صفحه اصلی > گردشگری : از استانبول تا آنتالیا چند ساعت راه است
ads

از استانبول تا آنتالیا چند ساعت راه است

bodrum

ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای گردشگران و گردشگران از ایران و جهان است. شهرهای معروف و جذاب این کشور آنتالیا و استانبول هستند که به دلیل راحتی و آسایش گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند و همین موضوع باعث شده تا این سوال در بین گردشگران ایرانی بسیار محبوب شود: آنتالیا یا استانبول؟ اکثر مردم هنگام سفر به ترکیه ترجیح می دهند از هر دو شهر دیدن کنند. از استانبول تا آنتالیا چند ساعت راه است ؟ در ادامه به توضیح کامل این سوال می پردازیم.

از استانبول تا آنتالیا چند ساعت راه است ؟

آنتالیا در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و شهرت اصلی آن مربوط به ورزش های آبی است به خصوص در فصل گرما افراد زیادی برای تفریح ​​به این شهر می روند. لازم به ذکر است که شهر آنتالیا یکی از بزرگترین منابع آب ترکیه است. استانبول به دلیل مکان های تاریخی فراوان و مراکز خرید با قیمت متوسط ​​که بسیاری از آنها نسبت به سایر شهرها ارزان تر هستند، یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه است.

از مکان های مهم استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر، برج گالاتا، کاخ دلما باغچه اشاره کرد. اگر از تور ترکیبی برای سفر استانبول به آنتالیا استفاده کرده اید، آژانس شما برنامه ها و مقدمات بازدید از این دو شهر را در اختیار شما قرار داده است. اما اگر جدا از سفرهای مسافربری این سفر را جداگانه انجام داده اید، قابل ذکر است تا بدانید؛ راه های زیادی برای سفر از استانبول به آنتالیا وجود دارد.

بسته به شرایط و انتخاب خود می توانید سفر خود را با اتوبوس، هواپیما، قطار و … آغاز کنید. لازم به ذکر است که قیمت سفر هوایی همیشه بالاتر از سایر سفرها نیست و در برخی موارد ممکن است قیمت کمتری داشته باشد. البته فراموش نکنید که فاصله زمانی بین آنها متفاوت است.

81d45086 5c35 4c10 a355 26f826211c1c 780x439 1

اگر از استانبول به آنتالیا با هواپیما بروید به طور متوسط ​​یک ساعت و 20 دقیقه و با اتوبوس 11 ساعت طول می کشد. همچنین هزینه سفر با هواپیما 21 یورو و هزینه سفر با اتوبوس 25 یورو می باشد که همانطور که گفته شد هزینه سفر با هواپیما از استانبول به آنتالیا نسبت به اتوبوس ارزانتر است. پروازهای زیادی از استانبول به آنتالیا در طول روز انجام می شود، اما مهمتر از همه، ورود به استانبول و سپس سفر به آنتالیا یکی از مهم ترین نکاتی است که باید از ابتدا در هنگام ورود به فرودگاه به آن توجه کرد.

راهنمای کامل سفر به تایلند | صفر تا صد سفر به تایلند
بیشتر بخوانید

دلیل این امر هزینه های بالا و زمان طولانی برای رسیدن از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر است. شایان ذکر است که اگرچه برای رسیدن به آنتالیا با اتوبوس زمان بیشتری می برد، اما زمان کمتری برای سفر از طریق فرودگاه ها نیاز است.

فاصله مسیر هوایی استانبول به آنتالیا

به طور کلی می توان گفت فاصله استانبول بزرگترین شهر ترکیه تا آنتالیا 481 کیلومتر است و برای سفر با هواپیما به طور متوسط ​​یک ساعت و 20 دقیقه با شهر مقصد فاصله دارید. مسیر پروازی بین این دو شهر یک خط مستقیم است که بین آنها می گذرد. هر دو شهر مذکور دارای دو فرودگاه کامل و مجهز بوده و با بهترین شرکت های هواپیمایی قرارداد و مشارکت دارند تا با تدابیر شدید امنیتی سفری آسان تر را برای مشتریان خود فراهم کنند.

