صفحه اصلی > معرفی سریال : معرفی انیمه کد گیاس | قهرمانی که در یادها ماند
ads

معرفی انیمه کد گیاس | قهرمانی که در یادها ماند

انیمه کد گیاس

انیمه کد گیاس را می توان یک انیمه بسیار خاطره انگیز دانست. بنابراین شخصیت اصلی انیمه کد گیاس همچنان در صدر لیست محبوب ترین شخصیت های انیمه قرار دارد.

اگر تا به حال انیمه کد گیاس را ندیده اید، باید بگوییم که یک داستان بسیار جذاب و هیجان انگیز را از دست داده اید. این انیمه حتی پس از چندین سال با توسعه شخصیت و داستان قوی یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخ به حساب می آید. اگر کنجکاو هستید که بدانید انیمه کد گیاس چیست و چه چیزی آن را جالب کرده است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

داستان انیمه کد گیاس

ابتدا اجازه دهید در مورد داستان انیمه کد گیاس صحبت کنیم. این انیمه در دنیایی اتفاق می افتد که جهان توسط 3 قدرت بزرگ اداره می شود. امپراتوری مقدس بریتانیا (آمریکا؛ همچنین به نام بریتانیای کبیر)، فدراسیون چین (آسیا) و اتحادیه اروپا (اروپا و آفریقا).

داستان این است که بریتانیا با استفاده از ناوگان روبات غول پیکر خود به ژاپن حمله کرده و آن را زمین 11 می نامد. پس از آن همه شهروندان ژاپنی حقوق اولیه خود را از دست دادند و ظلم و ستم فراوانی متحمل شدند.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال زن ترکی (Kadın)

 انیمه کد گیاس

للوچ بریتانیا (Lelouch Britannia)، یکی از شاهزادگان دورگه بریتانیا. او که از مادری ژاپنی به دنیا آمد، یک خواهر کوچکتر به نام نونالی دارد. با این حال، مادر للوچ در مقابل چشمان او و خواهرش کشته شد و خشم للوچ نسبت به بریتانیا بیشتر شد. للوچ و نانالی توسط پیاده‌های سیاسی به ژاپن فرستاده شدند تا دولت ژاپن را در احساس امنیت کاذب فرو ببرند. با این حال، للوچ قول می دهد که روزی بریتانیا را به عنوان انتقام پدرش از روی زمین محو کند.

چند سال از آن روز می گذرد؟ اکنون للوچ به یک دانش آموز دبیرستانی بسیار باهوش و باهوش تبدیل شده است. او گهگاه با خواهر ناتنی خود شطرنج بازی می کند و اوقات فراغت خود را با دوستش سوزاکو کورورگی می گذراند. تا یک حمله تروریستی، للوچ با دختر موسبزی، سیسی (CC) آشنا می شود. سی سی به للوچ قدرت های ویژه و فوق طبیعی می دهد که به او اجازه می دهد تا به طور موقت ذهن افراد را کنترل کند.

سریال mine
بیشتر بخوانید

این قدرت می تواند یک بار و از طریق تماس مستقیم چشمی روی فرد تأثیر بگذارد. Lelouch تصمیم می گیرد از این قدرت که Geass نام دارد استفاده کند تا قاتل مادرش را پیدا کند، امپراتوری بریتانیا را نابود کند و دنیای بهتری را ایجاد کند که در آن Nunnally بتواند با خوشبختی زندگی کند. این تصمیم بزرگ او را به رهبری شورشیان ژاپنی تبدیل می کند.

شخصیت های انیمه کد گیاس

در ادامه جذاب ترین شخصیت های این انیمه را معرفی می کنیم:

لولوش وی بریتانیا (Lelouch vi Britannia)

Lelouch مهمترین و تاثیرگذارترین شخصیت در بین شخصیت های انیمه کد گیاس است. او یازدهمین شاهزاده خانواده امپراتوری بریتانیا و هفدهمین در صف تاج و تخت است. او برای اینکه دنیایی آرام برای خواهرش بسازد، انقلابی به راه می اندازد و انگلستان را ویران می کند. برای این کار، او نیروی مقاومت ژاپن را تشکیل می دهد و آنها را شوالیه سیاه می نامد.

