار گذاشته شود؟

مارک منسون در کتاب هنر زیبای رهایی از نگرانی به این سوالات پاسخ می دهد. ما نمی توانیم بی دغدغه زندگی کنیم. نگرانی و اولویت بندی مسائل مختلف بخشی از طبیعت ما انسان هاست. بنابراین شاید مهم باشد که بفهمیم چگونه می‌توانیم بین هر چیز دیگری در زندگی‌مان خط بکشیم و برای چیزهایی که مهم هستند جا باز کنیم.

کتاب برتری خفیف , یک از کتاب روانشناسی برای نوجوانان

رفتار ما، کارهای کوچکی که هر روز انجام می دهیم، زندگی ما را شکل می دهد. چه نیم ساعت پیاده روی یا چرت زدن در طول روز. اما چگونه می توانیم این عادت های کوچک را به سودی برای خود تبدیل کنیم و در طول زندگی از آنها بهره مند شویم؟

جف اولسون راه رسیدن به خوشبختی نامحدود را در تعالی متوسط ​​می بیند. این به معنای تبدیل اقدامات ساده و منظم روزانه به مدرسه ای برای پیشرفت است. این کتاب موفقیت هایی را در نظر می گیرد که فقط به موفقیت مالی محدود نمی شود. تا همه از خواندن آن لذت ببرند و سبک زندگی خود را از هر نظر تغییر دهند.

معرفی کتاب ربکا | اثر دافنه دوموریه
بیشتر بخوانید

کتاب روانشناسی برای نوجوانان

کتاب آشنایی با استرس: استرس شغلی، غلبه بر استرس، روش‌های آرام‌سازی

کتاب شناخت استرس کتابی کوتاه و کاربردی از انتشارات فنی ایران مجموعه کتاب های سلامت روان می باشد. این کتاب به همه ما کمک می کند، چه نوجوان باشیم و چه نباشیم، استرس و انواع آن را درک کنیم. استرس علائم خاصی دارد و ممکن است در زمان های خاصی رخ دهد. اگر علائم و نحوه غلبه بر آن را بدانیم، می توانیم اضطراب را از خانه خود دور کنیم.

کتاب سلامت روان: اعتماد به نفس، مدیریت خشم و غلبه بر تنهایی

کتاب سلامت روان، یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه بهداشت روان است. در این کتاب به سه موضوع مهم و اساسی می‌پردازیم که برای بسیاری از نوجوانان دردسر ایجاد می‌کند! اعتماد به نفس، کنترل خشم و عصبانیت و غلبه بر تنهایی!

کتاب شجاع باش دختر , از کتاب روانشناسی برای نوجوانان

برای دختران نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا محدودیت هایی وجود دارد. بسیاری از زنان به گونه ای تربیت می شوند که ریسک نمی کنند، از شکست نمی ترسند و کمال آنها اجازه کار و رشد را نمی دهد. اما ریشما سوجانی نظر دیگری دارد. او یک وکیل و سیاستمدار زن سرخپوست آمریکایی بود که توانست برای این کمال مبارزه کند و پیشرفت او از آن زمان آغاز شده است.

شجاع باش دختر، تجربه زندگی زنانی است که بر مشکلات غلبه کرده اند. اما فارغ از شخصیت، کتابی است که می توان آن را خواند و از آن لذت برد و گامی بزرگ در جهت شناخت جایگاه زن در جامعه است.

کتاب موهبت شگفت انگیز خشم , یکی از کتاب روانشناسی برای نوجوانان

عصبانیت همیشه محکوم است. مردم دیگر سخنان یک فرد عصبانی را نمی فهمند، بلکه فقط صدای او را می شنوند. اما خشم یکی از احساساتی است که همه ما در طول زندگی تجربه می کنیم. تجربه خشم به دوران کودکی، نوجوانی یا جوانی محدود نمی شود. این احساس همیشه در طول زندگی با ما خواهد بود. فقط اگر راهی برای ابراز خشم خود بدانیم مشکل ما حل می شود. صدای ما شنیده می شود و کلمات ما درک می شوند.

مارشال روزنبرگ، خالق روش ارتباطی به نام ارتباط بدون خشونت، در کتاب هدیه فوق العاده خشم به ما می آموزد که چگونه خشم را به درستی ابراز کنیم. این به ما می آموزد که چگونه خشم را به ابزاری تبدیل کنیم که به ما کمک می کند نیاز خود را کشف کنیم و راهبردی برای پاسخ به آن نیاز پیدا کنیم.

بیوگرافی یکی از پایه گذارانه آمریکا بنجامین فرانکلین
بیشتر بخوانید

کتاب روانشناسی برای نوجوانان

کتاب شغل مورد علاقه , یکی از کتاب روانشناسی برای نوجوانان

اگر دوران نوجوانی یا نوجوانی را به یاد دارید، باید به خاطر داشته باشید که بزرگترهایتان بارها از شما پرسیدند: در آینده می خواهید چه کار کنید؟ البته سوال مهمی است و احتمالا بارها به پاسخ آن فکر کرده ایم. با این حال، محیط کار جهانی امروز بسیار متفاوت از همین چند سال پیش است. هر لحظه مشاغل جدید متولد می شوند و مشاغل قدیمی ناپدید می شوند. چگونه بفهمیم چه چیزی برایمان جالب است تا بتوانیم تا آخر عمر به آن فکر کنیم؟ و چه زمانی برای اولین بار به جاده می رویم؟

آلن دوباتن به ما در پاسخ به این سوال در یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی کمک می‌کند. شغل مورد علاقه ما چیست؟ باید شغلی را انتخاب کنیم که به ما لذت بدهد و احساس مفید بودن کنیم، اما راه رسیدن به این شغل سخت است. خواندن کتاب کار مورد علاقه شما می تواند به ذهن شما کمک کند تا نظم و وضوح مورد نیاز خود را پیدا کند!

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

8 − دو =