همانطور که اشاره کردیم کمترین هزینه ای که می توان برای سفر با هواپیما از استانبول به آنتالیا پرداخت ۲۱ یورو است. اگر بخواهیم این هزینه ها را به دلار محاسبه کنیم، بسته به ایرلاینی که انتخاب می کنید، قیمت ها از 35 دلار شروع می شود و به 200 دلار می رسد. بهترین خطوط هوایی که بیشترین تعداد را دارند شامل شرکت هایی به نام های ترکیش ایرلاینز، اونور ایر و خطوط هوایی پگاسوس می باشد.

فاصله مسیر زمینی از استانبول به آنتالیا

اگر تصمیم به سفر زمینی از استانبول به آنتالیا دارید، می توانید از دو طریق این کار را انجام دهید. در حالت اول می توانید از سفر ترکیبی با قطار و اتوبوس و در مرحله دوم از دو مسیر اتوبوس و قطار استفاده کنید. با این حال، رسیدن به آنتالیا به طور متوسط ​​9 ساعت طول می کشد. و فاصله این شهرها با سایر شهرها بسته به مسیری که انتخاب می کنید به طور متوسط ​​700-800 کیلومتر است.

فاصله استانبول تا آنتالیا

همانطور که قبلا ذکر شد، فاصله بین دو شهر استانبول و آنتالیا بسته به نوع حمل و نقل حدود 700-800 کیلومتر است.

در فاصله آنتالیا تا استانبول چه شهرهایی وجود دارد؟

شهرهای استانبول و آنتالیا یکی از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای ترکیه به حساب می آیند و روزانه مسافران زیادی از آن دیدن می کنند. از جاذبه های هر دو شهر می توان به آثار تاریخی عثمانی و بیزانس در شهر استانبول، سواحل آنتالیا و ویرانه های تاریخی موجود در این شهرها اشاره کرد.

معرفی ارزانترین مراکز خرید لباس در استانبول
بیشتر بخوانید

مسافران و گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند باید به فکر بازدید از این دو شهر باشند. در فاصله بین دو شهر استانبول و آنتالیا شهرهایی مانند اسکی شهیر، دنیزلی، روستای پاموکاله (قلعه پنبه ای)، خرابه های رومی هیراپولیس، قونیه، شهر بورسا، موزه های بسیاری، مسجد امیر سلطان، گیاه شناسی قرار دارند. و جاذبه های دیگر. پارک، منابع آب، تراس های سنگ آهکی خنک به صورت لایه لایه ظاهر شد…

از استانبول تا آنتالیا چند ساعت راه است

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با قطار

برای آن دسته از مسافرانی که با تور ترکیه به ترکیه سفر کرده اند و زمان کوتاهی برای سفر در ترکیه دارند، استفاده از قطار ترکیبی استانبول به آنتالیا توصیه می شود. برای مثال می توانید با قطار سریع السیر از استانبول به اسکی شهیر بروید که شروع سفر با قطار شماست و اگر صبح شروع کنید به طور متوسط ​​8 ساعت با دنیزلی فاصله دارید. به این ترتیب می توانید زمان و برنامه سفر خود را با مینی بوس یا اتوبوس برای رسیدن به آنتالیا تعیین کنید

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با اتوبوس

با ورود به دنیزلی می توانید با اتوبوس های ساعتی به آنتالیا برسید. اگر تصمیم دارید مستقیما با اتوبوس به آنتالیا سفر کنید، به طور متوسط ​​11 تا 13 ساعت در جاده خواهید بود. شرکت های اتوبوسرانی محبوب در مسیر استانبول – آنتالیا Isparta، Pamukkale Turizm، Metro Turizm و Petrol Turizm هستند.

فاصله زمانی استانبول تا آنتالیا با هواپیما

اگر برای سفر استانبول به آنتالیا از هواپیما استفاده می کنید، لازم به ذکر است که زمان تقریبی پرواز تا شهر مقصد یک ساعت و بیست دقیقه می باشد. فاصله این خطوط هوایی به طور متوسط ​​481 کیلومتر است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × پنج =