صداپیشگی این شخصیت بر عهده جون فوکویاما است. جن در انیمه های زیادی ظاهر شد که از جمله آنها می توان به انیمه خادم سیا به جای شخصیت گرل ساتکلیف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جانی دپ

 انیمه کد گیاس

سوزاکو کوروگی (Suzaku Kururugi)

سوزاکو کورروگی دوست دوران کودکی للوچ و پسر آخرین رئیس جمهور ژاپن، جنبو کورروگی است. او کارهای وحشتناکی برای توقف جنگ بریتانیا با ژاپن انجام داد. اما این کار راه را برای پیروزی ژاپن هموار کرد. به همین دلیل بسیار مخرب است.

سوزاکو برخلاف للوچ یک صلح طلب است و معتقد است که جنگیدن نمی تواند به ژاپنی ها زندگی خوبی بدهد. اخلاق او باعث شد که به عنوان خلبان نظامی در ارتش بریتانیا مشغول به کار شود. به این ترتیب، او با شوالیه های سیاه زیرو مبارزه می کند، اما همچنان قصد دارد امپراتوری بریتانیا را اصلاح کند.

تاکاهیرو ساکورای نام این شخصیت را سوزاکو گذاشت. صدای زیبای این صدا را می توانید در انیمه های مختلفی بشنوید، مانند انیمه Jujutsu Kaisen به جای شخصیت Geto و انیمه Nora به جای شخصیت Kubinashi.

سی سی (C C)

سی سی قهرمان زن انیمه کد گیاس است. او یک جادوگر فناناپذیر است که وقتی للوچ بزرگترین آرزویش را برآورده می کند، قدرت گیس را به او می دهد. او اقدامات للوچ را دنبال می کند و به او در برنامه هایش کمک می کند تا مطمئن شود که برای اجرای قراردادش زنده می ماند. سی کی زن بسیار باهوشی است. هر زمان که للوچ گم می شود، همیشه به او روی می آورد. با این حال، سی سی اغلب از للوچ عصبانی می شود، به خصوص وقتی که از کارت اعتباری او استفاده می کند یا بدون اجازه او پیتزا سفارش می دهد.

سریال The Last Dance
بیشتر بخوانید

یوکانا نوگامی صدای شخصیت ناز و دوست داشتنی سی سی است. او در انیمه Future Memories به نمایندگی از شخصیت Mao Nonosaka صحبت کرد.

کالن کوزوکی (Kallen Kouzuki)

کالن خلبان نابغه ارتش مقاومت ژاپن، شوالیه سیاه است. او دختر نوجوانی است که نیمی انگلیسی و نیمی ژاپنی است اما خود را ژاپنی می داند. او همکلاسی للوچ است. در مدرسه، دانش آموز برای توجیه غیبت های طولانی و تغییر در ظاهر، خود را به بیماری تظاهر می کند.

آمی کوشیمیزو صداپیشه کالن است. از صدای زیبای این صداپیشه می توان به جای شخصیت هایی مانند Sayaka Otakai در انیمه Gintama و Irisphilia در انیمه آیا من قوی ترین هستم استفاده کرد؟

بیشتر بخوانید: بیوگرافی الن برستین

انیمه کد گیاس

نقد انیمه کد گیاس

انیمه کد گیاس اولین بار در 6 آوریل 2006 (17 آوریل 2006) پخش شد. تعداد قسمت های انیمه کد گیاس به 50 قسمت رسیده است. ژانر انیمه کد گیاس مکانیکی، اکشن، درام و جنگی است. بنابراین، می توانید منتظر نبردها و مبارزات شگفت انگیز بین ربات ها و انسان ها باشید.

همانطور که گفتیم انیمه کد گیاس یکی از محبوب ترین انیمه های تاریخ است. شخصیت للوچ سال هاست که به دلیل روحیه آزاد، فداکاری بیش از حد و هوش زیاد مورد تحسین همه طرفداران انیمه قرار گرفته است.

همانطور که در انیمه کد گیاس می بینید، او بارها شکست می خورد اما هرگز تسلیم نمی شود. للوچ در راه آزادسازی ژاپن و ساختن دنیایی که همیشه آرزویش را داشت، نقشه‌های بسیار هوشمندانه‌ای می‌کشد. تا کل امپراتوری بریتانیا را شوکه کند.

کلام آخر

به طور خلاصه، انیمه کد گیاس شاهکاری است که هرگز فراموش نخواهد شد. حتی قهرمان داستانش، للوچ، کاری جز جذاب تر کردن آن انجام نداد. اگر هنوز این انیمه زیبا را ندیده اید، توصیه می کنیم هر چه سریعتر آن را دانلود کنید و در کنار دوستان و خانواده خود تماشا کنید. برای پیوستن به نقد انیمه کد گیاس متشکریم. نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

19 − 6 =