صفحه اصلی > شیوه زندگی : ریشه ی حسادت به همکاران در محیط کار و راه حل آن
ads

ریشه ی حسادت به همکاران در محیط کار و راه حل آن

احساس حسادت

چگونه در محیط کار حسادت نکنیم؟ + دلیل و راه حل

در این دنیای رقابتی، افراد بیش از هر زمان دیگری احساس حسادت دارند و این حسادت می تواند حتی در بین همکاران نیز ادامه داشته باشد و به خود و دیگران آسیب برساند. به همین منظور در این قسمت از بامدادی ها می خواهیم علل حسادت در محیط کار را توضیح دهیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از حسادت در محل کار معرفی کنیم.

دلیل حسادت ورزیدن در محل کار

احساس حسادت و حالت شخصیتی کودک

ابتدا باید کمی در مورد مفهوم شخصیت در روانشناسی بدانیم. شخصیت هر انسانی از سه بخش والد، بزرگسال و کودک تشکیل شده است و هر جزء ویژگی ها و محتوای خاص خود را دارد.

اولین قسمت رفتار ما تربیت نام دارد که شامل حمایت، مهربانی، مراقبت، انتقاد و تنبیه است و آن را از والدین خود می گیریم. حالت دوم وجود، بخش بالغ یا عقلانی ماست.

بزرگسالان تحت تأثیر اتفاقات دنیای اطراف خود قرار می گیرند و به دلیل تصمیمات اشتباه خود و دیگران را از مشکلات آینده نجات می دهند. در نهایت ماهیت شخصیت کودک وجود دارد، تمام افکار و احساسات ما در این قسمت از شخصیت قرار می گیرد و می توان گفت که حسادت از شخصیت کودک نشات می گیرد.

بیشتر بخوانید:رعایت این 6 نکته حین پوشیدن کت و شلوار الزامیست

احساس حسادت و پدر و مادرهای مستبد

حسود والدینی سرسخت داشت که نیازهای آنها به توجه و مراقبت از صورت در دوران کودکی به خوبی برآورده نمی شد. والدین مقتدر فرزند خود را با دیگران مقایسه می کنند و می گویند “تو خوب نیستی” و “دیگران خوب هستند” و این کلمات کل زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و احساس حسادت جزء جدایی ناپذیر او می شود.

افرادی که در دوران کودکی دچار ناامیدی و حسادت می شوند، اگر در محیط کار، همکار، وظیفه قابل قبولی داشته باشد، در این زمان، فرد خاطرات کودکی خود را به یاد می آورد و والدین خود را مقصر می داند، بنابراین احساسات منفی مرد، افکار پخته اوست. این روی او تاثیر می گذارد و ذهنش را پر از حسادت می کند. در این صورت می گوییم شخصیت بالغ فرد تحت تأثیر فرزند اوست.

21 نوع لباس شنا : تفکیک سبک های لباس شنا
بیشتر بخوانید

فرد برای رهایی از این مشکل ابتدا باید فهرستی از نقاط قوت و ضعف خود در محیط کار تهیه کند تا خود را بهتر بشناسد. وقتی این اتفاق می‌افتد، وقتی انسان ضعف‌های خود را بهتر درک می‌کند، متوجه می‌شود که اشتباهات حق هر فردی است و نباید خودش را به خاطر آن سرزنش کند و هر فردی حدودی دارد و باید در آن حضور داشته باشد. رشته. به جای مرور مداوم کاستی ها در ذهنش، باید برای به دست آوردن آنچه که دارد تلاش کند.

احساس حسادت

چطور به همکار خود حسودی نکنیم؟

نقاط ضعف خود را بشناسید

برای از بین بردن حسادت در محل کار، خود را به خوبی بشناسید و لیستی از نقاط قوت و ضعف خود در محل کار تهیه کنید. با این کار نقاط ضعف خود را بهتر درک خواهید کرد، متوجه می شوید که اشتباه کردن حق هر انسانی است و نباید خود را به خاطر آن سرزنش کنید و باید دائماً اشتباهات را در ذهن خود بررسی کنید که از بین می روند.

به خاطر داشته باشید که همکار شما نیز یک انسان میباشد

شما و همکارانتان در یک رابطه هستید. شما صبح از خواب بیدار می شوید، سر کار می آیید، به دنبال موفقیت هستید و سپس به خانه می روید. یعنی هر دو انسان هستید و کاملاً شبیه هم هستید.

هر دو اشتباه می کنند. ممکن است فکر کنید همه چیز علیه شماست و شریک زندگی تان شانس زیادی دارد، اما بهتر است فریب این ایده را نخورید. شریک زندگی شما هم مثل شما روزهای بدی دارد و همیشه حال خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید:آموزش تربیت سگ اصولی و صحیح

ذهنیت خود را ارزیابی کنید

کارشناسان توصیه می‌کنند که ذهن خود را بررسی کنید. پتانسیل و توانایی های خود را بشناسید، به زیبایی خود پی ببرید تا دیگر به خوشبختی و موفقیت شریک زندگی خود غبطه نخورید. اگر افکار منفی دارید، آن ها را زیر ذره بین بگذارید و ریشه آن ها را دریابید.

در مورد آنچه نیاز دارید با مدیر خود صحبت کنید. هرگز تسلیم نشوید، همیشه راه هایی برای ایجاد انگیزه در خود پیدا کنید. به طور کلی باید سعی کنید رفتار خود را اصلاح کنید.

چگونه با خود صادق باشیم : 4 نکته برای یافتن خود واقعی
بیشتر بخوانید

استعداد های خود را از یاد نبرید

فراموش نکنید که چه مهارت ها و توانایی هایی دارید. شریک زندگی شما گاهی به استعداد شما حسادت می کند اما آن را بروز نمی دهد. فراموش نکنید که شما سزاوار کارهای خوب هستید. پس اجازه ندهید استعداد شما مورد حسادت همسالانتان باشد.

احساس حسادت

خود را نوازش کنید

هرگز خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید و با دادن بازخورد مثبت و سپس درخواست از دیگران برای تعریف سالم، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

به نقاط مشترک که بین شما هست بیاندیشید

فکر کنید حسادت شما را از حرفه ای بودن در تجارت باز می دارد. ما نمی توانیم برای دیگران عشق و احترام ایجاد کنیم، اما مطمئناً قدرت را در درون خود داریم. پس سعی کنید حسادت را از خود دور کنید. تصور کنید که شما در موقعیتی مشابه با شریک زندگی خود هستید. بنابراین نباید به افرادی که شبیه شما هستند حسادت کنید.

برای رشد خود برنامه داشته باشید

به جای اینکه همیشه حسادت کنید، سعی کنید به بهبود خود در تمام جنبه های زندگی فکر کنید. به این فکر کنید که چه چیزی می تواند شما را برای موفقیت بیشتر تغییر دهد، به اثرات منفی حسادت فکر کنید، قدم های کوچک و موثر بردارید، انواع مختلف پروژه ها را امتحان کنید، ایده های خود را با صدای بلند بیان کنید. بگویید، به کلاسی بپیوندید تا یک مهارت جدید بیاموزید تا بتوانید در اسرع وقت سطح خود را ارتقا دهید تا جایی برای حسادت وجود نداشته باشد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده + 10 =